Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb sinds enkele dagen vastlopers met de dbox als ik een aantal keer van kanaal heb geswitcht, echter niet zo lang als het bekende probleem probleem en ik gebruik geen hdmi.
Webby_143 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:13:
Ik heb digitale tv al tijden, samen met telefonie en internet. Ik vond al enkele maanden mijn internet langzaam. Blijkt dat mijn 8mbit verlaagd is naar 3mbit. Nooit een brief over gehad. Ik eens kijken, blijkt dat als ik zo'n pakket neem ik goedkoper uit ben als digitale tv basis met extra kanalen, 3mbit inet en bellen wat ik nu heb en dan zelfs dvr en 10mbit kan krijgen voor die prijs. Helaas wordt je opzeg termijn dan weer een jaar en ik ben zoekende naar een andere woning en weet helaas niet zeker of dat wel of niet in een UPC gebied gaat vallen :{

Toch wel jammer als trouwe klant met alle diensten dat zulke dingen gebeuren. Nieuwe klanten staan blijkbaar hoger in het vaandel.
Je hebt dus niets (laten) wijzigen in je abbo sinds tijden, of in elk geval sinds je merkte dat je internet trager was dan anders?

En als je wel tevreden bent, waarom zou je dan niet een jaar nog blijven plakken? Als je niet tevreden bent, waarom dan niet een klacht sturen of met Retention contact opnemen?

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 19-08-2008 21:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weer drama met UPC, het houdt niet op :X

Vanwege gezeik een tegoed van 10 gratis ondemand films, mooi. Laatst 2 keer een film gekeken via ondemand en hoopte dat t allemaal goed zou gaan. Vandaag de factuur en tadaa...moet betalen voor het kijken van de 2 films, klopt dus (weer) niet.

Ik bellen, 5min in de wacht en krijg iemand van de facturatie-afdeling (lijkt me logisch, toch?), verhaal gedaan en doet eerst alsof ik uit mn nek lul over de 10 films. Na wat zoeken toch gevonden dat ik die films zou krijgen, ze waren alleen niet daadwerkelijk toegevoegd (handig). Omdat zij dat niet kon ging ze me doorverbinden naar afdeling Opzeggingen (uh-huh..logica). 10 minuten in de wacht en weer het hele probleem uitleggen, uiteraard begreep ze het de eerste keer niet, dus nogmaals uitgelegd. Ze kon de gratis films niet vinden maar na aandringen toch wel in de notities (toch raar dat je hun uit moet leggen hoe het werkt). Blijkt dat zij niet kan zorgen dat we dat geld niet hoeven te betalen, dat kunnen ze alleen bij afdeling Opzeggingen (AAARRHH!!!11) maar heb dr maar duidelijk gemaakt dat zij dat maar moest regelen want ik ga niet _weer_ 10min in de wacht staan omdat zij hun systeem niet onder controle hebben. Ze heeft na flink zeiken toegezegd dit toch maar te doen, naam genoteerd en ben benieuwd of het op de volgende factuur gecorrigeerd is.

Wat een baggerbedrijf is het ook zeg... er is werkelijk nog niets goed gegaan met alles wat ik besteld heb ed. Mag er vrolijk zelf elke keer achteraan bellen. Leuk detail nog: ben overgezet naar Royal HD voor 6 maanden gratis na het voor 3 maanden niet functioneren van on demand. De oude box zou ik terugsturen in de box maar die box nooit ontvangen. De factuur spreekt niet over het oude pakket meer dus volgens mij ga ik hier nooit meer wat van horen. Raar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cartman! schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:03:

Vanwege gezeik een tegoed van 10 gratis ondemand films, mooi. Laatst 2 keer een film gekeken via ondemand en hoopte dat t allemaal goed zou gaan. Vandaag de factuur en tadaa...moet betalen voor het kijken van de 2 films, klopt dus (weer) niet.

Ik bellen, 5min in de wacht en krijg iemand van de facturatie-afdeling (lijkt me logisch, toch?), verhaal gedaan en doet eerst alsof ik uit mn nek lul over de 10 films. Na wat zoeken toch gevonden dat ik die films zou krijgen, ze waren alleen niet daadwerkelijk toegevoegd (handig). Omdat zij dat niet kon ging ze me doorverbinden naar afdeling Opzeggingen (uh-huh..logica).
Omdat die afdeling mensen in dienst heeft die het meeste kunnen van allemaal :)
Wat een baggerbedrijf is het ook zeg... er is werkelijk nog niets goed gegaan met alles wat ik besteld heb ed. Mag er vrolijk zelf elke keer achteraan bellen.
Je kunt ook mailen via het mailform (niet ideaal, maar toch). Kost niets. Of stuur een brief met opsomming van al je klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zodat t op de grote hoop komt en ik er niks meer van hoor? Nee bedankt, dan ga ik liever in discussie met een supervisor die vaak beter weet waar ie t over heeft en wel direct iets kan regelen met iemand die daar de rechten voor heeft.

Plus dat het toch waanzin is dat je belt over je factuur en je probleem uitlegt en dan bij opzegginen moet uitkomen na 15min (5+10). Prima dat ze meer mogen maar logisch is het gewoon niet.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vandaag de DVR binnengekregen en gelijk al tegen een fout aangelopen tijdens het installeren.
Ik moest een activatiecode invoeren en volgens de decoder en installatiepapieren staat dat in de gebruikshandleiding. Ik dus heel die handleiding doorspitten maar geen activiatiecode ;( Blijkt dat ie in de installatiehandleiding staat. :')

Zet dan gewoon installatiehandleiding neer UPC... 8)7 :X

Oja, en voor de gein even het stroomverbruik gemeten..: 40W in bedrijf en 25W als die 'uit' staat. :X Zonde hoor...

