[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 161.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
CLB schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:24:
Het is alleen nog pauper dat hij je bij die Advanced Mode geen desktop hebt die onthouden wordt.. Heb je er net allerlei linkjes opgegooid naar progjes/ mapjes, reboot je de Eee en start 'm weer op in Advanced Mode is heel je desktop weer leeg... Hopelijk wordt daar snel iets op gevonden, want waarom zou je anders je desktop kunnen customizen |:(
als je het startupscript doorspit, zie je dat bij het opstarten van de easymode, alle icoontjes naar .Desktop.bak worden verplaatst.

Ik heb uiteindelijk maar de easymode helemaal gestript, met kdesktop voor desktopgebeuren en icewm gewoon als standaard. Kun je redelijk eenvoudig bereiken door het hele startupgebeuren met comments op te schonen. Boottijd is ongeveer een 20 seconden (iets langer geworden dus, maar niet vervelend langer).

Als je veel van dat scriptgebeuren bekijkt is het imo wel nogal dirty gedaan, had allemaal veel netter gedaan kunnen worden :(

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:54
OcGuru schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:59:
Woei, Ik heb laatst een 8GB kaartje besteld van A-data Class 6 op ebay voor 30eur.

Krijg ik net het pakketje blijkt er een 16GB class 6 kaartje in te zitten 8)7 :P

Nu alleen nog m'n E3 pc om hem in te stoppen :)
Ow? Waar besteld >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Gelezen? :) http://www.hardware.info/...atst_recordorder_bij_AMD/
Volgens bronnen heeft ASUS een recordaantal processors bij AMD besteld. Het zou gaan om goedkope Sempron processors die ASUS zou willen gaan gebruiken in een nieuwe productlijn. De schattingen lopen uiteen van meer dan een half miljoen stuks tot maarliefst één miljoen processors.

amd_sempron_logo

asus_logo

ASUS zou van plan zijn een nieuwe serie budgetproducten te lanceren onder de merknaam Eee (afgeleid van de Eee PC). Hieronder zouden bijvoorbeeld een desktop, een HDTV en een all-in-one vallen. De grote hoeveelheid AMD Sempron processors zou bestemd zijn voor deze nieuwe producten in de Eee-serie. Mogelijk wordt een AMD Sempron bij ASUS daarmee een alternatief voor Intel's Shelton platform.
Bron zie hierboven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hmmmm. Intressant.
Semprons.... Als het Sempron mobiles zijn, zullen ze allicht goed de als maar kleiner wordende CeleronM stapel vervangen totdat Shelton of Menlow productie up-to-spec is.

Of misschien zijn ze bedoelt voor de EEE Desktop? Volgens mij is Intel op het gebied van energie zuinig beter bezig. 45nm komt eraan, en ze hebben al jaren een ULV laptop platform, in tegenstelling tot AMD. Semprons zouden beter zijn voor Desktops in dit geval.

We zullen zien :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Maar kun jij in lekentaal posten hoe ik m'n advanced desktop gewoon altijd zie als ik 'm opstart?
Elke keer m'n desktop instellen qua snelkoppelingen is natuurijk not done :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Ik zat al te wachten, maar het is eindelijk gedaan:
De interne CeleronM vervangen door een PentiumM :)

http://blog.tom.com/guryhwa1121/article/2915.html

Afbeeldingslocatie: http://images.blog.tom.com/newimg/469/598/2008/0224/1203849997.jpg

Lekker solderen _/-\o_
Jammer dat de FSB nog steeds zo laag is, maar ja, dat had je kunnen verwachten.
Dus de uiteindelijke snelheidswinst moet komen van de 1,5mb extra cache.
Zo nuttig is het dus uiteindelijk niet 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 19:47
Niet helemaal ontopic (alweer niet) maar ik zoek op ebay naar een eee met chinese tekens op us tobo. Iemand handige tips hoe te vinden, of wordt het gewoon alle aanbiedingen één voor één aflopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Over die nieuwe proc... Achja leuk, maar ding is al snel zat ;)
miles schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:35:
Niet helemaal ontopic (alweer niet) maar ik zoek op ebay naar een eee met chinese tekens op us tobo. Iemand handige tips hoe te vinden, of wordt het gewoon alle aanbiedingen één voor één aflopen?
1 tel zoeken in dit topic op wat namen a la ayi45tw of fido-dido999

Mijn Advanced Desktop moet er ongeveer zo uit komen te zien:
Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/46012/2002270674539346530_rs.jpg

En als ik dan reboot
Afbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/45898/2002289584370680503_rs.jpg

Pauper dat die shit telkens weggaat zeg, heb er een topicje over gestart op Eeeuser.com
en dat is ook alweer gefixed nadat ik naar dit topicje was gelinkt! Oplossing is vrij eenvoudig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-Open a console; no you can't use CTRL-ALT-T; it is Launch -> Applications -> System -> Console
o    cd .kde/Autostart
o    nano launch-restoreIcons
-In the nano editor type:
o    #!/bin/bash
o    cp /home/user/.Desktop/* /home/user/Desktop
o    CTRL O to save the file
o    CTRL X to exit the editor
-Back at the prompt type:
o    chmod +x launch-restoreIcons
Exit the console (exit) and you're done

Toen zag ik telkens een word-documentje als ik in de Advanced Mode opstartte:
Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/44016/2005943337293421131_rs.jpg

En dan even command uitvoeren: /home/user/.kde/Autostart
Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/46797/2000823342298794588_rs.jpg

en de save-file weggooien did the trick :-)

en dan heb je uiteindelijk een prachtige desktop die altijd opstart!

