Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Matched: iaudio, d2
eswa schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:12:
Mijn Trekstor Vibez begint zijn laatste adem uit te blazen (het grote wiel doet het niet meer), en dus is het weer tijd voor een nieuwe.
Ik lees over het SDslot in deze, waardoor je sinds kort zelfs 32gb erbij kan pluggen. Dus is mijn vraag eigenlijk: maakt het uit watvoor geheugen je gebruikt? Ik bedoel hiermee waarom je de 16gb versie zou kopen, als je voor minder geld ook de 4gb versie kan kopen, en daar dan een x-aantal gb's bij kan gooien. Dus maakt het uit of je muziek op een losse-flashkaart staan, of op het geheugen? (is het te merken in zoek/menu-snelheid, 'gap' tussen de nummers, organisatie van je muziek (al las ik dat ie beide geheugens samenvoegd)?)
En raden jullie aan om er een tasje bij te nemen? Ik hoor regelmatig om mij heen dat schermpjes van morderne gadgets (telefoons vooral) snel barsten. Met een degelijk uitziende iAudio6/7 lijkt me dat overbodig, maar een touchscreen is kwetsbaar.
Verder snap ik niet veel van de Rockbox-site, maar heb wel gehoord dat ze bij de Sandiskspelers erg veel hebben toegevoegd. Als Rockbox op de D2 komt, wat houdt dat dan precies in?
Aan een 32GB kaart heb je (nog) niets ivm de file/folder limit van resp. 4000/400.

Een SDHC kaart zal altijd langzamer zijn dan een extern kaartje, maar het is niet te merken. (En die gap zit er toch all :( ). Geheugens worden in ID3browser samengevoegd, in Folderbrowser niet.

Ik raad je aan een carrier-case erbij te nemen. Scherm laten maken kost bakken met geld en is het risico niet waar. Bij mp3spelers krijg je de case er zelfs gratis bij. Ligt niet zozeer aan de touchscreen, ik heb zelfs 't idee dat ie meer kan hebben dan een gem. andere speler, maar neem van mij aan.. dat risico wil je echt niet lopen. Neem een carrier-case!!!

Rockbox: http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/WhyRockbox

@Raven

Heb ik jou toevallig op iAudiophile langs zien komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Zou kunnen. Heb accountje daar met "voornaamachternaam" als nickname.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 15:49
Matched: d2
DFC-Neo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:16:
En ik wil weten hoe het zit met de coverart. Ik heb ze nu netjes in elke map zitten genaamd "folder" op mijn pc.
Laat de D2 het dan ook netjes zien op het scherm? Of moet ik het ook in de ID3v2-tags vermelden?
Zelf plak ik de covers in de ID3v2 tag dat vind ik het gemakkelijkst. Vaak met Easy CD-DA Extractor aangezien je dan gelijk op covers kan zoeken of anders MP3tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
weet iemand hoe ik aan goede Flash games en andere Flash dingen kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Matched: iaudio, cowon
iAudiophile ?
Zwerft genoeg spul op 't forum daar rond.

edit: !@#$, Cowon heeft de accu blijkbaar niet vervangen... Speelduur is maar 28 uur. Ongeveer net zo als toen ik 'm opstuurde.

[ Voor 116% gewijzigd door Raven op 12-07-2008 18:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Ik ben een beetje aan het dubben voor welke d2 ik ga. Ik meende ergens te hebben gelezen dat de 8gb versie sneller is dan de 2gb en 4gb versie. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Geen matches
Sneller? Sneller in wat? Heb je daar een bron van trouwens? Persoonlijk heb ik daar niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Geen matches
RoD schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:05:
Sneller? Sneller in wat? Heb je daar een bron van trouwens? Persoonlijk heb ik daar niets van gehoord.
Exact!!..zou niet weten waarom de 8gb sneller is, wat is zou er dan sneller zijn :? Software/firmware is het zelfde op 2gb of 4gb
Kan je de 8 wel aanraden dat dan weer wel :)..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het heb gelezen. Het zou kunnen dat de 8gb een 1.1 versie van de speler zelf is (denk aan een pc waarbij een nieuwe versie misschien een net iets hogere kloksnelheid heeft / net iets meer cache... bij een gelijke hdd).
Als je naar de prijzen van de verschillende d2's kijkt dan valt op dat het extra geheugen relatief duur is, in vergelijking met een sd kaartje. Het prijsverschil tussen de 4gb en de 8gb d2 ligt hoger dan het prijsverschil tussen een 4gb en 8gb sdhc kaartje. (Dat sterkt mij ook in de gedachte dat de 8gb misschien ook iets sneller is, om even snel te zijn als de 4gb versie. Per slot van rekening zal de 8gb bij het genereren van een lijst met alle albums meer bestanden na moeten gaan. Misschien is de 8gb in staat om die lijst in dezelfde tijd te produceren.)
Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit dat ik dan 4gb mis. Ik haal de speler niet om meer muziek te kunnen opslaan (heb nu een 3gb speler), maar omdat het overweg kan met flac en een goede geluidskwaliteit biedt. Daarnaast vind ik de filmpjes een leuke gadget, voor korte treinreisjes. Ik vind het opmerkelijk dat mensen graag 16gb tegelijk willen kunnen raadplegen. Ik heb dan zoiets van, je ziet je pc toch geregeld, meestal (ruim) voordat je ook maar halverwege de 16gb bent. Daarnaast kun je ook gewoon een 2e sd kaartje meenemen (dat is ook iets wat ik wil gaan doen, een sd kaartje met mijn favoriete albums, zodat ik die toch altijd bij me heb).

[ Voor 28% gewijzigd door Dadona op 12-07-2008 20:06 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Matched: cowon
De 8GB versie is wel later uitgebracht, dus het zou kunnen. Maar het is niet zo dat de 2/4GB versies traag zijn ofzo. Die werken imo gewoon prima. Dus ik zie niet in waarom Cowon een snellere/betere versie uit zou brengen. Daarnaast zou er dan toch wel iets van bekend moeten zijn.