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 21-08-2008 21:43 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik weet niet of het antwoord in dit topic al te lezen is geweest (via de search niet gevonden), dus ik stel de vraag toch maar:

Ik ga verhuizen en kan kiezen voor het verhuizen van mijn huidige UPC digital+extra pack abonnement of ik kan het huidige opzeggen en op het nieuwe adres een nieuw abonnement (Royaal) aanvragen.

Verhuiskosten zijn gelijk aan de aanvraagkosten.
Een nieuw royaalabonnement is echter ongeveer 4-5 euro duurder dan het digital+extra pack.

Van een medewerker in de UPC-winkel begreep ik dat het prijsverschil o.a. werd veroorzaakt door de mogelijkheid om Uitzending Gemist te kunnen bekijken. Dat zou niet kunnen bij Digital+extra pack.

Nu is het bij mij inderdaad zo dat ik sinds enige tijd geen uitzending gemist meer kan zien, terwijl dat eerst wel probleemloos kon. Volgens de medewerker klopt dat en zou ik er een brief over hebben gekregen waarin ik kon upgraden naar het Royaalpakket.

Herkennen jullie dit verhaal?
Kunnen jullie ook sinds enige tijd (meer dan een half jaar) met het digital + extra pack ook geen uitzending gemist etc meer bekijken?

edit:
Het vreemde is dat ik een aantal maanden geleden geruime tijd met de UPC helpdesk aan de lijn heb gehangen om dit "euvel" te verhelpen. Niets hielp. Ik heb het toen maar opgegeven. Als het verhaal klopt dan is het vreemd dat die helpdeskmedewerker het niet gewoon wist.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 22-08-2008 21:48 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:28:
Beste upc-gebruikers,

Al weken zit ik met het zelfde probleem...
Ik ben in het bezit van UPC digitale TV met harddisk recorder. Opzich werkt dit prima op één punt na namelijk, Ned1, 2 en 3 geven als enige zenders artifacts, haperingen, blokkerige lijnen!

De aansluiting zit als volgt:
Vanuit de muur > splitter > 1 kabel naar tv boven, 1 naar upcmediabox (Oehlbach kabel van 3 meter) > vanaf upcmediabox een 2 meter Oehlbach kabel naar de TV.

Vanmiddag heb ik UPC aan de lijn gehad en zij wisten te vertellen dat het hoogst waarschijnlijk aan de bekabeling ligt (goh, standaard antwoord). Persoonlijk denk ik dat dit wel goed zit, omdat de kabel die er nu aanhangt twee keer zo dik is als het schrale kabeltje wat standaard bij de upcbox zit.
Bovendien vind ik het vreemd dat enkel Ned1,2 en 3 storing heeft...

Wat me ook opvalt is dat upc analoog óók stoort op Ned1,2 en 3. Weliswaar zijn de storingen hier minder zichtbaar(dunne witte ruislijnen).
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Alle tips/adviezen zijn welkom!
Heb ik ook gehad. Tip! sluit de splitter pas na de UPC Mediabox aan, en niet ervoor. Staat overigens ook in de handleiding van UPC. Oftewel:

Vanuit de muur > upcmediabox > splitter > 1 kabel naar tv boven, 1 naar de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:33
Hmm.. bovenstaande zal ik ook maar eens gaan doen. Bij mij wordt het gewoon gesplitst vanuit het aansluitpunt in huis. Niet dat ik erg veel problemen heb hoor, maar toch. Het zit nu toch al aardig wezig aangesloten omdat het allemaal maar net gaat in combinatie met UPC internet e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-06 20:49
MensionXL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:42:
Vandaag de DVR binnengekregen en gelijk al tegen een fout aangelopen tijdens het installeren.
Ik moest een activatiecode invoeren en volgens de decoder en installatiepapieren staat dat in de gebruikshandleiding. Ik dus heel die handleiding doorspitten maar geen activiatiecode ;( Blijkt dat ie in de installatiehandleiding staat. :')

Zet dan gewoon installatiehandleiding neer UPC... 8)7 :X

Oja, en voor de gein even het stroomverbruik gemeten..: 40W in bedrijf en 25W als die 'uit' staat. :X Zonde hoor...
Misschien heeft hij al de eerste update tijdens stand-by binnen gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe geef ik mijn Mediabox ook alweer een harde reset?

Want mij mediabox is al een paar dagen helemaal dood :( er staat niet eens wat in de display! stekker eruit veranderd niets... sowiezo gaat de stroom eraf 's nachts.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geeft upc vandaag de dag de basis kanalen nog steeds ongecodeerd door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Weet iemand welke 3-cijferige code ik moet hebben voor de mediabox (Thomson (?)) als ik een alternative afstandsbediening wil programmeren ?

Tnx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272567

Ik heb dus zojuist ook digitale televisie van UPC besteld.
Wat is ongeveer de levertijd van de mediabox en toebehoren ?

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Anoniem: 272567 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:35:
Ik heb dus zojuist ook digitale televisie van UPC besteld.
Wat is ongeveer de levertijd van de mediabox en toebehoren ?
Ik had het binnen een week in huis.