Afbeeldingslocatie: http://aycu05.webshots.com/image/46404/2003778940594098632_rs.jpg

En straks is even kijken of hij nog wat sneller is geworden! Zit nu 1GB PC6400 800MHz RAM in :)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 25-02-2008 15:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:35:
Ik had mn EEE via deze verkoper en is met chinese tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom wordt alles dubbel beantwoord :X 8)7
CLB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:50:
1 tel zoeken in dit topic op wat namen a la ayi45tw of fido-dido999
Net als vandeweek |:(
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:21:
Ik zag een witte 8GB SD-kaart hier op het forum. Tijdje terug al, zal wel in Deel 3 geweest zijn. Ik hem hem niet nodig, dus ik ga niet alle 50+ pagina's doorbladeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar zou ik er 1 met een normale qwerty-US layout en Europese voeding kunnen halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gebruik de search even zeg :X Door zulke vragen wordt dit topic overspoelt en dat is best k*t :(
CLB schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:19:
- Asus Eee Review by CLB - copyrighted

Prijs:
Aangezien de Eee nog niet in Nederland verkrijgbaar is, is deze geïmporteerd vanuit HongKong. We wilden persé een US-toetsenbord zonder Chinese tekens en persé een ‘normale’ 4G. Via eBay en deze eBay-shop uiteindelijk eentje besteld voor $390,- eentje kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja leest er überhaupt wel iemand de topic waarschuwing voordat hij of zijn post? En hij is zo leuk verwoord door XanderDrake. 8)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mijn desktop ziet er nu zo uit, na het installeren van de advanced desktop:

Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/eee/snapshot.png

Mensen die met een wlan willen verbinden dat werkt met wpa2, PEAP en MS-CHAP, (zoals het wifi van mijn universiteit) kijken op deze pagina op de wiki van eeeuser.com.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar wel geinstalleerd en geconfigureerd volgens de wiki. In principe vervang je de standaard wifi-driver door een aangepaste die wel PEAP doet en xandros-wpa-supplicant te vervangen door wpa-supplicant en dan de verschillende configuratiebestanden aan te passen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Grubeater schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:02:
Mijn desktop ziet er nu zo uit, na het installeren van de advanced desktop:
Hoe krijg je 'm gescreenshot als het menu is 'uitgeklapt'...? FN+PrintScreen werkt niet...
En ik kan ook niet via dat progje screenshotten, aangezien dat menu dan niet 'uitgeklapt' is }:O

Kon met de delay-functie! Weet jij toevallig het standaard kleurenschema nog bij 'property' 'colors' 'color scheme' ? Heb 'm perongeluk veranderd en alles heeft nu 400 kleurtjes :9 :+

Dit colorsheme dus:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6595/menukleinrl3.gif

Zoals te zien is heb ik alles uit het menu gehaald wat ik niet nodig had:
Find/ Control Center/ File Manager/ Help en heb ik wat tabbladen verwijderd/ aangepast (qua namen)

Ben zondag jarig dus zal wel bergen geld krijgen haha!
Bestel dan toch zo'n TOPRAM 16GB SDHC kaartje!
50 euro voor 'n 16GB SDHC kaartje inclusief reader is best nice!
(heb wel even gemailed of die reader ook echt werkt icm 16GB'ers)

(Hier in NL heb je 8GB SDHC inclusief reader voor 63,-)

[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 25-02-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik kwam net dit tegen. Ik ga kijken of het op deze manier ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Voor de XP gebruikers onder ons die hun EEE PC toch ook nog willen gebruiken om wat ervaring met Linux op te doen is PUPEEE wel een aanrader.
Wat zoeken leerde mij dat Xandros toch wat lastig op een USB stick te plaatsen is voor een linux newbie als mijzelf. PUPEEE is een op Puppy Linux gebaseerde iso voor de EEE PC die vrij makkelijk op een USB drive te installeren is, door de iso op CD te branden, PUPEEE te booten en vervolgens te installeren. Ziet er wel netjes uit allemaal en een stuk compacter dan Xandros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Het zal vast wel al vaker gemeld zijn, maar bij deze mijn ervaring van gisteren in de trein van Utrecht naar Maastricht met de Asus EEE PC i.c.m. een Nokia N70 (T-Mobile PIT-plus-abonnement (256 kbit/sec dacht ik) en een Trust Bluetooth mini-USB-adapter.

Telefoon en laptop waren beiden 100% opgeladen, WiFi was uitgeschakeld. Stapte vervolgens om een uur of half een in de trein en had het laptopscherm op de laagste verlichtingsstand staan (is best goed te doen in de trein als je wilt internetten/IM'en). Toen heb ik anderhalf uur zitten internetten (zo ergens na Eindhoven merkte ik dat de verbinding er wat vaker uitlag, maar op zich een vrij stabiele verbinding verder). Toen ik in Maastricht aankwam had de accu nog 70% over van zijn stroom. Vervolgens ging ik aan het eind van de middag rond een uur of zes weer richting Utrecht en heb ruim anderhalf uur weer zitten internetten. Toen ik weer op de accu keek was er nog 30% over.

Ik heb dus eigenlijk voornamelijk op fora zitten kijken, en wat sites zitten afstruinen en zitten ouwehoeren via IM. IM had wel wat meer moeite om verbinding te houden en af en toe kon hij berichten niet afleveren. Ik denk dus dat de laptop wel 3.5 a 4 uur zou kunnen uithouden.

Verder even een afwijkend onderwerp: ik had op internet gelezen dat sommige treinen naar Maastricht in 1e klas stroom-aansluitingen zouden hebben. Helaas heb ik die nergens kunnen zien :(

[ Voor 8% gewijzigd door Tjeerd op 26-02-2008 09:34 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:40:
Voor de XP gebruikers onder ons die hun EEE PC toch ook nog willen gebruiken om wat ervaring met Linux op te doen is PUPEEE wel een aanrader.
Wat zoeken leerde mij dat Xandros toch wat lastig op een USB stick te plaatsen is voor een linux newbie als mijzelf. PUPEEE is een op Puppy Linux gebaseerde iso voor de EEE PC die vrij makkelijk op een USB drive te installeren is, door de iso op CD te branden, PUPEEE te booten en vervolgens te installeren. Ziet er wel netjes uit allemaal en een stuk compacter dan Xandros.
Ziet er toch idd. wel strak uit... Maar ga denk toch overstappen op Xp.
Ik heb toch met bepaaldedingen moeite in Linux.
Windows heeft na mijn weten meer mogelijkheden met software & acceptatie van
plug & play app.
Wat ik wel moet toegeven is dat Xandros heel soepel & relax draait.
Bij Win.Xp weet ik dit zover nog niet.
Moet hier dan toch extra geheugen bij ?
En moet je Xp met Nlite behandelen?
op http://multimediaman.info/eeepc/?cat=284 word er gesproken over de 4G-X
standaard met Xp dus het zou wel soepeltjes draaien..
Bij Nlite scheelt het dus ruimte bij installatie op je SSD-schijf.
Maar draait het daardoor ook soepeler??

