Toon posts:

Partition Table Destroyed

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Het andere topic is gesloten maar dit probleem is nog niet opgelost!! :( Please help
Probleem in kort: 320GB sata disc is 1 grote beschadigde partitie... lees onder verder.
Ik heb het volgende gedaan zoals mij door iedereen geadviseerd is:

- Ontkoppel de 320GB HD van het systeem (done)
- Start een WinXP install + SP2 (done)
- Installeer andere drivers voor het moederbord e.d (done)
- Connect de 320GB HD weer aan en start windows opnieuw op (done)
- De partities zouden nu weer in de explorer zichtbaar moeten zijn (nee dus...)

Partition Magic geeft 305GB aan, evenals schijfbeheer in windows... toch staat de status in PM op "Bad" ... in schijfbeheer zie ik de schijf in 2 delen verdeeld: "F: 128.00 GB (Healthy, Active)" en " 170.09GB Unallocated" ... Het lijkt er dus op dat mijn partition table beschadigd is...
Checkdisk gedraaid maar die zegt niet beschikbaar te zijn voor "Raw Drives"
Welke andere mogelijkheden resten mij nog om mijn dierbare data weer terug te halen!?

*op knieen* Please help!! :(

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anders lees je gewoon de FAQ even? OM FAQ / Beleid - Hoe krijg ik verloren gegane data terug? en OM FAQ / Beleid - Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat? (voor wat betreft je 305 GB vraag...)

Overigens is je vorige topic niet voor de lol op slot gegaan. Ook daar werd je al op de FAQs gewezen, is lezen dan echt zo moeilijk?

[ Voor 82% gewijzigd door Mad Marty op 28-01-2008 19:50 ]

Rail Away!

Verwijderd

1: backup er bij pakken? ;)
2: GetDataBack / EasyRecovery Pro / Lost & Found / enz. en dan scannen en alles wat ie kan vinden laten wegschrijven na een 3e schijf.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, of je verdiepen in de Partition Table en met de op die pagina genoemde - gratis - tool met de hand de juiste parameters weer terugzetten.

Als je weet wat je doet en je nog goed weet wat de orginele "staat" was, dan kun je met een beetje geluk (als er niet al andere disk-structuren gesneuveld zijn) fixen. Sowieso kun je zien in hoeverre je partition table gesloopt is ...

Heb zelf meerdere malen corrupte partition tables gewoon met een disk-editor (HEX) gefixed, gewoon een kwestie van de juiste waardes op de juiste plek invullen, baat het niet, dan schaat het niet. Uiteraard zal je 1ste poging waarschijnlijk niet meteen raak zijn, maar toch.

Post anders een een screenschot van je partitie-tabel; b.v. met het tooltje in bovenstaande link of anders gewoon van een hex-dump.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
In schijfbeheer zie ik een stuk unallocated en een stuk van 128GB als active aangegeven, als ik die verwijder is de hele schijf "unallocated" en wellicht dat ik dan wel iets met PM kan?

Gaat deze grap mijn kansen vergroten of riskeer ik zo nog meer schade?

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Niet met die partitietabel kloten. afblijven met partition magic.

Het lijkt hier op een 128GB limiet, maar je zegt xp sp2.. dus dat zou eigenlijk niet kunnen.
Zeker weten dat het een xp met sp2 betreft?

Ik zou er gewoon een recovery tool op los laten.
De boel op een andere HD opslaan.

[ Voor 80% gewijzigd door job op 28-01-2008 20:10 ]

Verwijderd

job schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:08:
volgens mij is het hier weer een gevalletje 128GB limiet van windows xp
Als hij zegt 'done' met het installen van XP met SP2 dan niet dus ;)

• job

job

Jep, las het ook net :) Zat niet goed te kijken.
Toch raar dat hij wel een partitie van 128 aangeeft. vind het wel erg toevallig.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 28-01-2008 20:10 ]

Verwijderd

Ik heb het idee dat er een nieuwe partitietabel is geschreven van een 128GB active primary en de rest unallocated.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/suessealex16/probleem.JPG

Dit is het probleem....

Edit: Ja hlpdsk... dat vermoed ik ook maar is er dan geen enkele manier om de oude partities terug te halen? thnx voor het advies skilla

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 20:16 ]

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:11:
Ik heb het idee dat er een nieuwe partitietabel is geschreven van een 128GB active primary en de rest unallocated.
Dat doet windows niet zomaar uit zichzelf..

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ja, het lijkt erop dat je partitie tabel (=PT) al is overschreven (met andere data) ...

Je kan je PT alsnog simpel proberen te fixen door daar '1 partitie van 320 GB' (of wat je exacte omvang oorspronkelijk was) van te maken. Doe dat niet met FDISK of andere klik & klaar meuk, dan ben je alleen maar verder van huis, je wilt uitsluitend de orginele waarden in de PT herstellen en geen boot-sectoren / filesystem-data overschrijven (als dat niet allang gebeurd is).

In dat laatste geval, is file-recovery naar een andere HDD nog zo ongeveer je enige realistische optie vrees ik ...

[ Voor 11% gewijzigd door SKiLLa op 28-01-2008 20:19 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

job schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:15:
[...]

