Hoe krijg ik die .chk bestanden van Scandisk terug

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:27
Scandisk heeft dus een hele hoop mp3'tjes omgezet in een .chk bestand omdat deze bestandsnaam te lang was :(

De bestanden hebben nu als naam bijvoorbeeld file0001.chk

Hoe krijg ik deze bestanden nou terug in de originele staat???

Alvast bedankt!! :)

/edit ik kan deze wel gewoon afspelen in Winamp... maar hoe krijg ik ze terug in de originele bestandsnaam?? :)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
.chk files zijn opgeslagen lost clusters, het zijn geen "omgezette" MP3's. Als je een hoop MP3's kwijt bent zitten ze daar waarschijnlijk gefragmenteerd in, en dat krijg je echt niet meer aan elkaar geplakt.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:18
d8 niet dat het terug kan...
gewoon renamen als ze het nog doen

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
H'm die mp3-tjes kan je zwaar vergeten...

tampert, kriminalpolizei

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 40...

dat gaat je nooit lukken om die mp3z terug te krijgen :)

Heb het ook een keer gehad met een divx... daar knipte Scandisk ook een stuk van 200 mb af, en ja hoor ik kon alles deleten |:(

Anoniem: 17169

Op donderdag 15 februari 2001 19:27 schreef Straat het volgende:
d8 niet dat het terug kan...
gewoon renamen als ze het nog doen
He Straat, ben jij mijn grote broer?

Enniewee, ik sluit me aan bij de rest. de MP3-tjes zijn einde oefening.

Anoniem: 17920

Je kan de MP3-tjes natuurlijk even bekijken. Als winamp ze gewoon afspeeld en ze beginnen normaal is het begin van je MP3tje waarschijnlijk nog wel in orde.

Als je het bestand nu hernoemd naar .txt en opend in bijv. wordpad, zou je helemaal aan het einde van het bestand de MP3 tag moeten zien (in principe heeft ieder MP3-tje die je download of netjes encode een MP3-tag).

Je herkent de tag aan de 3 letters TAG, en de leesbare text omgeven door wat vreemde tekentjes en / of zwarte blokjes.

Als dit ook klopt is je MP3 nog wel in orde. Is alleen beetje veel werk als het hele dir vol was die verloren is gegaan. Gelukkig heb je uiteraard backups gemaakt >:) (en anders heb je bij deze geleerd dat je dat maar eens moet gaan doen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Yup. deleten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:27
Hmmm niks deleten maar... :)

Ik kan ze allemaal afspelen.. en ze zijn helemaal compleet... ik mis geen 1 seconden.. van elke mp3 niet... :)

Maaruhhh het probleem is dat ik de originele bestandsnaam terug wil, want anderes moet ik 140 mp3'tjes gaan checken op Artist - Title en dan gaan renamen...

Is hier geen andere oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16541

Op vrijdag 16 februari 2001 18:47 schreef Shadowzon het volgende:
Maaruhhh het probleem is dat ik de originele bestandsnaam terug wil, want anderes moet ik 140 mp3'tjes gaan checken op Artist - Title en dan gaan renamen...

Is hier geen andere oplossing voor???
Ff een proggie opzoeken dat mp3's renamed naar hun mp3tag artist+title ?

Mvgr

Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13843

http://www.magnusbrading.com/ftp/mp3ts21.exe

errug goed

Filename >> ID3 Tag

En anders om... en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15031

wheeeeeeeeeeeeee :( ik heb nu hetzelfde probleem hij heeft 913 mp3'tjes netjes gerenamed van file001.chk t/m file913.chk, hmm ik ga dat progje een paar posts hierboven wel proberen en als dat niet werkt, tja dan ben ik nog de hele nacht bezig

ps. niet lachen dit is niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2553

Euhh het lijkt erop dat je HD / OS een beetje fuckedup is, hoe krijg je het ingodsnaam voor elkaar om ZOVEEL .chk bestanden te krijgen met scandisk?

Normaal gesproken zijn die .chk bestanden alleen maar lost clusters die worden geconverteerd naar de data die deze bevatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15031

ehhh van mobo switchen zonder winxp opnieuw te installeren mischien een rede ?
Pagina: 1