Hoor graag de ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Rensz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:13:
Iemand die dit heeft gedaan en een dual boot met Xandros heeft...?
Ik wil gewoon altijd opstarten in Xandros behalve als er 'n SD-kaartje inzit met MicroXP...
Alleen XP is geen optie, alleen Xandros wel, maar wil XP wel is testen op dit apparaatje :)

Eeen nLited versie van XP heeft genoeg aan 512MB hoor, meer is altijd handig, maar niet echt nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ZWAAR aan het overwegen om OF een 4G of een 8G te bestellen hoofdzakelijk ivm accu, maar heb weinig ervaring met die multimedia kaartjes.

Waarom zo'n SDHC kaartje ipv een 'ordinaire' SD kaart? Is dit enkel ivm snelheid of zitten er nog andere voordelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Grootte ;) (qua opslag dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootte en Snelheid of enkel de grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

en snelheid ja, maar dat zei je zelf al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:57:
Grootte en Snelheid of enkel de grootte?
Vooral grootte. SDHC kan werken met FAT32 ipv FAT16 en daarom kan er veel meer opslag op de kaart.
De snelheid is niet anders dan met kleinere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
Nog even hierop terugkomen voor de geïnteresseerden:
Palomar schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:17:
Net even op Youtube een soort review-filmpje over die Kohjinsha gezien, maar volgens mij is het niet veel beter dan de EeePC. Hij ondersteunt niet eens direct3d en de kloksnelheid is lager dan de eeepc. Zegt nog niet alles, maar wel een indicatie dat de performance minder is. Hij omkeerbare scherm ziet er leuk uit (wordt dan een soort tablet-pc), alleen heeft ie geen touchscreen, dus wmb. vrij useless...

Ik zou voor de eeepc gaan ;) Heb je iig ook wat betere 3rd party support, omdat veel mensen hem hebben.

[edit] was dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=X1-qp_9z1cY maar ik zie dat er meerdere types zijn, dus misschien is het ook wel een andere...
De versie van 440 euro(125 meer dan de eeepc in Tokyo) heeft zowel een touchscreen, als een 40GB HDD als een dvd-brander erin(dat laatste staat vreemd genoeg niet bij de specificaties op de site). Als je het scherm omkeert heb je dus een tabletpc. Het design ziet er wel iets minder robuust uit dan dat van de eeepc, maar de afmetingen en het gewicht zijn wel ongeveer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
XanderDrake schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:00:
[...]

Vooral grootte. SDHC kan werken met FAT32 ipv FAT16 en daarom kan er veel meer opslag op de kaart.
Het heeft niet zozeer te maken met FAT32, dat kon op de "oude" SD kaarten ook al gebruikt worden. De SD 2.0 standaard waaraan de SDHC kaartjes voldoen, is een extensie van de originele SD standaard die maar tot 2 Gb ging. De grotere SDHC kaartjes (theoretisch tot maximaal 2048Gb) zijn wel FAT32 geformatteerd in tegenstelling tot de SD kaartjes die met FAT16 verkocht worden.

De snelheid is bij de SDHC kaartjes afhankelijk van de Speed Class Rating die er op staat: Class 2: 2 MB/s, Class 4: 4 MB/s, Class 6: 6 MB/s (write speed). In dat opzicht te vergelijken met de speed ratings die bij de originele SD kaarten worden gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 26-02-2008 14:44 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:00:
Dan zit ik verkeerd... :? Dacht dat SDHC ook hogere doorvoersnelheden had :)
BarôZZa schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:21:
De versie van 440 euro(125 meer dan de eeepc in Tokyo) heeft zowel een touchscreen, als een 40GB HDD als een dvd-brander erin(dat laatste staat vreemd genoeg niet bij de specificaties op de site). Als je het scherm omkeert heb je dus een tabletpc. Het design ziet er wel iets minder robuust uit dan dat van de eeepc, maar de afmetingen en het gewicht zijn wel ongeveer gelijk.
Ahaa leuk om de prijs te weten! Wel mooi dingetje opzich, maar mij TE gadget-achtig :)

Wat mij tevens lijkt op te vallen is dat m'n draadloze netwerk thuis nu altijd snel wordt gevonden, na installtie van die Advanced Desktop Mode shizzle... Zal heus wel aan mij liggen, maar das wel suuper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:58:
[...]
Bij Win.Xp weet ik dit zover nog niet.
Moet hier dan toch extra geheugen bij ?
Bij Nlite scheelt het dus ruimte bij installatie op je SSD-schijf.
Maar draait het daardoor ook soepeler??

Hoor graag de ervaringen...
Hoewel het voornamelijk om het niet installeren van onnodige componenten gaat kan het best zijn dat een Nlited install daardoor iets soepeler draait. Maar ik verwacht dat het nauwelijks meetbaar is. Mijn nlited CD wilde niet booten, dus heb toen een normale installatie gedaan. Nu na de nodige automatische updates (verwijder wel de update uninstall bestanden) is mijn XP folder gegroeid tot bijna 2Gb. :(

XP werkt verder prima zoals je al wel in het draadje hebt kunnen lezen in de reacties van anderen. 512 Mb is ook ruim voldoende als je geen zware applicaties gaat gebruiken. Het voordeel van minder RAM is dat je makkelijker hibernate aan kan zetten, daar heb je dan nog genoeg ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Dan zit ik verkeerd... :? Dacht dat SDHC ook hogere doorvoersnelheden had :)
Was het maar zon feest :)
Nee, 20mb/s is nog steeds de max, net als de snelste normale SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
Rensz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:13:
Ik heb het geprobeerd en het was no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@CLB :

ik heb het met veel trial and error bereikt (zorg eerst dat je de recoveryconsole hebt wel) , met wat hulp van eeewiki. Geloof dat er ergens iets stond over hoe je wel icewm kon gebruiken, zonder die asuslauncher. Dat artikel gebruiken om mee te beginnen.

Kan je mijn config helaas niet meer geven, was het xandros-os moe (mede doordat ze niets op een nette manier hebben aangepast, maar alles via vage scripts die over en weer verwijzen om god weet welke reden, zelfs shutdown is een crime '-_-)., draait nu debian op met blackbox, works like a charm. Iets langere boottijd, maar lijkt zelf veel soepeler te draaien.