Money for nothin' and your chicks for free

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Anoniem: 239407 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:28:
Beste upc-gebruikers,

Al weken zit ik met het zelfde probleem...
Ik ben in het bezit van UPC digitale TV met harddisk recorder. Opzich werkt dit prima op één punt na namelijk, Ned1, 2 en 3 geven als enige zenders artifacts, haperingen, blokkerige lijnen!

De aansluiting zit als volgt:
Vanuit de muur > splitter > 1 kabel naar tv boven, 1 naar upcmediabox (Oehlbach kabel van 3 meter) > vanaf upcmediabox een 2 meter Oehlbach kabel naar de TV.

Vanmiddag heb ik UPC aan de lijn gehad en zij wisten te vertellen dat het hoogst waarschijnlijk aan de bekabeling ligt (goh, standaard antwoord). Persoonlijk denk ik dat dit wel goed zit, omdat de kabel die er nu aanhangt twee keer zo dik is als het schrale kabeltje wat standaard bij de upcbox zit.
Bovendien vind ik het vreemd dat enkel Ned1,2 en 3 storing heeft...

Wat me ook opvalt is dat upc analoog óók stoort op Ned1,2 en 3. Weliswaar zijn de storingen hier minder zichtbaar(dunne witte ruislijnen).
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Alle tips/adviezen zijn welkom!
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gead. Bij mij zit het overigens iets anders aangesloten,, maar probleem komt overeen.

Je kunt gewoon een monteur laten komen als je zeker weet dat je bekabeling okee is. Ze meten dan de boel in huis op. Bij mij was het uiteindelijk de mantel van de binnenkomende kabel. Deze maakte sluiting.
Gevalletje UPC probleem uds. Daardoor stoorde ook de analoge TV.

Mijn advies: Laat ze een monteur sturen.

Anoniem: 239407

Bedankt voor de tip! Ik heb hem volgens jouw aanwijzing aangesloten en dit lijkt te helpen! Nu afwachten hoelang het goed gaat...
Ruben121689 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:30:
[...]

Heb ik ook gehad. Tip! sluit de splitter pas na de UPC Mediabox aan, en niet ervoor. Staat overigens ook in de handleiding van UPC. Oftewel:

Vanuit de muur > upcmediabox > splitter > 1 kabel naar tv boven, 1 naar de TV

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

dennus2006 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:46:
[...]

Digitaal natuurlijk!
Het is digitale tv, even nadenken he :>
Niet als je hem aan de Scart hangt (Mediabox UIT > recorder IN), dan neem je gewoon het beeld van de Mediabox op.

Mijn Mediabox HDDVR staat hier nu ook op zijn plek. Alle bekabeling gecontroleerd en voor de zekerheid een hele boom aan versterkers en wat-dan-ook eruit gesloopt, het enige wat er nu nog tussen hangt is een 6voudige splitter waar als enige de Mediabox aan hangt. (Er zit dus geen versterker tussen)

Dan nog krijg ik bij de Signaaldiagnose een Foutcode 1 voor IP-connectiviteit. Betekent dit dat retourverkeer niet werkt? Wat me redelijk stug lijkt, want feitelijk zit de Mediabox nu rechtstreeks aan het opleverpunt (groene kabel). De splitter is alleen in gebruik als provisorisch F-connector koppelstuk...

Ik woon wel in een flatgebouw, en het kan uiteraard zo zijn dat de centrale versterker beneden geen retourverkeer doorlaat. Is dit dan een probleem van UPC? Voor mij is het jammer, want On Demand en Uitzending Gemist doen het nu niet. De gewone zenders kan ik zonder problemen kijken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
UPC is zenders aan het shufflen? :S

Discovery ea die voor de belgen staat ipv op 300 nog wat. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Is mij ook opgevallen.
Ook merk ik dat er gister een aantal keer een onderbreking is geweest van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-06 23:09
Yep, ze zijn aan het schuffelen geslagen. Wellicht om dat eredivisie verhaal zo ver mogelijk vooraan te krijgen? 13th street is verplaatst van 15 naar 111 (direct na Sci-Fi Channel), terwijl Discovery van 301 naar 16 is gegaan (dat is dan weer wel onlogisch, eigenlijk)

Overigens blijven de favorieten wel gewoon werken, ook na een schuffelaktie. Da's dan wel weer positief.

[ Voor 6% gewijzigd door Poltergeist op 01-09-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Animal planet is ook verandert. Ik gebruik een harmony ab dus ik moet daarop wel mijn favorieten verplaatsen. De UPC ab vind ik echt een onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
lowfi schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:21:
Animal planet is ook verandert. Ik gebruik een harmony ab dus ik moet daarop wel mijn favorieten verplaatsen. De UPC ab vind ik echt een onding.
Ja ze hebben weer lekker de zenders lopen shufflen. Maar zelf sorteren van favorietenlijst ho maar. Als je dat kon dan had je hier geen last van. Wil mn zenders zelf kunnen indelen zoals bijv. BBC 3,4 bij 1,2.

Kun je met die Harmony AB ook je favorieten sorteren zoals je zelf wilt?
Wil tzt ook zo'n Logitech Harmony kopen. Is t goedkoopste wat je kan krijgen de 525 een leuke instapper? Of gebruik jij een luxere? Hmm lees net op kieskeurig niet echt lekkere verhalen over de 525. 555 en 785 lees ik betere verhalen over maa die zijn dan ook wat duurder.

[ Voor 27% gewijzigd door funrider op 01-09-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sorry hoor maar dit stond heel netjes aangekondigd in de nieuwsbrief die jullie ook hebben gekregen een 2 weken terug.

