Faillissement / Bedrijfsbeeindiging Euromaxi *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van de ontstane onduidelijke situatie bij Euromaxi. Dit naar aanleiding van diverse mails, de mededeling op de site van Euromaxi en de geluiden hierover in de Shopreview van Euromaxi.

Aangezien Euromaxi aangeeft wegens omstandigheden gesloten te zijn, heeft de crew van Tweakers.net de shop voorlopig op prijsloos geplaatst.

Tweakers.net wil hierbij uitdrukkelijk vermelden dat ons niets bekend is over een eventueel faillissement of surseance van betaling van Euromaxi.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Update 28 januari 2008

Euromaxi heeft aangegeven failliet te zijn. Zodra het faillisement is uitgesproken zullen we de gegevens van de curator publiceren.

Update 11 februari 2008

Yorcom Computers B.V. neemt Aftersales Euromaxi over.

Euromaxi in Spijkenisse heeft om bedrijfseconomische redenen de deuren moeten sluiten. Dat is niet alleen spijtig voor het bedrijf en het personeel, maar zeker ook voor de klanten.
Zij worden geconfronteerd met het probleem dat zij met garantieclaims nergens meer terecht kunnen.

Gelukkig is een oplossing gevonden doordat Yorcom Computers BV in Vlaardingen de aftersales van Euromaxi per direct overneemt.
Producten die binnen de geldende garantietermijn defect raken kunnen dan ook bij Yorcom Computers BV worden aangeboden voor herstel of vervanging volgens de oorspronkelijke garantievoorwaarden.

Hoewel Yorcom uitdrukkelijk geen aansprakelijkheid overneemt voor zaken die via Euromaxi zijn aangeschaft zullen garantieclaims op gebruikelijke wijze worden afgehandeld.

Voor het indienen van garantieclaims is een speciaal webformulier ontwikkeld.
Ga voor meer informatie naar de website http://www.yorcom.nl/garantie/

Modbreak:Shopreviews aangaande de RMA afhandeling van producten gekocht bij Euromaxi mogen niet in de Shopreview van Yorcom worden geplaatst, maar horen thuis in de Shopreview van Euromaxi.

[ Voor 34% gewijzigd door Longbeard op 11-02-2008 11:03 . Reden: Ja publiceren met een c; kunnen we nu weer verder met waar dit topic voor bedoeld is? ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 16:35
Heel naar dit.
Het vreemde is dat dit zomaar uit de lucht komt vallen.
Ik had nou niet bepaald het gevoel dat Euromaxi niet goed ging

goed....
Begin december een Samsung harde schijf RMA aangeboden
We hebben daaar tot op heden niks over gehoord
Het kan zijn dat ze ons geprobeert hebben te bellen maar helaas is onze Tele2 verbinding momenteel ook stuk en daar hebben wij ook de telefonie over lopen
Ik heb ze deze week een aantal malen geprobeert te bereiken via hun 0900 nummer.
Helaas lukt dit niet , je krijgt eerst te horen dat er een aantal wachtenden voor je zijn en dan word opeens de verbinding verbroken. ( lekker makkelijk cashen )

Vandaag weer gebelt en geen enkele mededeling over de huidige situatie

Niet netjes.
Informeer je klanten via deze weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 22:41
Zowel bij Euromaxi als bij Icomputers heb ik regelmatig spullen gekocht en eigenlijk naar volle tevredenheid. Omdat beide winkels dichtbij zijn voor mij ging ik het altijd zelf ophalen en ik maakte dus nooit van te voren geld over.

Het vervelende is dat ik ook een collega heb aangeraden bij Euromaxi een PC te kopen en zoals het er nu naar uitziet kan die naar de garantie fluiten.

Erg jammer als Euromaxi straks niet meer bestaat, ze hadden altijd scherpe prijzen. Ik heb er laatst nog een Samsung 226BW 22 inch scherm gekocht. Voldoet prima.

We krijgen zo steeds meer een verschraling van het aantal winkels. Dat is niet zo'n prettig vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183601

heb 2 schijven besteld

laaste reactie van hun was op 16 jan
ben zelf woonachtig in spijkenisse ik ga even langs bij de winkel om te kijken wat er aan de hand is

ps dit is niet een ja ik ook
had vorig jaar nog dingen gehaald daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Ik had laatst (maand terug) bij euromaxi een tft besteld (ze waren de goedkoopste uit de pricewatch).
Toen ik de tft ontvang zag ik dat de doos reeds geopend was en door henzelf weer was dichtgeplakt. (was netjes gedaan, maar het viel me wel op).
Raar aangezien ze de tft niet op voorraad hadden en dus voor mij besteld hadden.

Toen ik de boel uitpakte en de dvi kabel miste was ik wel even verbaasd. Later op de site gekeken waarbij stond dat ik bij de desbetreffende tft voor een dvi kabel kon aanschaffen voor 18 euro.
Misschien had ik er destijds overheen gekeken, maar dat maakt weinig uit. chique is anders 8)7

Leuke truc dus van hen om klanten te trekken (goedkope prijzen). Dvi kabel uit de doos halen en dan proberen om voor de dvi kabel een hoge prijs te vragen en dan toch net even wat meer te verdienen.

Voorbarige conclusie: Oftewel, ze hadden al wat langer problemen en proberen dmv rare kunstgrepen meer geld binnen te brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 26-01-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49416

erg vreemd dit.

heb vorige week 2 volledige systemen gekocht daar.
alles was perfect geregeld en werd netjes geleverd.
geen problemen met monitoren zonder DVI-kabel ed.

later bleek dat m'n voeding RMA was en m'n CPU-fan DOA..

even gebeld, kon vanmiddag zo nieuwe producten ophalen en ze boden ook aan deze gratis te versturen.

eigenlijk niets slechts te melden over euromaxi.

stond op t punt een shopreview te schrijven, en nu zie ik dat ...

snap er nog steeds niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34331

Inderdaad wat vreemd. Ik was er 12 januari, toen waren ze de shop aan het herorganiseren (wat producten ten toon stellen enz.)...

Zou er niet iets anders aan de hand zijn? Is er geen officieel bericht van het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183601

ben even lang geweest ( moest naar de gemeente werf toe dus ben niet binnen geweest )
even snel foto gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/737/euromaxifq7.th.jpg

staat wegens familie omstandigheden gesloten

verlopig even wachten

edit voor hierbenden
Ik was sneller :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 183601 op 26-01-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 18:02

Sebazzz

3dp

Ik ben vandaag nog hier in het centrum van Spijk geweest. Op de deur van Euromaxi zag ik een briefje hangen dat ze gesloten waren/zijn vanwege familieomstandigheden.

@hierboven: Ik haat jou :p

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 26-01-2008 14:42 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... wegens familieomstandigheden gesloten 23/1 en 24/1. Dat kan natuurlijk. Er kan een overlijden in de familie zijn. Maar haal je dan ook je website off-line? Kan maar dat zou wel heel raar zijn als ik eerlijk ben.

Nou'ja maandag afwachten lijkt me.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 18:02

Sebazzz

3dp

Cyberpope schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:59:
Mmm... wegens familieomstandigheden gesloten 23/1 en 24/1. Dat kan natuurlijk. Er kan een overlijden in de familie zijn. Maar haal je dan ook je website off-line? Kan maar dat zou wel heel raar zijn als ik eerlijk ben.

Nou'ja maandag afwachten lijkt me.
Nou ik vond die website er nooit denderend uitzien, en misschien hebben ze geen mogelijkheid om bestellen uit te zetten dus hebben ze maar de hele website offline gehaald.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:36
Het is erg onwaarschijnlijk dat Euromaxi failliet is, of in surseance van betaling. Ik heb op 16 januari enkele producten besteld en vooruit betaald. Omdat ik geen bevestiging van mijn order had, geen reactie kreeg op mijn e-mails, en ook omdat de levering langer duurde dan volgens de site te verwachten zou zijn, vertrouwde ik het niet meer. Ik zat op mijn spullen te wachten, en had geen zin om hier weken achteraan te moeten lopen.

Op 23 januari besloot ik zowel per mail als schriftelijk Euromaxi te laten weten dat er wegens het ontbreken van de orderbevestiging volgens mij geen koopovereenstemming is ontstaan (hiervoor moeten 2 partijen instemmen met de koop, dus alleen de order plaatsen is niet voldoende). En anders zou ik een beroep doen op het wettelijke recht op ontbinding van de overeenkomst, die je hebt bij koop op afstand (tot 7 dagen na ontvangst van de goederen). Vervolgens het verzoek tot terugbetaling.

