Hallo
Ik zit met het volgende:
Ik heb een 780iWL(isdn/wireless) met een Linksys WRVS4400. Zo'n beetje de meest uitgebreide linksys router die er is, met VPN server ingebouwt. Vandaar natuurlijk ook dat de speedtouch alleen maar een doorgeefluikje mag worden.
Nou ben ik de hele middag bezig geweest met bridgen e.d. alleen ik krijg het niet voor elkaar. Het "beste" wat ik voor elkaar kreeg was dit:
De linksys kreeg het externe ip adres op z'n wan interface vanuit de Speedtouch. Maar internetten ho maar. Waar het precies mis gaat heb ik geen flauw benul van. Ik zag in de linksys wel de juiste DNS e.d. staan.
Wat scheelt er nu nog aan? Of hoe kan ik het beter aan pakken? Ik las namelijk op link lees ik het volgende:
PPPoA lijnen kun je niet bridgen. Punt. Technisch onmogelijk. Er
zijn echter gelukkig wel truuks. Zoals de DHCP Spoof van Speedtouch of
de Half-bridge functionaliteit van ZyXEL.
Of download het PDF bestand op http://www.b2bweb.nl/Download/alcatelspooflinksys.pdf
Ik zit met het volgende:
Ik heb een 780iWL(isdn/wireless) met een Linksys WRVS4400. Zo'n beetje de meest uitgebreide linksys router die er is, met VPN server ingebouwt. Vandaar natuurlijk ook dat de speedtouch alleen maar een doorgeefluikje mag worden.
Nou ben ik de hele middag bezig geweest met bridgen e.d. alleen ik krijg het niet voor elkaar. Het "beste" wat ik voor elkaar kreeg was dit:
De linksys kreeg het externe ip adres op z'n wan interface vanuit de Speedtouch. Maar internetten ho maar. Waar het precies mis gaat heb ik geen flauw benul van. Ik zag in de linksys wel de juiste DNS e.d. staan.
Wat scheelt er nu nog aan? Of hoe kan ik het beter aan pakken? Ik las namelijk op link lees ik het volgende:
PPPoA lijnen kun je niet bridgen. Punt. Technisch onmogelijk. Er
zijn echter gelukkig wel truuks. Zoals de DHCP Spoof van Speedtouch of
de Half-bridge functionaliteit van ZyXEL.
Oplossing
Appie Heijn in "Linksys DHCP of routering probleem?"Of download het PDF bestand op http://www.b2bweb.nl/Download/alcatelspooflinksys.pdf
[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 29-01-2008 14:19 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L