Ook werd daar in gemeld van een aantal nieuwe series etcetra.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Tja, ik kreeg dat blad pas toen de zenderwisselingen al doorgevoerd waren. Maar je hebt gelijk, daar stond het wel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
funrider schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:30:
[...]

Ja ze hebben weer lekker de zenders lopen shufflen. Maar zelf sorteren van favorietenlijst ho maar. Als je dat kon dan had je hier geen last van. Wil mn zenders zelf kunnen indelen zoals bijv. BBC 3,4 bij 1,2.

Kun je met die Harmony AB ook je favorieten sorteren zoals je zelf wilt?
Wil tzt ook zo'n Logitech Harmony kopen. Is t goedkoopste wat je kan krijgen de 525 een leuke instapper? Of gebruik jij een luxere? Hmm lees net op kieskeurig niet echt lekkere verhalen over de 525. 555 en 785 lees ik betere verhalen over maa die zijn dan ook wat duurder.
Ik heb een ONE. Al mijn favorieten staan op het touchscreen. Achter zon "touchknop" favoriet zit gewoon een keyreeks. BV 5 0 3 voor comedy central oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 02:22
Heeft iemand al bijvoorbeeld deze TV-tuner geprobeerd icm Media Center? Ik ben bang dat ik ook weer tegen het probleem aan gaat lopen van die SmartCard die niet te gebruiken is..

Iemand tips/ervaringen?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03

SeatRider

Hips don't lie

Kaaswagen schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:03:
Heeft iemand al bijvoorbeeld deze TV-tuner geprobeerd icm Media Center? Ik ben bang dat ik ook weer tegen het probleem aan gaat lopen van die SmartCard die niet te gebruiken is..

Iemand tips/ervaringen?
Vziw werkt de smartcard van UPC alleen maar in de (jouw!) mediabox, en kun je niet zomaar deze in een ander apparaat steken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 02:22
SeatRider schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:29:
[...]

Vziw werkt de smartcard van UPC alleen maar in de (jouw!) mediabox, en kun je niet zomaar deze in een ander apparaat steken.
Ja daar was ik ondertussen achter, maar dus ook niemand die het succesvol en relaxed heeft weten door te lussen oid?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13
Zijn er meer mensen die geen EPG informatie hebben bij de SBS-Group zenders (sbs6, net5, veronica). Ik mis deze informatie nu al een dag of 3.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sahi_NL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:11:
Zijn er meer mensen die geen EPG informatie hebben bij de SBS-Group zenders (sbs6, net5, veronica). Ik mis deze informatie nu al een dag of 3.
Yep.. vrij irritant.

Daarbij werkt het on demand gedeelte van Film 1 ook al een dag of wat niet meer. Heeft eigenlijk alleen de eerste dag gewerkt ? Hij blijft nu gewoon hangen op "even geduld aub".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Sahi_NL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:11:
Inderdaad.
Ik dacht dat het aan m'n mediabox lag, maar als meer mensen er last van hebben zal er wel iets mis zijn bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Same here, ook geen EPG. Gisteren wilde mijn vrouw een film van Net5 instellen, maar dit moest ze dus handmatig gaan gokken aangezien die gids niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat en... ik heb savonds ook veel problemen met alle kanalen hoog in de lijst. BBC3 etc. Blokken, achterlopend geluid, controleer kabels aan achterzijde mediabox dat soort elende.

Ik heb niets veranderd aan mijn kabels etc. Gek genoeg doen de HD kanalen het wel goed. Als er iets fout zit met kabels etc zie je daar altijd de eerste artifacts verschijnen.

Lijkt me dus dat het aan de UPC kant zit? Meer mensen hier last van?

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 19-09-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

We kunnen al ruim 2 weken geen BBC3/4 kijken, EPG ontbreekt ook regelmatig, stb gooit je regelmatig uit de programmagids als je aan het navigeren bent (voornamelijk bij een paginaovergang), opnames die bijv 2 uur moeten duren maar niet verder komen dan 40 minuten (leuk als je een film op wilt nemen).....
Ik heb nog geen rustige dag gehad om dit bij UPC aan te gaan kaarten, 's avonds ben ik moe na het werk, en overdag zit ik niet in de buurt van de stb

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

lowfi schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:52:
Dat en... ik heb savonds ook veel problemen met alle kanalen hoog in de lijst. BBC3 etc. Blokken, achterlopend geluid, controleer kabels aan achterzijde mediabox dat soort elende.

Ik heb niets veranderd aan mijn kabels etc. Gek genoeg doen de HD kanalen het wel goed. Als er iets fout zit met kabels etc zie je daar altijd de eerste artifacts verschijnen.

Lijkt me dus dat het aan de UPC kant zit? Meer mensen hier last van?
Heb ik inderdaad ook last van ja.
HumorTV liep afgelopen avond ook meerdere malen vast qua beeld, terwijl het geluid vrolijk door liep.
Begon al te twijfelen of er niet opeens wat met mijn kabels was gebeurd :X

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

UPC heeft volgens mij van de week weer een nieuw iets gelanceerd. Film1 on demand! Je kan kiezen uit iets van 100 films en het kost je niets extra's! :D

Film1 kiezen en dan rode knop..

Blijkbaar toch al langer beschikbaar dan ik dacht..hoewel ik het toch echt voor het eerst zie nu :?
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/film1-on-demand-20080803/

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 20-09-2008 11:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had het er een paar posts geleden zelfs nog over :P
Ken. in "UPC Digital TV - Deel 5"

Maar goed, bij mij werkt het dus op dit moment niet.
Bij anderen wel ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja hier werkt het prima..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stewie!
  • Laatst online: 15:32

Stewie!