Wat betreft het geheugen, heb je helemaal gelijk in. SD-kaartjes geven je goedkoop veel opslag. Dus als je geen waarde hecht aan veel opslag of het niet erg vindt om SD-kaartjes te vervangen is er geen reden om een duurdere versie met meer interne GB's te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Geen matches
De 8GB versie is inderdaad iets sneller, sowieso met overdracht, misschien ook met rekenkracht e.d., maar behalve de snellere transfersnelheden zal je er weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Waar baseer je dat op? Heb je de 8GB versie en de 2 of 4GB versies vergeleken? Als dit trouwens waar is vraag ik me af of het ook voor de 16GB versie geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Matched: iaudio
Dat baseer ik op uitspraken van betrouwbare leden op het iAudiophile forum (Dalmane98 bijvoorbeeld). Of het ook voor de 16GB geldt weet ik niet, maar het zou zomaar kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
het zou me wel heel logisch lijken, anders ben je veel te lang bezig om die 16gb vol te krijgen. Ik krijg zelf de 8gb voor mijn verjaardag dus ik zit wel goed. Als ik hem in de vakantie heb geprobeert zal ik mijn ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mwa "te lang" zal wel wat meevallen. Maar het zou best kunnen dat ze met de nieuwere en meer GB's bevattende 8GB D2 een andere geheugenchip hebben gebruikt die sneller is. Prijzen dalen over tijd en die dingen worden alsmaar sneller, dus zo gek is het niet dat de 8GB sneller geheugen zou hebben. Of het écht zo is, is een tweede, maar het zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ik ga al ff mee op iAudiophile.. maar ik kan natuurlijk ook wel is wat mis hebben. Ik heb een pm verstuurd, als ik meer weet zal ik 't melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
Geen matches
Hmmm heb opeens een vreemde 'vlek' in/onder mijn scherm.
Gekke is alleen dat het beeld, het nog wel gewoon doet. De vlek valt dus het meeste op wanneer het scherm niet aan staat... Lijkt een soort van luchtbel onder het scherm ofzo.....

Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/vlek01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/vlek02.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 14-07-2008 12:09 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Like wtf?
De batterijduur van toen mijn D2 terugkwam van reparatie is nog altijd veel te laag. Nu ben ik beetje aan het testen (mbv lui @ iaudiophile) en wat blijkt?: Zonder SD-kaart erin gaat de accu 7.5 uur(!) lánger mee :o :? :o :?

Nu zit ik op "maar" 35.5u, zonder SD, dus nog ff verder testen.

Nou heb ik wel een oplossing: MintyBoost. Alleen daar de D2 geen muziek kan afspelen wanneer die oplaad via USB... Weet iemand toevallig een USBkabel (voor alleen 5v+gnd) met, aan de kant van de D2, een stekker zoals die van de adapter die bij de D2 zit?

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 14-07-2008 12:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
@DJWannaB

Misschien water onder het scherm?? Dat is wel eens op iAudiophile gemeldt. Moet je maar even op zoeken.

@Raven

Afspelen als je oplaadt via USB gaat idd niet, maar als je je D2 aan de muur hangt gaat dat wel.

[ Voor 7% gewijzigd door laropo op 14-07-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisko72
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 12:32
Geen matches
DJWannaB
Dit vlekje heb ik ook wanneer de accu bijna leeg is.
Opladen zal het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

laropo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:43:
@Raven

Afspelen als je oplaadt via USB gaat idd niet, maar als je je D2 aan de muur hangt gaat dat wel.
I know, daarom ben ik ook benieuwd of er een kabel is met een USB connector aan de ene kant en zo'n D2 AC-lader plug aan het andere eind. Zo kan ik tóch muziek luisteren en opladen met een MintyBoost.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Creative Zen en deze iAudio. Mede door de osx-compatibiliteit is de iAudio erg interessant voor me gezien ik geen windows pc's in huis heb.

Wordt deze speler herkend als schijf als ik em aan osx koppel? Of moet ik gebruik maken van speciale software op de mac. Ik heb begrepen dat het in windows een kwestie van mp3'tjes en filmpjes simpelweg naar de speler te slepen, ik hoop dat dit ook voor osx geldt.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
laropo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:43:
@DJWannaB

Misschien water onder het scherm?? Dat is wel eens op iAudiophile gemeldt. Moet je maar even op zoeken.

@Raven

Tja water lijkt me niet heel logisch aangezien het ding altijd ver uit de buurt van water is geweest (zat altijd in een broekzak, in mijn sporttas (of het moet zweet zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
amahusu schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:23:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Creative Zen en deze iAudio. Mede door de osx-compatibiliteit is de iAudio erg interessant voor me gezien ik geen windows pc's in huis heb.

Wordt deze speler herkend als schijf als ik em aan osx koppel? Of moet ik gebruik maken van speciale software op de mac. Ik heb begrepen dat het in windows een kwestie van mp3'tjes en filmpjes simpelweg naar de speler te slepen, ik hoop dat dit ook voor osx geldt.
Het ding wordt gewoon herkend als externe hdd in Windows. Dus dat zal in OSX ook wel zo zijn neem ik aan? Het is net alsof je een externe hdd aankoppelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen matches
Frisko72 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:02:
DJWannaB
Dit vlekje heb ik ook wanneer de accu bijna leeg is.
Opladen zal het probleem oplossen.
Hij hangt nu aan de oplader, batterij was inderdaad bijna leeg, dus ben benieuwd of dat het is. Wel vreemd trouwens, zou niet goed kunnen verklaren hoe een lege accu daar voor kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Wilde gok: Wellicht dat de elektrische situatie van een (bijna) lege batterij een effect kan hebben op het scherm. Soort van een magneet bij een monitor houden effect, zeg maar. Verder zou ik het ook totaal niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 15:49
DjWannaB2002 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:57:
Hmmm heb opeens een vreemde 'vlek' in/onder mijn scherm.
Hier heb ik ook wel eens last van, zelf dacht ik dat het kwam omdat iets tegen het scherm had gedrukt. :?
Het vlekje gingen bij mij na een (paar ) uur weer weg gelukkig. Maar sinds dat de D2 niet meer in mijn tas 'mishandeld' is op weg naar school, heb ik ook geen vlekje meer gezien.

Edit: Batterij was op dat moment niet leeg of bijna leeg maar zeker voor de helft vol.

