**en ik maar denken dat het er al duidelijk stond (A)**
Verwijderd
staat ook duidelijk wim files van een vista dvd die van dell is ook vista
dusja...
haha duidelijk hier een geval van ebk bij ons
haha duidelijk hier een geval van ebk bij ons
Verwijderd
Goedemiddag,
ik heb mijn hele WDS omgeving in orde, image is geupload naar de server. Ik heb de handleiding van verschillende sites geprobeerd maar blijf steeds op hetzelfde probleem hangen en dat ik als ik het image wil terugzetten dat ik dan weer hetzelfde scherm krijg om een image te maken. Er staat in de installatie groep een image van xp.Ik heb precies de handleiding van GOT gevolgdt en ook een boot image "image maken"en "image terugzetten Verder kom ik dit probleem helemaal bij niemand tegen op internet. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb ook dat handleiding geprobeerd die hier online staat."BTW ik heb gewoon de boot.wim van de vista cd gebruikt.
Alvast bedankt.
Mvg Teun.
ik heb mijn hele WDS omgeving in orde, image is geupload naar de server. Ik heb de handleiding van verschillende sites geprobeerd maar blijf steeds op hetzelfde probleem hangen en dat ik als ik het image wil terugzetten dat ik dan weer hetzelfde scherm krijg om een image te maken. Er staat in de installatie groep een image van xp.Ik heb precies de handleiding van GOT gevolgdt en ook een boot image "image maken"en "image terugzetten Verder kom ik dit probleem helemaal bij niemand tegen op internet. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb ook dat handleiding geprobeerd die hier online staat."BTW ik heb gewoon de boot.wim van de vista cd gebruikt.
Alvast bedankt.
Mvg Teun.
Ik ben nu ook bezig met WDS, maar als ik jullie tutorial volg en dan uitkom bij "kopieer de map sysprep" naar C:
en dan sysprep.exe uitvoeren, dan kan ik mini-setup niet aanvinken, enig idee hoe dat komt?
Misschien omdat ik in het inf bestand productkey heb weggehaald? en wat is het voordeel van het gebruik van mini-setup?
en dan sysprep.exe uitvoeren, dan kan ik mini-setup niet aanvinken, enig idee hoe dat komt?
Misschien omdat ik in het inf bestand productkey heb weggehaald? en wat is het voordeel van het gebruik van mini-setup?
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Verwijderd
Komt omdat je de oude sysprep gebruikt.
Download de deploy.cab maar bij MS en dan uitpakken met winrar, als je deze sysprep gebruikt lukt het wel.
Download de deploy.cab maar bij MS en dan uitpakken met winrar, als je deze sysprep gebruikt lukt het wel.
Ik wist zelf de oplossing niet....
Maar het staat niet voor niks in de handleiding dat deze gedownload moet worden.
Maar het staat niet voor niks in de handleiding dat deze gedownload moet worden.
Verwijderd
Klein vraagje, Ik heb de WDS helemaal werkend maar nu wil ik die WINPE gaan automatiseren aan de hand van zo'n Unattended.xml file. Maar waar moet ik die plaatsen zodat die gebruikt word?
Ik heb de Unattended.xml file nu geplaatst in de map D:\WDS\ alleen er gebeurt nog niets anders.
Moet je die Unattended file ergens in een speciaal mapje plaatsen?
Ik heb de Unattended.xml file nu geplaatst in de map D:\WDS\ alleen er gebeurt nog niets anders.
Moet je die Unattended file ergens in een speciaal mapje plaatsen?
Verwijderd
In geval van windows vista - windows 7 moet je het bij sysprep.exe plaatsen dus in C:\windows\system32\sysprep in het geval van xp moet je sysprep.inf gebruiken en plaatsen bij sysprep.exe waar je die dan ook maar mag hebben staan
had zelf ook effe vraagje hoe kun je het pad van WDS wijzigen staat nu op D:\RemoteInstall deze moet naar E:\ zonder dat de zooi eraan gaat.
Alvast bedankt.
had zelf ook effe vraagje hoe kun je het pad van WDS wijzigen staat nu op D:\RemoteInstall deze moet naar E:\ zonder dat de zooi eraan gaat.
Alvast bedankt.
@ beide hierboven
Beide instellingen zijn in de opties te vinden van WDS.
Beide instellingen zijn in de opties te vinden van WDS.
ik denk dat jij onze grote vriend google moet raadplegen.
in 2 sec heb ik het antwoord gevonden.
in 2 sec heb ik het antwoord gevonden.
[ Voor 84% gewijzigd door martjah op 01-12-2009 23:22 ]
Verwijderd
ik ben hier nu ook mee bezig en tot nu toe werkt alles goed 
maar nu willen ze vanaf hier locatie A naar locatie B images deployen via het netwerk.
Maar we zitten niet in het zelfde netwerk.
zijn hier manieren voor? zou het via een ftp server kunnen?
of is een vpn verbinding ook een idee? lijkt mij veelste traag gaan..
maar nu willen ze vanaf hier locatie A naar locatie B images deployen via het netwerk.
Maar we zitten niet in het zelfde netwerk.
zijn hier manieren voor? zou het via een ftp server kunnen?
of is een vpn verbinding ook een idee? lijkt mij veelste traag gaan..
Geen hej en groetjes, dit is een forum.....