Keen must die!

Hier crasht de DVR elke keer als ik daarop klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste 3 dagen enorme problemen met de zender NASN en andere sportzenders (ESPN Classic o.a.)

Het beeld en geluid hapert enorm en er kan niet fatsoenlijk naar gekeken worden.
Er is niks qua kabels etc. veranderd dus ik vraag me af hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hier ook veel problemen met beeldkwaliteit de laatste paar dagen/weken (??) Volgens mij is het gekomen na die ere divisie onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 20:11

Bergen

Spellingscontroleur

DaMorpheus schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:43:
En wat heb je geprobeerd om het op te lossen? Kun je de software eens geforceerd updaten? (zie hier onder "Geforceerde software-update, hoe werkt dat?") Let op dat je de juiste activeringscode gebruikt.
Anoniem: 272567 schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:40:
Laatste 3 dagen enorme problemen met de zender NASN en andere sportzenders (ESPN Classic o.a.)
Heb een tijdje naar NASN en ESPN gekeken, beeld is hier prima. Hebben anderen in je wijk er ook last van? (Zoals de buren?) Op die manier kun je bepalen of de oorzaak binnenshuis of buitenshuis zit.
Er is niks qua kabels etc. veranderd dus ik vraag me af hoe dit kan?
In het netwerk van UPC is misschien ook niets veranderd. Maar de oorzaak moet toch ergens liggen en dat kan vanalles zijn... bekabeling, stekkers, splitters, misschien een versterker, andere apparaten die op dezelfde coaxkabel zitten, de wandcontactdoos, etc. Haal alles er eens tussenuit (splitters, versterker, koppelstukjes, kabelmodem, etc) en sluit de mediabox rechtstreeks met 1 kabel aan op de wandcontactdoos, zodat je zeker weet dat er niets meer tussen zit wat van invloed kan zijn. Probeer eventueel ook een andere coaxkabel. Als je alles hebt uitgesloten en dus zeker weet dat de oorzaak niet in je eigen bekabeling zit, kun je het aan UPC overdragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 21-09-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gekke is dat de gewone zenders (bijvoorbeeld sbs6) perfect beeld geven en dat het alleen een aantal zenders zijn die storen.

Ook is hier niks veranderd dan voorheen toen de kanalen het wel goed deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 20:11

Bergen

Spellingscontroleur

Waarom is dat gek? Op de radio heeft de ene zender toch ook een beter geluid dan de andere? Op de tv werkt dat ook zo... verschillende frequenties, verschillende ontvangstkwaliteiten.

[ Voor 33% gewijzigd door Bergen op 22-09-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DaMorpheus schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:43:
Had ik hier ook last van ja. Gisteren zag ik dat er een update was binnengehaald (box stond opeens op stand-by) en nu doet 'ie het opeens weer prima :) Gelijk even een filmpje ge-demand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bergen schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:56:
Waarom is dat gek? Op de radio heeft de ene zender toch ook een beter geluid dan de andere? Op de tv werkt dat ook zo... verschillende frequenties, verschillende ontvangstkwaliteiten.
's Ochtends geeft NASN perfect beeld en geluid, 's avond valt er niet naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren een paar wazige dingetjes. On demand die het niet doet e.d.
Mijn vrouw weet de test pagina al goed te vinden (nooit over gehad trouwens) en daar bijna alles rood.
Nu wist ik nog dat er hier werd gezegd dat je vanuit de box moest splitten ipv bij de muur. Dus dat uiteindelijk ook gedaan. En sindsdien geen probleem meer gehad. Wat ik heb gedaan is de splitter in de box gedaan, maar bedacht me dat er nog een uitgang op zit. Dus die zal ik binnenkort maar eens aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-06 20:49
Ik merkte dat de afgelopen dagen mn box (PVR) 2 keer een update heeft binnengehaald, sindsdien heb ik het gevoel dat de beeldkwaliteit er voorruit op is gegaan..hebben meer mensen die geconstateerd? (regio = 020).

Ik blijf overigens wel met regelmaat last hebben van vastlopers binnen het ondemand menu, moet de power van de doos af en daarna werkt de ondemand dienst een 20min niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 23-09-2008 17:52 ]

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:00
Nu de FTA kanalen al enige tijd geblokkeerd zijn en het er niet op lijkt dat er in de nabije toekomst nog iets mee gaat gebeuren vroeg ik me af hoe iedereen dit heeft weten op te lossen.

