Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB stick overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vriend van me smijt een USB stick binnen, hij krijgt die niet meer aan de praat....
Dit is de situatie: Invoeren bij Windows XP: drivers worden geinstalleerd, indien ik probeer te openen vraagt windows om te formatteren, klik op "ok", krijg error dat formatteren niet kan

Windows Vista: Idem als bij XP, vraagt om te formatteren, error, in schijfbeheer staat de USB stick wel, maar ook geen toegang, niets van gegevens,...

Linux: Unable to mount media: there is probably no media in the drive...

Recovery Tools: Geen bestandssysteem gevonden, ...en nog een hoop foutmeldingen

Iemand tips om dit beestje toch nog te redden? (lees: de bestanden) of is de USB stick fysiek (hardwarematig) naar de eeuwige jachtvelden?

Kan een Low Level Format nog hulp bieden? (er vanuitgaande dat de bestanden nog te recoveren zijn nadat ze random overschreven zijn...:s)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

Wat ik niet snap is:

Je krijgt een error bij het formatteren, maar je wil wel de files redden? 8)7 :?

http://yor.minitroopers.com

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als ja alles al hebt geprobeert ...... inc. een variateit aan recovery shit
een low level format is een beetje het laatste wat je moet doen ....

anders gewoon een quick format die past het minimale aan, met de grootste kans dat je bestanden blijven staan

maareuh .. een hoop foutmeldingen ... daar hebben we geen ruk aan
wat je eens kan proberen een selectie van die foutmeldingen te posten

btw als die niet wel formateren .. zit er niet ergens een "write protect
" schakelaar ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 27-01-2008 23:56 ]

Iperf

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
Hoe vaker je probeert te formatteren, hoe minder kans dat er nog iets vanaf te halen is.
Maar als zowel Windows als Linux, alsmede diverse recoverytools er weinig meer van kunnen maken, denk ik niet dat je er nog makkelijk gegevens vanaf zult krijgen.
Als de data nou erg belangrijk is, is het wellicht nog interessant om bij een data-recovery bedrijf te gaan informeren wat de mogelijkheden zijn. Veelal is het de electronica die de geest geeft bij dit soort artikelen, niet de geheugenchip zelf.

Systemspecs

• jan_va
  • Niet online
wel, zie het zo...je Filesystem tables worden gewoon overschreven, normaal zou je data dan niet mogen verloren gaan (uiteraard zie je het niet meer staan, maar recovery tools halen dat normaalgezien terug)
Probleem is nu dat de USB stick op geen enkele manier te benaderen is:s

De eerste vraag die ik van Windows krijg als ik die wil openen is of ik wil formatteren, als ik dat probeer krijg ik zelfs een foutmelding....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hallooooooooo, welke foutmelding

wat je ook gehoord mag hebben van je vrienden we hebben geen kristallen bol

Iperf

• jan_va
  • Niet online
fish schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:55:

maareuh .. een hoop foutmeldingen ... daar hebben we geen ruk aan
wat je eens kan proberen een selectie van die foutmeldingen te posten

btw als die niet wel formateren .. zit er niet ergens een "write protect
" schakelaar ?
fish schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:00:
ja hallooooooooo, welke foutmelding

wat je ook gehoord mag hebben van je vrienden we hebben geen kristallen bol
Geen write protect schakelaar te vinden...

Linux foutmelding heb ik al gepost, onder windows kan ik die gewoon niet benaderen, stuurprogramma wordt geinstalleerd, maar die vraagt dan om te formatteren....krijg dan foutmelding "the disk in drive F cannot be formatted"

zijn er andere reanimatie mogelijkheden?

[ Voor 14% gewijzigd door jan_va op 28-01-2008 00:02 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jan_va schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:01:
[...]
zijn er andere reanimatie mogelijkheden?
Zie de OM FAQ / Beleid voor meer informatie. Je zit in het verkeerde forumdeel :)

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 28-01-2008 00:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Probeer er eens een image van te maken in linux met dd.
dd if=/dev/sdX of=/image bs=1024k

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

linux is nog het duidelijks ...

wel een drive, maar geen media. ik durf te wedden dat er een pinnetje ergens los zit ....
verklaart ook dat windows hem niet kan formateren

Iperf

• jan_va
  • Niet online
fish schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:05:
linux is nog het duidelijks ...

wel een drive, maar geen media. ik durf te wedden dat er een pinnetje ergens los zit ....
verklaart ook dat windows hem niet kan formateren
snel even stickje open gemaakt... zie een klein beetje oxidatie op het printplaatje net voor het punt waar USB vastgesoldeerd is...en 2 rare kringetjes aan de rand van de geheugenchip zelf, moet van vocht zijn wss...

kan die oxidatie de oorzaak zijn ?(ben niet zo vertrouwd met elektronica etc..)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij herkent een geugen device .. neuh .. de connector is wel goed denk ik
je zit vaak 2 hoofdelementen een controller en een geheugenchip

oxidatie kan rottigheid verookzaken ... maar hoeft niet
heb je geen pic oid ? (wel een fatsoenlijkenke eh )

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 28-01-2008 00:14 ]

Iperf

• jan_va
  • Niet online
fish schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:14:
hij herkent een geugen device .. neuh .. de connector is wel goed denk ik
je zit vaak 2 hoofdelementen een controller en een geheugenchip

oxidatie kan rottigheid verookzaken ... maar hoeft niet
heb je geen pic oid ? (wel een fatsoenlijkenke eh )
hier een pic..(in geel heb ik aangeduid waar de "oxidatie" zich bevindt)
http://img251.imageshack.us/img251/1264/usb2nz3.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door jan_va op 28-01-2008 00:36 ]