Tenzij je een heel snelle verbinding hebt zou ik ze deployen via een server in locatie B of via DVD's..
Tenzij je een heel snelle verbinding hebt zou ik ze deployen via een server in locatie B of via DVD's..
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
mm zijn dus ook geen andere mogelijkheden om vanaf hier bij een ander bedrijf images te deployen?
of zijn die er wel maar is dat niet rendabel omdat het gewoonweg te lang duurt?
of zijn die er wel maar is dat niet rendabel omdat het gewoonweg te lang duurt?
Inderdaad, eventueel via een extern HDD met een bootdisk erbij... Of je moet in het weekend willen uitrollen...Coach4All schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:20:
Geen hej en groetjes, dit is een forum.....
Als je genoeg pc´s hebt op voorraad, zou je eventueel die eerst kunnen imagen op lokatie A daarna de PC`s omwisselen op lokatie B. Dit zal verder wel geen oplossing zijn verwacht ik...
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Verwijderd
ok thanks zat idd zelf aan externe HD met vmware, windows server 2008 wds en images te denken.
maar kreeg opdracht om te kijken of het mogelijk was om het via vpn/ftp te doen maar dat wordt niks
maar kreeg opdracht om te kijken of het mogelijk was om het via vpn/ftp te doen maar dat wordt niks
Ligt natuurlijk aan je up/down snelheid van beide locaties. Als beide glasvezel hebben, dan is het lijkt mij geen probleem. Mocht je alleen een SDSL lijn hebben dan gaat het inderdaad lang duren.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:22:
ok thanks zat idd zelf aan externe HD met vmware, windows server 2008 wds en images te denken.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Ik denk dat het het handigste is om op de 2e locatie ook een wds server te hebben draaien (eventueel virtueel ad-hoc servertje) en dat je de images via een externe hdd naar de 2e locatie brengt.
Ik neem aan dat je niet iedere week nieuwe images gaat maken.
Ik neem aan dat je niet iedere week nieuwe images gaat maken.
Verwijderd
nee klopt, we zitten nu met het volgende idee:
HP proliant ml370 g4 met ESX
windows server 2008 r2
WDS installeren met alle images
daar een kopie van maken en dat op een laptop zetten. Dan naar de klant toe en vanaf de laptop de server draaien.
is er een programma waarmee je de server (proliant) en de laptop kunt synchroniseren en dan alleen de WDS server met images.
inmiddels gevonden maar zijn er mensen die er meer over weten en weten of het goed werkt of dat er een ander programma beter is..
Microsoft File Server Migration Toolkit: http://www.microsoft.com/...g/nt4/tooldocs/msfsc.mspx
HP proliant ml370 g4 met ESX
windows server 2008 r2
WDS installeren met alle images
daar een kopie van maken en dat op een laptop zetten. Dan naar de klant toe en vanaf de laptop de server draaien.
is er een programma waarmee je de server (proliant) en de laptop kunt synchroniseren en dan alleen de WDS server met images.
inmiddels gevonden maar zijn er mensen die er meer over weten en weten of het goed werkt of dat er een ander programma beter is..
Microsoft File Server Migration Toolkit: http://www.microsoft.com/...g/nt4/tooldocs/msfsc.mspx
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:47 ]
Ik vraag me af of je daar wel een programma voor nodig hebt..
de images kan je gewoon kopieren/plakken, in de WDS zelf de image toevoegen is ook gebeurd in een paar klikken.
de images kan je gewoon kopieren/plakken, in de WDS zelf de image toevoegen is ook gebeurd in een paar klikken.
Verwijderd
mmm ja idd maar hoe meer het geautomatiseerd wordt hoe beter he 
en als je het automatiseerd kan je het zo instellen dat het elke dag/week/maand gesynced wordt zonder dat je er wat aan hoeft te doen en dus kan het ook mooi buiten werktijd.
en als je het automatiseerd kan je het zo instellen dat het elke dag/week/maand gesynced wordt zonder dat je er wat aan hoeft te doen en dus kan het ook mooi buiten werktijd.
Ik krijg het niet voor elkaar om een image weg te schrijven naar de WDS server.
Als ik de naam van de server in geef zegt hij dat hij geen verbinding ermee kan maken.
Hoe kan dit komen?
Als ik de naam van de server in geef zegt hij dat hij geen verbinding ermee kan maken.
Hoe kan dit komen?
Dat kan eraan liggen dat jou images (de boot images) niet de juiste drivers hebben van de netwerkkaart in de pc
@martjah
Ik doe het via vmware dus er zijn al netwerkdrivers aanwezig dus daar kan het hem niet inzitten.
Ik doe het via vmware dus er zijn al netwerkdrivers aanwezig dus daar kan het hem niet inzitten.
