Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59897

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag mijn computer nog relatief goedkoop upgraden.
Ik heb destijds een Corsair CMX512 - 2700C2 reep gekocht voor mijn P4B533-VM moederbord.

In het Bios heb ik toen mijn geheugen overgeclocked, want dat ging erg makkelijk (ben geen hardcore clocker) hier het topic destijds met wat vragen van mij hierover.

Mijn vraag is nu:
Het Corsair geheugen is niet meer verkrijgbaar, en mijn moederbord ondersteund geen dual channel. Kan ik gewoon een reep geheugen van een ander merk > 2700ddr er bij doen zolang het maar CAS2 is, om performance-winst te behalen?

Is Kingston ValueRAM KHX3200AK2/2G bijvoorbeeld net zo snel als het Corsair geheugen? Gaat dat grotendeels om het CAS2 element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien is mijn vraag niet helemaal duidelijk, maar ik wil dus weten of ik bij mijn Corsair geheugen, geheugen van een ander merk kan plaatsen, dat hoger dan pc2700 is, cl2/cas2 is en waardoor het totale geheugen niet langzamer wordt als wat het Corsair geheugen nu is. (alleen dus met meer geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Het snelste geheugen klokt terug naar de snelheid van het traagste geheugen. Met overclocken is dit weer te overwinnen. Als ze allebei even snel zijn gebeurd er uiteraard niets.
Maar voorzover ik weet speelt bij geheugen de latency een minder belangrijke rol dan de hoeveelheid MHz, dusja.

En er is een edit-knopje, niet kicken <24 uur

[ Voor 19% gewijzigd door Bitage op 30-01-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bitage schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:09:
Het snelste geheugen klokt terug naar de snelheid van het traagste geheugen. Met overclocken is dit weer te overwinnen. Als ze allebei even snel zijn gebeurd er uiteraard niets.
Maar voorzover ik weet speelt bij geheugen de latency een minder belangrijke rol dan de hoeveelheid MHz, dusja.

En er is een edit-knopje, niet kicken <24 uur
Maar dat geldt dan weer alleen voor dual channel > ddr geheugen.

Bij oldskool DDR geheugen was de CAS-waarde juist cruciaal voor de snelheid... als ik het nog goed weet.