[asus] AP017-nogwat wil geen CD's branden

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik weet dat ik mijn vraag een beetje in het diepe gooi hier, maar ik vraag me echt af wat mijn laptop me aandoet.

Ik heb al een jaar deze laptop, er stond Vista op en ik heb er XP op gezet. Ik heb dus geen CD met drivers voor XP. Asus heeft wel drivers op Asustreiber.de maar geen specifieke CD-romdrivers.

Nu wil ik een CD branden, dus Nero geïnstalleerd. Heb al eerder CD's gebrand, maar dat is al een paar keer misgegaan. CD's bleken na afloop leeg te zijn terwijl Nero wel zegt dat ze gebrand zijn.

Vandaag wil ik weer een audiocd branden en er gebeurt me gewoon keer op keer hetzelfde: hij doet er echt heel lang over, de cdromdrive spint op, hij lijkt alles te branden... en dan gooit hij hem er na het branden uit en staat er niks op. Als ik data verifyen doe, loopt hij vast bij het verifyen op 3% (dat had me al enige clue kunnen geven).

Ik heb al geprobeerd:
- Nero 7.6.0 opnieuw geïnstalleerd
- Gebrand met Realplayer, die gaf aan dat de CD unsuccesful gebrand was, cd weer leeg
- Gekeken op Asustreiber.de... maar daar staan alleen chipset drivers, en op zich doet alles het... ik heb die drivers al eens geïnstalleerd anders zouden m'n wireless etc. het niet doen.
- Project opnieuw geopend en start om te branden met Nero, hierbij 'Write CD Text' uitgezet (gelezen in ander topic...) hielp niet.

Het gekke is ook dat wanneer ik mijn project geopend heb en helemaal klaar heb, hij vraagt om een 'empty cd'. Die stop ik er dan in, CD drive doet er een uur over om die disc te initialiseren, en dan gooit Nero hem er weer uit. Terwijl het een lege CD is en hij vlak daarvoor nog heeft gezegd dat de CD leeg en beschrijfbaar is! 8)7

Wat kan ik nu nog proberen? Het lijkt me echt aan de brander te liggen. Zijn daar specifieke drivers voor? Of een andere oplossing?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Welke laptop heb je? Staat wel ergens onderaan. Dat AP0017 is het achtervoegsel binnen het model. Die wijkt al af bij een andere HDD. Zo had ik een Asus A6T-AP008B. Dat model, bij mij dus A6T, is vele malen interessanter.

Maar er is niet snel iets mis met een brander of drivers. Ja kan proberen software opnieuw te installeren, een recovery te doen of gewoon Asus bellen voro een RMA mocht hij gewoon echt niks goed doen.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Sorry, ik was even lui en koppig.

Ik heb een F3TC - AP017C.

Software opnieuw installeren heb ik al gedaan, ik wil wel even proberen met Windows zelf een CD'tje te branden (nutteloos) maar ik wil dat Nero het doet, ik wil namelijk een Audio-CD.

Ik hoop in godsnaam niet dat hij RMA moet, ... ik wil m'n laptop niet opsturen. Hate that. Hij had al eerder problemen en die zijn overgegaan, ik vertrouw mijn pc gewoon niet aan a) de TNT mensen en b) dat RMA-kantoor toe, er staan gewoon te persoonlijke zaken op. Call me stubborn, maar ik geloof niet dat je daar een laptop werkend van terugkrijgt - laat staan met volle harde schijf.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• GENETX
Tsja, jouw laptop, jouw probleem... Verder is he tneit slim om geen backups te maken zodt je dan gewoon je persoonlijke troep er af kan halen... Maar je zult zelf meoten uitzoeken wat er mis gaat.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb nu even met Windows geprobeerd te branden en die gaf bij mijn 2 geprobeerde CD's al aan dat die niet beschrijfbaar waren.
Afijn, 3e CD erin gedrukt, laten branden... en aan het eind van het brandproces geeft hij aan dat de cd 'foutief gebrand is en waarschijnlijk niet leesbaar is'. Toch maar eens even chipsetdrivers gaan downloaden van Asustreiber. :|

Nou, Asustreiber had gelukkig ook firmware staan voor mijn cddrive... en ik heb er wat meer over gevonden met Google. Hij zit ook in andere laptops dus dat is wel een gelukje. Drivers zijn wel oud (2001??) maar ah, ik heb de firmware geupdate en gereboot.

Ben nu weer een audio-cd aan het branden... we zien het wel. :{

Nou, geen succes, de CD komt er simpelweg leeg uit, of wel met een ring erop, maar hij ziet geen data. Ook een andere PC ziet geen data. Nero wil de CD daarna niet meer beschrijven, in een andere PC wil Windows dat wel...

Ik heb nu de firmware geflashed, maar volgens mij heb ik de verkeerde BIN gebruikt... hij wil nu ook niet meer met nieuwere BIN-files flashen, ook al geef ik de Flash-utility aan dat hij niet op het huidige type mag checken (met -nocheck) :(

[ Voor 56% gewijzigd door Dark Blue op 27-01-2008 22:07 ]

• GENETX
Tsja, ik had daar ook geen oplossing verwacht. Er zijn veel meer laptop branders die er vroegtijdig mee stoppen. Waarom zou het opeens aan je chipset en/of firmware liggen als hij het daarvoor prima deed...

Ik zie voor jou, hoe vervelend jet het ook vindt, geen andere optie dan een RMA. Je kan echter Asus wel vragen of je de DVD brander kan opsturen door hem er zelf uit te halen en dat ze hem fixen/neiuwe sturen. Volgens mij moet je dan wel de verzendkosten betalen maar dan heb je a) geen last van de bommmenexpertdienst en b) geen rare mannetjes op de RMA afdeling die je prive foto's gaan doorneuzen ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:28

Thandor

SilverStreak

Dit lijkt inderdaad op een defect optisch station. Gezien dat beter in Opslagmedia & I/O Controllers past ga ik het topic daarheen verhuizen :).

Je zou 'm dus RMA kunnen sturen zoals GENETX aangeeft. Je zou ook zelf een nieuwe aan kunnen schaffen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Aarg!
Ik krijg dus vandaag een mailtje van de supportdesk terug:

"Geachte,

De odd drive is defect meld hem aan op de site.

Meld uw notebook aan op www.asus.nl (knop reparatie aanvraag)
U krijgt dan een rma nummer en er wordt daarna contact met u opgenomen door Tnt.

http://Rma.asus.de/pick_eu/nl"

M.a.w. ze lezen m'n mailtje niet eens en ze willen 'm gewoon gelijk RMA'en. Zucht. Ik vroeg in dat mailtje gewoon alleen maar om firmware of drivers. Ze lezen gewoon echt niet.

Ik ga dus maar ff om een losse drive vragen ja... ik wil hem echt niet opsturen.
En dan submit ik mijn rating om dat mailtje een '1' te geven:
"Dear ASUS User
Due to the Server is now busy, we apologize the webpage(s) cannot be opened on your request. Please try this site later. Thank you."

Argh, bastards.

Dit onderstaande topic gaat over exact hetzelfde probleem. Daar zijn al meerdere gedupeerden in aan het discussiëren. Wil je me helpen, antwoord dan daar svp!
DVD brander kapot of wat?

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 04-02-2008 19:59 ]

Pagina: 1