PC zelfbouwpakket, daar gaan we!

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Ok, voor alles moet een eerste keer zijn en dit is mijn moment: ik ga zelf een pc bouwen.
En aangezien jullie grote, ervaren tweakers zijn, wil ik graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Dus in welke volgorde, wanneer ff testen, enz..

Verder is de PC al besteld (in onderdelen dan), dus daar hoef ik geen advies mee bij _/-\o_
Mocht iemand geïntresseerd zijn in de samenstelling moet ie het maar zeggen ;)

Alle tips zijn welkom!

Svennetjee

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
lijkt me niet heel lastig, handleiding van je moederbord vertelt je al heel veel... en anders als je ergens niet uitkomt kan je altijd nog even googlen

kleine tip:

eerst even je moederbord, geheugen, cpu, voeding,videokaart aanzetten en kijken of je in de bios komt. naarna kun je HHD's opticals en andere zut inbouwen

[ Voor 36% gewijzigd door TheIbex op 25-01-2008 22:13 ]

Interpolis, glashelder!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
tips? ja
ga je inlezen.
verwacht niet dat we je hier gaan voorkauwen wat over het hele internet beschreven staat...

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
harrald schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:12:
tips? ja
ga je inlezen.
verwacht niet dat we je hier gaan voorkauwen wat over het hele internet beschreven staat...
Nee dat wil ik niet, ik heb zelf toch ook een goed functionerend brien in mn hoofd?
Dingen waar ik wat aan heb zijn bijvoorbeeld deze:

"eerst even je moederbord, geheugen, cpu, voeding,videokaart aanzetten en kijken of je in de bios komt. naarna kun je HHD's opticals en andere zut inbouwen"

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De beste tip die je kan krijgen: zelf aan het werk gaan :) . Er zijn op dit forum veel FAQs, en die moet je gaan doorspitten. Zie vooral de PMG FAQ, daar staat in: Hoe bouw ik een PC?. Handen uit de mouwen, niet lui achterover leunen!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
Svennetjee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:17:
[...]

Nee dat wil ik niet, ik heb zelf toch ook een goed functionerend brien in mn hoofd?
Dingen waar ik wat aan heb zijn bijvoorbeeld deze:

"eerst even je moederbord, geheugen, cpu, voeding,videokaart aanzetten en kijken of je in de bios komt. naarna kun je HHD's opticals en andere zut inbouwen"
met een goed functionerend brein in je hoofd, had je kunnen googelen.
met een goed functionerend brein in je hoofd, had je de faq kunnen doornemen.
met een goed functionerend brein in je hoofd had je dit soort dingen eerst uit kunnen zoeken alvorens geld te spenderen aan onderdelen waarvan je niet weet wat je ermee aan moet 8)7

ik kom hard en bot over maar dit is omdat je gewoon lui bent en het o zo makkelijk zelf uit kan zoeken.
in je first post toon je geen zelf initiatief. moeten we ja alles voorkauwen? stel minimaal gewoon een specifieke vraag over iets waarop je vastloopt... wat heb je eigenlijk al zelf uitgezocht? :z

[ Voor 16% gewijzigd door harrald op 25-01-2008 22:27 ]

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
harrald schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:24:
[...]

met een goed functionerend brein in je hoofd, had je kunnen googelen.
met een goed functionerend brein in je hoofd, had je de faq kunnen doornemen.
met een goed functionerend brein in je hoofd had je dit soort dingen eerst uit kunnen zoeken alvorens geld te spenderen aan onderdelen waarvan je niet weet wat je ermee aan moet 8)7

ik kom hard en bot over maar dit is omdat je gewoon lui bent en het o zo makkelijk zelf uit kan zoeken.
in je first post toon je geen zelf initiatief. moeten we ja alles voorkauwen? stel minimaal gewoon een specifieke vraag over iets waarop je vastloopt... wat heb je eigenlijk al zelf uitgezocht? :z
Ik zou het zelf iets subtieler hebben omschreven, maar je had inderdaad beter kunnen wachten tot je de hardware binnen had, en pas iets vragen bij een echt probleem, niet van tevoren al.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

gambieter schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:17:
De beste tip die je kan krijgen: zelf aan het werk gaan :) . Er zijn op dit forum veel FAQs, en die moet je gaan doorspitten. Zie vooral de PMG FAQ, daar staat in: Hoe bouw ik een PC?. Handen uit de mouwen, niet lui achterover leunen!
Daar kan ik niets aan toevoegen :). Er zijn veel tutorials te vinden op het internet. Sommige zijn nieuw, sommige zijn oud, sommige zijn anders maar allemaal zijn ze prima. De basis van een PC bouwen blijft gewoon hetzelfde. Ofwel, gebruik de tutorial in de door gambieter genoemde link of Google naar andere tutorials, zo moeilijk is dat niet ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.