Van een Z5500 naar blueroom minipods

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, ik heb de search functie gebruikt, maar de vorige thread was van 5 jaar geleden, dus ik vond het een beetje nutteloos om die omhoog te schoppen. En ik ben bang dat deze thread verloren zou gaan als ik hem in het pc speakertopic post.

Ik ben op het moment in het bezit van een z5500 set, die aangesloten is op mijn tv/xbox 360/computer, maar die toch wat aansluitingen mist.
Daarnaast is de sub een groot bakbeest die ik haast niet gebruik, en die lastig te plaatsen is. En moet je de satellietspeakers echt richten, iets wat problemen oplevert als ik achter mijn pc werk.
DTS is leuk, maar dat gebruik ik eigenlijk maar heel weinig, ik speel haast niet op de 360, en het is dan ook alleen voor wanneer ik sporadisch een film kijk.

Dit heeft mij doen overwegen om naar een goede 2.0 set te kijken, met eventueel een uitbreidingsmogelijkheid naar 5.0/5.1(al heb ik liever geen sub)

Nu keek ik vroeger altijd al naar de blueroom minipods, die eerst 600 per stuk kosten of zo, maar daarna door middel van het gebruik van ander materiaal zijn verlaagd naar 300 per stuk. Maar wat ik toendertijd een hoop geld vond. Nu ben ik ze echter weer aan het overwegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/std/258_allpods.jpg

Echter snel uitbreiden naar een 5.0 setup zal ik niet met deze speakers, aangezien het dan op een totaal plaatje voor alleen de speakers van 1500 komt. Ik moet dus toegeven dat ik deze speakers vooral wil omdat ik ze er tof uit vind zien. Ik merk dan ook haast geen verschil in geluidskwaliteit, laten we het erop houden dat ik snel tevreden ben.
Ik heb de sub van de z5500 altijd op een half streepje staan, dan zal ik het gebrek aan de lage tonen in de minipods hoogstwaarschijnlijk niet missen toch?

Daarnaast vind ik haast geen info meer over deze speakers, en op ebay zijn ze ook nergens meer te vinden, is daar een verklaring voor?

Als alternatief zou ik natuurlijk voor zoiets kunnen gaan, wat ik ook niet echt lelijk vind, maar mooi is ook anders. En ik heb wel boekenplank speakers als fronts nodig, want die zuilen zijn mij echt iets te veel van het goede ;).
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision.cz/files/product/978/preview/big.jpg

Kortom zie ik iets over het hoofd, en is er een verklaring voor dat het enige dat ik kan vinden over deze toch unieke speakers uit 2003 dateert?

[ Voor 7% gewijzigd door StephaN900 op 26-01-2008 11:55 ]

Verwijderd

Ze heten niet meer blueroom. Ze zijn nu van scandyna en heten podspeakers het model heet nog wel minipod zie voor de website:

http://www.podspeakers.com/

Ferquentie van de minipods is -3db 55hz-22kz

Ik denk als je enkel 2 minipods hebt Van het laag weinig moet verwachten geen grote driver (5") dus zal het laag niet ontzettend sterk zijn er zijn wel pod subwoofers eventueel.

Ook al een versteker in gedachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 12:12 ]

Verwijderd

die onderste set is nice ;p

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22
Ze staan hier in de buurt gewoon nog bij de Hifi-boer. Al vind ik de minipod's veel te duur voor wat ze bieden. Ze zijn gebaseerd op een set B&W drivers voor zover ik heb begrepen. Ze klinken in mijn oren vlak en dof, als je weet hoe een set B&W uit de oude 600 serie klinkt (601,602 etc) dan weet je hoe deze klinken, maar dan nog wat vlakker ;)

Als je ze serieus overweegt en die sound weet te waarderen kan je beter naar een paar nieuwe 6xx speakers van B&W kijken: meer bang voor de buck, beter geluid en ziet er ook een stuk serieuzer uit...

• StephaN900
  • Niet online
JottemJ schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:58:
Ze staan hier in de buurt gewoon nog bij de Hifi-boer. Al vind ik de minipod's veel te duur voor wat ze bieden. Ze zijn gebaseerd op een set B&W drivers voor zover ik heb begrepen. Ze klinken in mijn oren vlak en dof, als je weet hoe een set B&W uit de oude 600 serie klinkt (601,602 etc) dan weet je hoe deze klinken, maar dan nog wat vlakker ;)

Als je ze serieus overweegt en die sound weet te waarderen kan je beter naar een paar nieuwe 6xx speakers van B&W kijken: meer bang voor de buck, beter geluid en ziet er ook een stuk serieuzer uit...
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ze klinken, ik hoor wel verschil tussen setjes, maar om nou te zeggen dat ik snel ontevreden ben met het geluid; nou nee. Het probleem met die z5500 is meer dat hij niet heel de kamer vult, ze geven een prima geluid als ik op de bank zit, en alle speakers op mij gericht zijn, maar als ik op het bureau ernaast ga zitten is het toch een stuk minder.

Maar goed misschien dat ik wel voor zo'n alles in 1 set ga van eltax, als ik die zuilen kan vervangen voor boekenplank speakers :). Scheelt mij ook weer een hoop geld.

Verwijderd

Ik bezit zelf de eltax set die je hierboven hebt staan, voor meer info daarover en ook over andere eltax sets's zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268373

2e pagina vindt je foto's

Het is geen alles in 1 set, en moet ook nog een reciver en kabels bij komen.

Verwijderd

Wat wil je als aansturing gebruiken voor de speakers? De versterker in de 5500? Denk dat je de speakers daar te kort mee doet.

Doet de 5500 sowieso niet de lage tonen eruit filteren voor de surrounds? Als dat het geval is, dan zou ik eerst een aan een echte receiver gaan denken en niet een plastic fantastic pc setje :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 18:11 ]

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Dalus heeft een mooie Alesis RA-500 waar hij erg mee tevreden is, echt een leuk versterkertje voor weinig geld. Kijk maar een rond op de Alesis site http://www.alesis.com/product.php?id=30

High Powered Madness

• StephaN900
  • Niet online
Ik was van plan voor rond de 100-200 euro een tweedehandse receiver op marktplaats te kopen. Staat zat op, dus ik denk dat dat niet zo'n groot probleem is.

Ik moet zeggen dat ik die sony 500 kwa vormgeving wel heel mooi vind :).

Maar wees niet bang, die z5500 gaat niet als versterker dienen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 16:27
Probeer die pods eens ergens te beluisteren. Ik vond ze een jaar of 5-8 geleden ook voor geen meter klinken. Het is wel handig ze in een winkel te vergelijken met andere speakers. Als je ze zelfstandig hoort klinkt het wellicht best aardig, totdat je dus iets anders hoort en weet hoe het beter kan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1