Toon posts:

Van XP naar Ubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me tippen: wat is de meest geschikte Ubuntu distributie voor het werken met multimedia (filmbewerking, fotografie, etc.?). En wat zijn de meest gebruikte programma's voor filmbewerking en fotografie (gimp waarschijnlijk?) op een Linux OS?

Dan ga ik eens wat installeren...

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 21:13
Het leuke van linux is dat het (in het geval van Ubuntu iig) gratis is. M.a.w. wat let je om gewoon het één en ander te proberen?

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-01 18:30

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik zou als ik jouw was voor de nieuwste distributie gaat, 7.10. Fotografie is denk ik inderdaad Gimp. Film weet ik niet. Maar ik zou gewoon wat experimenteren, het kan namelijk heel persoonlijk zijn wat je het fijnst vind werken.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:16:
Wie kan me tippen: wat is de meest geschikte Ubuntu distributie voor het werken met multimedia (filmbewerking, fotografie, etc.?). En wat zijn de meest gebruikte programma's voor filmbewerking en fotografie (gimp waarschijnlijk?) op een Linux OS?

Dan ga ik eens wat installeren...
Je kunt altijd nog windows erbij booten in een virtuele machine.

Wellicht Wine gebruiken voor Photoshop?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou eerst even kijken of het daadwerkelijk iets voor je is door een dagje met een Live CD te draaien. De performance is niet zo goed als een installatie, maar zo heb je een beetje een beeld van wat Ubuntu ongeveer is en wat je er mee kan.

Wat is de reden van je overstap?

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er vooral om dat het vrij eenvoudige software moet zijn, want er moeten kinderen (vanaf 13 jaar) mee kunnen werken. Ik krijg net een tip dat Ubuntu Studio heel geschikt moet zijn, maar dat is er volgens mij niet in het nederlands?

En ik wil natuurlijk alles wel proberen, maar liefst begin ik wel ergens in de goeie richting :)

Verwijderd

Topicstarter
Dennahz schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:28:
Ik zou eerst even kijken of het daadwerkelijk iets voor je is door een dagje met een Live CD te draaien. De performance is niet zo goed als een installatie, maar zo heb je een beetje een beeld van wat Ubuntu ongeveer is en wat je er mee kan.

Wat is de reden van je overstap?
Nou, ik heb nu op meer dan 60 pc's XP draaien en we staan voor de vraag of we over moeten naar Vista. Dat heeft ook gevolgen voor de andere software waar we mee werken en ik heb gewoon geen zin om achter Microsoft aan te lopen en me op kosten te laten jagen. Alweer.

hmm, een Live CD, daar heb ik wel eens over gehoord, ga ik zeker doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 12:33 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Waarom zou je overgaan op Vista dan? Het is, voor zover ik weet, niet verplicht om up te graden en als de boel nog gewoon goed draait is er niks aan de hand toch? (Al zit je uiteindelijk wel met eventuele updates etc).

Twitter

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Voor dit soort vragen hebben we dit topic: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Als je er nog niet uit bent kun je het daar opnieuw proberen. Wel met een wat uitgebreidere vraag en graag eerst zelf wat inspanning leveren. Het eigenlijk iets te makkelijk om direct te vragen en niet eerst zelf wat meer te zoeken. :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.