Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit er aan te denken om een Mac te nemen ik vraag mij alleen of hoe ik alles van mijn huidige laptop (windows xp) overzet naar een Mac, ik begreep dat bij word, excel, e.d. bestanden het probleem niet ligt maar vooral het mail overzetten van outlook (in mijn geval 2007) naar een mail programma op een Mac. Ik zag wel al in een wat verouderde topic dat: http://www.littlemachines.com/ een optie is maar ik vroeg mij af of iemand een nog makkelijkere (/goedkopere :> ) manier heeft gevonden om dit te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apple Talk gaat over applezaken, dus ik verplaats het topic even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De makkelijkste manier is gmail gebruiken.
maak een imap verbinding en sleep in windows alle mail die je wilt hebben hiernaar toe.
ga vervolgens naar Mail in apple toe en haal alles op, of blijf de imap verbinding behouden. Altijd handig voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En anders werkt de oplossing in Outlook 2003 .pst overzetten naar Mail of Entourage vast ook wel :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt voor de snelle reacties, hier mee kan ik wel aan de slag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Waar je mogelijk ook nog naar kunt kijken, is om thunderbird te gebruiken.
Als je onder windows, als je mail in thunderbird kunt importen, dus je de mail directory van thunderbird gewoon kopieren naar de mac. De indeling is gelijk. Wel wat rommelen met de locatie van je mail bestanden. Maar zo kun je het wel overzetten. Maar het is dus ook een beetje afhankelijk welk mail programma je wilt gebruiken op de mac. Wat de beste methode is...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
jpm.lensen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:48:
Waar je mogelijk ook nog naar kunt kijken, is om thunderbird te gebruiken.
[...] Maar zo kun je het wel overzetten. Maar het is dus ook een beetje afhankelijk welk mail programma je wilt gebruiken op de mac. Wat de beste methode is...
Nog een waarschuwing met het gebruik van Thunderbird:
Onder XP van Outlook 2007 naar Thunderbird gaat bijna altijd goed, echter worden sommige mailtjes slecht omgezet en heb je alleen html/xml code als mailtjes over (stuk of 10 van de 3000 bij mij). Overzetten van Thunderbird XP naar OSX gaat wel weer goed. Echter bij het importeren van Thunderbird in Mail in OSX verdwijnen tientallen mailtjes, en folders met meer dan 1500 mailtjes worden niet verder ingelezen. Dat is bij mij het geval geweest.
Zoals hiervoor is aangegeven is het gebruik van een IMAP server het handigst. Je hebt dan geen problemen met incompatibiliteit.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Niet dus.... :'(
"Zoals hiervoor is aangegeven is het gebruik van een IMAP server het handigst. Je hebt dan geen problemen met incompatibiliteit".(JShal)

[ Voor 20% gewijzigd door PeterVL57 op 02-02-2008 18:53 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Bedankt, dat is ook een mooie oplossing voor mijn probleem :)

http://parkingwerchter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trek even dit topic naar boven omdat ik nog even een aanvullende vraag heb hierop.

Ik ben sinds gisteren overgestapt van windows naar mac en ben dus echt een newbie en kan ook nog even niks vinden op mijn macbook.

Kan ik op mijn windows laptop mijn mail (ik draai op beide thunderbird van dezelfde versie) letterlijk kopieren en dan in mijn mac plaatsen?
Op mijn windowslaptop kan ik de juiste directory wel vinden maar ik weet niet hoe ik in de juiste dir ga komen op mijn mac. Misschien wil iemand deze newbie in jip en janneke taal ;) even uitleggen hoe ik dat doe?

Het gaat hierbij alleen om mappen die ik in de loop der tijd heb gemaakt met mails die ik belangrijk genoeg vond om te bewaren. Ik hoef dus niet alle mails en instellingen over te zetten, alleen maar bepaalde mappen met mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Via deze link vind je een vrij makkelijk te volgen how-to om de hele Thunderbird-zooi te moven naar je Mac.

Ikzelf heb de switch gemaakt van Outlook via Thunderbird (beiden op Windows) naar Mail (op Mac dus). Het handige aan mail is dat je simpelweg de mbox files uit je Thunderbird profiel kan importeren.

dit heb ik trouwens gevonden op google: http://www.google.be/sear...rbird+from+windows+to+mac. Kwestie van de juiste termen te gebruiken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Darkstar op 02-11-2009 18:44 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zeker die link even uitproberen. Bedankt daarvoor. Jammer genoeg is het niet een kwestie van simpel importeren. Beide machines heb ik niet aan elkaar gekoppeld. Zal mogelijk zijn maar zoals ik al zei, ik ben sinds gisteren in het bezit van een mac dus ik weet nog helemaal nergens iets vanaf.
Maar goed ik ga mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Profielmap of mbox files overzetten via USB stick/schijf, heb ik ook zo gedaan om te importeren

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een werk zeg want hij zet geen mappen over, alleen de mails die daadwerkelijk in de inbox staan. Dus de inhoud van de mappen stuk voor stuk in de inbox gezet in mail en daarna thunderbird mails uit mail laten ophalen. Had nogal wat mappen maar het is gelukt, alles staat in de juiste mappen in thunderbird.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Graag gedaan, blij dat het je gelukt is! :D

Pagina: 1