Usb stick is leeg, hoe kom ik aan m'n originele data

Pagina: 1
Acties:
  • 1.959 views

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

IK ben momenteel enorm kwaad op mijn USB Stick. Mijn usb flipt dus na het opslaan van het bestand. Ik wil het veilig verwijderen. Windows zegt dat hij het niet kan. Ik trek hem dus zo uit met als gevolg
dat ik nu een lege usb stick heb |:(

Ik heb echt dringend opnieuw die data nodig. Der stonden (nieuwe) bestanden op van 2 eindwerken die ik vandaag in school verder aan gewerkt hebt. + nog een bestand met commentaar op mijn eindwerk die ik ook getypt hebt in school.

Ik heb wel een backup van een week geleden maarja, dankzij de vele studies is (of was) mijn programma al veel verder gevordert.

Wat er dus is:
Op elke pc ziet hij mijn USB. Hij ziet dat het 1GB is waarvan 900MB gebruikt. Hij ziet dat het NTFS is MAAR als ik in de drive ga zet hij dat het leeg is 8)7 8)7 8)7

Dringend hulp gevraagt

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
En waarschijnlijk staat er wel iets over in de FAQ.
Confirmed: OM FAQ / Beleid

[ Voor 18% gewijzigd door Saturnus op 30-01-2008 19:08 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 11:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

show hidden files?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12 12:52
GetDataBackFAT
GetDataBackNTFS
Undelete+

En googlen/GoT searchen op 'recover deleted files' zal ook vast helpen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Bitage op 30-01-2008 19:14 ]

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik heb dus gedaan wat er in jullie FAQ Stond.
Ik doe dus; cmd => ckkdsk I: /X zoals aangegeven

Hij hersteld veel

En raad eens wat ik kan er terug in :*)

nu ontdek ik dat: MIJN KUT EINDWERK GEWOON WEG IS :( :( :( :( :( erg bedankt hoor

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wouter7 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:17:

nu ontdek ik dat: MIJN KUT EINDWERK GEWOON WEG IS :( :( :( :( :( erg bedankt hoor
nofi, maar je hele eindwerk op 1 enkele USB stick zetten.. tactisch in iedergeval dus niet.
Ik trek hem dus zo uit
Tja.. eigen schuld enzo :Z

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 30-01-2008 19:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dus...
Het is jouw schuld dat je geen backups hebt.

Resterende optie is dus om de recovery programma'tjes te gebruiken.

☻/
/▌
/ \

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met bovenstaande kun je waarschijnlijk wel wat verder komen, maar voor een volgende keer, wanneer Windows aangeeft dat het device niet kan worden uitgeschakeld: Dan moet je eerst alle opstaande vensters sluiten en nogmaals proberen. Werkt dit niet dan is het verstandig de computer uit te schakelen, zodat schrijf acties welke nog op de USB stick moeten plaats vinden uitgevoerd worden. In iedergeval nooit een USB stick of hardeschijf zomaar uit een USB poort trekken wanneer deze belangrijke data bevat. Het risico is gewoon erg aanwezig dat je de data kwijt bent.
ik heb dus gedaan wat er in jullie FAQ Stond.

Hij hersteld veel

En raad eens wat ik kan er terug in :*)

Jouw "kut eindwerk" was waarschijnlijk wat nog naar de USB stick geschreven moest worden, deze zal door (sorry) je eigen actie dusdanig beschadigd zijn dat deze niet meer ingelezen kan worden.

Of bij het wijzigen van een bestand wordt eigenlijk bij het opslaan van de wijzigingen het oude bestand verwijderd en vervangen door het bestand inclusief de wijzigingen en dit laatste zal dus fout zijn gegaan. Om de een of andere reden heeft het nog in een buffer gestaan alvorens het terug geschreven wordt op de USB stick. Wanneer je op dat moment de USB stick er uit trekt is dit het resultaat.

Overigens kun je, volgens mij, in apparaat beheer bij de USB poorten deze buffer uitschakelen.

P.s. Wij zijn overigens niet doof.

[ Voor 49% gewijzigd door _Dune_ op 30-01-2008 19:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wouter7 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:05:
Mijn usb flipt dus na het opslaan van het bestand. Ik wil het veilig verwijderen. Windows zegt dat hij het niet kan. Ik trek hem dus zo uit met als gevolg
dat ik nu een lege usb stick heb |:(
Je doet opleiding informatica. Dan lijkt me dat je wel moet weten dat die melding belangrijk is.
Als windows zegt dat het niet kan dan word hij nog gebruikt.

Als je hem dan toch er uit trekt dan vraag je zelf om problemen.