Ik loop vast bij dit punt
6. typ vervolgens: peimg /inf=D:\LANDRIVER\driver.inf "D:\windowspe-x86\mount\Windows"
op deze locatie hadden wij de drivers van onze netwerkkaart staan. Driver.inf moet natuurlijk verandert worden in de naam van het .inf bestand.
herhaal deze stap als je meerdere NIC drivers wilt toevoegen.
in mij geval word dit dus even peimg /inf=D:\LANDRIVER\vmxnet.inf "D:\windowspe-x86\mount\Windows"
Als ik die regel nu invul krijg ik de volgende melding:
D:\windowspe-x86>peimg /inf=D:\LANDRIVER\vmxnet.inf "D:\windowspe-x86\mount\Wind
ows"
'peimg' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
Wat gaat er nu mis? Het lijkt erop dat hij de command peimg niet kent
Wie kan mij helpen
Alvast bedankt
6. typ vervolgens: peimg /inf=D:\LANDRIVER\driver.inf "D:\windowspe-x86\mount\Windows"
op deze locatie hadden wij de drivers van onze netwerkkaart staan. Driver.inf moet natuurlijk verandert worden in de naam van het .inf bestand.
in mij geval word dit dus even peimg /inf=D:\LANDRIVER\vmxnet.inf "D:\windowspe-x86\mount\Windows"
D:\windowspe-x86>peimg /inf=D:\LANDRIVER\vmxnet.inf "D:\windowspe-x86\mount\Wind
ows"
Wie kan mij helpen
Alvast bedankt
http://technet.microsoft....rary/cc749161(WS.10).aspx
hier zie je dat het commando in ieder geval goed is. je moet wel imagex geinstalleerd hebben, hiermee kan je dat namelijk doen.
hier zie je dat het commando in ieder geval goed is. je moet wel imagex geinstalleerd hebben, hiermee kan je dat namelijk doen.
Moet ik imagex op de wds server installeren?martjah schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:19:
http://technet.microsoft....rary/cc749161(WS.10).aspx
lijkt me wel aangezien je de image op de server aanpast
Ik heb dat aik pakketje al wel geinstalleerd
Ik blijf nog steeds hangen op dit:
ows"
Ik heb waik geinstalleerd op de wds
ows"
Ik heb waik geinstalleerd op de wds
Verwijderd
En ik blijf steeds hangen op;
Heb alles ingesteld en gedaan zoals hierboven, maar vervolgens als ik de XP image wil creëren en dus via het netwerk opstart dan gaat hij dus zo lopen...
DHCP...
en dan komt de volgen de error.
"PXE-E53: No Bootfilename Received"
Het gaat om een image van een Fujitsu Siemens Esprimo P2520 met een Windows XP.
Ik heb op de Windows 2003 Server eerst geen ris geïnstalleerd, maar gewoon WDS geïnstalleerd via het configuratiescherm -> software -> Windows onderdelen toevoegen / verwijderen.
Heb alles ingesteld en gedaan zoals hierboven, maar vervolgens als ik de XP image wil creëren en dus via het netwerk opstart dan gaat hij dus zo lopen...
DHCP...
Ik heb op de Windows 2003 Server eerst geen ris geïnstalleerd, maar gewoon WDS geïnstalleerd via het configuratiescherm -> software -> Windows onderdelen toevoegen / verwijderen.
Heb je wel eerst een boot.wim en een capture.wim gemaakt en toegevoegd?Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:53:
En ik blijf steeds hangen op;
DHCP...
En de computer waarvan je boot staat die in hetzelfde netwerk als waar de wds draait?
[ Voor 5% gewijzigd door killerbeast op 08-03-2010 10:30 ]
Ik heb zelf een WDS opstaan op het werk, natuurlijk Win 7 en Win Vista deployen is geen probleem op verschillende hardware.
However,Windows XP op verschillende hardware geeft vaak een massstorage blue screen.
Ik heb bij sysprep.ini een heel scala aan massstorage drivers toegevoegd maar sysprep geeft altijd een "Kan Register niet updaten" fout(Voor we de image maken).
Het spijtige is dat we WDS gebruiken voor PCs van clienteël en dus de hardware veel te verschillend is om voor elke chipset een image te maken.
However,Windows XP op verschillende hardware geeft vaak een massstorage blue screen.
Ik heb bij sysprep.ini een heel scala aan massstorage drivers toegevoegd maar sysprep geeft altijd een "Kan Register niet updaten" fout(Voor we de image maken).
Het spijtige is dat we WDS gebruiken voor PCs van clienteël en dus de hardware veel te verschillend is om voor elke chipset een image te maken.
We all make choices, but in the end, our choices make us.
klik . bovenste hit is meteen een handleidingkillerbeast schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:17:
Ik blijf nog steeds hangen op dit:
.....
Dit is ook gewoon op google te vinden. KLIK. De bovenste hit geeft al meerdere redenen waarom dit zou kunnen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:53:
...
configuratiescherm -> software -> Windows onderdelen toevoegen / verwijderen.
Dit probleem had ik zelf ook als ik teveel drivers erin stopte. Dit heb ik verder niet uitgezocht omdat ik in mijn bedrijfsomgeving maar 2 verschillende hardwareconfiguraties had.Skye Menjou schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:22:
Ik heb zelf een WDS opstaan op het werk, natuurlijk Win 7 en Win Vista deployen is geen probleem op verschillende hardware.
De engelse link in de startpost werkt weer, ik was namelijk van domein veranderd.
Ik zit nu alleen nog met probleem dat het met niet lukt om de goeie drivers te vinden. Ik leg even de situatie uit.
Ik heb windows server 2008 64bit draaien op een esx vmware machine. Heb nu alles goed ingesteld bij de WDS, maar nu wil ik graag testen in de vmware omgeving om een machine opnieuw te installeren via de WDS. Maar krijg elke keer de melding dat hij niet de goede netwerkdrivers heeft. Welke drivers moet ik dan in de boot image gooien die van de esx of van vmware zelf?