Zijn er mensen weggegaan, zoja waar naar toe en hoe bevalt dit.
Of wacht men de uitspraak van de OPTA af ivm het vrijgegeven van de kabelnetwerken, of de introductie van CI+???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44
Iets wat ik niet zo 123 kan vinden, ik krijg binnen 10 dagen het ROYAAL + DVR pakket voor 3 maanden gratis om te proberen met daarna de mogelijkheid om per maand op te zeggen. Is het mogelijk om mn eigen DVR te gebruiken? En dan wel digitaal opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 23:23
Dat dacht ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27
Volgens mij kan je niet vanuit je eigen DVR een kanaal kiezen op je decoder. Dit zou betekenen dat je je decoder op een bepaald signaal moet laten staan en dat dan via je video-uitgang opnemen. Ik heb wel eens gezien dat je een DVR hebt waar je een IR-ledje aan een draadje hebt. Dat ledje kun je dan voor de decoder hangen en zo zou de DVR dan op de decoder kunnen zappen. Of het goed werkt weet ik niet eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Neem gewoon die DVR erbij, alleen dan gebruik je je digitale TV maximaal. Er zijn zoveel goede programma's en films op de niet-gewone zenders, zoals de 1xx en 2xx kanalen.
Ook film1 is een aanrader, vooral nu met film1 on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DaMorpheus schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:56:
Neem gewoon die DVR erbij, alleen dan gebruik je je digitale TV maximaal. Er zijn zoveel goede programma's en films op de niet-gewone zenders, zoals de 1xx en 2xx kanalen.
Ook film1 is een aanrader, vooral nu met film1 on demand.
Snap ik maar dan zou mn eigen DVR overbodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Das ruk zeg, krijg net mn pakketje binnen. Zit er geen HDMI op die box maar simpele scart. Das lekker ik heb geen scart kabels meer naar mn tv lopen (kabels lopen door mn muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Pixxa schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:28:
Das ruk zeg, krijg net mn pakketje binnen. Zit er geen HDMI op die box maar simpele scart. Das lekker ik heb geen scart kabels meer naar mn tv lopen (kabels lopen door mn muur)
De HD-box heeft wel een hdmi aansluiting...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
The_Sukkel schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:47:
[...]

De HD-box heeft wel een hdmi aansluiting...
Klopt maar die is weer 9 euro duurder, heb net de boel aangesloten met scart en de 'extra' kwaliteit die ik krijg vind ik geen 22 euro waard. De kwaliteit die nu als met analoog uit mn muur komt is zeer goed te doen en zie nauwelijks verschil met Digitaal. Was dan ook enig sinds verbaasd..

Morgen pakketje weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik zie echt extreem veel verschil tussen analoog en digitaal ?

Iedereen ook de update gehad met de doven en slechthorenden ondertiteling trouwens ?
Vond het al zo raar dat op de NL zenders telkens ondertiteling was de laatste paar dagen :P
Komen ze lekker snel mee overigens hehe. Maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

119961

Zaterdag de mediabox (PHILIPS HDTV zonder DVD-r) binnen gekregen, werkte direct (PZ85) en geupdate maar kreeg op verschillende dag delen (random zenders), een kleine stuiter in het beeld (via HDMI kabel) en UPC ondemand werkte niet (even geduld a.u.b).

Gelijk de klanten service gebeld, hadden geen idee en stuurde enkele dagen later een monteur op me af.

Monteur kende mijn mediabox niet eens, beweerde dat ik een recorder nodig had voor on demand en ging na wat meten en het achter laten van een scartkabel ter oplossing er weer vandoor.

Weer klanten service gebeld en nu had ik iemand die beter geïnformeerd was en liet me een test uit voeren om iigv UPC ondemand probleem vast te stellen
(reset -> reset andere regio code -> reset juiste regio code -> reset juiste regio code)
wat vereist was om dat probleem op te nemen in hun bestand zodat het later opgelost gaat worden.

Lekker allemaal

[ Voor 27% gewijzigd door 119961 op 09-10-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NASN en ESPN Classic werken nogsteeds niet goed.
Voorheen altijd goed gewerkt.
Krijg nu gewoon zwart beeld en als ik beeld krijg heel haperig beeld.
Andere zenders werken wel goed.

Enig idee waar dit aan ligt ?
Morgen klantenservice maar bellen en te horen krijgen dat het aan mijn bekabeling ligt waar het niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Laatste tijd is het gewoon zwaar slecht. Ene keer doet een zender het wel andere keer niet. Dus het ligt pertinent niet aan de kabels. UPC loopt te kloten en schuift het af op zijn klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Dus het ligt niet aan mij dat ik af en toe een paar zenders mis? Animal Planet is hier vaak gewoon zwart (niet dat ik er vaak naar kijk ofzo, valt me gewoon op). Andere zenders zijn weer prima te doen . . gisteren weer eens TV gekeken, en House (SBS6) zag er perfect uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Een paar weken terug eens alle zenders afgelopen en het viel me op dat de erotische kanalen ook ingeschakeld stonden. Dacht dat je dit zelf moest doen, maar ok.
Mijn vrouw had er ook geen idee van, want ze komt niet verder dan 503 (Comedy Central). alhoewel het eigenlijk tot 10 is en dan snel 503.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Arunia schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:36:

Mijn vrouw had er ook geen idee van, want ze komt niet verder dan 503 (Comedy Central). alhoewel het eigenlijk tot 10 is en dan snel 503.
Maar tegenwoordig dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze maand zou toch TMF Pure worden toegevoegd aan het zender-aanbod?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
DeeJee schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:44:
[...]

Maar tegenwoordig dus wel ;)
Haha, dat valt nog wel mee hoor. Maar ze wilde het wel een keer toevoegen terwijl we er eigenlijk helemaal niks mee hebben om eerlijk te zijn. *iets van genoeg aan elkaar enzo.* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Film 1 heeft een extra kanaal erbij, erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Force
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
DaMorpheus schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:13:
Film 1 heeft een extra kanaal erbij, erg fijn!
Zeker ik hou wel van action! :*)

Dat Film 1 "On demand" is ook wel erg ideaal moet ik zeggen. Nu ben ik niet meer afhankelijk van de programmering in de gids. Denk dat ik het toch maar niet ga opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wanneer komt TMF pure erbij?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

119961

Ondertitels moet ik tijdens het kijken naar Discovery HD soms handmatig weer aanzetten :/, meer mensen hier last van?