Enige wat je nog kan doen is die recovery programma's proberen.
En volgende keer dit soort dingen niet op usb opslaan of op 2 plekken.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

_Dune_ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:
P.s. Wij zijn overigens niet doof.
Psst..niet blind :P

Ontopic :

Als je zo'n melding krijgt, dan kan je in princiepe na gaan dat je niet zomaar een usb stick er uit moet halen, als je een error krijgt met je hd, trek je toch ook niet even de IDE/S-ATA kabel er af :?

Er valt niets anders te zeggen dan : Eigen schuld dikke bult.

Edit : Denk voortaan aan je Caps gebruik en je topic titel, het is geen spam forum maar een tech forum, zelfs de hk is geen spam

[ Voor 13% gewijzigd door -Thunder- op 30-01-2008 19:31 ]

Blij Met Wilco

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:03
Naar ik weet "sloopt" chkdsk niets.

Probeer eens chkdsk L: /F /R

Naar ik weet fixt chkdsk niets tot je de /F (FIX switch) meegeeft. Anders zou hij enkel controleren en niets fixen.

Dus ik betwijfel ten zeerste dat chkdsk jouw "kut" eindwerk weg is.
geforce5_guy schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:26:
Je doet opleiding informatica. Dan lijkt me dat je wel moet weten dat die melding belangrijk is.
Dat zegt lang niet alles hoor. Je hebt verschillende soorten informatici :P

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Weet ik 8)

Ontopic: Dit verhaal lijkt mij verder duidelijk. TS heeft nog de nodig optie om te proberen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:18:
[...]

nofi, maar je hele eindwerk op 1 enkele USB stick zetten.. tactisch in iedergeval dus niet.

[...]

Tja.. eigen schuld enzo :Z
dank u voor u helpende hand

ik ben nu bezig aan het recoveren met die 2de chkdsk fucntie. Hopenlijk vind hij het nog terug

der zijn dus effectief (meer dan) 2 mappen verdwenen. Namenlijk mijn 2de versie van mijn eindwerk en mijn bomberman (mijn 2de eindwerk, bomberman maken met UDP connectie)

pff hopenlik vind hij het terug anders gaak paar nachtjes mogen doorwerken :/

[ Voor 38% gewijzigd door Wouter7 op 30-01-2008 19:55 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12 12:52
Och, ik pleur ook niet voor niets wat progjes om je te helpen. ;)

Undelete+ heeft iig altijd prima voor mij gewerkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Bitage op 30-01-2008 20:39 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:55

M2M

medicijnman

Bitage schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:38:
Och, ik pleur ook niet voor niets wat progjes om je te helpen. ;)

Undelete+ heeft iig altijd prima voor mij gewerkt.
als ook maar een ini mini gedeelte van het flashgeheugen van zijn werk corrupt is, dan is in veel gevallen het word bestandje ook niet meer te openen. Ik heb dit ook eens gehad met mijn eindwerk, gelukkig maak ik elke dag backups en vaak mail ik het voor de zekerheid toch ook nog even naar mijzelf.

-_-

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:43:
[...]

als ook maar een ini mini gedeelte van het flashgeheugen van zijn werk corrupt is, dan is in veel gevallen het word bestandje ook niet meer te openen. Ik heb dit ook eens gehad met mijn eindwerk, gelukkig maak ik elke dag backups en vaak mail ik het voor de zekerheid toch ook nog even naar mijzelf.
jammer genoeg is het geen word document, maar 2 vb.net applicaties :9

ik heb via gatdataback for NTFS een groot deel van mijn data kunnen recoveren. Helaas niet alles dus met een mengeling van mijn backup en de gerecoverde data heb ik al 1 eindwerk kunnen terug samenstellen.

Het 2de lijkt helemaal verloren gegaan te zijn. Ik vind nog de Bin map, maar dat is ook alles. pff, jammer

ik wil met deze graag iedereen bedanken die hierop reageerde en me probeerde te helpen _/-\o_

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wouter7 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:15:
[...]

jammer genoeg is het geen word document, maar 2 vb.net applicaties :9

ik heb via gatdataback for NTFS een groot deel van mijn data kunnen recoveren. Helaas niet alles dus met een mengeling van mijn backup en de gerecoverde data heb ik al 1 eindwerk kunnen terug samenstellen.

Het 2de lijkt helemaal verloren gegaan te zijn. Ik vind nog de Bin map, maar dat is ook alles. pff, jammer

ik wil met deze graag iedereen bedanken die hierop reageerde en me probeerde te helpen _/-\o_
De volgende keer eerst tot 10 tellen als je iets kwijt raakt en dan GoT te hulp roepen. ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het verlies van deze data je inderdaad zo ver kan krijgen om zo tekeer te gaan, zou je toch eens moeten kijken naar het maken van backups. Er staat in de FAQ van dit subforum een uitgebreid stuk over het recoveren van data dat je in dit geval ook verder had geholpen (GetDataBack staat er duidelijk in vernoemd). Deze FAQ staat er niet voor niets!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.