Ik heb windows server 2008 64bit draaien op een esx vmware machine. Heb nu alles goed ingesteld bij de WDS, maar nu wil ik graag testen in de vmware omgeving om een machine opnieuw te installeren via de WDS. Maar krijg elke keer de melding dat hij niet de goede netwerkdrivers heeft. Welke drivers moet ik dan in de boot image gooien die van de esx of van vmware zelf?
Maar dat is dus een vmware. Omdat ik alles heb draaien op de esx machine
Verwijderd
edit. gebruikte de image zelf ipv de install.wim

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 10:07 ]
Toen ik het aan testen was op VMWare server, heb ik de drivers van VMware tools (Net en SCSI) gebruikt in de images.Ik neem aan dat het op ESX niet veel anders gaat zijn.killerbeast schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:18:
Ik zit nu alleen nog met probleem dat het met niet lukt om de goeie drivers te vinden. Ik leg even de situatie uit.
We all make choices, but in the end, our choices make us.
Zorg dat je de Intel 1000MT in je template hebt staan. Native support in OS > NT 5.1 aanwezig, inclusief PXE.
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 09-03-2010 15:29 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Jij hebt dus de pvscsi.inf en vmxnet.inf gebruikt?Skye Menjou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:40:
[...]
Toen ik het aan testen was op VMWare server, heb ik de drivers van VMware tools (Net en SCSI) gebruikt in de images.Ik neem aan dat het op ESX niet veel anders gaat zijn.
Intel 1000MT ik heb die driver in de image gezet, maar krijg toch nog de melding dat niet de juiste netwerk driver gevonden is.alt-92 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:27:
Zorg dat je de Intel 1000MT in je template hebt staan. Native support in OS > NT 5.1 aanwezig, inclusief PXE.
In de startpost missen een aantal essentiele zaken.
1:
Altijd een image maken gebaseerd op de ACPIAPIC_UP. Mini-setup kan namelijk detecteren of ACPIAPIC_UP moet worden omgezet naar MP of niet. Voor ACPIPIC moet wel een apart image worden gemaakt, maar deze kun je gewoon maken vanuit een ACPIAPIC. Neem de moeite niet want ACPIPIC komt toch niet meer voor.
2:
In de startpost staat niets over sysprepmassstorage, dat is essentieel als je een image maakt voor deployment.
3:
Ook bij Windows XP kun je mass storage drivers toevoegen aan een offline image. Je kunt tevens een sysprep offline disablen om wijzigingen aan te brengen of nog meer drivers toe te voegen en je kunt drivers aan WDS toevoegen via de $OEM$ folderstructuur.
1:
Altijd een image maken gebaseerd op de ACPIAPIC_UP. Mini-setup kan namelijk detecteren of ACPIAPIC_UP moet worden omgezet naar MP of niet. Voor ACPIPIC moet wel een apart image worden gemaakt, maar deze kun je gewoon maken vanuit een ACPIAPIC. Neem de moeite niet want ACPIPIC komt toch niet meer voor.
2:
In de startpost staat niets over sysprepmassstorage, dat is essentieel als je een image maakt voor deployment.
3:
Ook bij Windows XP kun je mass storage drivers toevoegen aan een offline image. Je kunt tevens een sysprep offline disablen om wijzigingen aan te brengen of nog meer drivers toe te voegen en je kunt drivers aan WDS toevoegen via de $OEM$ folderstructuur.
[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 10-03-2010 17:34 ]
intrigerend hoe populair dit topic ineens weer is voor een OS wat binnenkort op extended support komt...
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Je moet dan natuurlijk wel in je VMX de e1000 als nic neerzetten hekillerbeast schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:24:
[...]
Intel 1000MT ik heb die driver in de image gezet, maar krijg toch nog de melding dat niet de juiste netwerk driver gevonden is.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Je kan zoveel verschillende scenario's maken. Wat voor de één essentieel is, is het voor de ander nog niet.Trommelrem schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:33:
In de startpost missen een aantal essentiele zaken.
1:
2:
3:
Voor extra sysprep info kunnen ze ook google raadplegen, de op is gewoon om mensen op gang te helpen.
ik denk dat de "popolariteit" weer komt omdat er een aantal stages weer beginnen voor leerlingen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat binnen een organisatie alle computersystemen exact gelijk zijn. Het zal ongetwijfeld wel ergens voor komen, maar die organisaties zijn in de minderheid. Het is dus gebruikelijker dat een organisatie meerdere images heeft, vandaar dat het voor bijna iedere organisatie essentieel is om een universeel ACPIAPIC image met een legio mass storage controller drivers te maken.martjah schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:01:
[...]
Je kan zoveel verschillende scenario's maken. Wat voor de één essentieel is, is het voor de ander nog niet.
Voor extra sysprep info kunnen ze ook google raadplegen, de op is gewoon om mensen op gang te helpen.
Verwijderd
Ik heb nu WDS geinstalleerd vista en 7 unattended install etc, dit werkt allemaal goed 
Nu ben ik bezig met windows xp. Alles gaat goed tot ik een image wil terugzetten naar een pc.
Zodra ik in winpe moet kiezen tussen de images staat windows xp er niet meer bij. Terwijl hij er op de server wel bij staat.