@hierboven ergens:

met linux is het verschil tussen 512 en 1 gig niet / nauwelijks merkbaar. Het boeit ook niet dat je 800mhz geheugen hebt (theoretisch zou dat mobo btw maar 667 mhz kunnen halen), aangezien de cpu / fsb een zware bottleneck is op je memoryspeed ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:03:
Was het maar zon feest :)
Nee, 20mb/s is nog steeds de max, net als de snelste normale SD.
Dat 20MB/sec de max was wist ik, wist niet dat 'normale' SD's dat ook al hadden :)
Ik zoek eigenlijk wel gelijk een goede reader bij m'n 8GB of 16GB SDHC kaartje...
Dat is de enige manier om hem te vullen, of het moet telkens via de Eee en dat lijkt me niks...

16GB SDHC A-data Class 6 + Reader: 59,- of 16GB SDHC Topram Class 2 + Reader: 52,-
Was eigenlijk heel simpel wat ik wilde: CLB in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"
Het boeit ook niet dat je 800mhz geheugen hebt (theoretisch zou dat mobo btw maar 667 mhz kunnen halen), aangezien de cpu / fsb een zware bottleneck is op je memoryspeed ;)
Maarja als je het 'overhebt' :9

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 26-02-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat er relatief weinig verschil is dan tussen SD en SDHC behalve de grootte.

PS: Net een 4G zwart bij die FidoDido besteld a 318,50 inclusief! Hij heeft al een 4g Surf voor iets van 280euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:27:
Goed om te horen dat er relatief weinig verschil is dan tussen SD en SDHC behalve de grootte.

PS: Net een 4G zwart bij die FidoDido besteld a 318,50 inclusief! Hij heeft al een 4g Surf voor iets van 280euro.
Heb je een link kon hem niet zo snel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

B0MBACI schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:53:
[...]

http://search.ebay.com/_W0QQsassZfido-dido999

link stond ook 2 berichten hiervoor :O , maar kan hem je aanraden heb mijn 4g ook van hem met 1 gig ram voor 20 euro erbij in 3 dagen in huis.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

B0MBACI schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:53:
Na 1800 posts mag ik toch wel hopen dat je de search-functie kent zeg :X :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
CLB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:29:
[...]

Jij hebt anders ook zo vak vragen hoor, die je hier gewoon openlijk en hartelijk stelt. Krijgen die ook dit soort reacties?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En daarvoor search ik me eerst wel rot, gewoon je vragen spammen is natuurlijk onzin |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

CLB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:29:
[...]

Nou ik zit al lang genoeg op got idd, maar ik zocht op ebay zelf en kon niet vinden. En laten we het niet over jou vragen hebben...

En de post voor jou had mij al gewaarschuwd dat ik het via de search kon vinden dan hoef jij het niet nog een keer te benadrukken, wat ook zorgt voor forum vervuiling.
@ hierbeneden en toch blijf je doorgaan met het topic vervuilen en ik hoef jou verder niks te laten zien, lees maar je eigen posts en de reacties hierop (en voorl de xandros in desktopmode) dan kom je er al gouw achter. Iedereen die hier post leest jou minder intelligente vragen... En verder maak ik er geen woorden meer aan vuil mzl

[ Voor 24% gewijzigd door B0MBACI op 26-02-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

B0MBACI schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:53:
En laten we het niet over jou vragen hebben...
Kom maar op, noem er maar 'n paar, die hier in 't topic al beantwoord waren...
dan hoef jij het niet nog een keer te benadrukken, wat ook zorgt voor forum vervuiling.
Gelukkig kan ik dat zelf wel bepalen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

CLB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:55:
Kom maar op, noem er maar 'n paar, die hier in 't topic al beantwoord waren...
Dat Advanced Desktop Mode geneuzel is al stokoud. Helemaal niks nieuws en zelfs in dit topic al LANG besproken, om maar een voorbeeld te noemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahh best joh :w Daar heb ik geen vragen over gesteld
en zelf m'n problemen uitgezocht en de oplossingen daarvan hier gepost :)

Voor de rest zoeken jullie 't maar uit, let

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even te reageren op de 'search' functie. Ik heb zelf, ondanks dat ik het al HAD gelezen 'ergens' in de 26 bladzijden, weer allemaal moeten doorspitten om het te kunnen vinden.

Zo gemakkelijk is het dus niet (voor iedereen) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb overigens wel een irritant probleem met de EEE. Ik laat m'n laptops altijd standby staan en met de EEE merk ik dat ie niet automatisch bijlaadt als ie standby staat. Resultaat: de accu is na een tijdje vaak nog verder leeg dan toen ik 'm aan de adapter hing. Wil je 'm even pakken om ermee op de bank te gaan zitten, is ie zo goed als leeg :{ Iemand anders die dit herkent? De accu is opzich goed omdat ik met een volle lading de 3 uur wel zo'n beetje haal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jongens jongens, zo ken die wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Exirion schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:49:
Ik heb overigens wel een irritant probleem met de EEE. Ik laat m'n laptops altijd standby staan en met de EEE merk ik dat ie niet automatisch bijlaadt als ie standby staat. Resultaat: de accu is na een tijdje vaak nog verder leeg dan toen ik 'm aan de adapter hing. Wil je 'm even pakken om ermee op de bank te gaan zitten, is ie zo goed als leeg :{ Iemand anders die dit herkent? De accu is opzich goed omdat ik met een volle lading de 3 uur wel zo'n beetje haal.
Dat is dus bij mij ook zo, maar ik stond er verder niet bij stil. Vreemd dat hij niet oplaad als hij in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Even een lijstje van redenen om geen 2G Surf te kopen :)

http://asuseeehacks.blogs...o-buy-asus-eee-pc-2g.html

Tevens: geruchten voor de 2nd Gen EEE launch verschuiven naar mei :(

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 27-02-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:55
Exirion schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:49:
Klopt, het probleem met de Eee is, dat er pas wordt opgeladen als de accu minder dan 90% vol is. Als de accu voor meer dan 90% gevuld is op het moment dat je in stand-by gaat, wordt er niet opgeladen totdat je weer uit standby komt 8)7.
De stand-by tijd op accu is overigens wel redelijk, een dag of zo (nooit precies gemeten overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

evdakker schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:17:
Als de accu voor meer dan 90% gevuld is op het moment dat je in stand-by gaat, wordt er niet opgeladen totdat je weer uit standby komt 8)7.
Zoals ik 'm gebruik is dat knap waardeloos :{ Mogen ze wel eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
evdakker schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:17:
[...]

