Toon posts:

OpenSUSE installeren vanuit Win XP

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vanuit windows XP de OpenSUSE iso te mouten met bv deamon tools, en om hem dan vervolgens te installeren op een apparte ext3 partitie die ik heb aangemaakt?

Want als ik hem mount krijg ik wel meteen de installatie zeg maar, maar dan kan ik niet kiezen op welke partitie.. dus dan zaldie hem waarschijnljk op de C:/ er bij willen gooien..
Maar ik wil OpenSUSE dus op die apparte partitie..

Ik kan momenteel even geen dvd/cd branden namelijk..
en netwerkinstal oid is me beetje te lastig.. (noob)

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 15:41
Weet niet of dat mogelijk is, maar je kan OpenSUSE wel in een virtuele machine onder XP installeren!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:49:
Is het mogelijk om vanuit windows XP de OpenSUSE iso te mouten met bv deamon tools, en om hem dan vervolgens te installeren op een apparte ext3 partitie die ik heb aangemaakt?

Want als ik hem mount krijg ik wel meteen de installatie zeg maar, maar dan kan ik niet kiezen op welke partitie.. dus dan zaldie hem waarschijnljk op de C:/ er bij willen gooien..
Maar ik wil OpenSUSE dus op die apparte partitie..

Ik kan momenteel even geen dvd/cd branden namelijk..
en netwerkinstal oid is me beetje te lastig.. (noob)
Ik denk niet dat OpenSuSE zichzelf bij je Windows XP op een NTFS-partitie wil gooien. OpenSuSE kan namelijk niet schrijven naar NTFS.

Maar als je wel de mogelijkheid hebt om je ISO naar een USB-stick uit te pakken, dan kun je in dit topic kijken: Linux ISO bootable vanaf USB flash drive

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

Opensuse kan wel degelijk schrijven naar NTFS, het is alleen niet echt snel (ntfs-3g module nu standaard geintegreerd)

Je kan opensuse wel installeren zonder cd rom maar niet geheel vanuit windows (installer past bootsector aan).

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hier laatst programma's voorbij zien komen om direct vanuit Windows een startbare install van Linux voor te bereiden op een partitie van de harde schijf.

Via Google vond ik InstLux, dat is volgens mij weer een ander programma dan ik hier gezien had, maar 't ziet eruit dat het dezelfde functie vervult.

Addit
Hier was die andere: Wubi-installer [Ubuntu] Installeren op laptop zonder CD

[ Voor 14% gewijzigd door benoni op 29-01-2008 13:31 ]

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
benoni schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:23:
Ik heb hier laatst programma's voorbij zien komen om direct vanuit Windows een startbare install van Linux voor te bereiden op een partitie van de harde schijf.

Via Google vond ik InstLux, dat is volgens mij weer een ander programma dan ik hier gezien had, maar 't ziet eruit dat het dezelfde functie vervult.

Addit
Hier wastie: Wubi-installer [Ubuntu] Installeren op laptop zonder CD
InstLux sterft een stille dood (iig bij opensuse). UNetbootin zou daar een vervanger voor moeten zijn (geen ervaring ermee).

zie: http://en.opensuse.org/Installing_from_Windows
http://en.opensuse.org/Installation_without_CD

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Je wilt geen netwerkinstall, ok, en je wilt ook geen cd branden; heb je al naar de bootflops gezocht die op de dvd staan en de optie om vanaf een gemounte iso te installeren bestudeerd?

Boot van floppy, geef mountpoint op en installeer van hdd!!!

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:44

Sebazzz

3dp

Je kan ook met VMWare of Virtualbox een schijfpartitie of een hele schijf (beter) aankoppelen en dan vanuit de VM SuSE installeren. Linux is redelijk flexibel dus hij zal het waarschijnlijk na een herboot gewoon 'in het echt' doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

als je genoegen neemt met debian.

http://goodbye-microsoft.com/
verwijder die ext3 partitie. Gewoon de lege ruimte gebruiken.

http://goodbye-microsoft.com/
installeert een install image op je windows schijf,
bij boot heb je een keuze:
start windows of installeer debian.
wat het install image laad.
Zelf ook al gebruikt. is niks anders dan een normale installatie. (alleen dan geen gekloot)
De installer heeft Nederlands dus dat is niet zo moeilijk.

ben je niet te vreden van linux kan je zo een andere distro kiezen.
ubuntu is helemaal makkelijk dat is gewoon /etc/apt/sources aan passen

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1