Toon posts:

RCA/Tulp ingang

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb nog niet zo lang een nieuwe computer, maar ben al gauw tot de conclusie gekomen dat de on-board videokaart die erin zit niet deugt. Ik moet dus kijken naar een nieuwe, maar heb er absoluut geen verstand van. Wel weet ik dat ik er een nodig heb met RCA/Tulp ingang, zodat ik mijn camcorder erop kan aansluiten... Ik zou dan graag een videokaart willen hebben die vergelijkbaar is met een GeForce 8500GT van 512Mb, maar dan dus met tulpingang... Kan iemand me hieruit helpen door me te vertellen welke videokaart ik dan moet hebben?

Groetjes :)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 10:03

Beugelfles

I love rusty spoons

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Ga naar de PriceWatch op de frontpage en selecteer daar kaarten met Video-In. Meestal is dat via S-VHS of een plug waar je met een verlengplugje composiet op kunt aansluiten.

Je kunt ook een losse videograbkaart nemen. Intern of via USB.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat daar selecteren? Als ik zoek naar Video-In, dan krijg ik grafische kaarten of iets dergelijks... Kzal eens verder kijken :) Wat is een videograbkaart precies?

Verwijderd

Gewoon proberen ;)

En wbt videograbkaarten .. met google kom je een heel eind ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uw zoekbewerking - videograbkaarten - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Verwijderd

Je bent zeker de grappigste thuis.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
een videokaart heeft in principe niets met video in te maken, het is namelijk in beginsel een kaart om juist beeld uit je pc te krijgen

wat jij nodig hebt is een videobewerkingskaart van bijv pinnacle.
hierop kan je dan je camcorder aan sluiten om vervolgens het beeld te "grabben" (capturen)

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Het kabeltje van mijn camcorder naar de pc loopt uit op een dubbele tulp... En dat is niet de kabel om hem op de tv aan te sluiten, maar op de computer. Heb me dus laten vertellen dat ik (als ik toch al van plan was een nieuwe videokaart te kopen) een videokaart moet kopen met tulp-ingangen of inderdaad s-videoingang :)

Btw dat videograbkaarten werd echt zo aangegeven op google... Had dat al geprobeerd voor ik vroeg wat het was. Ben echt een dummy op dit gebied :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn camcorder loopt daar niet op uit, maar kabeltej van camcorder naar computer (zelfcorrectie)

Verwijderd

Gebruik aub de editfunctie van het forum ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :$

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
Voor je camcorder heb je een TV kaart nodig, en om spelletjes te doen heb je een videokaart nodig.

Let er wel op of je systeem AGP is of PCI-Express.

• Driek

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar die tulpjes die daar inmoeten zijn geel, rood en wit. Die ik heb van mijn cam naar mijn computer zijn blauw groen en rood...

• Driek
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:24:
Inderdaad, maar die tulpjes die daar inmoeten zijn geel, rood en wit. Die ik heb van mijn cam naar mijn computer zijn blauw groen en rood...
heeft je cam geen firewire?
dan kun je gewoon een firewire kaart kopen van een paar tientjes

of voor als je ook software wilt:
http://www.pinnaclesys.nl...ily/Studio+MovieBoard.htm

Verwijderd

Topicstarter
Nee heeft geen firewire :( Dat is het punt juist... Dat ie op tulpjes uitkomt :'(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
blauw groen en rode tulpjes is waarschijnlijk component aansluiting.

Dan wordt het gelijk een stuk lastiger, zo'n TV kaart vind je namelijk niet zomaar.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mycom.nl/Produ..._MovieBox_510/127079.aspx
Denk dak voor zoiets ga en gewoon een aparte videokaart koop... Tenminste ik neem aan dat je de kabel voor naar de tv hierop kan aansluiten en dan de video zo op de computer kunt zetten... Anders moet ik s kijken naar een ander verloopje...Maar in ieder geval bedankt allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist kabeltje via Ebay gekocht... Maar wat adviseren jullie als videokaart? Wil gewoon normaal kunnen SIMSen en af en toe een filmpje kijken, fotobewerking, videoberwerking... Nog tips?

Verwijderd

Gebruik de editknop ;)

Verder noem je geen budget, geen OS, PCI-E of AGP. En je noemt niet wat je zelf al aan kaarten bekeken hebt uit de PriceWatch ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden waar je je accoord EN bekend mee verklaarde. Daarnaast heeft dit subforum ook een FAQ. Helaas lijk je daar een en ander over het hoofd gezien te hebben:

• Voordat je een topic op GoT opent is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat. Daarbij is het handig bij het begin te beginnen. Jij wilt videomateriaal opnemen. Is een videokaart wel de juiste onderdeel daarvoor?
• Als je wel op zoek geweest bent is het wel zo handig om te melden waar je op zocht, wat je vond en wat toen nog exact onduidelijk bleef.
• Als een ander iets voorstelt wat je niet snapt, zoek even op waar hij het over heeft ipv plompverloren een vraag daarover te stellen.
• Meermaals achter elkaar posten is niet de bedoeling. De edit-knop is er niet voor niets.
• Overige Hardware is geen dumpbak. RCA is een consumentenvideo connector, en bewerken van video hoort eveneens in Consumentenvideo.

Al met al ademt er helaas niet genoeg inzet uit deze topic om aan beleid te voldoen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.