Klopt, het probleem met de Eee is, dat er pas wordt opgeladen als de accu minder dan 90% vol is. Als de accu voor meer dan 90% gevuld is op het moment dat je in stand-by gaat, wordt er niet opgeladen totdat je weer uit standby komt 8)7.
De stand-by tijd op accu is overigens wel redelijk, een dag of zo (nooit precies gemeten overigens).
volgens mij is dat bij mijn MacBook een week ofzo, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik vind standby toch ondergeschikt aan Hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Rare gast is dat, een aantal van zijn argumenten zijn namelijk helemaal niet 2G Surf specifiek. 8)7
Hij geeft dat zelf ook toe op het eind:
In fairness to the 2G Surf, reasons 6 (space bar), 7 (touchpad), 8 (touchpad buttons) actually apply to the other Asus Eee PC models as well.

En deze is helemaal geniaal:
Reason 2: Available storage
The SD card slot makes this somewhat of a non-issue, but it's worth noting that of the stated 2GB flash drive soldered into the 2G Surf, only about 360MB is free out of the box. Considering the 4G Surf and 4G models have 1.4GB of their 4GB SSDs free, new 2G Surf owners would expect 700MB free on a 2GB drive.

Geen idee hoe hij erbij komt dat de 2G de helft aan vrije ruimte van een 4G zou moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:14:
Even een lijstje van redenen om geen 2G Surf te kopen :)

http://asuseeehacks.blogs...o-buy-asus-eee-pc-2g.html

Eigenlijk schandalig dat dat hier: http://eeepc.asus.com/global/product.htm niet vermeld staat van die CPU snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:33:
Eigenlijk schandalig dat dat hier: http://eeepc.asus.com/global/product.htm niet vermeld staat van die CPU snelheid.
Precies, nogal zuur dat Asus compleet brakke cpu's plaatst in de 2g's. Noem me een verwende koter, maar ik wens toch wel L2 Cache te hebben op mn cpu's :(
troftnom schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:27:
Rare gast is dat, een aantal van zijn argumenten zijn namelijk helemaal niet 2G Surf specifiek. 8)7
Hij geeft dat zelf ook toe op het eind:
In fairness to the 2G Surf, reasons 6 (space bar), 7 (touchpad), 8 (touchpad buttons) actually apply to the other Asus Eee PC models as well.
Je kan het ook zo zien: de 2G heeft andere nadelen (zoals de CPU en de kleine SSD) inclusief deze nadelen. Dat terwijl die andere modellen alleen deze nadelen hebben.
En deze is helemaal geniaal:
Reason 2: Available storage
The SD card slot makes this somewhat of a non-issue, but it's worth noting that of the stated 2GB flash drive soldered into the 2G Surf, only about 360MB is free out of the box. Considering the 4G Surf and 4G models have 1.4GB of their 4GB SSDs free, new 2G Surf owners would expect 700MB free on a 2GB drive.

Geen idee hoe hij erbij komt dat de 2G de helft aan vrije ruimte van een 4G zou moeten hebben...
Hoe je het ook wendt of keert, de 2G heeft gewoon ontzettend weinig ruimte. De 4G was al beperkt, maar de 2G is gewoon té krap.
Wat voor cijfers hij er aan koppelt is niet heel boeiend, de stelling hierboven blijft gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

XanderDrake schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:43:
Jongens jongens, zo ken die wel weer
hier sluit ik mij volledig bij aan :)
laten we het vooral over het informatieve over deze laptop houden en de bijzaken daarbuiten houden

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:55
XanderDrake schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:34:
Ik vind standby toch ondergeschikt aan Hibernate.
Ik had in eerste instantie ook de hibernate-optie ingesteld, maar afgezien van de extra schijfruimte op de SSD die het eist (ik heb 1GB RAM), leverde het bij mij ook geen grote snelheidswinst op bij het opstarten en uitschakelen. Die 1016 extra megabytes wegen bij mij verre op tegen een tiental seconden winst bij het opstarten/afsluiten. Ymmv, natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
evdakker schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:26:
Ik had in eerste instantie ook de hibernate-optie ingesteld, maar afgezien van de extra schijfruimte op de SSD die het eist (ik heb 1GB RAM), leverde het bij mij ook geen grote snelheidswinst op bij het opstarten en uitschakelen. Die 1016 extra megabytes wegen bij mij verre op tegen een tiental seconden winst bij het opstarten/afsluiten. Ymmv, natuurlijk ;) .
Ja dat is waar, ik zou mn hibernate file plaatsen op de SD die ik erbij koop.
Het is ook wel persoonlijk waarom ik hibernate prefereer boven standby.
Ik zie het makkelijk gebeuren dat ik mn laptop op standby knal en vervolgens vergeet dat ie op standby staat. Wil ik em gebruiken en dag of wat later -> jammer, accu leeg. Ook hebben laptops de neiging om aan te gaan na ze in standby modus zaten, op momenten dat het niet hoeft/handig is. Bijvoorbeeld snachts, of in mn rugzak. Bij mij tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
XanderDrake schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:34:
[...]
Ja dat is waar, ik zou mn hibernate file plaatsen op de SD die ik erbij koop.
Bij mijn weten is dat helaas niet mogelijk. Maar als iemand daar een hack voor heeft, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
troftnom schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:21:
Bij mijn weten is dat helaas niet mogelijk. Maar als iemand daar een hack voor heeft, dan hoor ik het graag.
Ik heb het net opgezocht, dat is inderdaad niet mogelijk... Het zijn van die elementaire bestanden die zonodig op de C: partitie moeten blijven staan.
Jammer.

Voor mij is het geen punt: ik ga WinXP sowieso toch op de SD kaart zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:14:
Dan ben ik toch blij dat ik er nu al eentje heb, waar ik nog maaaaanden mee kan doen :)

Tevens is de 7" Cloudbook uitgekomen in de USA :) Is eigenlijk gewoon een Packard Bell EasyNote XS20 qua hardware (PB = 1GB RAM / Cloudbook = 512MB RAM) alleen het OS is geheel anders! Er staat namelijk gOs op: gOS is een door Everex gesponsorde Linux-distributie, geoptimaliseerd voor Google Apps.
Op http://www.cloudbooker.com vind je nog meer informatie, reviews, reallifepics en dergelijke en er zijn al (genoeg) mensen die er XP (of Vista) op hebben staan :) Prijs van het apparaatje is bij de Walmart $399,- wat neerkomt op slechts 270,- euro, op eBay staan ze voor zo'n $550,- oftewel 370,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:33:
Dan ben ik toch blij dat ik er nu al eentje heb, waar ik nog maaaaanden mee kan doen :)

