Toon posts:

ik ga kopen koelen en clocken

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren
Ik ga binnenkort een Game pc samen stellen
Die ik wil gaan voorzien met waterkoeling
daar ben ik wel nieuw in maar het ziet er niet moeilijk uit allemaal.

mijn speccs:
Cpu: Intel® Core™ 2 Quad Q9550 of de Intel® Core™ 2 Extreme QX6850
Mobo: Intel® DX38BT kies ik voor omdat ie3x pci e 2.0 en met ddr3 werkt 230
RAM: 2 GB DDR3-1333 OCZ3P13332GK, Platinum Edition timings: CL7 7-7-20 de goedkoopste/prestatie denk ik
Gpu: dit is ff afwachten denk ik, eerst kijken wat de 9800 GX2 (D9E) gaat presteren en kosten
Anders wordt het gewoon de 8800 gtx of Ultra als die onder de 400 liggen die 9s moet toch op z,n minst 50% beter presteren dan de 8800 gtx/gts/ultra wil ik er meer dan 500 voor neerleggen.
HDD: Raptor Bulk, WD1500ADFD 150 GB 4,6 / 16 / 10000 snelheid voor het systeem
Samsung SpinPoint F1 750 GB 8,9 / 32 / 7200 storage voor opslag in raid 0
PSU: Thermaltake Toughpower CM 140mm fan 16db 700 Watt
Psx: PhysX P1 GRAW Edition 128 MB128 bit verhalen vertellen mij dat dit ding net ff de puntjes op de I zet maar nog niet zo heel veel info op het net over Graphics accelerators
Case: nou dit is ook een hobbeltje in de weg, ik wou gaan voor de thermaltake Armor LCS of de (dan inmiddels Released TT Armor+) http://www.thermaltake.co...er/armorPlus/APindex.html LCS versie
maar na wat Forum browsen kom ik er achter dan er een hoop haters zijn tegen thermaltake’s speelgoed, mij leek het wel ideaal de standaard 2 fan/rads aanvullen met 2x Black Ice GT Stealth
Zalman ZM-GWB8800 Ultra/GTX Heatsink op de gpu en de cpu sink vervangen door de D-Tek FuZion quad sink, de hdd en de Rams wil ik ook gaan waterkoelen Thermaltake AquaBay M1 erbij voor een grotere tank en om me waterflow te monitoren nog ff een temp. Meter er tussengooien ergens en dan ben ik klaar! Wat vinden jullie ervan wat raden jullie aan of wie heeft er betere Water cooling Tips! Daar ben ik nog een n00b in ik wil wel gaan overclocken later! Ik hoor jullie snel Doei!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Wat een puinhoop, maak je topic eerst is eens wat overzichtelijker.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Dit is meer iets voor CSL, en daar zijn deze topics niet meer toegestaan want een Tweaker hoort zelf te kunnen kiezen (zie FAQ en policy).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07

_Apache_

For life.

Denk dat je je iets beter moet inlezen voor de prestaties van de 9xxx kaarten van Nvidia. Want de kaarten gaan niet zomaar 50% sneller dan de 8800 familie presteren..

Bovendien zijn dit soort topics niet toegestaan. Zie CSL beleid voor meer informatie.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Ok, dit is dus echt geldverspilling, het lijkt meer op een kind die het beste van het beste kiest. Als je het budget hebt om zulke dingen te kopen, kan je het zelf wel bepalen, en dan haal je meteen een qx9'serie, daar heb je die unlocked mp echt nodig, in de 6'serie valt het wel mee. Ook is die ppu compleet overbodig, bijna geen 1 ondersteunt het (behalve games uit 2006 en daar koop jij geen gamepc voor met die specs. Ik zou dan ook geen duur ddr3 ram kopen. Met het budget zou ik eeder raid 0 raptor halen.

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-01 12:56
Het zelfde topic heb je gister in csl gezet, wat gelijk opslot is gegaan. Waarom nu nog eens proberen? gebruik gewoon de info die in de CSL FAQ staat. Dan kom je er ook zelf wel uit. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kijk gewoon even hierin voor al je waterkoelingsvragen: [Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Voor de rest voegt dit topic niet zoveel toe, en het samenstellen van een pc is iets wat je prima zelf kunt doen door wat eigen onderzoek te verrichten. Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.