[ Voor 80% gewijzigd door 119961 op 09-10-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
Dat is nog onbekend verwacht voorlopig maar niks. Eerder stonden berichten op mtvnetworks.nl site inderdaad. Je kunt de stream via de tmf site online kijken (in 500 kbps). Of zet dit handige MiniTV op je Vista desktop (toch nog iets geinigs aan Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

J-Force schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

Dat Film 1 "On demand" is ook wel erg ideaal moet ik zeggen. Nu ben ik niet meer afhankelijk van de programmering in de gids. Denk dat ik het toch maar niet ga opzeggen...
Bij mij heeft dit maar even gewerkt. (weekje of twee geleden voor het laatst)
Op dit moment blijft 'ie hangen op 'even geduld a.u.b.' en dan kun je wachten tot je een ons weegt.
Doet 'ie het bij jullie wel gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ken. schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:40:
[...]

Bij mij heeft dit maar even gewerkt. (weekje of twee geleden voor het laatst)
Op dit moment blijft 'ie hangen op 'even geduld a.u.b.' en dan kun je wachten tot je een ons weegt.
Doet 'ie het bij jullie wel gewoon ?
Reset je box eens. Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Had ik laatst al eens gedaan, maar dat hielp niet. Net nog een keer gedaan maar nu iets langer van het stroom. Toen kwam er een lange software update en nu doet het On Demand gedeelte het weer :)

Een vriend van me zei dat het bij hem ook niet werkte, dus ik ging er vanuit dat het nog niet lekker liep bij Film1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Japser

Jeej!

Nou ik heb problemen met Discovery (laatst I, Videogame willen kijken, schier onmogelijk door haperingen en vastlopers in het beeld terwijl geluid doorliep) en met NASN. Toch twee kanalen die ik wel graag wil hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:57
119961 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:05:
Zaterdag de mediabox (PHILIPS HDTV zonder DVD-r) binnen gekregen, werkte direct (PZ85) en geupdate maar kreeg op verschillende dag delen (random zenders), een kleine stuiter in het beeld (via HDMI kabel) en UPC ondemand werkte niet (even geduld a.u.b).

Gelijk de klanten service gebeld, hadden geen idee en stuurde enkele dagen later een monteur op me af.

Monteur kende mijn mediabox niet eens, beweerde dat ik een recorder nodig had voor on demand en ging na wat meten en het achter laten van een scartkabel ter oplossing er weer vandoor.

Weer klanten service gebeld en nu had ik iemand die beter geïnformeerd was en liet me een test uit voeren om iigv UPC ondemand probleem vast te stellen
(reset -> reset andere regio code -> reset juiste regio code -> reset juiste regio code)
wat vereist was om dat probleem op te nemen in hun bestand zodat het later opgelost gaat worden.

Lekker allemaal
Ik heb hetzelfe probleem met deze mediabox.

Gisteravond is de monteur langsgeweest. Hij heeft een aantal metingen uitgevoerd en kwam tot de conclusie dat er teveel signaal binnenkwam.

In reactie hierop heeft hij een buitenmonteur laten komen die een lijnmeting heeft gedaan.
Alles was in orde.
Waarschijnlijk is door het hoge signaal de modem in mijn mediabox defect.
Ik kan op geen marnier een upstream signaal krijgen.

Moet nu contact opnemen met upc om mijn mediabox om te ruilen.
Ik hoop dat het hiermee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145209

Weet iemand hoe het precies zit met de dekking van UPC Digital TV in Nederland en hoe dit in de toekomst zal worden uitgebreid? Ik woon in Zaltbommel, maar ik kan hier blijkbaar alleen UPC analoog ontvangen. Qua digitale televisie is hier in de regio alleen KPN Digitenne of KPN interactieve tv mogelijk, maar daarvan vind ik de kwaliteit te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de upc mediabox op een av receiver?

Ik krijg geen signaal door, zowel beeld als geluid niet. Ik heb verschillende opties geprobeerd, via scart naar tulp - s-video en naar RGB. Bij beide krijg ik geen signaal.

Ik heb een Harman Kardon AVR 255 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Analoog audio (tulp) en Analoog beeld (coax) naar AV gaat hier prima.
Digitaal heb ik nog niet kunnen proberen omdat mijn AV receiver dat niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb ook een AVR set van HK waarbij ik de box aan de TV heb aangesloten en die is weer doorgelust naar de HK. Werkt prima op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Dat kan ook, maar lijkt me niet het meest optimaal, alles via de AV receiver is handiger, dan ben je namelijk niet continue de source aan het switchen op je tv (en op je receiver).

Het lijkt wel alsof het signaal dat de UPC mediabox uit stuurt niet ontvangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23
heeft alleen de HD media box hdmi?

ik wil namelijk het Royaal pakket met DVR aanvragen, maar gaat dit via scart of hdmi?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 23:06
Zoek even op HDMI in dit topic. In o.a. de startpost staat het antwoord op je vraag.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232094

Ik heb al gegoogled maar ik heb eigenlijk nergens het antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag :

Kan je twee programma's tergelijkertijd opnemen met de DVR (aangezien deze een dubbele tuner heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Anoniem: 232094 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:31:
Ik heb al gegoogled maar ik heb eigenlijk nergens het antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag :

Kan je twee programma's tergelijkertijd opnemen met de DVR (aangezien deze een dubbele tuner heeft)?
Nee.