Tevens is de 7" Cloudbook uitgekomen in de USA :) Is eigenlijk gewoon een Packard Bell EasyNote XS20 qua hardware (PB = 1GB RAM / Cloudbook = 512MB RAM) alleen het OS is geheel anders! Er staat namelijk gOs op: gOS is een door Everex gesponsorde Linux-distributie, geoptimaliseerd voor Google Apps.
Op http://www.cloudbooker.com vind je nog meer informatie, reviews, reallifepics en dergelijke en er zijn al (genoeg) mensen die er XP (of Vista) op hebben staan :) Prijs van het apparaatje is bij de Walmart $399,- wat neerkomt op slechts 270,- euro, op eBay staan ze voor zo'n $550,- oftewel 370,- :)
Humor dat je zo bent over gestapt op een EEE, en toch nog die VIA Nanobook aanprijst :)

In Ander Nieuws
EEEusers laat ons weten dat de EEE wordt beschikbaar gemaakt in de volgende landen in de maand:
  • Korea: Februari (nu dus :P )
  • België: Eind April
  • Israel: Begin Mei of later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

In belgie zitten ze toch ook te klieren met die tobo's ofniet ???

edit:
meetiepende dochter van 1,5 jaar

[ Voor 28% gewijzigd door 4play op 27-02-2008 19:27 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:19:
Humor dat je zo bent over gestapt op een EEE, en toch nog die VIA Nanobook aanprijst :)
Nog steeds een erg mooi dingetje en de 30GB HDD, BT en standaard XP :)
En deze Cloudbook is een stuk goedkoper dan de Packard Bell, bevat ook een Linux distro,
is ook een 7 incher en zodoende wel wel een betere Eee concurrent in my humble opinion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Vooral voor die prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Do I smell sarcasm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

nee eerlijk niet het is een vergelijkbaar product jammer dat PB de alleen rechten heeft voor europa van de via nanobook dus de cloudbook komt hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ach importeren :) Zelfde importprijzen als de Asus Eee 4G, dus als je 'm echt wilt hebben.. :)

Tevens topicje gestart over iets wat ik vaag vind: Kan geen productreview plaatsen van de Asus Eee

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 27-02-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:33:
[...]

Draait dat gOs ook op de EEE?

offtopic:
/ me heeft een vraagje over douane en EEE, waar kan ik die stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
gOs is in feite Ubuntu. Dus het moet kunnen. Hier een 10-stappen plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb dat gOs wel es op mn gewone pc gedraaid, maar vond het niet veel aan. Qua functionaliteit is het wat te beperkt. Verwacht geen Google-kwaliteit. Het is meer iets wat je op een goedkope laptop meelevert, zodat je geen kosten voor een OS hebt (goh, dat gebeurt toevallig ook nog :P).

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 27-02-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar daarom wel leuk om aan te schaffen en er zelf XP (of 'n ander OS) op te gooien :9

Ik heb nog twee vraagjes, waarvan ik het antwoord niet kon vinden:
- Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat niet 99% van de woorden rood wordt onderstreept als ik ze typ? Zal wel een automatische functie inzitten die woorden checked, maar aangezien 't geen NL versie is :9

- Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat je niet telkens een klein icoontje naast je muiscursor krijgt van de applicatie die wordt opgestart? Ik zie nu telkens een klein FireFoxje, een klein Pidgin-icoon enzovoort
Heb gekeken bij m'n settings, maar zie nergens een logische optie van vinkje aan / uit
(laatste 'probleempje' is in de Advanced Desktop Mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
1. Spellingscontrole uitzetten of NL woordenboek installeren (http://www.opentaal.org/download_spellingbestanden.php)

(neem aan dat het over firefox gaat?)

2. Dat is een eigenschap van KDE. Weet niet of die advanced mode iets met KDE te maken heeft, maar daar heet het Launch Feedback. Kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Palomar schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:55:
2. Dat is een eigenschap van KDE. Weet niet of die advanced mode iets met KDE te maken heeft, maar daar heet het Launch Feedback. Kun je uitzetten.
De advanced mode is een KDE desktop, en het is dus ook uit te zetten
Q:
How can I change the Launch Feedback preferences in KDE?

A:
Click on the K Menu, and then CONTROL CENTER. In the window that comes up, select APPEARANCE & THEMES. Then select LAUNCH FEEDBACK. Set your preferences. When done, be sure to click APPLY.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Voor de mensen die graag overclocken (zoals mijzelf) en weten waar cpu scaling voor staat:
Linkert.

De EEE's celeron schaalt namelijk perfect! 30% FSB OC => 30% score stijging. Prachtig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://scalegamer.com/images/eeepc/bench/3dmark01se.png

• timleferink
  • Laatst online: 16-07 14:05
Tja die van mij loopt niet op 900mhz :( .ORTHOS crasht na 1 minuut. Games lopen dan ook niet goed en crashen. op 855 mhz liep ie beter maar nog niet stabiel (15 minuten na crash). Nu op 828 mhz loopt ie wel prima, hij voelt wel wat sneller, maar trackmania nations werkt nog steeds waardeloos (online, grote baan). Ik heb nu met dat eeectl 3 profielen gamaakt: stock(niet echt) [495 mhz laag volt.] medium [630 mhz laag volt.] High[828 mhz hoog volt.]. Als iemand de voltages nog wil weten moet je het maar even zeggen. Vanaf <600 mhz krijg je echter wel een irritante piep :S . Accuduur tests moet ik nog doen, maar op 495 mhz kan ie nog prima dvd's via netwerk afspelen zonder lag.