Vandaag zag ik, tot mijn schrik, in dit forum dat er problemen zijn. Ik was er daardoor al een beetje vanuit gegaan dat ik achteraan zou kunnen sluiten bij de curator, in de hoop nog iets terug te kunnen zien van mijn betaling.

Daarna even op mijn bankrekening gekeken. Op 25 januari is het volledige bedrag teruggestort! Dit is natuurlijk weer heel netjes van Euromaxi. En bovendien, hieruit blijkt dat ze dus in ieder geval per 24 januari duidelijk niet failliet zijn of in surseance. Want de curator zou een snelle terugbetaling nooit toestaan. Het lijkt er dus op dat er gewoon niet zakelijke problemen zijn. Daar kunnen we allemaal mee te maken hebben, ook al hoef je daar als klant natuurlijk niet de dupe van te worden. Ik heb mijn spullen weliswaar niet ontvangen, maar verder ben ik tevreden dat ze het zo hebben opgelost.

Ik hoop dat Euromaxi weer snel alles op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Iemand deze reactie al gelezen? mystic in "Het grote "kleine" mededelingentopic dee..."

Toch wel bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
En bij ons zijn nog meer van dergelijke verhalen bekend. Situaties waarbij afwijkende producten worden aangeboden, omdat ze de juiste schijnbaar niet meer kunnen inkopen en geld terug betalen ook geen optie is. Onder de toelichting dat ze de de deuren gaan sluiten.

Waarom het Sammysammy wel terugbetaald werd weet ik ook niet, maar het is echt wel duidelijk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een tijdelijke 'Gesloten wegens omstandigheden'. We openen een topic als dit natuurlijk niet zomaar.

Maar laten we hier niet gaan lopen speculeren over wat er aan de hand zou kunnen zijn, daar is dit topic niet voor bedoeld en eenieder die geen contact heeft gehad met Euromaxi kan daar verder ook weinig zinnigs over zeggen denk ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Quote omdat niet iedereen in de Huiskamer kan:
mystic schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:09:
goed, stuur je een Logitech G7 muis op naar Euromaxi omdat ie defect is... krijg je een MX518 terug als vervangend artikel! met erbij een brief dat je er maar blij mee moet zijn, omdat ze failliet zijn :/ (overigens stond het er in wat nettere woorden hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRoZZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 11:46
sammymammy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:10:
......Op 23 januari besloot ik zowel per mail als schriftelijk Euromaxi te laten weten dat er wegens het ontbreken van de orderbevestiging volgens mij geen koopovereenstemming is ontstaan (hiervoor moeten 2 partijen instemmen met de koop, dus alleen de order plaatsen is niet voldoende). En anders zou ik een beroep doen op het wettelijke recht op ontbinding van de overeenkomst, die je hebt bij koop op afstand (tot 7 dagen na ontvangst van de goederen). Vervolgens het verzoek tot terugbetaling....
SammyMammy,
zou je mij misschien een kopie kunnen sturen van deze brief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 14-06 22:41
Vroeger kocht ik mijn PC spullen bij Digiworld in Spijkenisse/Hekelingen en die ging failliet.
Toen kocht ik mijn PC spullen bij Icomputers en die ging ook failliet. Daarna kocht ik mijn PC-spullen bij Euromaxi en die is dus nu ook failliet.

Kortom: elke winkel waar ik PC -spullen koop die gaat failliet.

Heb laatst ook iets gekocht bij Yorcom. Grote kans dat die hetzelfde lot ondergaat als bovenstaande winkels.......

Vind het toch wel vreemd dat een webwinkel, zoals Euromaxi in feite is(geen grote voorraden e.d.), toch failliet gaat.

Kennelijk zijn de marges op PC componenten zo marginaal geworden, dat er geen droog brood meer in te verdienen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:47

rg-mohwa

Phoe Hé

Toad schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:56:
Kennelijk zijn de marges op PC componenten zo marginaal geworden, dat er geen droog brood meer in te verdienen is.....
dat is wel zeker heb zelf bij een van de grotere computer winkels in nederland gewerkt en als ik zag wat voor marge wij hadden en hoeveel de online prijzen daar nog onderzaten dan moet het gewoon 3 a 4 & marge max wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241408

Hmm op 22-1 nog een nieuwsbrief gehad van ze. Was erg ontevreden over hun service. Heb nog steeds een conflict lopen wat nog niet naar mijn tevredenheid is opgelost. Als ik de shop reviews lees dan bevestigd dit mijn beeld. Uiteindelijk denk ik teveel mensen die niet naar tevredenheid zijn behandelt. Uiteindelijk graaf je toch je eigen graf dat zie je maar weer........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 19-06 16:35
Edit...verwijder deze post maar.....

[ Voor 102% gewijzigd door FX16 op 28-01-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 13:10
FX16 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:35:
Inmiddels staat er wat anders op de site :

Om bedrijfseconomische redenen moesten wij stoppen met Euromaxi.

Voor garantie kunt u in vele gevallen rechtstreeks terecht bij de fabrikanten.
Telefoonnummers en e-mail adressen kunt u vinden op de website van de fabrikant.

Nog steeds geen duidelijkheid over het wel of niet failliet gaan.
Lijkt mij duidelijk genoeg... toch...? Bedrijfseconomische redenen lijkt mij een heeel duur en onnodig woord voor "we zijn helaas failliet"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Acid__Burn schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:41:
Lijkt mij duidelijk genoeg... toch...? Bedrijfseconomische redenen lijkt mij een heeel duur en onnodig woord voor "we zijn helaas failliet"...
Kan, maar dat hoeft niet! Ze kunnen ook zien dat er geen droog brood te verdienen is en gaan ze stoppen voordat ze failliet zijn en dus schulden hebben die ze niet meer kunnen afbetalen.

En dat is belangrijk om te weten, zeker als he gaat om een eenmanszaak ivm de garantie en andere claims. Die kunnen ze niet zomaar afwimpelen met "bedrijf gestopt, jammer dan'

Ergo wel of geen officieel failliet is belangrijk.

(maar wellicht dat 1 van de juristen hier meer duidelijkheid over kan geven.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mag toch hopen voor Wouter dat het geen eenmanszaak is dan is hij flink de pineut.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zal wel niet mogen wat ik ga schrijven maar als je de reviews leest over Euromaxi dan zijn ze echt allemaal negatief. Het gaat steeds over hun communicatie. Is toch jammer als je bedrijf daarop kapot gaat. Ik bedoel die reviews lezen ze toch zelf ook? Een paar keer sterk werkoverleg en je bent al een eind verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49416

Mijn ervaring met euromaxi is erg positief ... alles werd perfect geregeld.
Communicatie kon misschien iets beter, maar verder was alles (inclusief aftersales) op en top in orde.

Vind deze situatie erg jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49416 op 28-01-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-08-2022
Heb onlangs ook het een en ander besteld bij euromaxi, alleen is een levering niet compleet aangekomen(lees).

Vorige week woensdag gebeld en ik kreeg Wouter aan de lijn, die(nu weet ik waarom) wat arrogant overkwam en gewoon de telefoon ophing.

Truerige gang van zaken dit, alleen je gaat niet zo om met je klanten. Wat betreft communicatie, laat ze weten waar ze aan toe zijn.

Mijn vraag aan jullie is wat mijn opties zijn? Naar de processor kan ik fluiten alleen ik verwacht wel dat ik mijn geld terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou je hebt gehoord wat hun reactie is he. De processor zat erin. Ze zijn nu failliet. Dus nu kan je naar je processor ook wel fluiten. Als er nog geld is dan gaat het eerst naar leveranciers. Jij als consument kan naar je 100 euro fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Doom
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-05 11:23
Ok, dat is dan duidelijk. Maar hoe laat je meneer de curator weten dat je nog geld van ze krijgt als er nog wat over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als je de topicstart had gelezen, had je gezien dat de gegevens van de curator hier gepubliceerd worden zodra die bekend zijn...

