Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:24:
Ik had een X2 4200+ en kocht daarbij een HD3850 512. Je merkt gewoon dat je CPU de bottleneck is. Na een upgrade naar een E6750 @ 8x400 merk je tenminste wat die kaart écht kan. Met een upgrade naar AM2 ben je imo gewoon geld aan het verspillen.
Waarom? Als je een AM2+ bord haalt ga je nog jaren plezier hebben als je er in de toekomst een Phenom X8 op prikt. IMHO de beste upgrade als je kijkt op een lange termijn en niet veel kwijt wilt zijn.
Maar verder gewoon 2GB er in een HD 3850. Je CPU is wel je bottleneck en ik vraag me af of je de 90FPS gaat halen, maar 60 FPS lijtk me ook meer dan genoeg. Je hebt nu iig een bak die ik de leeftijd van 3 jaar zou geven. Als je bedenkt dat je een game PC iedere 3 jaar moet vervangen zolang je geen upgardes gebruikt dan snap je wel dat je PC aan het eind is.
Veel van een upgrade mag je ook niet verwachten in mijn ogen. Ter illustratie. Na 3 jaar heb ik hetvolgende systeem van een upgrade voorzien:
AMD Athlon XP 1800+, 512MB en een GeForce 2 MX400 64MB
->
AMD Athlon XP 1800+, 1GB en een ATI Radeon 9600Pro 256MB (ja, die vervelende 400/400 EZ edition

)
Ik kon toen nog 1,5 jaar gamen. De laatste game was zo ongeveer Quake4 @ Low 800x600 met amper 30FPS. Veel mag je dus in mijn ogen niet verwachten. Niet te veel besteden en al vast bedenken dat je over 1-1,5 jaar een nieuwe bak mag halen wil je echt gamen. Opzich kun je vrij lang met een CPU doorgaan als er een aardige GFX en wat geheugen bij komt. Maar ook die heeft neit het eeuwige leven.