Verwijderd

Misschien is het wel een leuk idee om eens een overzichtje te maken welke OS-en mogelijk zijn op de Eee met de bijhorende links voor installatie-instructies. Enkele die ik al tegengekomen ben: Xandros, XP, Mas OS X, EeeXubuntu, Eeedora, Linpus Lite, Vista, gOS.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 12:57 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
timleferink schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:42:
Tja die van mij loopt niet op 900mhz :( .ORTHOS crasht na 1 minuut. Games lopen dan ook niet goed en crashen. op 855 mhz liep ie beter maar nog niet stabiel (15 minuten na crash). Nu op 828 mhz loopt ie wel prima, hij voelt wel wat sneller, maar trackmania nations werkt nog steeds waardeloos (online, grote baan). Ik heb nu met dat eeectl 3 profielen gamaakt: stock(niet echt) [495 mhz laag volt.] medium [630 mhz laag volt.] High[828 mhz hoog volt.]. Als iemand de voltages nog wil weten moet je het maar even zeggen. Vanaf <600 mhz krijg je echter wel een irritante piep :S . Accuduur tests moet ik nog doen, maar op 495 mhz kan ie nog prima dvd's via netwerk afspelen zonder lag.
Aha, goed om te zien dat mensen hiero er ook mee bezig zijn :)
Hou ons op de hoogte van de accu tijd, daar ben ik wel benieuwd naar.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:54:
Misschien is het wel een leuk idee om eens een overzichtje te maken welke OS-en mogelijk zijn op de Eee met de bijhorende links voor installatie-instructies. Enkele die ik al tegengekomen ben: Xandros, XP, Mas OS X, EeeXubuntu, Eeedora, Linpus Lite, Vista, gOS.
Aan de ene kant is het wel grappig, maar aan de andere kant heeft het niet veel nieuwswaarde.
Ik bedoel de EEE kan je zien als een laptop, zeker kwa gebruikte onderdelen. Dus je kan er vanuit gaan dat ie ook alle standaard laptop OSen aankan. En uit ervaring blijkt dat je er inderdaad ongeveer alles op kan laten draaien, zoals een normale laptop.

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Palomar & Kul: Bedankt, straks is proberen!

En waar blijven jullie allemaal hier: Kan geen productreview plaatsen van de Asus Eee

• BarôZZa
Na wat gestoeid te hebben met de Eee PC ben ik toch maar voor de Kohjinsha SA5 gegaan. De Eee PC is een erg mooi ding, maar voor zo'n 135 euro meer heb ik nu een betere resolutie(1024x600, ideaal voor oa surfen), een 120GB HDD(geen gedoe met de 4/8G versie extra SDHC's etc), touchscreen met kantelbaar scherm(dan heb je een touchscreen pc) en Bluetooth. Geen slechte deal lijkt mij zo, al was de keuze nog best lastig :P

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Na wat gestoeid te hebben met de Eee PC ben ik toch maar voor de Kohjinsha SA5 gegaan. De Eee PC is een erg mooi ding, maar voor zo'n 135 euro meer heb ik nu een betere resolutie(1024x600, ideaal voor oa surfen), een 120GB HDD(geen gedoe met de 4/8G versie extra SDHC's etc), touchscreen met kantelbaar scherm(dan heb je een touchscreen pc) en Bluetooth. Geen slechte deal lijkt mij zo, al was de keuze nog best lastig :P
Nou geweldig !
Dan mag jij verder op het Kohijnsha SAS forum verder typen.
Heel veel geluk ermee... O-)

• BarôZZa
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:18:
[...]

Nou geweldig !
Dan mag jij verder op het Kohijnsha SAS forum verder typen.
Heel veel geluk ermee... O-)
Dank u, dank u, I love sarcasm ;)

Al zal ik hier ook nog wel rondhangen aangezien veel dingen ongetwijfeld ook met/op deze laptop zullen werken.

Kregen jullie trouwens er de eee pc muis bij? Hier in Japan wordt deze namelijk standaard meegeleverd geloof ik, maar bij eerdere onboxing pics had ik hem nooit gezien

[ Voor 18% gewijzigd door BarôZZa op 28-02-2008 16:28 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:43:
@ Palomar & Kul: Bedankt, straks is proberen!
Spellingscontrole is uitgeschakeld, wist niet dat FF die functie had!

Maar dit stukje:
Q:
How can I change the Launch Feedback preferences in KDE?

A:
Click on the K Menu, and then CONTROL CENTER. In the window that comes up, select APPEARANCE & THEMES. Then select LAUNCH FEEDBACK. Set your preferences. When done, be sure to click APPLY.

Wat bedoelen ze met dat K Menu... :S
Google bracht me niks meer dan ' open het K Menu' maar, nergens staat hoe..
BarôZZa schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:25:
Kregen jullie trouwens er de eee pc muis bij?
Ligt aan de versie die je hebt.. 4G's niet, 8G' wel... (of het ligt eraan per verkoper)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 28-02-2008 18:11 ]

• Palomar
  • Niet online
K menu is het 'start'-menu. Maar zoek gewoon naar het control center of een ander scherm genaamd 'settings', 'options', 'control panel', 'mouse options' etc. :P

[edit]
http://865gv.kornhill.hk/eeepc/snapshot51.png

[ Voor 64% gewijzigd door Palomar op 28-02-2008 18:18 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ik heb geen optie meer voor 'control center' aangezien ik die 'weggegooit' heb...
Even gucken hoor :+

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6595/menukleinrl3.gif

Iemand die ff een screenshotje kan maken van de menu editor van het 'control center'
Afbeeldingslocatie: http://aycu05.webshots.com/image/44524/2001782969810093171_rs.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 28-02-2008 18:22 ]

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Heb je een url? Ik zag op ebay alleen Kohsjinshas voor 600+ euros.

offtopic:
de douane heeft mijn eee pc en wil een afschirft zien van mijn ebaynummer of paypalovermaking. De wereld op zijn kop. Kunnen ze zelf niet meer op internet opzoeken wat een eee pc 2G kost? Ik ga maar gewoon een factuurtje opsturen,

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lichtelijk de topicwarning negerend, maar dit lijkt me iets informatiever dan de "K*t, niet de douane :(" voorbeelden :) :
offtopic:
Ook via TNT? Want UPS en zo regelen dat zelf.

Echt belachelijk hoe dat moet. Krijg je een formulier per post thuis (dus een dag extra vertraging) wat ook nog eens met de post terug moet (weer een dag vertraging). Leven we niet in het e-mail/internet/fax tijdperk? Het formulier is ook nog behoorlijk onbegrijpelijk voor een normale consument, hoe moet ik nou weten wat de belastinggoederencode is van een laptop en wat een optie als "stuur zending met speciaal document X door" waarbij je de X ook nog eens zelf mag invullen.

Het mooie is ook nog eens dat TNT voor het versturen van een distributiecentrum naar de eindbestemming 3 tot 4 werkdagen de tijd neemt (werd mij vandaag vertelt aan de telefoon).