Overigens is het nog steeds mogelijk en de bedoeling specifieke ervaringen in een ShR te plaatsen - al was het maar om zaken hier zuiver over het faillissement en de afwikkeling te laten gaan. Reacties met enkel "ik had ook wat besteld, en nu..." zijn ook "ja, ik ook reacties". Dergelijke reacties hebben prima plek in de ShR voor een beschrijving hoe een en ander totstandkwam en hoe de bestelling is geeindigd in het faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet er eerst achter zien te komen wie de curator is. Daarheen een aangetekende brief met je verhaal en alle bewijzen waarmee je kan aantonen om hoeveel geld het gaat en waarom. Krijg je een tijd later een keurige brief dat ze niet tot uitkering overgaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 00:50

ralpje

Deugpopje

Dit topic is *niet* voor offtopic geneuzel - opmerkingen over het topic of de opbouw mogen altijd in een TR

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 28-01-2008 21:47 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Bernardus71; Zou je indien je nog wat toe te voegen hebt op een eerdere reactie de edit-knop willen gebruiken? Sowieso, post alleen als je echt wat toe te voegen hebt - ik zie tot nu toe geen reactie van je die werkelijk iets toevoegt. Ook stemmingmakerij door als vaststaand feit te brengen "dat je dan een keurige brief krijgt dat ze niet tot uitkering overgaan" voegt niets toe en is niet gewenst.

Modbreak:
Voor iedereen:

Blijf svp ontopic, en post enkel als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt. Ervaringen kunnen nog steeds in de ShopReview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250537

Ik was angstig na het lezen van eerdere berichten; zat namelijk ook nog te wachten op een halve bestelling, maar vandaag bij het checken van mijn bankrekening, zag ik dat ik het gehele resterende bedrag (330 euro) gecrediteerd heb gekregen van EUROMAXI (dd 25/01). Hoop dat dat voor de rest van jullie ook zo geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Zeer jammer dit. Ik heb een pc samengesteld voor iemand en de monitor bij euromaxi laten bestellen een weekje geleden.

Ik hoop dat de mensen die dit geld ervoor overgemaakt hebben ook, net als bij bovenstaand bericht, hun geld teruggestort hebben gekregen.

Er is niets zo erg als advies geven over een pc en online-winkels en dit gebeurt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250587

Ik heb op 21/01/2008 een Samsung 226CW besteld, gelijk het geld overgemaakt.
Ik dacht een bevestiging van ze binnen gekregen te hebben, dit bleek later echter alleen van iDeal.

Niks van ze gehoord, en het geld is ook niet teruggestort zoals bij anderen kennelijk wel het geval. Ik hoop dat ze het alsnog kunnen doen, maar ik vrees het ergste. Ik heb ze een mail gestuurd (geen zin nog meer geld aan ze uit te geven op een waarschijnlijk niet meer bezet 0900 nummer en het 0181 nummer uit de telefoongids is niet meer aangesloten) maar nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je nog veel geld van ze tegoed hebt is het misschien een idee om wat informatie aan te vragen bij de kvk.
Misschien kun je hier wat meer info uit halen over wat voor firma constructie gehanteerd wordt, en hoe (en bij wie) je eventueel nog aan je geld kan proberen te komen.
De informatie bij de kvk kost een paar euri, maar als je er dan een paar honderd tegoed hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Erg jammer dat Euromaxi kennelijk failliet is gegaan, ik ben altijd tevreden koper geweest.
Ook de winkel was (meestal) goed geregeld, en voor mij lekker dichtbij. Heel apart dat de situatie zoals deze nu is ontstaan op zo'n korte termijn is ontstaan, ik ben er een paar weken terug nog naar alle tevredenheid aan een printer geholpen.
Affijn, ik hoop dat de winkel een doorstart kan maken na het oplossen van de problemen, en dat er op korte termijn duidelijkheid gaat ontstaan over de financiele situatie van zowel de winkel als van de eisers (klanten & leveranciers).

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 09:21
Jeetje, wat een triest bericht over Euromaxi. Ik sta er versteld van. Juist bij deze winkel had ik altijd het gevoel dat ze hun zaakjes redelijk goed op orde hadden. Ook nagenoeg altijd een tevreden klant geweest. Natuurlijk ging er wel eens niet helemaal goed. Maar ja, welke winkel heeft dat nou niet?

In elk geval wens ik (de medewerkers van) Euromaxi en alle mogelijke gedupeerden veel sterkte. Voor iedereen (inclusief mijzelf), hoop ik dat er zo spoedig een doorstart met Euromaxi gemaakt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177913

Inderdaad, heel jammer. Kom al bij euromaxi sinds Wouter zijn zaak nog vanuit zijn huis runde, bleek het achteraf ook nog een bekende te zijn van mijn vriendin.

ben bij Euromaxi altijd goed en tevreden behandeld, ook vaak aanbevolen bij vrienden en bekenden. Enkele keer moeten wachten op een order in tijd dat ze in verbouwing waren met wat hindernissen maar goed kan me voorstellen dat er op zo'n moment aardig druk op een winkel staat.

Verder heb ik in ieder geval wel een groot respect dat ze het zover hebben mogen schoppen in een economische tijd als wat het geweest is, de groei van webwinkels en de prijzenoorlog op websites zoals Pricewatch. Een winkel openen en het volhouden tot je pensioen je moet het maar kunnen/willen.

Hoe dan ook wat de reden ook is wens ik de medewerkers van Euromaxi uiteraard succes in hun verdere toekomst.

Voor de rest....Computerwinkels Zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 241408 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:59:
Het zal wel niet mogen wat ik ga schrijven maar als je de reviews leest over Euromaxi dan zijn ze echt allemaal negatief. Het gaat steeds over hun communicatie. Is toch jammer als je bedrijf daarop kapot gaat. Ik bedoel die reviews lezen ze toch zelf ook? Een paar keer sterk werkoverleg en je bent al een eind verder.
Tja. Ze misten gewoon wat andere winkels wel hebben. Bevestigingsmails, herinneringsmails, "we hebben het verstuurd meneer" mails. In principe deden ze het wel ok, alleen kwam het er rot (of niet) uit.

Ik snap het eigenlijk niet, want volgens mij moet 90% van die mails automatisch kunnen en je oogst er zoveel waardering mee (zellfs als een bestelling een week stil staat, gewoon automatisch een mail sturen, dat benoemen en melden dat deze bestelling onder de aandacht is gezet van eeen medewerker kan automatisch. Vinden klanten relaxed en dan accepteren ze veel meer :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emails worden niet meer beantwoord, vaste telefoon nummer is niet meer aangesloten...

Ben benieuwd of er nog enige actie te verwachten is - zoals het er naar uit ziet heeft men mijn vorige week gestorte geld gebruikt om andere klanten enkele dagen later terug te betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tarint schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:49:
Heb onlangs ook het een en ander besteld bij euromaxi, alleen is een levering niet compleet aangekomen(lees).

Vorige week woensdag gebeld en ik kreeg Wouter aan de lijn, die(nu weet ik waarom) wat arrogant overkwam en gewoon de telefoon ophing.

Truerige gang van zaken dit, alleen je gaat niet zo om met je klanten. Wat betreft communicatie, laat ze weten waar ze aan toe zijn.

Mijn vraag aan jullie is wat mijn opties zijn? Naar de processor kan ik fluiten alleen ik verwacht wel dat ik mijn geld terugkrijg.
Aangifte doen. Ook een tip voor alle anderen die hun geld kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 11:44
Voor de mensen die iets besteld hadden en al betaald hebben. Je kan voor 80% zekerheid fluiten naar je geld.

Klinkt misschien hard maar dat is het percentage faillissementen dat wegens gebrek aan baten opgeheven wordt. ALS je al iets terugkrijgt ligt dat gemiddeld op ongeveer 10-15% van wat je overgemaakt hebt.

De aangewezen curator zal gaan bekijken hoeveel goederen er zijn en deze naar alle waarschijnlijkheid te gelde maken. Dit betekent dus niet dat als goederen op voorraad zijn die jij besteld hebt naar jou gaan omdat je al betaald hebt. Dit geld valt binnen de boedel en gaat naar de schuldeisers. Daar is de tweaker die iets besteld ook 1 van maar je staat onderaan in de rangorde. Meestal is het over en sluiten na de executie door pand- en hypotheekhouders, het betalen van de fiscus, de curator, de aanvraag kosten faillissement en de schuldeisers met voorrang.

Faillissementen zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wat me toch wel verbaast: aan de ene kant nemen ze de moeite een aantal klanten nog snel geld terug te geven, maar dat doen ze dan met maar een beperkt aantal... Niet dat ik het andere mensen hier misgun of hen iets kwalijk neem - ben blij voor hen dat zij tenminste iets hebben teruggekregen natuurlijk.

Maar voor mij zou het fijner zijn geweest als ik ook mijn geld had teruggekregen, of als men in elk geval het overgebleven geld _dat_ men nog had en snel ging terugbetalen aan klanten voordat men faillissement ging aanvragen, eerlijk verdeeld had over allemaal :) Want toen ze op vrijdag dat geld teruggestort hebben, wisten ze natuurlijk al dat ze dat gingen aanvragen (zoiets doe je niet van de ene op de andere seconde) en hadden ze best even een lijstje kunnen maken van _alle_ klanten die ze nog geld schuldig waren.