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Inspuiten met WD40 ofzo en daarna even voorzichting afvegen "kan" helpen..heb dat al eens met oxidatie bij een TV gehad

• jan_va
  • Niet online
good4u schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:43:
Inspuiten met WD40 ofzo en daarna even voorzichting afvegen "kan" helpen..heb dat al eens met oxidatie bij een TV gehad
Ok, dat zal ik eens proberen, maar dat zal voor morgen zijn, moet binnen 5 uur opstaan en ben nog niet gaan slapen...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
jan_va schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:35:
[...]

hier een pic..(in geel heb ik aangeduid waar de "oxidatie" zich bevindt)
http://img251.imageshack.us/img251/1264/usb2nz3.jpg
1 GB, 128 Mbyte dus. Klopt dat ook met wat er op de stick staat? Of is het een neppert?

• jan_va
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:45:
[...]

1 GB, 128 Mbyte dus. Klopt dat ook met wat er op de stick staat? Of is het een neppert?
Denk wel dat het klopt...ben het niet zeker, is mijn stick niet, van een vriend van me...Is overigens zo'n USB stick van ING bank...ik merk net op dat er een bevestigingsclipje aan het lederen omhulsel hangt wat magnetisch is...kan dat een effect hebben op de levensduur van de stick? (ding is overigens al enkele jaren oud...)?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Magnetisme heeft geen invloed op Flash, dat is al bekend. Anders is het net diskette die data kwijt kan raken bij magneet. Daar komen we niet graag voor.

De oxidatie kan stroom omleiden/geleiden en moet dus schoongemaakt worden zodat nergens wat weglekt. De stick is mogelijk vochtig geweest of is kort in water geweest. Dan zijn zulke plekken mogelijk.

Flash kan ongeveer 10.000x herschreven worden (kan 1000x bij mindere kwaliteit), ik heb 8 en 16 MB kaart van jaren oud en doet nog steeds. De jaren oude 128 MB usb stick, waarvan plastic behuizing al losgeraakt is, doet het nog.
Zo zie je het maar dat door goede schrijfsysteem in Flash ervoor zorgt dat alle geheugenplaatsen evenveel gebruikt worden. Daarom is FORMAT bijna niet nodig, alleen maar wissen. Er is namelijk praktisch geen snelheidsverlies omdat elke plek in Flash even snel benaderd wordt. Er is geen kop aanwezig die heen en weer beweegt. Zelfs met gefragmenteerde files is er nog steeds voldoende lees snelheid. Het is echt anders dan harde schijf.

Bij Format wordt de geheugencellen alles herschreven en verkort de levensduur iets meer. Alleen eenmalig te doen voor juiste filesysteem, of bij corrupte partitie.

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 28-01-2008 01:13 ]

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Probeer anders de Card-Wiper vanaf http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm
Ik heb hiermee een doodgewaande USB stick ooit weten te schonen, waarna een format wel lukte.

• jan_va
  • Niet online
Coromoto schreef op maandag 28 januari 2008 @ 02:01:
Probeer anders de Card-Wiper vanaf http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm
Ik heb hiermee een doodgewaande USB stick ooit weten te schonen, waarna een format wel lukte.
good4u schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:43:
WD40 heeft geen oplossing kunnen bieden, Card Wiper heeft de klus ook niet kunnen klaren...ding is dus overleden, reanimatie mislukt, toch bedankt voor de hulp iedereen!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 14:56

Crp

Ik heb hetzelfde probleem met een stickie die ik hier nog heb liggen, zodat ik hem inplug herkend ie hem wel als massa opslag apparaat maar zodra ik hem wil openen zegt ie "Plaats een schijf of ander geschikt medium in station x: " dit probleem is toen ook opeens opgedoken. Er werd mij verteld dat ik hem niet op de juiste manier uit de pc gehaald, dus via veilig hardware verwijderen.

verder zie ik ook niks raars aan het printje. het stickie heeft wel dezelfde chip als op de foto.. maar dan staat er bij mij "603A" ipv "607A"

• jan_va
  • Niet online
Naar ik heb gelezen in andere topics over slechtwerkende of defecte USB sticks heeft veilig verwijderen daar niet echt veel mee te maken, het kan enkel beschadigde bestanden opleveren als tijdens het schrijven de USB stick verwijderd wordt.

In mijn geval waarschijnlijk stuk door oxidatie/vocht

• The mindkiller
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
hmm, kan aan mij liggen maar als ik naar de foto kijk zit de usb connector (klein beetje) scheef ten opzichte van de print. Als dat ding een klap heeft gehad zou het zo maar eens kunnen dat een pennetje is afgebroken en geen contact meer maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door The mindkiller op 28-01-2008 23:55 ]

Verwijderd

Het heeft er naar wat ik lees schijn van dat er iets fout zit in de verbinding tussen controller (op de achterzijde t.o.v. je foto) en de flash chip. Ik raad je aan om de hierboven genoemde dd uit te voeren, er wordt dan een rauwe dump gemaakt van de data op de chip. Mocht dit bestand volledig leeg zijn, of de dd mislukken, dan is er daadwerkelijk sprake van het door mij zojuist genoemde probleem (wat zowel binnen als buiten de behuizing van de chips kan optreden).
code:
1
dd if=/dev/sdX of=/image bs=1024k

Waarbij X vervangen wordt door een nummer (namelijk dat van de stick op detectie door linux).
Pagina: 1