Op de server heb ik 3 image groepen:
1. windows 7 (win 7, win 7 unattended)
2. windows vista (vista, vista unattended)
3. windows xp (xp, xp unattended)
Alles hetzelfde gedaan alleen de xp installatie werkt niet.. Iemand enig idee?
Nu ben ik bezig met windows xp. Alles gaat goed tot ik een image wil terugzetten naar een pc.
Zodra ik in winpe moet kiezen tussen de images staat windows xp er niet meer bij. Terwijl hij er op de server wel bij staat.
Op de server heb ik 3 image groepen:
1. windows 7 (win 7, win 7 unattended)
2. windows vista (vista, vista unattended)
3. windows xp (xp, xp unattended)
1. Is je image gebaseerd op ACPIAPIC of ACPIPIC?Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:22:
2. Is HKLM\SYSTEM\Setup aangepast in je image? (o.a. cmdline naar setup.exe -newsetup -mini)
3. Heb je de boot.wim van NT 6.0 of NT 6.1 gebruikt? En dan de amd64 of de i386 versie?
4. Is je image ACPIAPIC_UP of MP?
Want, dat zou kunnen betekenen dat:
1. NT 6.1 boot.wim pakt standaard geen ACPIPIC images van NT 5.x OS'en, gebruik NT 6.0 boot.wim. Amd64 boot.wim pakt sowieso geen ACPIPIC want ACPIPIC amd64 bestaat niet.
2. Sysprep is niet voltooid, voer sysprep alsnog uit.
3. i386 boot.wim pakt wel amd64 images, amd64 boot.wim pakt geen NT 5.x i386 images. Gebruik dus bij voorkeur een i386 boot.wim.
4. NT 6.1 boot.wim installeert op ACPIAPIC_MP systemen ook ACPIAPIC_UP images, NT 6.0 boot.wim niet. Sysprep kan ACPIAPIC_UP omzetten naar ACPIAPIC_MP. Als je NT 6.1 boot.wim gebruikt dan geniet het voorkeur om een ACPIAPIC_UP image te maken, zie deze link voor informatie over de beperking van de NT 6.0 boot.wim.
[ Voor 99% gewijzigd door Trommelrem op 13-03-2010 00:27 ]
Verwijderd
@ trommelrem thanks ben er inmiddels uitgekomen door de sysprep.inf naar sysprep.ini te veranderen ;P
nu heb ik een probleem met windows 7
draai sysprep en capture hem. Zodra ik hem op een pc wil deployen gaat alles goed tot aan het einde..
dan geeft hij de foutmelding: "kan de instellingen voor installatie zonder toezicht tijdens fase (null) niet toepassen"
dan sluit hij af en probeert opnieuw op te starten. dan krijg ik de melding bootmgr is missing?
als ik die bootmgr toe zou voegen aan de image zou het dan goed gaan?
iemand andere oplossingen?
nu heb ik een probleem met windows 7
draai sysprep en capture hem. Zodra ik hem op een pc wil deployen gaat alles goed tot aan het einde..
dan geeft hij de foutmelding: "kan de instellingen voor installatie zonder toezicht tijdens fase (null) niet toepassen"
dan sluit hij af en probeert opnieuw op te starten. dan krijg ik de melding bootmgr is missing?
als ik die bootmgr toe zou voegen aan de image zou het dan goed gaan?
iemand andere oplossingen?
google in het engels voor deze problemen: http://social.technet.mic...ce-4b09-9cad-3077e490620f
verder gaat dit over Windows XP, dusss even in een ander topic a.u.b.
verder gaat dit over Windows XP, dusss even in een ander topic a.u.b.
Verwijderd
thanks had het geprobeerd te vertalen maar mijn engels is niet zo goed 
probleem is waarschijnlijk dat ik de boot.wim van vista gebruikte maar die van windows 7 moest gebruiken
http://www.microsoft.com/...=&ptlist=&exp=&sloc=en-us
probleem is waarschijnlijk dat ik de boot.wim van vista gebruikte maar die van windows 7 moest gebruiken
http://www.microsoft.com/...=&ptlist=&exp=&sloc=en-us
Ik heb de startpost geupdated.
WAIK 1.1 is gebruikt in het gedeelte om drivers toe te voegen.
WAIK 2.0 heeft namelijk geen PEimg
WAIK 1.1 is gebruikt in het gedeelte om drivers toe te voegen.
WAIK 2.0 heeft namelijk geen PEimg
Verwijderd
Ik zit nu met het probleem dat ik op de PC alle images zie behalve die van windows xp..quote: urlDe nieuwe NIC's werden niet herkend in de WinPE omgeving, de WinPE omgeving werd gedownload maar deze kon vervolgens geen verbinding maken met de server zodat een image gedownload/geinstalleerd kon worden.
Maar als ik het op de laptop doe zie ik hem wel en is er niks aan de hand.. heeft dit ook met de netwerk drivers te maken? Kan het me niet voorstellen omdat WinPE op dat moment al geladen is..
het ligt dan aan de HAL..de hal van de pc waarvan je hem gemaakt hebt is anders dan die van de pc waarop je hem wil zetten
HAL probleem. NT 6.1 boot.wim i386 laat geen ACPIPIC images zien, ook niet als het image wel ACPIPIC is.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:33:
[...]
Ik zit nu met het probleem dat ik op de PC alle images zie behalve die van windows xp..