En in elk geval was een excuus emailtje als antwoord op mijn vraag wel zo netjes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
Anoniem: 250587 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:44:
wisten ze natuurlijk al dat ze dat gingen aanvragen (zoiets doe je niet van de ene op de andere seconde) en hadden ze best even een lijstje kunnen maken van _alle_ klanten die ze nog geld schuldig waren.
Dat kan je je afvragen. Is het euromaxi zelf geweest die het faillissement heeft aangevraagd of was het een actie van enkele schuldeisers. Meest waarschijnlijk de bank, fiscus of leveranciers.

En geld versluizen, naar wie dan ook, de dag voor het faillissement zijn daden waar de curator tegen op kan treden door de transactie terug te draaien. Dat betekent dus ook als euromaxi alle uitstaande bestellingen eenzijdig geannuleerd zou hebben en iedere bestelling zijn centen terug zou hebben gekregen dat de curator dit ongedaan zal kunnen maken.Dat zou namelijk een benadeling van de overige schuldeisers vormen en daarvoor zijn voorzieningen getroffen in de faillissementswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
Paquito schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:58:
[...]

Aangifte doen. Ook een tip voor alle anderen die hun geld kwijt zijn.
Ik heb gisteren aangifte gedaan. Product en een mogelijke scenario dat zich heeft afgespeeld omgeschreven.
Een aangiftenummer gekregen, waarmee ik de "zaak" kan volgen.

Nog enig idee hoe lang het duurt voordat de curator zijn zegje gaat doen(gegevens bekend maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227951

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat Euromaxi nog geen faillisement heeft aangevraagd, en met de mededeling '' Om bedrijfseconomische redenen moesten wij stoppen met Euromaxi. '' klaar denkt te zijn.
Bij de KvK was er ook nog niets bekend over een faillisement.
Het zou kunnen zijn dat iedereen hier nu wacht totdat er gegevens over een curator gaan komen, maar dat die helemaal niet gaan komen omdat ze simpelweg niet failliet zijn.....
Tarint schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:43:
[...]

Ik heb gisteren aangifte gedaan. Product en een mogelijke scenario dat zich heeft afgespeeld omgeschreven.

Nog enig idee hoe lang het duurt voordat de curator zijn zegje gaat doen(gegevens bekend maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
Dat zou dan niet kloppen met wat euromaxi zelf doorgeeft aan tweakers.net
Update 28 januari 2008

Euromaxi heeft aangegeven failliet te zijn. Zodra het faillisement is uitgesproken zullen we de gegevens van de curator publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick87
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 12:50
Ik vind het hele Euromaxi verhaal maar een vreemd verhaal, ik heb er een compleet systeem besteld, inclusief een asus 8800 videokaart in pre-order, nu is het hele systeem geleverd, behalve die kaart van € 210. Het lullige voor mij is nog eens dat dit een systeem voor een ander was. Ik had net een mail gestuurd over waar hij zou blijven, aangezien ze bij de rest van de winkels wel op voorraad waren en bij hem volgens de site ook, zie ik één dag later dit.

Maar wat ik het rare vind is dat als je de KvK belt, ze (tenminste, afgelopen donderdag) niets weten over een faillisement. Dan zou je dus zeggen dat ze niet failliet zijn.

Wat staat er over NAW gegevens in de Topic start? Juist NAW gegevens van eigenaar en / of medewerkers niet publiceren. Dus lees eerst de draad voordat je blaat.

Ik heb in ieder geval 2 brieven en een mail de deur uit gedaan, ik hoop toch eigenlijk stiekem nog dat het geld gewoon nog komt maar dat er een andere oorzaak dan "bedrijfseconomische redenen" is waarom het nu lijkt alsof ze failliet zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Longbeard op 03-02-2008 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick87
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 12:50
Als je nou even goed gekeken had had je gezien dat ik de adresgegevens eruit gehaald had, en het gaat om het feit dat er dus 26 januari een ambulance bij zijn huis geweest is. Ook dat heb je nu nutteloos weggehaald, dus ik meld het nog maar een keer. Er zijn dus wel degelijk familieomstandigheden.
(privégegevens krijg je trouwens met één telefoontje naar de KvK, dus zo geheim zijn die nou ook weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251296

Tarint schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:43:
[...]

Hallo Tarint,

Kun je ons vertellen 'waar' je aangifte hebt gedaan?

Ik begin zelf te twijfelen over een faillissement (aanvraag).
Ik heb vandaag de KvK gebeld (niets bekend over een mogelijk faillissement van Euromaxi)
Ik heb vandaag de rechtbank (Rotterdam) gebeld (geen naam -Euromaxi- of faill.aanvraag bekend)
Ik heb vandaag het Juridisch loket gebeld en zij vertelde mij dat een aangifte bij de politie geen zin heeft omdat er geen sprake is van een strafrechtelijke feit.
Alleen een advocaat zou (volgens hen) kunnen helpen maar als ik dat alleen doe, zijn die kosten veel hoger dan het geld wat ik voor mijn bestelling (die ik in december gedaan heb en nooit heb onvangen!) heb betaald.

Kortom ik respecteer alle redenen van het sluiten van de webshop of het aanvragen van een faillissement (als dat waar is), maar er moet toch ergens een formele instantie zijn die hierover ons (mensen die nog geld of goederen krijgen) kan adviseren?

De melding op de reviewpagina dat Euromaxi zelf heeft aangegeven failliet te zijn is (zolang er geen officiele instantie is die dit kan bevestigen) wat mij betreft niet op feiten gebaseerd, althans dat moet ik na al deze formele telefoongesprekken concluderen. Behalve dan dat de website van EM niet meer operationeel is.

Vandaar dat ik benieuwd ben bij 'wier' (welke instantie) er aangifte is gedaan hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
Anoniem: 251296 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:49:
[...]

Hallo Tarint,

Kun je ons vertellen 'waar' je aangifte hebt gedaan?

Ik begin zelf te twijfelen over een faillissement (aanvraag).
Ik heb vandaag de KvK gebeld (niets bekend over een mogelijk faillissement van Euromaxi)
Ik heb vandaag de rechtbank (Rotterdam) gebeld (geen naam -Euromaxi- of faill.aanvraag bekend)
Ik heb vandaag het Juridisch loket gebeld en zij vertelde mij dat een aangifte bij de politie geen zin heeft omdat er geen sprake is van een strafrechtelijke feit.
Alleen een advocaat zou (volgens hen) kunnen helpen maar als ik dat alleen doe, zijn die kosten veel hoger dan het geld wat ik voor mijn bestelling (die ik in december gedaan heb en nooit heb onvangen!) heb betaald.

Kortom ik respecteer alle redenen van het sluiten van de webshop of het aanvragen van een faillissement (als dat waar is), maar er moet toch ergens een formele instantie zijn die hierover ons (mensen die nog geld of goederen krijgen) kan adviseren?

De melding op de reviewpagina dat Euromaxi zelf heeft aangegeven failliet te zijn is (zolang er geen officiele instantie is die dit kan bevestigen) wat mij betreft niet op feiten gebaseerd, althans dat moet ik na al deze formele telefoongesprekken concluderen. Behalve dan dat de website van EM niet meer operationeel is.

Vandaar dat ik benieuwd ben bij 'wier' (welke instantie) er aangifte is gedaan hierover.
Ik heb via internet een aangifte formulier ingevuld, helaas krijg ik vandaag het volgende mailtje binnen.

Geachte heer Tarint,

Wij hebben uw internetaangifte ontvangen en gecontroleerd, echter wij hebben hem moeten afwijzen om de volgende reden:

I.v.m. een vermoeden van de mogelijke dader(s) dient u in persoon aan het bureau aangifte te doen.

Wij verzoeken u om naar een bureau bij u in de buurt te gaan om aangifte te doen. De openingstijden kunt u vinden op de site: www.politie-rijnmond.nl

Voor verdere vragen over deze aangifte verwijzen wij u naar ons contactformulier op http://www.politie-rijnmond.nl/contact.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Hoogachtend,

Politie Rotterdam Rijnmond
Afdeling Teleservice

Wie weet als ze genoeg aanvragen binnenkrijgen dat er een belletje bij hun gaat rinkelen.