Dat doet windows niet zomaar uit zichzelf..
Idd. Dus ik vraag me ook af hoe en wanneer dat is gedaan. En door wie. Want dat is iets dat moet je echt opzettelijk doen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
1) Install windows op een lege schijf
2) Koop GetDataBack for NTFS/FAT
3) Recover alle data die je wil.
Stap 3 kost ongeveer 11 uur om te scannen, en dan nog eens een uur of 10 om alles naar een andere schijf te moven.
Heb dit vorige week nog gedaan, en het was zo opgelost.
Als jij echter bij stap 1 al alles op dezelfde schijf hebt gezet, dan heb je echt een probleem, en dat is niet op te lossen.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:49:
2: GetDataBack / EasyRecovery Pro / Lost & Found
Er is maar 1 tool die garant goed werk heeft geleverd. Ik kom even niet op de naam maar dat waren niet de tools die bovenstaand zijn. Al deze tools gaven gewoon domweg een filxxx.xxx weer, optellend tot zover die vinden kon. Met dat andere tooltje heb ik de complete partitie kunnen herbouwen en alles kunnen recoveren zonder uberhaubt bestandsnaam kwijt te zijn.

Het was deze trouwens : http://www.easeus.com/datarecoverywizard/

Verwijderd

Topicstarter
*schaam* volgens mij word de conclusie getrokken dat ik het zelf was... wellicht heb ik een fout gemaakt maar ik heb dit niet bewust gedaan, heb nog extra opgelet om geen instelllingen te wijzigen... READ ONLY...

Ok easyrecovery any good?... zal ik mijn Active partitie van 128GB verwijderen?
GetDataBack zie ik, nog wat andere aanbevelingen... welk prog zal ik nemen dan?...
Als ik op die manier 90% van mijn spullen terugkrijg dan ben ik "tevreden"

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Skilla: de exacte omvang was verdeeld in 4 partities... word een beetje moeilijk helaas *sniff*

Verwijderd

Topicstarter
Mja mja... nou ik heb een recovery tool te pakken gekregen en hij staat nu 180GB aan data over te loeien naar een portable 500GB HD (met dank aan onze vriendelijke overbuurjongen..) Ik ga daanra de hele partite formatteren en de boel weer terug overpompen... het lijkt erop dat het grootste gedeelte van de data intact is maar ik zie wel dingen missen... zucht, dit gaat nog wel ff duren dus ik laat de PC maar aan vannacht... hopelijk is het morgenochtend klaar.

Mag ik jullie danken voor jullie geduld... groet, danny

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:33:
Mja mja... nou ik heb een recovery tool te pakken gekregen en hij staat nu 180GB aan data over te loeien naar een portable 500GB HD (met dank aan onze vriendelijke overbuurjongen..) Ik ga daanra de hele partite formatteren en de boel weer terug overpompen... het lijkt erop dat het grootste gedeelte van de data intact is maar ik zie wel dingen missen... zucht, dit gaat nog wel ff duren dus ik laat de PC maar aan vannacht... hopelijk is het morgenochtend klaar.

Mag ik jullie danken voor jullie geduld... groet, danny
ah good dat je alles terughebt!
Heb zelf hetzelfde gehad deze zomer. Alles weg... Gelukkig niet dus :D
Nu weet je voor de rest van je leven: maak backups, maar van de andere kant: tenzij je hdd kapot is.. kan je altijd alles terughalen zolang het niet overschreven is :+

Verwijderd

Topicstarter
Zucht... nou zeg dat wel.... ik heb ook niets overschreven hoor, zover had ik het ook wel begrepen, alleen duurt zo'n recovery nogal LANG hehe, bijna een dag :S (i dont care much tho.... lamaar lopuh)

Ik kijk al met pijn en angst uit naar de volgende windows reinstall, lol... tot over een jaar ofzo! bedankt guys

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:39:
Zucht... nou zeg dat wel.... ik heb ook niets overschreven hoor, zover had ik het ook wel begrepen, alleen duurt zo'n recovery nogal LANG hehe, bijna een dag :S (i dont care much tho.... lamaar lopuh)

Ik kijk al met pijn en angst uit naar de volgende windows reinstall, lol... tot over een jaar ofzo! bedankt guys
bewaar de gebruikte recover programmas voor de zekerheid ;)
edit: obviously niet op de partities die je van plan bent te moeten recoveren :{+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, ik kijk wel uit... ik schrijf alles weg op een externe USB HD.
De meeste data heb ik inmiddels terug maar ik ben bang om mijn HD te formatteren en opnieuw in te delen... wat als ik iets vergeten ben van de schijf te recoveren...? :S

Die recovery programma's ga ik wel bewaren ja... ik heb mijn lesje wel geleerd: IDE HD's zijn een stuk makkelijker dan SATA's.... niet met partition magic en schijfbeheer klooien.... eerst SP2 installeren (ook al word mijn systeem dan trager) dank allen

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 21:15
Hoe kom je erbij dat ATA (IDE) disks makkelijker zijn dan SATA disks? De schijven verschillen fysiek nauwelijks, ze hebben alleen een ander connectortje.

Of dat je nou ATA of SATA drives in raid zet maakt ook weinig uit, blijft gewoon een kwestie van de juiste drivers laden.

Wel goed dat je je lesje geleerd hebt ;)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Je kunt ook op het internet gaan zoeken naar een "Partition Table Recovery" programma.
Die heb ik zelf gebruikt om bij een externe usb HD een Partitie tabel te herstellen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik kan je TestDisk aanraden.
Een partitie van mijn schijf was ooit onleesbaar in XP, die het natuurlijk wel even wilde formatteren.
Ikzelf was daar minder gecharmeerd van aangezien Mijn Documenten op die schijf stond :P

Enfin, met TestDisk heb ik die partitie kunnen fixen, zonder al te veel moeite.

Edit: De DOS versie (dus booten met een Win98(SE) bootflop en vervolgens testdisk starten vanaf een 2e diskette). Wel zo veilig!!

[ Voor 23% gewijzigd door Sypher op 30-01-2008 19:39 ]

Pagina: 1