Maar als ik het op de laptop doe zie ik hem wel en is er niks aan de hand.. heeft dit ook met de netwerk drivers te maken? Kan het me niet voorstellen omdat WinPE op dat moment al geladen is..
Een workaround is om winpeshl.ini aan te maken in de Windows\system32 map van de boot.wim met daarin het volgende:
code:
1
2
3
| [LaunchApps] %SYSTEMDRIVE%\Windows\System32\reg.exe,"add HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\ACPI_HAL\0000 /v HardwareID /t REG_MULTI_SZ /d ACPIPIC_UP /f" %SYSTEMDRIVE%\Sources\Setup.exe,"/wds /wdsdiscover" |
Bovenstaande code forceert de uitkomst van de HAL detectie van boot.wim naar ACPIPIC.
Voor ACPIPIC en voor ACPIAPIC moet je dus een boot.wim maken. ACPIAPIC_UP ook voor ACPIAPIC_MP computers, dus twee boot.wim's is voldoende.
[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 25-03-2010 17:03 ]
Verwijderd
Het lukt mij maar niet om mijn RIS aan de praat te krijgen.
Dit zijn de stappen die ik gedaan heb
Ik heb een Fujitsu-Siemens Esprmo P2520, volledig geïnstalleerd inclusief alle software en updates. (NIET aangemeld in mijn domein) en heb alvast Sysprep naar C:/ gekopieerd. (Het bedrijf heeft geen VLK Licentie van Windows XP, maar gebruikt altijd de recovery cd's)
De Windows 2003 Server draait ook "WSUS" dit verloopt gewoon goed. (Dus de DHCP Server zit ergens anders op een server)
Ik heb de RIS geïnstalleerd onder een daarvoor aparte partitie die ik gemaakt heb. onder E:\ en de optie "Niet luisteren op poort 67" aangevinkt, vervolgens "Reageren op alle clientcomputers" aangevinkt en heb daarna gewoon alles precies volgens de handleiding gedaan.
Alleen wanneer ik de FS Esprimo aan doe en de Sysprep tool gedraait heb, dan geeft hij het volgende aan;
PXE - E53 No bootfilename received...
PXE - MOF Exiting bootmanager..
Waarna hij weer opnieuw opstart.
Dus ik heb het idee dat hij niet kan verbinden met de DHCP server, is er ook ergens iets wat ik vergeten ben om in te stellen?
Mvg,
M
Dit zijn de stappen die ik gedaan heb
Ik heb een Fujitsu-Siemens Esprmo P2520, volledig geïnstalleerd inclusief alle software en updates. (NIET aangemeld in mijn domein) en heb alvast Sysprep naar C:/ gekopieerd. (Het bedrijf heeft geen VLK Licentie van Windows XP, maar gebruikt altijd de recovery cd's)
De Windows 2003 Server draait ook "WSUS" dit verloopt gewoon goed. (Dus de DHCP Server zit ergens anders op een server)
Ik heb de RIS geïnstalleerd onder een daarvoor aparte partitie die ik gemaakt heb. onder E:\ en de optie "Niet luisteren op poort 67" aangevinkt, vervolgens "Reageren op alle clientcomputers" aangevinkt en heb daarna gewoon alles precies volgens de handleiding gedaan.
Alleen wanneer ik de FS Esprimo aan doe en de Sysprep tool gedraait heb, dan geeft hij het volgende aan;
PXE - E53 No bootfilename received...
PXE - MOF Exiting bootmanager..
Waarna hij weer opnieuw opstart.
Dus ik heb het idee dat hij niet kan verbinden met de DHCP server, is er ook ergens iets wat ik vergeten ben om in te stellen?
Mvg,
M
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 15:30 ]
De dhcp vertelt aan het werkstation waar de WDS server staat
Vervolgens gaat de WDS server de boot image naar het werkstation pompen.
dit zou genoeg moeten zijn om jou te sturen naar de oplossing.
Verwijderd
Ah finally nu ben ik wel verder..martjah schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:59:
De dhcp vertelt aan het werkstation waar de WDS server staat
Ik heb tot nu toe alleen nog maar de optie 67 aangezet op de DHCP server omdat ik niet wist wat voor value ik inmoest vullen.. bij boot server host name (66) heb ik wel de hostname neergezet van de server. Nu ben ik al ietsjes verder...
Verwijderd
Alleen zit ik nu met de volgende rare error O.o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 09:18 ]
even googlen, zo moeilijk is dat niet. de melding zegt gewoon wat er fout is.
Verwijderd
Hmmja dat vind jij misschien makkelijk.martjah schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:04:
even googlen, zo moeilijk is dat niet. de melding zegt gewoon wat er fout is.
De DHCP en de WDS server zitten gewoon in hetzelfde subnet. (192.168.100.3 / 24) en (192.168.100.12 / 24)
Voor de rest heb ik bij de DHCP server het volgende
Option Name :: Value
060 PXEClient :: PXEClient
066 Boot Server Host Name :: computernaam (of moet dat \\ computernaam, of het ip-adres?)
067 Bootfile Name :: boot\x86\wdsnp.com
Maarja het zal wel aan mij liggen, ik Google wel eventjes verder
haal deze regel is weg in dhcp en test het dan nog is:Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:10:
[...]
Hmmja dat vind jij misschien makkelijk.
