Toon posts:

n00b vraagt om kritisch oog

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemorgen, -middag of zelfs avond (tip-exen wat niet van toepassing is),

Het is officieel. De gebreken kan ik niet meer verbloemen. De ontkenning vaagt langzaam weg als de treurigheid overgaat in boosheid... Het systeem is niet meer. Wat het zegt te zijn is het nooit geweest en wat ik wou dat het was, is het nooit geworden.

In het kort: Tijd voor een nieuw systeem.

Van mijn huidige systeem zal overblijven:
BFG 7950 GT 512 MB
Gigabyte Hybrid TV-Kaartje

Target: CPU, Moederbord en Geheugen
Budget: 500 euro

Het moet een solide systeem worden waarop vooral grafische programma's gaan draaien als Photoshop, Illustrator, Premiere, After Effects en sporadisch 3DMax. Nu heb ik al dagen lang internet afgezocht en informatie ingezameld om een goede keuze te maken. Wat ik tot dusver heb:

CPU: Intel Core2Duo E8500, fsb 1333Mhz
RAM: Kingston KTL-TP667/2G, 1 x 2 GB, 667 Mhz, CAS-Latency 5 (2 stuks = 4GB)
Moederbord: Asus P5K SE met Intel P35 Express Chipset, zowel DDR2 als DDR3 ondersteuning.

Mijn vraag aan jullie is of ik hiermee een systeem in huis ga halen, wat voldoet aan de eisen die ik stel, of ben ik ergens de verkeerde weg ingeslagen. Ik ga niet overclocken dus een 1:1 verhouding CPU / RAM zou het beste moeten zijn.

De merken alsmede de specificaties heb ik gebaseerd op aanraden van de Intel website, tweakers.net, forum discussies en informatie random via google.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Waarom de E8500? Volgens mij is dat ding veel duurder als de E8400 en amper sneller. Zn meerprijs wat mij betreft niet waard, in dat geval zou ik eerder voor een quadcore gaan.

Verder, waarom een mobo met DDR3 ondersteuning, dat ga je wss toch nooit gebruiken en je kunt volgens mij neit EN DDR2 EN DDR3 samen gebruiken, niet echt handig bij een geheugenupgrade dus.

Verder zou je ook kunnen kijken naar de AMD Phenom X4. Ja, hij heeft een bug (die gefixt is) en ja de C2D is sneller per kloktik en ja de C2Q maakt er gehakt van, MAAR. Een Phenom X4 9600 is in multicore apps wel sneller als een E8500. Voor Photoshop kan hij ook prima en misschien door de vele cores nog wel sneller wanneer je meerdere fotobewerkingsprogramma's nodig hebt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Je intro past wel bij je naam. ;) En volgens mij hoor ik in de verte een steutelbos rinkelen.

Alle info is al veel besproken op de forums. Check de Best Buy Guides en dergelijke, kun je in principe alle info uit halen die nodig is. Succes.

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Mijn vraag aan jullie is of ik hiermee een systeem in huis ga halen, wat voldoet aan de eisen die ik stel
Ja, voldoet :P Vergeet niet de overige dingen te controleren, voeding, kast, koeling, etc.
Verder zou je ook kunnen kijken naar de AMD Phenom X4. Ja, hij heeft een bug (die gefixt is) en ja de C2D is sneller per kloktik en ja de C2Q maakt er gehakt van, MAAR. Een Phenom X4 9600 is in multicore apps wel sneller als een E8500. Voor Photoshop kan hij ook prima en misschien door de vele cores nog wel sneller wanneer je meerdere fotobewerkingsprogramma's nodig hebt.
Zou je ook voor een Q6600 kunnen gaan als je Quad wil :)

[ Voor 51% gewijzigd door Sanch op 29-01-2008 15:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Boodschappenlijstjes keuren doen we hier niet aan.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.