Ik ga morgen contact opnemen met een bureau in Rijnmond en een brief opsturen.
Denk dat ik ook ga proberen mijn geld terug te laten boeken via mijn bank(hoop dat dat lukt), ik ga dan wel netjes het bedrag dat niet meer van mij is overboeken.

Heb al een andere processor besteld via een andere winkel, ga niet mijn systeem hier stof laten vangen.

Veel succes redstar en anderen,

Tarint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192323

Wikipedia: Faillissement (Nederland)
Misschien nog wel even een handig stukje.

Zover ik weet is Euromaxi gewoon ook echt failliet alleen de faillietverklaring duurt gewoon een flinke tijd aangezien de curator eerst ook alles moet onderzoeken over hoe en wat, en inderdaad ook nog wat gebeuren in zijn familie. Wat precies weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251412

Ik heb begin januari een Toshiba laptop bij Euromaxi besteld, kreeg gelijk een bevestiging van mijn bestelling waarin stond dat de bestelling binnen 5 werkdagen bezorgd zou worden na betaling natuurlijk.Volgende dag gelijk het geld overgemaakt. Na veel gedoe (bellen en mailen) kon ik uiteindelijk mijn bestelling traceren via een bevestiging van betaling per e-mail (ongeveer 10 dagen na de bestelling).

Na een week was mijn bestelling nog niet binnen en niets bekend over de bezorging en zo, dus ik weer een paar keer bellen, en ieder keer kreeg ik een smoes te horen. Ze zouden ook een paar keer mij terugbellen maar dat is ook nooit gebeurd.

Ik was hun manier van werk en omgaan met de klant zat en besloot de bestelling te annuleren, dat heb telefonisch doorgegeven en tot mijn verbazing kreeg ik 3 dagen later een mail van Euromaxi dat de bestelling de volgende dag bezorgd zou worden. Inderdaad de volgende dag kreeg ik een briefje van TNT waarin stond dat ik de laptop bij de postkantoor kan komen ophalen.

Ik dacht ze hebben het toch gestuurd, is ook goed, gewoon ophalen en probleem is opgelost. En ja hoor!! Na het openen van de doos bleek niet de bestelde laptop te zijn, wel een Toshiba maar een veel goedkoper type met basis opties. Volgende dag probeerde ik hun telefonisch te bereiken, dat lukte mij niet. Ik ging naar de website en zag dat EUROMAXI NIET MEER bestaat.

Ik was zo kwaad, heb mails gestuurd, ben zelf vanuit Tilburg naar Spijkenisse gereden, kon helaas niemand vinden in de winkel. Sindsdien bel ik dagelijks KVK en de rechtbanken om de gegevens van de curator achter te halen. Die gegevens zijn bij geen enkele instantie beschikbaar, omdat er simpelweg geen faillissement van euromaxi bekend is bij deze instanties (heel vreemd). Wat ik wel heb kunnen regelen zijn de gegevens (huisadres) van de eigenaar de heer *snip*. Dus als iemand daar interesse in heeft, dan hoor ik het graag. Ik zelf ga nog een week wachten, daarna zal ik misschien naar hem toe rijden :) . wie wel mee :*) ??

Ik hoop dat ik zeer binnenkort iets hoor, want Ik vind het namelijk absurd en belachelijk hoe de heer snip (EUROMAXI) zijn klanten behandelde.

[ Voor 0% gewijzigd door JHS op 05-02-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
Anoniem: 251412 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:24:
IDus als iemand daar interesse in heeft, dan hoor ik het graag. Ik zelf ga nog een week wachten, daarna zal ik misschien naar hem toe rijden :) . wie wel mee :*) ??

Ik hoop dat ik zeer binnenkort iets hoor, want Ik vind het namelijk absurd en belachelijk hoe de heer xxxxxxxxxxxxx zijn klanten behandelde.
Wauw, stoere jongen, en wat ga je doen als je daar aankomt? Veel meer dan een verhaal van iemand die nu niets meer mag zal je niet krijgen. Beetje jammer voor jou is dat deze heer net zelfstandig naar het toilet mag gaan en zeker geen beschikking meer heeft over financiele middelen van het bedrijf.

Jij noemt het belachelijk en absurd. Zoiets heet een faillissement, dan gebeuren er dingen die niet prettig zijn. Ik zo mijn vermoedens dat de eigenaar er ook andere beelden bij had toen hij het bedrijf oprichtte. Uit je reactie valt op te maken dat je geen idee hebt wat een faillissement inhoudt en dan verbaast mij de reactie "er even heenrijden' nauwelijks. Het zegt genoeg over je IQ. En nee, ik ben niet geïnteresseerd in die twee cijfers.

@Tarint:

Politie zal de aangifte niet opnemen. Er is geen sprake van een strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28
Ik begrijp z'n frustraties wel. Hij heeft wel betaald voor iets wat hij niet heeft gekregen.
Met zijn plannen om " even langs te gaan" ben ik het absoluut niet eens.

Maar jouw opmerking over z'n IQ draagt ook weinig bij aan deze discussie

[ Voor 9% gewijzigd door emiel74 op 05-02-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ithaca81 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:57:
Jij noemt het belachelijk en absurd. Zoiets heet een faillissement, dan gebeuren er dingen die niet prettig zijn. Ik zo mijn vermoedens dat de eigenaar er ook andere beelden bij had toen hij het bedrijf oprichtte. Uit je reactie valt op te maken dat je geen idee hebt wat een faillissement inhoudt en dan verbaast mij de reactie "er even heenrijden' nauwelijks. Het zegt genoeg over je IQ. En nee, ik ben niet geïnteresseerd in die twee cijfers.
Dit klopt als er daadwerkelijk een faillisement is. Maar als dat niet uitsproken of zelfs maar aangevraagd is, blijft dhr XXXX aansprakelijk voor de middelen (als het een eenmanszaak is). En bij de instanties schijnt geen faillisement te bestaan. Dus is dat wel noodzakelijk om te weten of jou analyse klopt. Het is namelijk ook zeer dubieus dat dhr XXXX wel een hoop andere klanten terugbetaald heeft, dat is niet normaal bij een daadwerkelijk faillisement.

Dus blijft de vraag hangen: Is het een faillisement of is het een bedrijfsbeeindiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251412

[...]

Uit recente onderzoeken is gebleken dat mensen die het snel over IQ van andere hebben (in een beledigende context), meestal heel erg oppervlakkig kunnen denken. Ik hoop dat het niet het geval is bij u, want blijkbaar u heeft de kern van mijn verhaal niet zo goed begrepen.

A) Zoals de heer of mevrouw cyberpope zei, het gaat hier niet over een faillissement (tenminste nu nog niet) en er zijn wel mensen die hun geld hebben teruggekregen.

B) Mijn interpretatie van "er even heenrijden" is blijkbaar heel anders dan die van u. want u denkt gelijk aan geweld en agressie, maar bij mij was het meer duidelijkheid over de stand van zaken.

In iedergeval heb geen zin om lessen te geven maar probeer aub netjes te communiceren en blijf bij de kern van het onderwerp (STAND VAN ZAKEN EUROMAXI) en probeer de gedupeerden te helpen ipv nutteloos commentaar te geven.

Ik dank u zeer voor de aandacht.

Wauw, stoere jongen, en wat ga je doen als je daar aankomt? Veel meer dan een verhaal van iemand die nu niets meer mag zal je niet krijgen. Beetje jammer voor jou is dat deze heer net zelfstandig naar het toilet mag gaan en zeker geen beschikking meer heeft over financiele middelen van het bedrijf.

@Tarint:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:36
Wat te doen als je nog geld krijgt?

Het is kennelijk twijfelachtig of Euromaxi failliet is. Volgens diverse posts is er niets te vinden over een faillissement. Natuurlijk wil iedereen die nog geld of goederen van Euromaxi tegoed heeft nu actie ondernemen. Misschien kan ik het een en ander verduidelijken.

Of Euromaxi nu wel of niet failliet is, er is vooralsnog géén sprake van een strafbaar feit. Dat zou pas een rol kunnen spelen als er bijvoorbeeld geld is verduisterd. Daar is (nog) niets van gebleken. Aangifte doen heeft dus geen enkele zin. Het probleem ligt in de privaatrechtelijke en niet in de strafrechtelijke sfeer.

Ik ga er van uit dat de ondernemer zelf geen faillissement heeft aangevraagd. Om failliet verklaard te worden, zal de schuldenaar minimaal één direct opeisbare schuld moeten hebben en dient er een steunvordering te zijn van tenminste één andere schuldeiser. Bovendien moet er sprake zijn van een situatie waarin de schuldenaar feitelijk niet betaald. Nu zijn er veel mensen die geld willen zien, maar het kan zijn dat (nog) niemand het faillissement heeft aangevraagd. Het zou dus goed kunnen zijn dat Euromaxi geen geld meer heeft om te betalen (of er zijn andere bedrijfsorganisatorische redenen zoals ziekte), maar dat niemand naar de rechter is gestapt met een verzoek om het faillissement uit te spreken.

