Ik heb sinds kort een Nvidia 7900 GS AGP 256MB DDR3 256Bit XFX videokaart in mijn bezit. Het is een mooie AGP kaart. Nu het probleem: bij alle games heb ik dikke artifacts in beeld, zo erg totdat je op een gegeven moment niks meer kan zien, of het hele systeem hangt zich zelfs op!
Wat heb ik gedaan?
- Recovery van XP Home SP2, hierna alle updates binnen gehaald.
- Allernieuwste Direct X van de Microsoft site
- Allernieuwste Nvidia drivers, van nvidia.com
- Allernieuwste Moederbord drivers
Hierna de spellen opnieuw geinstalleerd, en wat bleek?
Opnieuw de artifacts en ook de hangups. Het is echt heel vervelend om op deze manier te gamen, want je kan a) niks zien en b) je weet niet wanneer de computer zich ophangt.
Ik heb met drivercleaner pro de drivers van de oude nvidia kaart verwijderd voordat ik de nieuwe drivers geinstalleerd had.
'Spellen' die ik getest heb: 3d mark 2003, 2005 en 2006, F.E.A.R. Combat, Bioshock en nog enkele demos.
Ik denk niet dat de videokaart stuk is, soms blijven de artifacts even weg.
Wat te doen? Zie ik wellicht iets over het hoofd?
De temp van de videokaart is niet meer dan 52 graden celcius.
Wat heb ik gedaan?
- Recovery van XP Home SP2, hierna alle updates binnen gehaald.
- Allernieuwste Direct X van de Microsoft site
- Allernieuwste Nvidia drivers, van nvidia.com
- Allernieuwste Moederbord drivers
Hierna de spellen opnieuw geinstalleerd, en wat bleek?
Opnieuw de artifacts en ook de hangups. Het is echt heel vervelend om op deze manier te gamen, want je kan a) niks zien en b) je weet niet wanneer de computer zich ophangt.
Ik heb met drivercleaner pro de drivers van de oude nvidia kaart verwijderd voordat ik de nieuwe drivers geinstalleerd had.
'Spellen' die ik getest heb: 3d mark 2003, 2005 en 2006, F.E.A.R. Combat, Bioshock en nog enkele demos.
Ik denk niet dat de videokaart stuk is, soms blijven de artifacts even weg.
Wat te doen? Zie ik wellicht iets over het hoofd?
De temp van de videokaart is niet meer dan 52 graden celcius.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 13:14 ]