De DHCP en de WDS server zitten gewoon in hetzelfde subnet. (192.168.100.3 / 24) en (192.168.100.12 / 24)
Voor de rest heb ik bij de DHCP server het volgende
Option Name :: Value
066 Boot Server Host Name :: computernaam (of moet dat \\ computernaam, of het ip-adres?)
Maarja het zal wel aan mij liggen, ik Google wel eventjes verder
Had zelf ook dat probleem en in heel veel handleidingen op internet stond ook dat die er in moet staan maar kwam toen op technet tegen dat die juist niet erin moest staan!
hier is de technet link http://technet.microsoft..../cc732351%28WS.10%29.aspx
en dan staat daar:
Option 60 = client identifier. You should set this to the string PXEClient. Note that this only applies if DHCP is on the same server as Windows Deployment Services.
[ Voor 13% gewijzigd door Knuckless op 14-06-2010 11:46 . Reden: link ]
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
die uitleg staat bij de standaard installatie van de WDS. Is gewoon lezen en doen wat er staat.
zie de screenshot waar optie 60 en 67 in staan.
[ Voor 40% gewijzigd door martjah op 14-06-2010 12:32 ]
Verwijderd
Die opties heb ik al aangevinkt, maar de DHCP staat op een andere server he (die wel gewoon in hetzelfde subnet staat) daar heb ik dat geconfigureerd bij de scope opties wat ik eerder postte maar bij de wds server heb ik gewoon bij de opties 60 en 67 aangevinkt.martjah schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:32:
die uitleg staat bij de standaard installatie van de WDS. Is gewoon lezen en doen wat er staat.
Verwijderd
Als ik dat doe dan heb ik de volgende 2 errors..Knuckless schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:42:
[...]
haal deze regel is weg in dhcp en test het dan nog is:
Had zelf ook dat probleem en in heel veel handleidingen op internet stond ook dat die er in moet staan maar kwam toen op technet tegen dat die juist niet erin moest staan!toen heb ik die regel eruit gehaald en alles werkte direct
hier is de technet link http://technet.microsoft..../cc732351%28WS.10%29.aspx
en dan staat daar:
Option 60 = client identifier. You should set this to the string PXEClient. Note that this only applies if DHCP is on the same server as Windows Deployment Services.
PXE-T01 : File Not Found
PXE-E3B : TFTP Error - File Not Found
exiting...
2 seconden Googlen doet wonderen: KB222177.Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:09:
[...]
Als ik dat doe dan heb ik de volgende 2 errors..
PXE-T01 : File Not Found
PXE-E3B : TFTP Error - File Not Found
exiting...
Heb je de boot.wim van de juiste architectuur (x86, ia64, x64) wel aan de WDS toegevoegd? Hoewel bovenstaand artikel van toepassing is op RIS, blijft de oorzaak van de foutmelding hetzelfde. De startrom files ontbreken. Deze staan ook in boot.wim of winpe.wim. Per processorarchitectuur moet je de juiste boot.wim files toevoegen aan je WDS om in ieder geval te kunnen booten. Of je moet de architecture discovery uitzetten en alleen met x86 boot images werken (waarna de boot.wim alsnog x64 systemen detecteert en x64 images kan deployen).
[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 14-06-2010 13:29 ]
Verwijderd
Ja ik heb gewoon de boot.wim gebruikt van de Windows Vista dvd die stond aangegeven.Trommelrem schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:19:
[...]
2 seconden Googlen doet wonderen: KB222177.
Heb je de boot.wim van de juiste architectuur (x86, ia64, x64) wel aan de WDS toegevoegd? Hoewel bovenstaand artikel van toepassing is op RIS, blijft de oorzaak van de foutmelding hetzelfde. De startrom files ontbreken. Deze staan ook in boot.wim of winpe.wim. Per processorarchitectuur moet je de juiste boot.wim files toevoegen aan je WDS om in ieder geval te kunnen booten. Of je moet de architecture discovery uitzetten en alleen met x86 boot images werken (waarna de boot.wim alsnog x64 systemen detecteert en x64 images kan deployen).
En wou deze dus gaan gebruiken voor Windows XP Professional deploy, ik heb zo juist een een systeem helemaal geïstalleerd met de benodigde software. Ik zal nu wel proberen om de sysprep te draaien en het opstarten, maar dat heb ik al vaker geprobeerd waarna ik een welkomst venster krijg van Windows XP waar ik de Tekstinvoer moet kiezen e.d.
HET IS ME GELUKT!
Veranderd in
boot\x86\pxeboot.com
Vervolgens zit ik nu bij het volgende;
Als ik het installatiekopie wil installeren, en ik kies vervolgens opslaan op de server
typ dood normaal de servernaam in van de server, maar hij kan dan geen verbinding maken met de server op een of andere manier. vervolgens als ik op een andere pc uit het domein gewoon \servernaam in typ dat kom ik wel gewoon bij de shares uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 14:14 ]
er zitten geen goede netwerkdrivers in de boot.wim of je typt het fout.
en anders gewoon lokaal opslaan en daarna handmatig naar de server kopieren.
en anders gewoon lokaal opslaan en daarna handmatig naar de server kopieren.
[ Voor 11% gewijzigd door martjah op 14-06-2010 17:33 ]
Wat zegt ipconfig in de commandline van een gebootete boot.wim?Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:32:
[...]