[ Voor 8% gewijzigd door maniac2003 op 15-07-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen matches
Nu hij opgeladen is, is het vlekje inderdaad weg.
Blijft toch vreemd. Je zou bijna denken dat het met het touchscreen gedeelte heeft te maken. En niet met het scherm zelf. Scherm zelf werkt namelijk nog. Dus misschien dat door een te lage spanning het touchscreen gedeelte verslapt en dat er dus iets van lucht onder kan komen. Zodra er weer genoeg spanning op komt te staan, staat het gedeelte weer strak ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
laropo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:38:
De 8GB versie is inderdaad iets sneller, sowieso met overdracht, misschien ook met rekenkracht e.d., maar behalve de snellere transfersnelheden zal je er weinig van merken.
Inmiddels heb ik antwoord gekregen en bij deze moet ik me dus verontschuldigen. Volgens Dalmane98 is de transfer snelheid voor elke geheugen versie van de D2 gelijk, deze ligt voor alle 4 de geheugens namelijk op 5.4MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
5.4MB/s.... Hmm, daarom duurt 't zo lang om even een paar GB over te zetten :P

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 15-07-2008 13:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in D2_ENG_manual_1.3 gelezen dat de File Transfer Speed het volgende is:

Max. 35Mbps (Upload Max. 40Mbps)

welke is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Geen matches
Bedoel je of 35 of 40,

of 5,4 of 35 (40)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb ook regelmatig zo'n vlekje op het scherm. Soms zo klein, soms wat groter. Gaat altijd vanzelf weer weg.
Het jammere van mijn D2 is dat mijn volume omlaag knop stuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Da's lullig :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik weet het niet welke het nou is, ik zei alleen maar wat er in die manual stond.

p.s. ik heb hem vanmorgen gekregen met ontbijt op bed. (8gb versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Irminsul: kan je 'm niet meer opsturen voor garantie? Zo niet, kijk op het iAudiophile.net forum, dat is een veel voorkomend probleem. Makkelijk zelf op te lossen.

360gamer: ik vroeg dat, omdat ik je vraag niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laropo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:35:
Irminsul: kan je 'm niet meer opsturen voor garantie? Zo niet, kijk op het iAudiophile.net forum, dat is een veel voorkomend probleem. Makkelijk zelf op te lossen.

360gamer: ik vroeg dat, omdat ik je vraag niet snap.
sorry, ik bedoelde: "Welke snelheid is het nou??? iedereen zegt wat anders." Maar ik denk dat het die 35mbps is want ik heb hem nu en het gaat veel sneller dan 5.4mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dit is inderdaad totaal niet ontopic. Ervaringentopics zijn geen dumpbakken voor allerlei problemen.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 18-07-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb er nu een paar flash games op staan, maar die kan ik niet saven. Weet iemand of ik dat kan verhelpen of dat het aan de game ligt??
Verder bevalt hij me heel goed (mijn vader met een gewone Zen is er jaloers op en zoekt hopeloos naar dingen die ik niet heb en hij wel. (het enige wat hij vond was een agenda functie))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze mp3-speler ook aanschaffen. Maar ik vind het ook zeer belangrijk dat mijn foto's zeer scherp getoond worden. Ik heb een paar weken met de creative zen mogen spelen, maar vergeleken met mijn nokia 6300 vond ik de kwaliteit van het scherm van de zen toch wel ondermaats.

Is de beeldkwaliteit van de D2 beter dan de Zen ? Of zijn ze bijna identiek hierin en is de beeldkwaliteit van een gsm nu eenmaal beter dan mp3-spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:26:
Ik wil deze mp3-speler ook aanschaffen. Maar ik vind het ook zeer belangrijk dat mijn foto's zeer scherp getoond worden. Ik heb een paar weken met de creative zen mogen spelen, maar vergeleken met mijn nokia 6300 vond ik de kwaliteit van het scherm van de zen toch wel ondermaats.

Is de beeldkwaliteit van de D2 beter dan de Zen ? Of zijn ze bijna identiek hierin en is de beeldkwaliteit van een gsm nu eenmaal beter dan mp3-spelers?
Heb je niet een winkel in de buurt zoals de mediamarkt. Je zou dan gewoon een foto's kunnen kijken op de D2 en ook op je 6300 ernaast. Je kan ze dan vergelijken en zelf zien of er een verschil tussen zit. Anders zou je denk ik ook wel de Zen en de D2 naast elkaar kunnen leggen als je zoiets hebt als de mediamarkt. Ik moet alleen wel eventjes melden dat het scherm van de 6300 absurd scherp is voor een telefoon.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:26:

Ik denk dat de beeldkwaliteit van zowel de Zen als de D2 beter is als een gemiddelde GSM. Wat vooral een belangrijke factor is bij het tonen van een foto, is de resolutie. Hoge resolutie foto's doen het vaak minder goed op zo'n schermpje dan een foto in de native resolutie van het scherm.

De D2 heeft een scherm met 16 miljoen kleuren. Dit terwijl de meeste GSM's het nog met brakke 56K schermpjes moeten doen. Imo hebben GSM's zoals de Nokia 6300 juist een scherm van ondermaatse kwaliteit. Bij heel veel GSM's in die klasse hoef je het imo niet om de kwaliteit van het scherm te doen. Ik denk dus dat de kwaliteit van de D2 je prima zal voldoen, mits je er op let wat je er qua foto's allemaal op zet. Ook de videokwaliteit vind ik vrij goed. Scherp, best aardige kleuren en genoeg fps.
Touchdomex schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Heb je niet een winkel in de buurt zoals de mediamarkt. Je zou dan gewoon een foto's kunnen kijken op de D2 en ook op je 6300 ernaast. Je kan ze dan vergelijken en zelf zien of er een verschil tussen zit. Anders zou je denk ik ook wel de Zen en de D2 naast elkaar kunnen leggen als je zoiets hebt als de mediamarkt. Ik moet alleen wel eventjes melden dat het scherm van de 6300 absurd scherp is voor een telefoon.
Voor een telefoon wellicht wel, maar hij kan zich toch niet meten met een fatsoenlijke PMD zoals de D2, imo.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 19-07-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Ik denk dat de beeldkwaliteit van zowel de Zen als de D2 beter is als een gemiddelde GSM. Wat vooral een belangrijke factor is bij het tonen van een foto, is de resolutie. Hoge resolutie foto's doen het vaak minder goed op zo'n schermpje dan een foto in de native resolutie van het scherm.

