Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan spyware/trojan niet wegkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Beste Tweakers,

Ik heb de onderstaande melding. Ik heb echt alles geprobeerd.

1. Websweeper
2. CCleaner
3. Hitman Pro
4. SmitRem (Via 1 of andere handleiding)
5. Antivirus scanners. (Online scanner werken hier niet)

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc39/mailmartijn/meldingspyware.jpg

Verwijderd

Opnieuw installeren??

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 00:56
Handig dat Windows Antivirus niet vertelt welk stuk ongedierte zich op je PC heeft genesteld. Probeer anders eens Hitman pro vanuit veilige modus?

Je zegt dat je alles "geprobeerd" hebt. Geven deze tools foutmeldingen of zeggen ze dat de PC schoon is?

Edit: Kijk hier eens:
http://www.pc-helpforum.be/f184/windows-security-alert-5723/

En voor nog meer: http://www.google.com/search?q=%22windows+security+alert%22

Best wel grappig, spyware dat je vertelt dat je bent geïnfecteerd met spyware, om je vervolgens te verleiden tot het installeren van meer troep tegen betaling vermomd als anti-spyware... 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Alex Picard op 31-01-2008 12:34 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Begin eerst eens met het doornemen van de Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten.

Ik mis wat informatie. Heb je al gekeken in msconfig of er rare dingen worden opgestart? Heb je al met HijackThis gekeken of je iets raars gevonden hebt. Heb je al een CD'tje gemaakt met BartPE en een virusscanner, want misschien is er een rootkit geïnstalleerd die het virus verbergt. Bovendien weet je dan zeker dat je betrouwbaar aan het scannen bent. Hoe je dat het beste kunt aanpakken staat ook in de FAQ beschreven. :)
Alex Picard schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:29:
Handig dat Windows Antivirus niet vertelt welk stuk ongedierte zich op je PC heeft genesteld. Probeer anders eens Hitman pro vanuit veilige modus?

Je zegt dat je alles "geprobeerd" hebt. Geven deze tools foutmeldingen of zeggen ze dat de PC schoon is?
"Windows Antivirus" ís juist dat virus. Microsoft Geen enkel bedrijf maakt namelijk helemaal geen programma met die naam. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-01-2008 12:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:01
Zogenoemde scanners zijn Smitfraudscanners. Er is hier een tool voor gemaakt, smitfraudfix.
Deze moet wel in veilige modus worden gedraait.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
OK, je bent erg geïnfecteerd. Ik heb deze besmetting ook gehad, en zou aanraden om je Harde Schijf te formatteren, maar ik zal je eerst eens uit de nood proberen te helpen.

1. Download HijackThis op je bureablad.

Open het, en selecteer "Do a system scan and save a log file"
HijackThis zal nu binnen enkele ogenblikken een tekstbestand openen. Kopieer ALLES in dit tekstbestand naar dit forum.

2. Download Prevx CSI en doe een scan. Post hier wat hij vond. Je hoeft het programma niet te betalen om er mee te kunnen scannen.

Verder, alle updates geïnstalleerd ? Welke virusscanners heb je trouwens laten draaien ?
Anders is AVG 7.5 wel een goede.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1