Mijn traject ziet er dus nu zo uit:

16-2: gekocht op ebay
19-2: pakket in Nederland
22-2: brief van TNT dat er een pakket is binnengekomen 21-2 en dat ik een formulier moet opsturen
28-2: ik bel met TNT omdat ik nog steeds niks heb, krijg te horen dat het vandaag verstuurd is en dat ik hem aanstaande dinsdag kan verwachten

Het traject Amsterdam distributiecentrum - mijn huis duurt dus 3x zo lang als Hong Kong - Amsterdam.

Samenvattend: als het even kan, laat het dan bezorgen via een echte koerier, want je komt in een bureaucratische molen terecht als de waardevermelding niet klopt (wat al die ebayers uit HK standaard lijken te doen).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Heb je een url? Ik zag op ebay alleen Kohsjinshas voor 600+ euros.
]
altu. Toch denk ik dat de processor van dit apparaatje stukken trager is dan die van de EEE; een AMD Geode LX 800 550 Mhz vs een Intel Celeron-M 900 Mhz (welke overigens standaard op 630Mhz staat :'))

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:31:
Lichtelijk de topicwarning negerend, maar dit lijkt me iets informatiever dan de "K*t, niet de douane :(" voorbeelden :) :
offtopic:

Echt belachelijk hoe dat moet. Krijg je een formulier per post thuis (dus een dag extra vertraging) wat ook nog eens met de post terug moet (weer een dag vertraging). Leven we niet in het e-mail/internet/fax tijdperk? Het formulier is ook nog behoorlijk onbegrijpelijk voor een normale consument, hoe moet ik nou weten wat de belastinggoederencode is van een laptop en wat een optie als "stuur zending met speciaal document X door" waarbij je de X ook nog eens zelf mag invullen.

Het mooie is ook nog eens dat TNT voor het versturen van een distributiecentrum naar de eindbestemming 3 tot 4 werkdagen de tijd neemt (werd mij vandaag vertelt aan de telefoon).

22-2: brief van TNT dat er een pakket is binnengekomen 21-2 en dat ik een formulier moet opsturen
28-2: ik bel met TNT omdat ik nog steeds niks heb, krijg te horen dat het vandaag verstuurd is en dat ik hem aanstaande dinsdag kan verwachten

Het traject Amsterdam distributiecentrum - mijn huis duurt dus 3x zo lang als Hong Kong - Amsterdam.

Samenvattend: als het even kan, laat het dan bezorgen via een echte koerier, want je komt in een bureaucratische molen terecht als de waardevermelding niet klopt (wat al die ebayers uit HK standaard lijken te doen).
Bij welke verkoper op Ebay gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:31:
offtopic:

offtopic:
Hier precies hetzelfde. Op 13 feb besteld en betaald. Op 20 feb verstuurd. Dan een week bij de douane en dan mag je zelf invullen wat de waarde is. Voortaan niks via EMS of andere maatschappij versturen. Of gewoon airmail of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
[...]

Dank u, dank u, I love sarcasm ;)

Al zal ik hier ook nog wel rondhangen aangezien veel dingen ongetwijfeld ook met/op deze laptop zullen werken.

Kregen jullie trouwens er de eee pc muis bij? Hier in Japan wordt deze namelijk standaard meegeleverd geloof ik, maar bij eerdere onboxing pics had ik hem nooit gezien
Woei een muis. Fantastisch.

Ik moet zeggen dat die Japanse unit een mooi apparaat is. Ik heb ook gezegt: koop em maar :)
Dus ja? Wat wil je nog weten.

Natuurlijk zullen veel dingen op de Kohijnsha draaien, het is immers een gewone laptop.

Ik wacht wel op een 2nd Gen EEE. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
XanderDrake schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:03:
[...]

Woei een muis. Fantastisch.

Ik moet zeggen dat die Japanse unit een mooi apparaat is. Ik heb ook gezegt: koop em maar :)
Dus ja? Wat wil je nog weten.

Natuurlijk zullen veel dingen op de Kohijnsha draaien, het is immers een gewone laptop.

Ik wacht wel op een 2nd Gen EEE. O-)
Je hoeft helemaal niks te zeggen, bericht was niet persoonlijk aan jou gericht, was gewoon een algemene opmerking voor mensen die geinteresseerd zijn in een goede 7" notebook voor een leuke prijs (zoals ook de EeePC)

Overigens heb ik daarnet een klein scriptje geschreven dat misschien ook wel handig is voor de EeePC gebruikers die er ongetwijfeld ook wel last van hebben: trage Flash dingen doordat ze standaard in high-quality draaien. Met behulp van firefox en greasemonkey heb ik ervoor gezorgd dat op veel sites de flashobjecten standaard in low-quality staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 12:22
Ja dat is zeker wel intressant. Waar kan ik dat Greasemonkeh script weghalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
[...]
Die muis zit standaard bij de Windows-versie, net als een 4GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

Is het trouwens normaal dat je gewoon een SD kaart erin kan schuiven en +- 1MM uitsteekt? Normaal is dat toch zo'n klik systeem?

[ Voor 8% gewijzigd door OcGuru op 29-02-2008 12:21 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

OcGuru schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:19:
Is het trouwens normaal dat je gewoon een SD kaart erin kan schuiven en +- 1MM uitsteekt? Normaal is dat toch zo'n klik systeem?
De eee heeft ook een klik systeem, de sd kaart steekt een paar tienden van een mm uit als die goed zit.
Dus controleer even goed of de kaart er goed inzit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

Ok, thanks :P Hij zit er nu goed in.:)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand?
CLB schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:16:
Iemand die ff een screenshotje kan maken van de menu editor van het 'control center'
[afbeelding]
@ Gizz & SittingDuck: Gewoon naar TNT emailen, scheelt zo een paar dagen _/-\o_

En dankzij: Kan geen productreview plaatsen van de Asus Eee
kunnen we nu lekker onze Asus Eee's reviewen als productreviews dus zodoende:
productreview: Asus Eee PC 4G review door CLB die wel in de TS gelinkt mag worden O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
CLB schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:42:
Iemand?

[...]

@ Gizz & SittingDuck: Gewoon naar TNT emailen, scheelt zo een paar dagen _/-\o_

En dankzij: Kan geen productreview plaatsen van de Asus Eee
kunnen we nu lekker onze Asus Eee's reviewen als productreviews dus zodoende:
productreview: Asus Eee PC 4G review door CLB die wel in de TS gelinkt mag worden O-) :P
Als CLB iets wil, krijgt ie het ook! d:)b Goedzo, laat er velen komen!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.