De D2 heeft een scherm met 16 miljoen kleuren. Dit terwijl de meeste GSM's het nog met brakke 56K schermpjes moeten doen. Imo hebben GSM's zoals de Nokia 6300 juist een scherm van ondermaatse kwaliteit. Bij heel veel GSM's in die klasse hoef je het imo niet om de kwaliteit van het scherm te doen. Ik denk dus dat de kwaliteit van de D2 je prima zal voldoen, mits je er op let wat je er qua foto's allemaal op zet. Ook de videokwaliteit vind ik vrij goed. Scherp, best aardige kleuren en genoeg fps.

[...]

Voor een telefoon wellicht wel, maar hij kan zich toch niet meten met een fatsoenlijke PMD zoals de D2, imo.
ik zet mijn foto's altijd om naar 320x240 (native resolutie Nokia 6300, die trouwens ook 16.7m kleuren heeft)
Dezelfde eigenschappen als de creative zen en D2, alleen een schermpje van 2", maar de Zen is veel minder scherp (terwijl de meesten dat schermpje (ZEN) helemaal geweldig vinden). qua scherm heeft de nokia 6300 absoluut een wow-factor.

Als de D2 qua scherm dezelfde kwaliteit heeft als de ZEN, is de D2 voor mij geen optie.

Ik ken helaas geen winkel waar ik de D2 live kan zien. Anders had ik deze vraag natuurlijk niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Erg frappant, aangezien ik het scherm van de 6300 ook wel eens gezien heb, en hier nou niet echt warme gevoelens bij kreeg (waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is). Wat dat betreft zou je er toch echt zelf eens naar moeten kijken. De Mediamarkt en de Saturn hebben het ding doorgaans wel liggen. Ook Dixons zou je eens kunnen proberen. Bel anders eens rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 20:46

Freak187

geen

Vrijdag heb ik de D2 16GB besteld bij mp3spelers.nl en gisteren thuisbezorgd gekregen, inclusief 2GB memory kaartje. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. De besturing was even wennen, maar ik kan nu met redelijk veel gemak door alle menu's heen vliegen.

Gisteren bij het importeren van muziek (dit doe ik gewoon via windows verkenner, ik vind JetAudio daar iets te onhandig voor - ik kon alleen artiesten 1 voor 1 ernaar toe slepen) wel mijn eerste vastloper gehad, hij ging ook niet meer aan. Komt waarschijnlijk omdat ik teveel bestanden in 1 keer probeerde over te zetten. Toen heb ik (ergens gelezen) de Menu-knop ingedrukt gehouden en de aanknop ingedrukt, zo "reset" hij hem geloof ik en hij deed het weer. Daarna wat rustiger aan gedaan met het overzetten van muziek en geen problemen meer gehad.

Waar ik erg tevreden over ben, is de geluidskwaliteit. Een aantal jaren terug had ik een Creative Zen Sleek en tot voor kort een Sony NW-HD1 (een oudje, ik weet het), maar de kwaliteit van de D2 steekt er toch wel boven uit.
Bij mijn eerste luistersessie kon ik al details in de muziek horen die ik nog niet eerder heb gehoord. Ik gebruik hierbij Shure E2C oordopjes. Ik vind alleen wel dat de hoge tonen nog erg scherp zijn. Hoe lekker ik het ook vind om met scherpe hi-hats mijn oren open te scheuren, het is toch niet helemaal de bedoeling. Ik heb geprobeerd dit te dimmen met de equalizer, maar ik vond dat die te weinig uithaalde.
Hoe hebben jullie trouwens al die JetEffect instellingen (equalizer, BBE, Mach3Bass enz.)? Wat zijn zo'n beetje de beste all round instellingen, aangezien ik naar veel verschillende muziek luister (voornamelijk electronische)? Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is, maar ik ben benieuwd hoe jullie het hebben ingesteld.

En ik weet niet of ik er nog mee moet oefenen, maar ik had moeite om een playlist "on the go" te maken. Als ik bijvoorbeeld een playlist maakte, moest ik aan het einde van elk nummer weer op play drukken om de volgende te horen.
Ook merkte ik dat als ik vervolgens een heel ander nummer opzette (dus niet aan de playlist toevoegde), hij de oude playlist nog wel bewaarde en elk nummer die je er vervolgens aan toe wil voegen, achteraan de playlist plakt. Ik zou graag zien dat als ik een nieuw nummer opzet, hij de oude playlist verwijdert en ik een nieuwe kan maken. Ik kan wel al de nummers in de playlist apart verwijderen, maar dat duurt me te lang.
Ik moet wel zeggen dat ik nog te weinig ervaring heb met het maken van playlists, dus misschien is dit allemaal wel mogelijk? In ieder geval vond ik dit op mijn Creative Zen Sleek goed uitgewerkt en hoop dat het ook op de D2 kan.

Verder heb ik even op dat iAudiophiles.net forum gekeken en gelijk een mooie(re) theme gedownload. Het is in principe dezelfde als de originele blauwe theme, maar dan in het zwart :P

Ik ben dus heel erg tevreden met de D2. Het geluid is erg goed en de besturing vind ik dik in orde, zeker vergeleken met mijn vorige speler. Over de andere functies kan ik niks zeggen, omdat ik die nog niet uitgeprobeerd heb en om eerlijk te zijn, daar heb ik de speler ook niet voor gekocht. Toch zal ik er binnekort even een aflevering van Johnny Bravo ( :+ ) op zetten, even kijken hoe dat er uit ziet.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Geen matches
Nou ik heb het apparaat wat beter onder de knie, en die playlists "on the go" zijn eigenlijk best makkelijk te maken.

Ik heb gisteren wel weer een vastloper gehad, en moest de memory ook clearen. Ik denk dat het lag aan het feit dat ik de speler bij een vriend had aangesloten op zijn Mac, en bij het overzetten van muziek naar mijn speler ging het waarschijnlijk fout.
Ik heb nu wel een beetje die "angst" dat de Firmware niet optimaal is en hij vaker kan vastlopen, maar ik als hij in de toekomst gewoon stabiel blijft vergeef ik deze vastloper.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heerlijke MP4, alleen klinkt het geluid uit de doos nog niet lekker in mijn oren. Het is wel kraakhelder. Na een beetje kloten aan de EQ komt er wel fantastisch geluid uit.

Vooral de tekenfunctie is een leuke bijkomstigheid, aangezien de meeste flashes die ik heb te langzaam draaien. Maar dat tekenen is isook niet echt perfect. Soms tekent ie zomaar een streep naar boven, best irritant.