Wat moet je dan doen? Allereerst moet Euromaxi de tijd krijgen om de bestelde goederen te leveren. In geval van een internetorder geldt dat de verkoper binnen dertig dagen na de bestelling het product of de dienst moet leveren, tenzij hierover expliciet een andere afspraak is gemaakt. (BW 7:46f zegt: "Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is."). Weliswaar staat (stond) er in de Algemene Leveringsvoorwaarden van Euromaxi een termijn van 90 dagen, maar het lijkt mij niet dat kopers expliciet hebben ingestemd om af te wijken van de wet.

Zodra deze 30 dagen voorbij zijn, is de verkoper in verzuim. Dit levert grond op om de koopovereenkomst te ontbinden. (BW 6:265 zegt: "Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.")

Omdat het om koop op afstand gaat, kan het ontbinden van de koopovereenkomst dus zonder ingebrekestelling. Dit doe je door een brief te sturen met "Ik stel vast dat u in verzuim bent bij het nakomen van onze koopovereenkomst. U heeft de volgende goederen niet binnen 30 dagen geleverd omschrijf goederen. Op grond hiervan ontbind ik de koopovereenkomst. Ik vorder het door mij betaalde bedrag van € betaald bedrag van u terug. U kunt dit overmaken op mijn rekening nummer ... Ik verzoek u binnen 2 weken dit bedrag te betalen." (Je moet de verkoper een redelijke termijn geven om te betalen.) De brief hoeft niet persé aangetekend te zijn. Daar heb je pas iets aan als de verkoper ooit zou ontkennen dat hij de brief heeft ontvangen. Als de zaak dicht is, goede kans dat de brief dan niet bezorgd wordt.

Pas nadat ook deze twee weken voorbij zijn, kan je nadere maatregelen nemen. Ik zou in ieder geval dan nog apart een ingebrekestelling sturen, waarbij je de verkoper ook nog meedeeld dat je de wettelijke rente en de invorderingskosten in rekening zal brengen. Vanaf dit moment heb je waarschijnlijk juridische hulp nodig. Je kan/moet daarna kiezen uit twee dingen: of je vraagt faillissement aan, of je stuurt de deurwaarder erop af. Dat laatste ligt wellicht het meest voor de hand; faillissement wordt vaak aangevraagd door de belastingdienst. Maar je zult hier wel eerst zelf kosten voor moeten maken. Het is de vraag wie daar zin in heeft. Reken voor een incassoprocudere met deurwaarder en rechterlijke uitspraak op zeker € 700. Dit kan je wel terugkrijgen, maar dan moet er wel iets te halen zijn. Vaak kan een deurwaarder je daar wel over informeren.

Mocht Euromaxi failliet zijn of gaan, dan gaat de curator kijken hoeveel geld er nog te halen is. Het is niet zo dat leveranciers automatisch voorrang hebben. Dat hangt ervan af hoe ze dat geregeld hebben. Belangrijker is dat de werknemers en de Belastingdienst voorgaan. Het is echter echt niet zo dat je 'toch niets krijgt'. Je moet je vordering indienen bij de curator. Meestal pas véél later komt er al dan niet een uitkering op je vordering. Het indienen van een vordering bij een curator is gratis.

Sommige kopers hebben al geld teruggekregen. De curator kan dit geld alléén bij die kopers weer terugvorderen ('Actio Pauliana') als deze betaling kort voor het uitspreken van het faillissement heeft plaatsgevonden, en als bovendien beide partijen redelijkerwijs konden weten dat het faillissement eraan zat te komen. Dat zal voor bijna alle gewone internetklanten niet het geval zijn. Mocht de verkoper tijdelijk niet in staat zijn om de zaak goed te runnen, dan maakt het de betalingen die al wél zijn gedaan nog niet onrechtmatig. Zelfs niet als Euromaxi in een later stadium failliet gaat.

Kortom: stuur zeker een brief. Kijk daarna pas of je verder wilt gaan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Helaas ongeveer het zelfde verhaal als bij iComputers :( heel veel suc6 voor de gedupeerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 16:31

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Yorcom Computers B.V. neemt Aftersales Euromaxi over.

Euromaxi in Spijkenisse heeft om bedrijfseconomische redenen de deuren moeten sluiten. Dat is niet alleen spijtig voor het bedrijf en het personeel, maar zeker ook voor de klanten.
Zij worden geconfronteerd met het probleem dat zij met garantieclaims nergens meer terecht kunnen.

Gelukkig is een oplossing gevonden doordat Yorcom Computers BV in Vlaardingen de aftersales van Euromaxi per direct overneemt.
Producten die binnen de geldende garantietermijn defect raken kunnen dan ook bij Yorcom Computers BV worden aangeboden voor herstel of vervanging volgens de oorspronkelijke garantievoorwaarden.

Hoewel Yorcom uitdrukkelijk geen aansprakelijkheid overneemt voor zaken die via Euromaxi zijn aangeschaft zullen garantieclaims op gebruikelijke wijze worden afgehandeld.

Voor het indienen van garantieclaims is een speciaal webformulier ontwikkeld.
Ga voor meer informatie naar de website http://www.yorcom.nl/garantie/

Modbreak:Shopreviews aangaande de RMA afhandeling van producten gekocht bij Euromaxi mogen niet in de Shopreview van Yorcom worden geplaatst, maar horen thuis in de Shopreview van Euromaxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

De mail komt zojuist binnen alhier.
Mooie oplossing voor het probleem, en erg netjes van de jongens en meisjes van Yorcom om deze oplossing te bieden, al dan niet tegen een vergoeding.
Ik heb er ook mee te maken, o.a. mijn printer is nog in de garantieperiode. (Nog niet nodig gehad gelukkig)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 09:38
Veel computershops maken er ook geen probleem van om garantie te verlenen op artikelen die niet bij hun gekocht zijn, uiteraard vragen ze hiervoor meestal wel een vergoeding. (yorcom in deze 19,95 wat me erg billijk lijkt) Toch weer een geruststelling voor flink wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

dominator schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:38:
Veel computershops maken er ook geen probleem van om garantie te verlenen op artikelen die niet bij hun gekocht zijn, uiteraard vragen ze hiervoor meestal wel een vergoeding. (yorcom in deze 19,95 wat me erg billijk lijkt) Toch weer een geruststelling voor flink wat mensen.
Ik vind het eerlijk gezegd veel. Garantie wordt uiteindelijk toch gewoon door de fabrikant van het product geleverd?

In mijn geval krijg ik een vervangend zijpaneel van mijn 3 weken oude Antec P-182 direct van Antec aangezien Euromaxi failliet is. Keurig geregeld door Antec wat mij betreft, zonder dat ik lang heen en weer heb moeten mailen. Als ik dit voor 20 euro via Yorcom had moeten regelen dan had ik me wel genaaid gevoeld eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swaptor schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:33:
De mail komt zojuist binnen alhier.
Mooie oplossing voor het probleem
Het rare is dat ze mij dus ook zo'n email geschreven hebben. Een hele mooie mail sturen met 'Graag willen wij via deze weg al onze klanten bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen' en 'Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en u naar tevredenheid een oplossing te hebben geboden' aan iemand van wie je wel geld hebt ontvangen maar niks hebt geleverd en ook niks hebt terugbetaald... dat is toch zout in de wonde wrijven.

Hoe komen ze er bij dat dit een oplossing is voor mij?

Als je een standaard mail uitstuurt, pas dan wel op naar wie je hem opstuurt - aan die mensen voor wie je een oplossing hebt gevonden. Of zet er meteen in wat de rest in de toekomst kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Is die tent (Euromaxi) nou failliet of niet? Leuk dat Yorcom de garantieaanspraken overneemt, maar wat is nu de status van Euromaxi?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 93400 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:42:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd veel. Garantie wordt uiteindelijk toch gewoon door de fabrikant van het product geleverd?

