Toon posts:

xbox 360 en ps3 verschillen

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij de link geven van tweakers, waar ik het grote..... topic kan vinden over de verschillen met xbox 360 t.o.v de ps3? alvast bedankt.

ik heb alles doorlopen, en zie alleen maar 2 grote topics over de 360 en de ps3 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

De een is gemaakt door sony en de ander is gemaakt door microsoft.

Wat is precies het probleem? De technische specificaties kan je zo vinden, dus dat is denk ik niet het probleem.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben druk aan het vergelijken. Ik weet niet welke van de 2 ik moet kiezen. Welke heeft meer games. Welke is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

De 360 heeft meer games en de ps3 is "beter".

Maar dat heeft natuurlijk niets met eigen keuze te maken.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Xbox 360
* Processor Core Spec 3 Cores, 2 hardware threads per core
* 1MB Level 2 Cache
* Processor Custom IBM PowerPC CPU
* Custom IBM PowerPC Processor
o 1 Megabyte Level 2 Cache
o 3.2 Ghz
o Marketing Performance Measurement 1 Teraflop
* Een ATI grafische kaart van 500 Mhz die Shader Model 3.0 ondersteunt
* Een harde schijf van 20 gigabyte (optioneel, in Premium Pack inbegrepen)
* Een GDDR3 systeemgeheugen van 512 Mb
Playstation 3
# grootte harde schijf: 40 GB of 60 GB (of in de latere versie 80 GB; dit is zelf aanpasbaar door een ander grootte harde schijf te plaatsen) [bron?]
# aantal microprocessors: 1 [bron?]
# processortype: Cell Broadband Engine (IBM/Toshiba/Sony)
# processorsnelheid: 3250 MHz [bron?]
# floating point performance: 218 gigaflops [bron?]
# interfaces: Bluetooth, Ethernet, IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (4 slots, of 2 bij de 40GB) [bron?]
# grafische processor: Nvidia RSX [bron?]
# grafische-processorsnelheid: 550 MHz [bron?]
# grafische floating point performance: 1,8 teraflops [bron?]
# videogeheugen: 256 MB GDDR3 RAM op 700Mhz [bron?]
# intern geheugen: 256 MB XDR RAM op 3.2Ghz ( bandbreedte > GDDR3) [bron?]
# type geheugen: CompactFlash, MMC-kaart, SD-kaart, Memory Stick Alle bij de 60GB [bron?]
# ondersteunde discformaten: o.a. blu-ray profiel 1.1 [1], dvd-ROM, cd-rom, dvd-Video, Video-cd, Audio-cd, SAcd (Super Audio cd) [bron?]
# audio/video-aansluitingen: HDMI, multi-AV, SPDIF (optische digitale audio-uitgang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:57
Er is geen vergelijkingstopic, wel twee topics over beide consoles. En je kunt zelf toch wel kijken wat de ervaringen zijn, kijken wat je wilt. Er staat genoeg in die topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:30

Ryceck

Constants and Variables

Ik vraag me altijd af wat mensen denken te bereiken met een topic zoals dit. Verwacht je als TS nu dat mensen massaal roepen "XBOX360!" en zo ja ga je die dan halen?

Of probeer je hier een vergelijkend warenonderzoek op te starten tussen 2 niet vergelijkbare consoles? In dat geval: het is een techforum hier; geen consumentenbond :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 30-01-2008 15:24 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:33
PS3 heeft grotendeels gratis online gamen, en de Xbox360 moet je eigenlijk voor dokken voor de full ervaring. Al heeft XBox het iets beter voor elkaar @ moment, is de Playstation ook hard onderweg met zijn service. Ik heb hier ook altijd top snelheid met downloaden van hun service, en online gamen loopt bij mij altijd vlekkenloos. Verder is de PS3 minder lang op de markt, en zijn er nog iets minder games voor. Maar deze komen er aan. Zoek zelf eens wat van games er voor welke console komen, en kijk dan eens wat je het meeste trekt. Sony heeft mij altijd meer getrokken met zijn aanbod, en ook met de standaard mogelijk heden met de console. Standaard mag je linux installeren enz. Terwijl iemand anders die ik ken liever voor de Xbox gaat, maar goed. Tis net je eigen voorkeur...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dit topic vraagt om Xbox yankee's & PS yankee's, een topic als dit is ook niet toegestaan als je deze faq en de algemene policy had door genomen. Ik raad aan deze 2 nog eens door te lezen en dan de zoek functie beter te gebruiken.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:29
Mijn advies: staar je niet dood op de specs van de systemen (die elkaar weinig ontlopen), maar kijk naar de (console exclusive) games die je het leukst vind. De games zijn immers het meeste belangrijke onderdeel van een console...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:24:
Terwijl iemand anders die ik ken liever voor de Xbox gaat, maar goed. Tis net je eigen voorkeur...
zo is het wel............ ik moet maar ff goed alles bekijken. Ben ook nog steeds een fan van RTS games (Company of Heroes, c&c, en vele anderen) dus ik blijf nog steeds een redelijke pc benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Persoonlijk kijk ik niet naar de console zelf, maar naar de games die erop verschijnen.
De games die op beide platformen verschijnen zijn dan het probleem niet, maar de games die exclusief op een Playstation of op een Xbox verschijnen maken de verschillen. Vindt je bijvoorbeeld Tekken leuker dan Dead or alive, dan kan je keuze daarbij al gemaakt zijn. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Forza 2 en Gran Turismo 5.

Ook kan je kijken naar de controllers, misschien vindt je de Playstation wel helemaal geen fijne controller hebben en de Xbox weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze kan betalen zou ik zeggen haal ze gewoon alle twee. En anders inderdaad ff kijken welke jou beter lijkt en klaar. Niemand kan voor jou zeggen wat je moet halen, en een topic als dit brengt toch alleen de ergste fanboys weer naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:43:
[...]
zo is het wel............ ik moet maar ff goed alles bekijken. Ben ook nog steeds een fan van RTS games (Company of Heroes, c&c, en vele anderen) dus ik blijf nog steeds een redelijke pc benodigd.
Dan kan je ook gewoon bij je pc blijven, games for windows. Neem wat controllers erbij en je zou klaar zijn.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
-Thunder- schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:28:
Dit topic vraagt om Xbox yankee's & PS yankee's, een topic als dit is ook niet toegestaan als je deze faq en de algemene policy had door genomen. Ik raad aan deze 2 nog eens door te lezen en dan de zoek functie beter te gebruiken.
Of koop ze alebij,,

Heb XBOX 360 en PS3 thuis staan..
Daarnaast zou ik idd naar de games kijken. en niet naar de specs. Hecht je aan HD content? kies dan voor PS3.

[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 30-01-2008 17:23 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Voordat dit een opsomtopic wordt gaat dit topic op slot

Lees beide grote topics eeens kort door, en maak daarop jouw keuze, wij kunnen ze moeilijk voor jou maken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Google en gij zult vinden.

Echt, dit is veel te basic en laagdrempelig. Open voor de grap anders eens de twee grote topics ;)

offtopic:
E! Fuelke :(

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 30-01-2008 18:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.