Maar al met al de beste portable media player die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Bij mij gaat het tekenen eigenlijk altijd prima. Geen onverwachte strepen, netjes accuraat en niet vervelend laggend. Hoe teken jij eigenlijk? Met de stylus of met je vinger? Of wellicht met nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
met mijn stylus, maar wanneer ik op een bepaald deel van het scherm een lijn trek komt er soms een onverwachte streep naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

En sinds gisteren hier nog iemand met de D2 met 16 GB. Ik gebruikte al Jetaudio, dus daar hoef ik niet aan te wennen. de films die ik tot nu toe ermee geconverteerd heb spelen goed. Ik had in eerste instantie een probleem nadat ik een hele hoop mp3's op de speler gezet had dat ik ze niet kon afspelen en er ook niet doorheen kon browsen met de mappenstructuur. Alle mp3's hadden namelijk geen tags. Dat werd dus geen succes en inmiddels heb ik mijn collectie volledig getagd. Geluidskwaliteit is, alles uitgeschakeld, inderdaad plezierig neutraal. voor mijn e630's gooi ik de bas nog wat naar beneden, maar ik ben alweer aan het kijken naar versterking (ws. Q-Jays), want sinds mijn Shure E3's kapot zijn mis ik toch wel de echte gedetailleerdheid van mijn muziek...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ik denk niet dat dit heel vaak is voorgekomen, maar proberen kan nooit kwaad dacht ik zo..

Mijn d2 is dus zojuist op de grond gevallen, met als gevolg een achterklep die los ligt en een gebroken klemmetje. De speler doet het echter nog wel. Ik heb geprobeerd de klep weer dicht te drukken, maar helaas zonder succes, de accu krijg ik er niet meer goed in. De speler heb ik toendertijd (geen idee wanneer, bevind me momenteel in het buitenland en heb geen bonnen bij de hand) bij mp3spelers gekocht, maar ik ben bang dat dit niet onder de garantievoorwaarden valt.

Iemand enig idee waar ik mijn d2 kan laten repareren?
Nogal snug als ik een nieuwe moet kopen vanwege een losse klep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 11:15
Welke Flash spelletjes voor de D2 kunnen jullie me aanbevelen? Ik verwacht geen enorm goede gamplay, maar wel grappig om mee te spelen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Niemand kan voor jou bepalen wat je leuk vindt. Kijk dus zelf even en probeer wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 07:24
Matched: cowon
Ik heb de Cowon 8 gb met firmware 2.57.De speler heeft fantastische geluid en video kwaliteit!
Jammer dat de radio die op stereo staat ingesteld alleen maar mono geeft?De Iriver mp3 speler die ik hier heb geeft gewoon stereo op alle zenders,dus aan de ontvangst kan het niet liggen.
Is dit een hardware of software probleem?

Met een andere koptelefoon (3 meter kabel) krijg ik een paar stations stereo door!

[ Voor 12% gewijzigd door Mistral op 30-07-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freak187 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:39:
Hoe hebben jullie trouwens al die JetEffect instellingen (equalizer, BBE, Mach3Bass enz.)? Wat zijn zo'n beetje de beste all round instellingen, aangezien ik naar veel verschillende muziek luister (voornamelijk electronische)? Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is, maar ik ben benieuwd hoe jullie het hebben ingesteld.
Blijkbaar is het niet enkel een persoonlijke voorkeur, maar ook afhankelijk van de oordopjes/hoofdtelefoon. Ik heb mijn D2 enkele weken gebruikt met mijn PX200 en stelde ik Mach3Bass in op 10 om een beetje deftige bass te krijgen.
Inmiddels heb ik CX95's aangeschaft en was de bass zo overdonderend dat ik Mach3Bass teruggeschroefd heb naar 3 en BBE op 1 ingesteld + MPEnhance on.
En ik vermoed dat naarmate mijn dopjes ingespeeld geraken nog meer aanpassingen nodig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Naast dat het van de oordopjes afhangt heb je ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur. Er bestaat dus niet zoiets als "de beste" instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:37:
[...]

Blijkbaar is het niet enkel een persoonlijke voorkeur, maar ook afhankelijk van de oordopjes/hoofdtelefoon. Ik heb mijn D2 enkele weken gebruikt met mijn PX200 en stelde ik Mach3Bass in op 10 om een beetje deftige bass te krijgen.
Inmiddels heb ik CX95's aangeschaft en was de bass zo overdonderend dat ik Mach3Bass teruggeschroefd heb naar 3 en BBE op 1 ingesteld + MPEnhance on.
En ik vermoed dat naarmate mijn dopjes ingespeeld geraken nog meer aanpassingen nodig zijn...
Ik heb ook de PX200 en die moeten een klein beetje ingespeeld worden voordat ze helemaal klinken zoals ze zouden moeten zijn :)
Maar Mach3Bass op 10 zou ik nooit doen, je houdt blijkbaar gewoon van veel bas ;)

(ok ik heb een Iaudio M3, maar ben al tijden aan het kijken voor iets nieuwers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is een bekend feit dat de PX200 in verhouding tot de PX100 'weinig' bas heeft. Beide modellen zijn overigens mechanisch identiek, afgezien van de hermetische afsluiting van de oorschelpen (de PX200 is een volledig gesloten systeem, terwijl de PX100 een open systeem is).

Met de PX100 heb je overigens met alle settings op neutraal en Mach3Bass op 0 (dus in feite alle
'verfraaiingen' van het geluid gewoon uit, zoals je bij een normale goede versterker ook doet) al ruim voldoende (en vooral diepe) bas. Bij de PX200 kan dat anders zijn, maar realiseer je dat je met een equalizer of allerlei bass pimp-truukjes nooit geluid kunt krijgen dat er vanaf het begin al niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:02:
Het is een bekend feit dat de PX200 in verhouding tot de PX100 'weinig' bas heeft. Beide modellen zijn overigens mechanisch identiek, afgezien van de hermetische afsluiting van de oorschelpen (de PX200 is een volledig gesloten systeem, terwijl de PX100 een open systeem is).

