Vage screen artifacts met 8800 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 13:27

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Heb sinds kort een probleem met mijn 8800 GT (die ik pas een maandje of twee heb), bij sommige spellen zoals World In Conflict, Armed Assault krijg ik screen artifacts in vorm van driehoeken (zie screenshot). Bij andere spellen heb ik dit niet of nog niet gemerkt :S.

Temps volgens Rivatuner gaan niet boven de 55 graden (idle 38). Heb ook verschillende drivers geprobeerd.. 169.02, 169.09, 169.28, same shit.

Afbeeldingslocatie: http://s18.photobucket.com/albums/b120/Berghoff/th_wic2008-01-2318-17-50-65.jpg

Specs:

GFX: Sparkle 8800 GT
PSU: Antec Neohe 430 W
Mobo: Gigabyte DS4 rev2.0
CPU: Intel E6750
Creative Xi-fi
1 HD

Waar kan dit aan liggen? Is het kaartje kapot? :'( 8)7

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En wat je kan doen is eerst even een drivercleaner over je installatie laten gaan om je oude drivers te verwijderen en daarna moet je even nieuwe drivers installeren.

[ Voor 58% gewijzigd door Outerspace op 24-01-2008 08:20 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 00:15
Windows opnieuw installeren zou een goede keuze zijn. Volgens mij zal je die artifacts alleen met directx hebben. Probeer eens een aantal opengl games, de kans is groot dat die geen artifacts hebben. Ik heb dit ook al voor gehad en was gewoon een driver probleem.

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Zal Windows eens opnieuw installeren. Heb ArmA net in windowed mode getest en geen last van artifacts :S. Ook Call of Duty 4 werkt goed verder.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
TweakJerommeke schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:49:
Zal Windows eens opnieuw installeren. Heb ArmA net in windowed mode getest en geen last van artifacts :S. Ook Call of Duty 4 werkt goed verder.
Zoals hierboven aangegeven:

En wat je kan doen is eerst even een drivercleaner over je installatie laten gaan om je oude drivers te verwijderen en daarna moet je even nieuwe drivers installeren.

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
_Silencer schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:56:
Windows opnieuw installeren zou een goede keuze zijn. Volgens mij zal je die artifacts alleen met directx hebben. Probeer eens een aantal opengl games, de kans is groot dat die geen artifacts hebben. Ik heb dit ook al voor gehad en was gewoon een driver probleem.
Heb meteen even een full-reinstall gedaan (met format) en werkt weer perfect! Echt raar.. hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen zodat ik XP niet hoef te reinstallen voor een paar drivertjes? :D
Pagina: 1