In mijn geval krijg ik een vervangend zijpaneel van mijn 3 weken oude Antec P-182 direct van Antec aangezien Euromaxi failliet is. Keurig geregeld door Antec wat mij betreft, zonder dat ik lang heen en weer heb moeten mailen. Als ik dit voor 20 euro via Yorcom had moeten regelen dan had ik me wel genaaid gevoeld eigenlijk.
De fabrikant zal best zijn garantieverplichtingen nakomen, echter als je het hele proces wil weten van het innemen van het produkt, een RMA nummer aanvragen, het opsturen, en het weer inboeken van de retour gekomen artikelen denk ik dat je het ook met mij eens bent dat 19,95 een schijntje hiervoor is. Ook de service-medewerkers van yorcom zullen graag hun salaris weer krijgen aan het eind van de maand.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Het zou mij overigens niet verbazen dat EM failliet verklaring heeft aangevraagd ivm een scheiding oid. Want dit zou in mijn ogen ook goed in het familie straatje kunnen vallen. (dit blijft natuurlijk een suggestie en ik hoop persoonlijk dat dit niet het geval is voor de eigenaar).
Anoniem: 93400 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:42:
[...]

<<ging over 19,95 dit Yorcom berekent>>
Ik vind die kosten eigenlijk wel mee vallen hoor. Als je ervan uit gaat dat zij het product naar de fabrikant /groothandel moeten sturen. En wanneer deze terug is weer naar de klant dan ben je alleen al met TNT tarieven 12,40 kwijt (kosten yorcom) daarnaast nog eens de tijd die het kost om een RMA in te dienen, pakket verwerken voor verzending en later ook weer bij retour zending. Dan heb je het al gauw over 10 a 15 min arbeid voor wel echt 6,55 euro. Niet echt een winstpakker volgens mij.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

In mijn geval hoeft er niets teruggestuurd te worden, dus dat maakt het al iets anders. Het betalen van 20 euro voor een product van 110 euro (2wk oud) zou mij alleen enorm tegenstaan.

Ik neem trouwens aan dat Yorcom wel een deal met TNT (of ander verzendbedrijf) heeft en dat verzenden echt wel goedkoper kan. Meerdere RMA's ineens versturen is natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar goed, iets betalen om toch je garantie te krijgen is natuurlijk altijd beter dan niets.

Yorcom zal hier ongetwijfeld niet slechter van worden. Altruïsme is namelijk een fabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 93400 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:24:
Yorcom zal hier ongetwijfeld niet slechter van worden. Altruïsme is namelijk een fabeltje.
Ik hoop het niet voor ze, vind het eigenlijk wel een flinke stap om jezelf als 'service&rma redder' op te werpen voor een webshop die ermee stopt. Grote kans dat ze toch ineens jou verantwoordelijk houden voor iets wat ooit door euromaxi kan zijn aangericht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wokschotel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:00:
Is die tent (Euromaxi) nou failliet of niet? Leuk dat Yorcom de garantieaanspraken overneemt, maar wat is nu de status van Euromaxi?
Dit is het meest relevante van het verhaal... Ben ook benieuwd.

Anders kan Yorcom wel faciliteren, maar blijft de oud eigenaar aansprakelijk als er geen faillisement is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Toad schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:56:
Vroeger kocht ik mijn PC spullen bij Digiworld in Spijkenisse/Hekelingen en die ging failliet.
Toen kocht ik mijn PC spullen bij Icomputers en die ging ook failliet. Daarna kocht ik mijn PC-spullen bij Euromaxi en die is dus nu ook failliet.

Kortom: elke winkel waar ik PC -spullen koop die gaat failliet.

Heb laatst ook iets gekocht bij Yorcom. Grote kans dat die hetzelfde lot ondergaat als bovenstaande winkels.......
Haha iedereen uit Spijkenisse en omstreken heeft bij die winkels gekocht, ik ook. Het voordeel is dat je altijd direct contact hebt, waardoor ik ook nooit problemen met hun heb gehad.
Mijn laatste aankoop is mijn Asus C90S laptop. Ik zit nu alleen met het probleem dat mijn Graka oververhit raakt tijdens gamen (110 graden !!). Dat was eerst niet zo, dus ik moet nu naar Yorcom om RMA te doen. Ik vraag me af of ik niet direct met Asus contact kan opnemen, aangezien ze 2 jaar worldwide garantie geven, gaat het nog uitzoeken :)

Ik vind het wel jammer, was altijd lekker goedkoop.

Edit:

Bedankt iedereen hieronder ;) _/-\o_ Ik zag ook dat ze garanderen dat hij maar een week bij hun is (uitgezonderd opstuurtijd)

[ Voor 5% gewijzigd door xesisoj op 12-02-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Asus notebooks kun je altijd het beste via asus zelf aanmelden, de winkel zou alleen maar een vertragend tussenstation opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192323

xesisoj schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:48:
[...]

Haha iedereen uit Spijkenisse en omstreken heeft bij die winkels gekocht, ik ook. Het voordeel is dat je altijd direct contact hebt, waardoor ik ook nooit problemen met hun heb gehad.
Mijn laatste aankoop is mijn Asus C90S laptop. Ik zit nu alleen met het probleem dat mijn Graka oververhit raakt tijdens gamen (110 graden !!). Dat was eerst niet zo, dus ik moet nu naar Yorcom om RMA te doen. Ik vraag me af of ik niet direct met Asus contact kan opnemen, aangezien ze 2 jaar worldwide garantie geven, gaat het nog uitzoeken :)

Ik vind het wel jammer, was altijd lekker goedkoop.
Geen idee waar de PM functie zit op het forum dus maar even zo:
Direct Asus:
http://rma.asus.de/pick_eu/nl/ ook voor Notebook al staat er pda vanaf pda 67xxx serienummer geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 192323 op 12-02-2008 19:17 ]

• MasQQ
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Voegt niets toe.

[ Voor 93% gewijzigd door Longbeard op 14-02-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 19:36
[...]

@Tarint:

Nouja, ik kan mij zijn reactie voorstellen hoor.. Je betaald veel geld voor een laptop die niet geleverd wordt, en na levering blijkt het een goedkoper model waar je wel de hoofdprijs voor betaald hebt... Ik zou ook verhaal willen halen, aangezien het er een beetje op lijkt dat ze deze bestelling over het randje hebben willen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Voor speculaties is dit topic niet bedoeld.

[ Voor 96% gewijzigd door Longbeard op 17-02-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Modbreak:svp ontopic!

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-02-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168935

Ik heb dus een hele tijd terug (30-08-2007) een bestelling geplaatst over een Samsung Syncmaster 226BW t.w.v. 317.35 euro.
Na een tijdje is er bericht gegeven dat er een product verstuurd zou zijn.
Weer een aantal maanden later is er te kennen gegeven dat het product vermist zou zijn maar er een oplossing geprobeerd te vinden zou worden, nu is het geval dat ze zeggen een nieuw product besteld te hebben en deze op te sturen (16-01-2008).
Maargoed er is dus nooit iets geleverd en nu is er aangekondigd dat het bedrijf wegens faillisement / bedrijfsbeeindiging ermee is opgehouden en dat de aftersales door Yorcom overgenomen zijn...
Nu wou ik toch nog graag een oplossing zoeken om alsnog het verschuldige geld terug te krijgen aangezien Yorcom mij niet verder kan helpen omdat die de aftersales overneemt en er is dus nog geen product geleverd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paterke1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10-2022
Voegt niets toe.

[ Voor 98% gewijzigd door Longbeard op 17-02-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De website is nu helemaal weggehaald, de domeinnaam lijkt veer vrij te zijn.

Dus emails sturen heeft waarschijnlijk ook geen zin meer, al kreeg ik toch al geen antwoord meer. De enige weg is dus nog post sturen, en als daar geen reactie op komt, juridische stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
Het forum is een open communcatiemiddel - als er relevante info is zien we die graag publiek en niet in een prive mailbox. Overigens is vragen "of er al nieuws is" niet echt een nuttige bijdrage; als mensen nieuws hebben melden ze het vanzelf. :)

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-02-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt van de KvK altijd zon regio krantje daarin is opgenomen een lijst met bedrijven die failliet zijn verklaard. Geen Euromaxi in deze lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 09:21
Sorry voor de topic-kick, maar misschiej is dit wel nuttige informatie:

Afgelopen zaterdag was ik in het centrum van Spijkenisse en ben ik even langs Euromaxi gelopen.