Met de PX100 heb je overigens met alle settings op neutraal en Mach3Bass op 0 (dus in feite alle
'verfraaiingen' van het geluid gewoon uit, zoals je bij een normale goede versterker ook doet) al ruim voldoende (en vooral diepe) bas. Bij de PX200 kan dat anders zijn, maar realiseer je dat je met een equalizer of allerlei bass pimp-truukjes nooit geluid kunt krijgen dat er vanaf het begin al niet is.
Ik denk dat het verschil ook zit in het feit dat ik mijn px200 moeilijk perfect op mijn oren krijg, want als ik er een beetje op duw, is de bas plots veel beter, terwijl de cx95 perfect in m'n oren past

Nog een tip :
Ik heb sinds dit weekend mijn D2 voorzien van het Mono-theme (te vinden op het abi-forum), en ik moet zeggen dat dit een grote verbetering is, vooral qua leesbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:12
Matched: cowon, d2
Ik zag op Geenstijl een stukje staan over een test door de Consumentenbond van MP3 spelers.

Een van de slechtste spelers zou Cowon (een D2???) zijn.
Welke model staat niet in het artikel op GS, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een D2 of andere Cowon speler slecht zou zijn.

KLIK hier voor het GS artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb toegang tot consumentenbond test, maar het moet allemaal een beetje in perspectief geplaatst worden hoor.
De score van de D2 is 66 en die van de nummer 1 (Sony NWZ-A828) 71. Verder staat de D2 op plaats 6 en heeft plaats 25 een score van 63, dus de range is heel klein.
En waarom heeft de D2 een lage score? Omdat de geluidskwaliteit met de standaard koptelefoon beoordeeld wordt op 46, maar met goede doppen op 90 (net als nummer 1).

Kortom het is misschien niet de beste, maar om het nu de slechtste te noemen?
(60 tot 79 is ook gewoon goed volgens de consumenten bond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

HoppyF schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:25:
Ik zag op Geenstijl een stukje staan over een test door de Consumentenbond van MP3 spelers.

Een van de slechtste spelers zou Cowon (een D2???) zijn.
Welke model staat niet in het artikel op GS, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een D2 of andere Cowon speler slecht zou zijn.

KLIK hier voor het GS artikel.
Cowon D2 slecht??..laat je niks wijs maken en beleef/luister zelf eens. Menig playertje beluisterd maar Cowon D2 met de juiste oortjes/koptelefoon (PX100 b.v.) geniaal. Veel beter dan de top5 van het consumentenbond testje ;)

Die moeten zich maar storten op strijkijzers :) ..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:47:
[...]

Cowon D2 slecht??..laat je niks wijs maken en beleef/luister zelf eens. Menig playertje beluisterd maar Cowon D2 met de juiste oortjes/koptelefoon (PX100 b.v.) geniaal. Veel beter dan de top5 van het consumentenbond testje ;)

Die moeten zich maar storten op strijkijzers :) ..
Al kan ik mij wel vinden in het feit dat het niet een every mans machine is. Het verreist enig vermogen om te snappen wat je doet en wat je instelt op je spelertje. Daardoor kan het ondanks dat het geluid geweldig is voor sommige consumenten( want ja dat is de doelgroep) het apparaat onbedienbaar zijn of gewoon niet praktisch. Die kopen liever iets wat wel normaal in je broekzak past zonder dat je er over na moet denken of je niet je scherm kan laten bekrassen( ja dat doe ik wel...)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
De consumentenbond blaat wel vaker een hoop onzin. Trek je hier maar niks van aan, want die lui bij de consumentenbond zijn echt een stel prutsers. Hun tests van mp3spelers zijn echt bar en bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik weet niet precies hoelang ik hem heb, maar het zal zo rond april geweest zijn. Ik ben er erg tevreden over. Er is helaas 1 klein probleempje. De volume-up knop is een beetje gammel. Er zit geen echte klik meer in, zeg maar. De knop is een beetje in de ombouw gedrukt.

Voor de rest zeer tevreden. Touchscreen werkt prima, al hadden sommige dingen wat beter gekund, Zo moet je in het hoofdmenu 2 keer drukken voordat je werkelijk naar hetgene gaat waar je heen wilde. Het went gelukkig. :)

Heb er een ook kaart van Nederland op gezet. Geen idee waarom eigenlijk... Het werkt en het is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik moet er trouwens ook bij zeggen dat de consumentenbond de D2 niet slecht noemt. Geenstijl lijkt dat eruit te concluderen. Maargoed Geenstijl zegt wel vaker dingen die niet helemaal waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Een nadeel van de D2 vind ik wel dat er een hele kleine onderbreking zit bij het overgaan van het ene op het andere nummer.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Dat hebben de meeste spelers. Er zijn maar weinig PMD's die gapless af kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:25
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:44:
Er is helaas 1 klein probleempje. De volume-up knop is een beetje gammel. Er zit geen echte klik meer in, zeg maar. De knop is een beetje in de ombouw gedrukt.
Als je 'm pas sinds april hebt dan lijkt me dit typisch een garantiekwestie. Heb je het al aangekaart bij de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
RoD schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:09:
Dat hebben de meeste spelers. Er zijn maar weinig PMD's die gapless af kunnen spelen.
Daar zouden ze wel eens aandacht aan mogen geven, want ik wil graag zo'n apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Anakha schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Als je 'm pas sinds april hebt dan lijkt me dit typisch een garantiekwestie. Heb je het al aangekaart bij de winkel?
Nee, nog niet. Goed dat je het zegt. Ik ga het meteen proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul R421
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-07 09:42
Gisteren een D2 8Gb gekocht. Firmware 2.57.

Mp3 afspelen gaat uitstekend. Geweldige geluidskwaliteit.
Hij wil alleen geen wav files afspelen!

Als ik een wav file (44 KHz/16bits) kopieer komt er een foutmelding:

'Het bestand 'track01.wav' heeft één of meer eigenschappen die buiten het bereik van het apparaat vallen. Gebruik, indien mogelijk, een mediaprogramma dat het bestand kan converteren voordat het wordt gekopieerd. Als u het bestand nu kopieert, wordt het bestand op het apparaat opgeslagen maar het wordt niet weergegeven in de gebruikersinterface van het apparaat. Wilt u het bestand toch naar het apparaat kopiëren?"

Als ik vervolgens op "Ja" klik, kopieert ie hem en daarna ziet de cowon hem wel, maar bij het afspelen blijft hij gewoon op 0:00 staan.
Als er in de map ook mp3's zitten springt hij daarnaar toe.

Met JetAudio wordt het bestand wel gewoon overgezet zonder foutmelding, maar ook daar speelt ie het niet af.

