Toon posts:

AMD 5200 AM2 wil nie hoger dan 220 FSB?

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!,

Ik wil graag mijn systeem een tikje harder laten lopen maar ik heb nu dus te maken met een aantal problemen.

Als ik mijn FSB hoger zet dan 220 en dus dan 13.5x Multiplier dan loopt het systeem vast bij het begin scherm van windows XP en herstart mijn systeem zichzelf.

Mijn computer specs:

Asus M2N-e SLI
Kinstong PC2 6400 2 x 1GB in Dual Channel
AMD AM2 5200+ Met een Thermal Take Golden Orb II cpu cooler
Asus Nvidia Geforce EN8800GT 512MB DDR3 (niet overgeklokt)
Bluesil Cogen 550 Watt voeding
1 x Sata Samsung 250 GB
1 x Sata Hitachi 120GB

Weet iemand wat ik hieraan kan doen en wat eventueel mijn probleem hierin kan zijn?.

En ik heb ook nog een vreemd probleem met kleine stootjes tijden het spelen van eigenlijk alle games in mijn bezit.
Het is geen HD activiteid schokje volgens mij en heeft ook niks te maken met de onboard soundkaart want een X-Fi extreme audio geeft hetzelde probleem (zelfs nog meer problemen dus vandaar dat ik deze het raam uit heb geschopt)
Ik heb dan ook alle onnodige background programma's uitstaan.
En het zijn niet de FPS die inzakt.. het komt ergens anders door maja wat?

Ook komt dit niet door overclocken ben ik achter gekomen en ik heb de nieuwste drivers voor praktisch alles in mijn pc.

Wie o wie helpt mij?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 19:10 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:05:
Hallo iedereen!,

Ik wil graag mijn systeem een tikje harder laten lopen maar ik heb nu dus te maken met een aantal problemen.

Als ik mijn FSB hoger zet dan 220 en dus dan 13.5x Multiplier dan loopt het systeem vast bij het begin scherm van windows XP en herstart mijn systeem zichzelf.
Met deze overklok loopt je processor al op 2970 MHz en dat is voor die processor al een leuke overklok. Heb je de PCI en PCI-ex ook gelockt en staat je HTT link niet te hoog.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks met mijn PCI en PCI-ex gedaan?,

En over de HT link, deze loop op 1100?.. en hoe kan ik dit aanpassen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:31:
Ik heb niks met mijn PCI en PCI-ex gedaan?,

En over de HT link, deze loop op 1100?.. en hoe kan ik dit aanpassen?
Allemaal basic stuff wat je terug kunt vinden in de FAQ, met google of in [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35.

Tip: begin niet met overclocken als je niet eens weet waar je mee bezig bent ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
PCI moet je locken op 33 en PCI-Ex op 100 anders kun je de harddisk en videokaart slopen en dat wil je niet denk ik :X

AMD Nieuwsdiscussie

• Avalaxy
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:36:
PCI moet je locken op 33 en PCI-ex op 100 anders kun je de harddisk en videokaart slopen en dat wil je niet denk ik :X
De PCI-E link is zover ik weet sowieso niet afhankelijk van de HTT en loopt altijd al op 100 MHz :) Maar PCI wel even locken op 33.3 MHz ja. En RAM omlaag dmv een divider en HT-link met 1 multiplier omlaag clocken. Daarna eventueel VCore en VDimm verhogen, maar zoals ik hierboven al zei is dit makkelijk te vinden op internet :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even tussendoor, jongens wat is in vredesnaam PCI-ex ? Is dit een nieuwe PCI bus waar ik nog niet van heb gehoord. :D Je hebt PCI-e, voluit PCI-express of PCI-X en deze laatste is een 64bit tot 133Mhz PCI variant.

* Sorry, moest er even tussen door, want wat sommig mensen er van bakken. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 29-01-2008 19:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
idd gewoon te hoog geklokt waardoor je cpu fouten gaat maken en je dit soort dingen krijgt geschok.. gehang...

• Avalaxy
_Dune_ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:49:
Even tussendoor, jongens wat is in vredesnaam PCI-ex ? Is dit een nieuwe PCI bus waar ik nog niet van heb gehoord. :D Je hebt PCI-e, voluit PCI-express of PCI-X en deze laatste is een 64bit tot 133Mhz PCI variant.
Afkorting van PCI-Express denk ik ;)

En als we dan toch over termen aan het miereneuken zijn wil ik graag nog toevoegen dat AMD geen FSB gebruikt maar dat je dit HTT noemt.

Verwijderd

Topicstarter
haha naja bedankt mensen, ik bekijk dit nog even nader.. ben al wat hoger gekomen ondertussen namelijk, denk dat het aan mijn HT-Link lag.

Maar nu nog die gare stootjes onder het vloeiend lopen van mijn spellen.. en UT3 loopt me toch een potje slecht.. soms gewoon 30 fps.. en dat met een 8800GT?

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je bij CPU-z kijkt naar je PCI-E staat er dan wel x16 bij Link Width en niet x1 onder het tabblad Mainboard

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
deze staat op 16x..
Pagina: 1