Toon posts:

Advies geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb dit weekend deze computer gekocht:

Windows Vista Home Premium (32bit)
Intel Core2Quad Q6600 4x2,40 GHz 8M Box
MSI G31M-F DDR2-800 VGA PCI-E m-ATX S775
2048 MB Nanya Elixir DDR2/667 Dimm
EVGA GeForce 8800GTS 512MB PCI-e2

En denk erover om ernog een strip van 2024mb geheugen erbij te zetten. Ik weet dat vista dit niet geheel gaat gebruiken (diverse keren gelezen), maar in iedergeval wel tot 3gig. Adviseren jullie om het zelfde merk erbij te zetten of maakt dit niet veel uit, wat is verder het verschil in prestatie tussen de verschillende merken, b.v. croisair and Nanya.

alvast bedankt voor de info

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Hetzelfde merk en type, kun je lekker dual channel draaien. Daarnaast kun je alleen maar van het extra geheugen gebruik maken als je 64bit gaat draaien maar dat wist je al :) (je houdt trouwens 3.5 gig werkgeheugen over(werkgeheugen - gfx-geheugen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, maar euhm dat dual channel zal van zelf wel geconfigureerd worden of moet ik daar voor de instellingen induiken, zo ja.... Welke en hoe??

cheers

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
In principe zou het mobo het moeten detecteren en automatische gebruiken (lees voor de zekerheid even het boekje door bij het stukje Memory, staat ook meteen welke slots je moet gebruiken :D)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Een Tweaker wordt in staat geacht zelf info te verzamelen en dan zelf ook een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.