Volgens de specs zou hij tot 48 KHz aan moeten kunnen.

Heb al van alles geprobeerd, verschillende wav-formaten, met en zonder extra non-audio-informatie, zelfs de adpcm, maar niets werkt.

Hebben meer mensen dit meegemaakt, of is er niemand meer die nog gewone uncompressed wavs afspeelt?

(Ik kan natuurlijk alles met FLAC omzetten, maar hij zou WAV toch aan moeten kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En als je nou eens Firmware 3.57 gebruikt, wat dan?

Ik heb trouwens een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik mijn speler vandaan heb en ik moet hem opsturen in de originele verpakking. Die heb ik niet meer, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Volgens mij kunnen ze dat niet van je verwachten. Echter, voor garantieperikelen verwijs ik je door naar Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jelte schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:57:
[...]
Daar zouden ze wel eens aandacht aan mogen geven, want ik wil graag zo'n apparaat.
Zou inderdaad ideaal zijn. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een cue-lezer in de ingebouwde software te stoppen, en een kleine readahead buffer die de paar honderd milliseconden tussen tracks elimineert. Maar ik heb zo het vermoeden dat dat wel eens op verzet uit de audiobusiness zou kunnen stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Paul R421 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:55:

.....
Ik heb even een sample wav *klik* gedownload en die werkt.

firmware 2.57

[ Voor 59% gewijzigd door kamphuis op 06-08-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:34:
[...]

Zou inderdaad ideaal zijn. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een cue-lezer in de ingebouwde software te stoppen, en een kleine readahead buffer die de paar honderd milliseconden tussen tracks elimineert. Maar ik heb zo het vermoeden dat dat wel eens op verzet uit de audiobusiness zou kunnen stuiten.
Ik geloof dat de Zune als enige wel gapless audio kan afspelen en daar zijn ze nog niet over gevallen.
Verbaasd me wel dat er nog geen andere fabrikanten zijn die dit hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Jelte schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:26:
Ik moet er trouwens ook bij zeggen dat de consumentenbond de D2 niet slecht noemt. Geenstijl lijkt dat eruit te concluderen. Maargoed Geenstijl zegt wel vaker dingen die niet helemaal waar zijn.
Ok, de Consumentenbond beoordeelt de D2 dus niet als slecht, maar ook niet als de beste speler.
Waarschijnlijk wegen ze ook zaken mee als gebruiksgemak en niet alleen de geluidskwaliteit.
(zoals het kunnen afspelen van lossless bestanden).

Dat Geenstijl zomaar wat zegt is bekend, daarom was ik wel benieuwd naar de juiste info. Dat is nu door jullie gegeven.
Als D2 bezitter ben ik uiteraard heel tevreden over mijn speler en zou ik deze niet graag willen omruilen voor een Sony, iPod o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Jelte schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:57:
[...]
Ik geloof dat de Zune als enige wel gapless audio kan afspelen en daar zijn ze nog niet over gevallen.
Verbaasd me wel dat er nog geen andere fabrikanten zijn die dit hebben overgenomen.
Er waren al veel eerder spelers met gapless, bijvoorbeeld het beroemde Rio. Het is echter nooit populair geworden, alleen onder de PMD-freaks. Toch jammer, want het is zeker een leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Geen matches
RoD schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Er waren al veel eerder spelers met gapless, bijvoorbeeld het beroemde Rio.
Zijn er nog meer hoor, sowieso Rockbox voor de iPods. De (redelijk recente) 'onofficiele' opvolger van de Rio; de Trekstor Vibez. En nog een hele zooi mp3 spelers die nooit in Nederland in de winkels zullen liggen. Alleen de grote namen 'vergeten' die functie 8)7 .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Geen matches
Rio was ook niet de enige, maar zij waren wel de bekendste. Zij waren degene die erom bekend stonden dat ze gapless ondersteunden. Het was dan ook een zeer geliefd merk bij de hardcore PMD-fans.

Maargoed, dit gaat redelijk offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul R421 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:55:

Ik heb eveneens een D2 8Gb met 2.57.

Er staan verschillende WAV-files (sommige geript van CD met Nero, andere met Jetaudio) tussen mijn MP3's en ze spelen perfect af !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb ook een D2 8GB aangeschaft. Ontzettend fijn apparaat! Ik ben pas met deze speler begonnen om mijn gehele collectie te digitaliseren. Gebruik daarvoor AudioGrabber met LAME voor het rippen en FixTunes om de albumart te embedden.

De D2 toont de albumart ook netjes bij het afspelen van de tracks. Mijn vraag is echter: is het op dit moment mogelijk om in de musiclist de covers weer te geven? Dat browsed wat makkelijker dan text-based.. Firmware versie 2.57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En sinds een weekje ben ik de gelukkige bezitter van een zwarte 16GB D2 omdat m'n M3L na 4 fijne jaren kuren begon te vertonen en de geest gegeven heeft.

Leuk apparaatje en middels een firmware upgrade naar 3.57 is de saaie interface omgeruild voor een iPhone theme en een leuke flash skin voor het 'now playing' scherm. Het oog wil toch ook wat en een nieuwe skin kan je zeker nieuwe funcionaliteiten bieden die bij de oude interface ontbreken.

De flash games werken jammer genoeg voor geen meter maar goed, dat was een leuk extraatje geweest.

Filmkwaliteit is subliem, de photobrowser vind ik tot op heden erg traag al gaat het in mijn geval dan wel om 8MP jpg's rechtstreeks vanuit m'n 30D. Eens ff kijken wat ie doet met max. 1200p in de breedte.