Overigens wel heel vervelend: Ze hebben de zenderindeling een paar weken geleden veranderd. (Sci Fi naar 111, Zone Horror naar 110, en nog een paar dingen). Nu had ik een programma handmatig ingevoerd zodat elke week a city called eureka opgenomen zou worden. Ingesteld op Sci Fi Channel op 110 (dat was het toen nog). Blijkbaar gaan deze opnames niet mee met de zenderwisselingen, want vanaf 1 oktober heeft die netjes zone horror op staan nemen...

[ Voor 40% gewijzigd door Poltergeist op 20-10-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 232094 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:31:

Ja dat kan sinds enkele weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:54

ManiacsHouse

Scheisse!

DaMorpheus schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Ja dat kan sinds enkele weken :)
Kan dat? Als ik 2 overlappende programma's wil opnemen krijg ik een waarschuwing dat er een conflict is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je moet dan zelf natuurlijk niet _ook_ een tuner gebruiken door een zender te bekijken. Neem maar eens iets dubbel op met de mediabox uit. Als je hem dan aan zet vraagt hij welke opname je wil stoppen om tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:54

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik snap wat je bedoelt. Maar kreeg de melding terwijl ik 2 programma's koos welke pas 'morgen' moeten worden opgenomen. Ik zal het eens proberen en de melding negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

buiz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:17:
Dat kan ook, maar lijkt me niet het meest optimaal, alles via de AV receiver is handiger, dan ben je namelijk niet continue de source aan het switchen op je tv (en op je receiver).

Het lijkt wel alsof het signaal dat de UPC mediabox uit stuurt niet ontvangen kan worden.
Het switchen gaat bij mij automatisch :) Zowel op de TV als op de receiver.
XBOX aan -> switch naar die input. XBOX uit -> terug naar UPC box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Ik heb op mijn tv (Samsung LE40A656) regelmating last van kleurverschuiving.
Je ziet het bijv. heel erg bij voetbalwedstijden, bij oranje en rood valt het het meeste op, dan zie je naast de mannetjes nog een hele gloed en het is altijd aan de rechterkant.
Nu heb ik wel eens ergens gelezen dat dat aan de Thomson DVR kan liggen??
Dat die last heeft van roodverschuiving of zoiets..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 134762 op 21-10-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:43
Anoniem: 134762 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:50:
Ik heb op mijn tv (Samsung LE40A656) regelmating last van kleurverschuiving.
Je ziet het bijv. heel erg bij voetbalwedstijden, bij oranje en rood valt het het meeste op, dan zie je naast de mannetjes nog een hele gloed en het is altijd aan de rechterkant.
Nu heb ik wel eens ergens gelezen dat dat aan de Thomson DVR kan liggen??
Dat die last heeft van roodverschuiving of zoiets..
Kijk hier eens:
Chelloo UPC Forum: RGB niet goed - kleurverschuiving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Hmmmm, ben dus niet de enige en dacht eerst nog wel dat het aan mijn tv lag..
Maar er is dus geen oplossig voor zo te lezen.. Wel balen, want het is soms best irritant.
Misschiendan toch maar eens gaan nadenken over een HDbox, al is dat wel weer een stuk duurder..

Weet iemand ook waarom het wit geen contast heeft (helemaal uitgebeten is) als ik digitaal signaal bekijk en de beeldkwaliteit van de box op hoog (rgb) staat??
Als ik hetzelfde beeld op analoog signaal bekijk of op de box de kwaliteit op standaard zet is dit niet zo.
Als voorbeeld: als iemand een wit overhemd aanheeft en ik kijk digitaal signaal dan is het een groot wit vlak en zie je geen plooien, knoopjes of zakken. Zet ik hem op analoog signaal dan zie je dat allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278102

...

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 278102 op 21-10-2008 23:36 . Reden: weggejorist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
foute post srry. 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door plaster op 25-10-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278822

Weet iemand de afstandsbediening instelcode voor de UPC Mediabox DVR?

Ik wil de AB van mijn Philips 32PFL9613D gebruiken voor TV en Mediabox, en niet andersom.
Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 14:27

Floor-is

5.2

Plusj: als dat dezelfde is als voor de 37PFL9603 dan kan jij het mooi voor me testen. :) Hoewel ik niet weet of de afstandsbediening hetzelfde zal zijn voor de HDTV-DVR box.

Anyway: Alhier de gebruiksaanwijzing. Uitleg over het instellen op pagina 8 en instelcodes kan je vinden vanaf pagina 44.

[edit]
Hmm je wil het waarschijnlijk liever andersom, net als ik... Misschien werkt een van de aangegeven codes ook wel voor jouw afstandsbediening:

TV:
Philips 0586, 0067, 0268, 0042, 0221, 0117, 0453, 0404, 0802, 0039, 1786
Ander:
Philips 0569, 0676, 0915, 0533, 1941, 0705, 1842, 1188

[ Voor 42% gewijzigd door Floor-is op 01-11-2008 02:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 278822 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:10:
Weet iemand de afstandsbediening instelcode voor de UPC Mediabox DVR?

Ik wil de AB van mijn Philips 32PFL9613D gebruiken voor TV en Mediabox, en niet andersom.
Dank voor de hulp!
Dat kan dus niet. je verwacht dus dat je mediabox gaat luisteren naar jee Philips AB?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 14:27

Floor-is

5.2

Ik hoop dat daar een mogelijkheid voor is, Plusj denk ik ook :)
Niet iedereen wil een logitech Harmony ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.