Alle logo's van de bedrijfsnaam zijn van het pand verwijderd en he pand was leeg, alleen de luxaflex hingen er nog. Failliet of niet, de winkel is in elk geval `weg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 16:31

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Met de opening van SF past dit topic beter in SF. :)

PW > SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177875

Net met KvK gebeld. Euromaxi is OPGEHEVEN en dus niet failliet! Tevens was het een eenmanszaak wat betekend dat de heer XXX persoonlijk aansprakelijk is. Ik heb zijn volledige NAW gegevens van de KvK. Ik zal zo netjes zijn om die niet hier te posten maar ik raad wel iedereen aan om zelf de KvK te bellen om dit te vragen en de heer XXX een brief te sturen om eventuele tegoeden op te eisen en bij uitsluiting van een reactie aangifte te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, dat is belangrijk om te weten. Hij blijft persoonlijk aansprakelijk voor alle leveringen, garanties en ander ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een brief de deur uitgedaan naar de heer XXX met het verzoek het geld wat hij mij verschuldigd is te betalen tezamen met de boodschap dat als hij niet binnen twee weken hiermee over de brug komt (na meer dan 3 maanden) ik aangifte doe bij de politie.
Ik adviseer bij deze aan iedereen om hetzelfde te doen. Liefst met een aangetekende brief. Hoe meer mensen dit doen des te serieuzer de politie deze zaak neemt en hoe eerder ze hier actie tegen ondernemen. Zodoende kunnen ze het ook onder één zaak brengen. Verwijs ze dus naar deze draad. (Mijn ervaring met de politie is dat dit over het algemeen niet de meest intelligente en pro-actieve instelling is. De zaak voor ze voorkauwen en werk uit handen nemen scheelt altijd wat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

maar ik zag bij opgelicht gister dat een opgeheven bedrijven alsnog failliet verklaard kan worden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, hier kan in het extreemste geval soms jaren overheen gaan voordat de curator alles rond heeft en uiteindelijk tot een faillissement overgaat. Meestal is dit enkele weken. We zijn nu 3 maanden verder wat al langer dan gebruikelijk is. Maar mocht het alsnog failliet verklaart worden, hij zal ALTIJD persoonlijk aansprakelijk blijven aangezien het een eenmanszaak was. Dit veranderd dus niets aan mijn bovenstaande advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:32
Anoniem: 177875 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:41:
Klopt, hier kan in het extreemste geval soms jaren overheen gaan voordat de curator alles rond heeft en uiteindelijk tot een faillissement overgaat.
Een curator komt pas in beeld nadat de Rechtbank het faillissement heeft uitgesproken. En om zo'n uitspraak te krijgen heb je niets aan een aangifte, maar moet er iemand zijn die het faillissement aanvraagt.
Meestal is dit enkele weken. We zijn nu 3 maanden verder wat al langer dan gebruikelijk is. Maar mocht het alsnog failliet verklaart worden, hij zal ALTIJD persoonlijk aansprakelijk blijven aangezien het een eenmanszaak was. Dit veranderd dus niets aan mijn bovenstaande advies.
Vergeet niet dat er ook nog de kans is dat iemand in de WSNP terecht komt. Dan is zoiemand na 3 jaar vrij van schulden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261090

Ons oplichtertje reageert niet op brieven.
De politie geeft ook niet thuis (half april gebeld, en zou terug gebeld worden)
Misschien de lokale-, of de landelijke publiciteit inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Doe toch niet zo simpel. Als iemand geen geld heeft, dan heeft hij geen geld. Dan schakel je Opgelicht in, en dan? Dan gaan ze hem opzoeken, tikken ze hem op zijn schouder, wil hij niet praten, en dan? Komt er dan ineens wél geld? En ook al heeft hij geld, denk je dan echt dat hij dat ineens wél gaat geven als Opgelicht hem daartoe maant?

Als je iemand hebt die de boel flest en met de noorderzon vertrekt dan zit er maar één ding op om écht verhaal te halen en dat is gewoon beslag leggen of zijn faillissement aanvragen. Daarvoor kun je genoeg recherchebureaus inschakelen (bijv. fif33, GGN, Hoffmann) die dan informatie inwinnen over waar zoiemand woont, waar hij banktegoeden en vermogen heeft e.d. en dat kun je dan beslaan en uitwinnen.

De enige weg om écht met de vuist op tafel te slaan (buiten eigenrichting dan :P) is gewoon alles in rechte afdwingen, waarbij je er inderdaad - zoals StevenK al opmerkte - ernstig rekening mee moet houden dat iemand zal zeggen dat hij de WSNP inwil, waarna hij in beginsel na drie jaar van zijn schulden af is (als hij zich netjes aan de regels houdt). Dan kun je daarna je schuld nooit meer op hem verhalen omdat die schuld er gewoon niet meer is (althans, voor de kenners: het is geen opeisbare schuld meer, maar nog wel een natuurlijke verbintenis).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Anoniem: 261090 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:59:

Misschien de lokale-, of de landelijke publiciteit inschakelen?
of je registreren op dit forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nare man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:07:
Als je iemand hebt die de boel flest en met de noorderzon vertrekt dan zit er maar één ding op om écht verhaal te halen en dat is gewoon beslag leggen of zijn faillissement aanvragen. Daarvoor kun je genoeg recherchebureaus inschakelen (bijv. fif33, GGN, Hoffmann) die dan informatie inwinnen over waar zoiemand woont, waar hij banktegoeden en vermogen heeft e.d. en dat kun je dan beslaan en uitwinnen.
Gaat dat ook op als die persoon uit Nederland vlucht, en vervolgens getraceerd wordt in bijv. Spanje (Europa & EU-land) , Noorwegen (wel Europa maar geen EU-land) of Colombia (ander werelddeel)?

Kortom, hoever reiken de armen van schuldeisers, banken, belastingdienst; zijn daar internationale afspraken danwel "uitleveringsverdragen" voor?
Of is zo'n persoon eenmaal over de grens "untouchable"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag dus zoals gezegd na twee weken van geen reactie van de meneer achter Euromaxi een aangifte wezen doen bij de politie. Mijn hier eerder gemelde lage vertrouwen in de politie werd maar weer eens bevestigd. Mijn afspraak was niet doorgekomen en naast dat was ik helemaal voor niks gekomen aangezien ze hiervan geen aangifte konden doen aangezien er geen strafbaar feit gepleegd is. Ze gaan wel een onderzoek instellen om te kijken of ze deze man toch iets kunnen maken. Uiteraard heb ik deze draad aan ze doorgegeven.

Er is inmiddels nog steeds geen faillissement voor Euromaxi, wat betekent dat er ook geen curator is die aan te schrijven valt. Meneer betaald dus gewoon lekker niet en zolang niemand een faillissement aanvraagt vind hij het wel best. Voor een faillissement moeten minstens 2 mensen dit doen en dit moet via een advocaat. Ik krijg maar 105 euro van hem. Ondanks dat het voor mij een principekwestie is ga ik toch voor dat bedrag geen advocaat in de arm nemen. Daarom roep ik bij deze mensen op in deze draad die voor een aanzienlijk hoger bedrag gedupeerd zijn wel te doen! Misschien dat de kosten gezamenlijk gedeeld kunnen worden onder meer dan 2 personen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Tweakers wel zo handig zijn om dit goed gezamenlijk via internet te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

zodra de BTW na enkele maanden achterstand niet betaald is en een of twee leveranciers, dan gaat dat heel vlug ;)

maarja
Wij kunnen niet in de boeken kijken van Euromaxi natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261822

Ook ik ben een slachtoffer van Euromaxi. Ik heb op 19 januari betaald, 24 januari was site weg, ik heb tot op heden niets ontvangen. Via de kvk heb ik de gegevens opgevraag en heb geprobeerd in contact te komen met de eigenaar, echter de buren hebben weinig of geen contact met ze, ofschoon ze er lang wonen, zo'n 20 jaar ! Ik vind het een schandelijke zaak, je kan hiermee als consument maar weinig mee. Indien er mensen zijn welke een zaak willen aanspannen dan doe ik graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRoZZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 11:46
Ik was uit nieuwsgierigheid nog even op zoek gegaan, daar ik ook een van de mensen
ben die een bestelling geplaatst heeft twv 500,- en daar nooit iets van gezien heb.

Nu is er een bericht geplaatst dat Euromaxi failliet is verklaard :

http://www.curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=97719

Hopelijk dat er vanaf nu acties ondernomen kunnen worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden! En dat ik dus voor een verzoek voor garantie bij Yorcom terecht kan!
Al iemand goede ervaringen dat de garantie afhandeling van een produkt, origineel aangeschaft bij Euromaxi, bij Yorcom goed afgehandeld is?

Update: ik kreeg netjes een email van Yorcom. Met de opmerking de monitor aan te melden bij Samsung aangezien er 3 jaar on site garantie op zou zitten.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 614 op 12-04-2009 13:00 ]

Pagina: 1 2 Laatste