Qua dopjes ben ik toch maar voor een ander setje gegaan, ik had de EX51 van Sony en heb sinds vanmiddag de zwarte Atrio M5 van Future Sonics. Van Ebay afgehaald, verstuurd als gift (vanuit Amerika!) dus voor $190 (incl. verzenden) was ik klaar _/-\o_

Leuk detail is dat de verkoper mij de $60 duurdere Westone UM2 afraadde in het voordeel van de Atrio vanwege mijn muzieksmaak (metal + hiphop), eerlijke verkopers bestaan dus toch...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Sinds 3 jaar ben ik overgestapt van iriver naar cowon (m3l -> x5l -> d2) en zeker met mijn doppen (westone es2) is het steeds weer een aangename verrassing dat je onderweg 30+ uur kan genieten van muziek; al vergeet je soms de batterij op te laden. Qua dat is de D2 zeker de winnaar aangezien deze gelukkig niet is voorzien van een idioot subpack maar gewoon een usb ingang. Met de keuze voor een eigen interface kan je deze speler helemaal aanpassen naar je eigen wensen. Aangezien ik een album luisteraar ben heb ik ook geen last (meer) van de verkeerde volgorde met ogg vorbis files aangezien die in filemode wel normaal werkt! Enig nadeel is dat de bestanden op de SD kaart iets meer bladeren zijn dan de bestanden op de D2 zelf.
Sinds de batterij op mn oude X5l zo "belabbert" werd (slechts 8 uur) was het tijd om op zoek te gaan naar een goede vervanger en gelukkig had cowon de D2. Als binnen een niet al te lange tijd ook rockbox volwassen genoeg is voor de D2 is dit kleine apparaat het beste wat mijn treinreis is overkomen sinds de trein zelf,

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Matched: iaudio, cowon, d2
offtopic:
Voor wie nog een Cowon Iaudio D2 16 GB wil kopen, hou morgen/overmorgen de volgende website in de gaten: http://www.1dayfly.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nou ja, als ze met droge ogen durven beweren dat de D2 16GB 249 euro kost (terwijl deze bij mp3 shop en mp3spelers beide voor onder de 200 euro te verkrijgen is) denk ik dat het echte prijsvoordeel wel mee zal vallen. Maar wie weet :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• HoppyF
Rudedadude schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:27:
Nou ja, als ze met droge ogen durven beweren dat de D2 16GB 249 euro kost (terwijl deze bij mp3 shop en mp3spelers beide voor onder de 200 euro te verkrijgen is) denk ik dat het echte prijsvoordeel wel mee zal vallen. Maar wie weet :)
Er staat nog steeds niets op de website alleen maar "binnenkort".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net terug van vakantie, een week daarvoor kreeg ik de 8gb D2 en ik moet zeggen: GEWELDIG!!!!

alleen spiegelt het schermpje veel, nou heb ik ergens gelezen dat je daar screenprotectors voor kan kopen (die dus ook het scherm beschermen) en daar heb ik wel interesse in (er zit helemaal bovenin op het schermpje ook al een krasje, waarvan: geen idee).
Maar werkt zoiets een beetje????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ik heb al een jaar een 4 gig D2, altijd heel erg tevreden over geweest. Alleen nu zoek ik extra 8 gig geheugen kaartje, welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:04:
Ik ben net terug van vakantie, een week daarvoor kreeg ik de 8gb D2 en ik moet zeggen: GEWELDIG!!!!

alleen spiegelt het schermpje veel, nou heb ik ergens gelezen dat je daar screenprotectors voor kan kopen (die dus ook het scherm beschermen) en daar heb ik wel interesse in (er zit helemaal bovenin op het schermpje ook al een krasje, waarvan: geen idee).
Maar werkt zoiets een beetje????
Met de screenprotecter die ik heb(goedkope van dealextreme) heb ik nou niet echt het idee dat het spiegelen is verminderd. Misschien dat een andere screenprotecter het beter doet hoor. Maar hij beschermd natuurlijk wel tegen krasjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:46:
[...]

Met de screenprotecter die ik heb(goedkope van dealextreme) heb ik nou niet echt het idee dat het spiegelen is verminderd. Misschien dat een andere screenprotecter het beter doet hoor. Maar hij beschermd natuurlijk wel tegen krasjes ;)
Welke heb je precies gekocht en past deze precies op je scherm (of moest je nog iets afknippen)? Ik ben ook opzoek naar een protector....Geen zin in krasjes etc op het beeldscherm!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb er wel een gevonden met anti-glare (dus tegen het spiegelen), maar die moet uit amerika komen en ik weet niet hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
DeepSeven schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:41:
Ik heb al een jaar een 4 gig D2, altijd heel erg tevreden over geweest. Alleen nu zoek ik extra 8 gig geheugen kaartje, welke raden jullie me aan?
Ik zou een SDHC kaartje kopen als ik jou was. De snelheid iets van 6x dat is voldoende.
Prijzen liggen momenteel tussen de € 20-25 voor een 8GB kaartje.
Ze zijn er ook van 16GB.

KLIK de Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:38:
Welke heb je precies gekocht en past deze precies op je scherm (of moest je nog iets afknippen)? Ik ben ook opzoek naar een protector....Geen zin in krasjes etc op het beeldscherm!
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.214

Is een standaard 2,5" screenprotecter, maar hij past zo goed als perfect op het scherm van de D2. En voor de prijs kun je er net zo goed wat reserves bij bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 20:19
Vandaag bij 1dayfly: Cowon iAudio D2 16 Gb voor €179,95

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:00:
[...]

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.214

Is een standaard 2,5" screenprotecter, maar hij past zo goed als perfect op het scherm van de D2. En voor de prijs kun je er net zo goed wat reserves bij bestellen ;)
maar er staat bij (bij de cons) dat hij juist meer licht reflecteerd. Ik wil er juist een die dat niet doet en die kan ik alleen uit amerika laten komen en ik weet niet hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi, ik heb de D2 16GB al een tijdje. Ben er erg tevreden over maar hij leest niet altijd mijn sdhc kaart. Ik moet hem altijd dan er opnieuw instoppen. Erg irritant.

*knip* dit soort offtopicvragen horen hier niet thuis. Dit topic is alleen voor ervaringen en discussie mbt de Cowon iAudio D2

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 18-08-2008 13:28 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 07:57
Mr_Blobby schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:07:
Vandaag bij 1dayfly: Cowon iAudio D2 16 Gb voor €179,95
Hé, dat is goed nieuws. Ik zat te wachten op de dagaanbieding van mp3spelers.nl. Die hebben namelijk al aangekondigd dat ze de 16 Gb D2 morgen als aanbieding hebben. Wel met een 2Gb SD Card erbij, maar dat kan ik dan mooi meenemen in de vergelijking.

Eigenlijk wou ik voor de DAB versie gaan, maar na wat rondspeuren blijkt dat toch een techniek die niet door gaat zetten. Of zitten hier nog tevreden digitale radio gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb op http://www.screenprotector.nl/ de Anti Glare Screenprotector van Brando 2.5 inch gevonden.
ik denk dat deze goed is, maar heeft iemand er ervaring mee???
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste