Toon posts:

Verkeerde Bios Geflashed - Nog te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verkeerde bios geflashed in mijn acer aspire 1362 lmi , en nu doet hij helemaal niks meer. behalfe aan het begin een lange gevolgt door 2 korte piepjes geven. De bios die erin geflashed is is van een andere 136x model (ik kwam er later achter dat ik een ander model had.. te laat)

Valt hij nog te redden of is het einde laptop?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan hier eens kijken : http://www.biosman.com/biosrecovery.html

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:19
Opnieuw flashen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En natuurlijk onze eigen PMG FAQ » Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je de bioschip van het moederbord kan halen dan is die nog wel in te lezen en flashen als je de hardware daarvoor hebt, of iemand kent die dat heeft. Heb zo jaren geleden nog ooit een P3-moederbord kunnen redden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop doet voor de rest (behalfe die 3 beeps) helemaal niks, en beschikt ook niet over een ingebouwde floppy disk driver.... ik heb wel even geprobeerd open te schroeven maar alles van binnen zit goed dicht. Ik weet niet of ik hem dan nog wel kan booten met een floppy disk drive die ik eraan hang bijv?

edit: de laptop is alweer een paar jaar oud, en van binnen zit alles goed dicht (als ik hem openmaak en echt opentrek zou ik de binnenkant uit elkaar scheuren zeg maar.. de metalen behuizen aan de binnenkant zit voor de helft vast aan de bovenkant en voor de helft aan de onderkant) ik denk dus dat het het einde is voor dit lappie, aangezien terugsturen en vervangend moederbord waarschijnlijk net zo duur worden als een nieuw instapmodel laptop..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 13:57 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:32:
De laptop doet voor de rest (behalfe die 3 beeps) helemaal niks, en beschikt ook niet over een ingebouwde floppy disk driver.... ik heb wel even geprobeerd open te schroeven maar alles van binnen zit goed dicht. Ik weet niet of ik hem dan nog wel kan booten met een floppy disk drive die ik eraan hang bijv?
Een floppydrive heeft geen zin als hij helemaal niets doet. Je moet die bioschip opnieuw flashen met het goede bios. En aangezien je Laptop het niet meer doet kun je dat niet meer met die laptop doen. Bij mij is het toen gelukt met een apparaatje dat bedoeld is voor het flashen van biossen van flipperkasten.

Maar de meeste pc-moederborden hebben tegenwoordig twee biossen om je tegen dit soort dingen te beschermen (jumper op het moederbord). Ik weet niet hoe dat bij laptops zit, maar het is het proberen waard om dat eens te bekijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1