Vervolgens zit ik nu bij het volgende;
Als ik het installatiekopie wil installeren, en ik kies vervolgens opslaan op de server
typ dood normaal de servernaam in van de server, maar hij kan dan geen verbinding maken met de server op een of andere manier. vervolgens als ik op een andere pc uit het domein gewoon \servernaam in typ dat kom ik wel gewoon bij de shares uit.
[ Voor 32% gewijzigd door Trommelrem op 14-06-2010 19:15 ]
Verwijderd
Die zegt niet zoveelTrommelrem schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:12:
[...]
Wat zegt ipconfig in de commandline van een gebootete boot.wim?
Windows IP-configuratie
----
en de rest is leeg
Drivers van de netwerkkaart ontbreken.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:48:
[...]
Die zegt niet zoveel
Windows IP-configuratie
----
en de rest is leeg
Voor PE 3.0 / WAIK van NT 6.1 gebruik je:
code:
1
| DISM /image:[folder van gemountete winpe image] /Add-Driver /driver:[folder met alle drivers] /recurse |
Voor PE 2.0 / WAIK van NT 6.0 gebruik je:
code:
1
| peimg /inf=[folder met de drivers]\*.inf /image=[folder van de gemountete winpe image] |
De documentatie van WAIK doet wonderen
Verwijderd
Zal ik zometeen nog wel eventjes proberen.. was eerst eventjes aan het PHP'en..
Hopelijk krijg ik het nog af voor mijn laatste stage dag (vrijdag) maarja het was geen verplcithe opdracht
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 15:11 ]
Een vraag mischien wel een stomme vraag
Maar zou het WDS ook handig zijn voor een school ??
Om bijvoorbeeld te noemen een hele lokaal met 10 computers een image terug te zetten.
Maar dan wel de bijbehoorende Programma's zo als voor Economie enzo.
Alvast bedankt
Om bijvoorbeeld te noemen een hele lokaal met 10 computers een image terug te zetten.
Alvast bedankt
Hangt er vanaf wat je eisen zijn en wat je nu al gebruikt. Als je bijvoorbeeld nu al een werkend Ghost image hebt met bijbehorende licenties dan is het natuurlijk niet aantrekkelijk om tijd en geld te steken om over te stappen op WDS. Ja, vanaf Windows NT 5.0 (2000) met de meest recente versie van SysPrep is het mogelijk om een universeel image te maken met vooraf geinstalleerde programma's.Ramboi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:19:
Wat gebruik je nu? Ghost? RIS Flat of RIS RiPrep? RIS RiPrep is relatief eenvoudig te migreren naar WDS, RIS Flat kan niet worden gemigreerd. In sommige situaties is Ghost ook relatief eenvoudig te migreren.
En welke OS'en draai je nu? Bij XP moet je er op letten dat er soms twee images nodig zijn, namelijk een ACPIPIC en een ACPIAPIC_UP image. Vanaf NT 6.x (Vista en 7) is dat niet meer nodig omdat er sindsdien maar een ondersteund HAL-type is.
[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 02-09-2010 13:14 ]
Hier word XP pro gedraait en ze gebruiken nu gewoon Ghost
Trommelrem schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:08:
[...]
Hangt er vanaf wat je eisen zijn en wat je nu al gebruikt. Als je bijvoorbeeld nu al een werkend Ghost image hebt met bijbehorende licenties dan is het natuurlijk niet aantrekkelijk om tijd en geld te steken om over te stappen op WDS. Ja, vanaf Windows NT 5.0 (2000) met de meest recente versie van SysPrep is het mogelijk om een universeel image te maken met vooraf geinstalleerde programma's.
Wat gebruik je nu? Ghost? RIS Flat of RIS RiPrep? RIS RiPrep is relatief eenvoudig te migreren naar WDS, RIS Flat kan niet worden gemigreerd. In sommige situaties is Ghost ook relatief eenvoudig te migreren.
En welke OS'en draai je nu? Bij XP moet je er op letten dat er soms twee images nodig zijn, namelijk een ACPIPIC en een ACPIAPIC_UP image. Vanaf NT 6.x (Vista en 7) is dat niet meer nodig omdat er sindsdien maar een ondersteund HAL-type is.
Maar wat voldoet er niet aan Ghost dat je zou willen overstappen? Wat is de reden dat je bent gaan zoeken naar een andere oplossing en wat zijn de beperkingen waar je nu tegenaan loopt?Ramboi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:32:
Hier word XP pro gedraait en ze gebruiken nu gewoon Ghost
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk vind dat Ramboi wat verder moet Googlen aangezien dit allemaal te vinden is.
Ik zie een herhalend patroon.
Nieuwe stages = stagiaires die snel dingen vragen terwijl het antwoord zo te vinden is.
Ik zie een herhalend patroon.
Nieuwe stages = stagiaires die snel dingen vragen terwijl het antwoord zo te vinden is.
Hallo tweakers,
Voor mijn stage opdracht moet ik een WDS server inrichten. Een normaal image is nooit up to date en je moet na een installtie handmatige acties uitvoeren. Wij maken ook gebruik van lotus notus dus dit neemt ook veel tijd in bestlag om het teinstalleren en configureren.
zo ziet het opdracht er ongeveer uit:
Enkele uitgangspunten voor het opzetten van de WDS omgeving zijn:
Het eindresultaat zou moeten zijn dat een heldesk medewerker (of eindgebruiker) de computer start, in de PXE boot omgeving komt (handmatig) en daar het OS kiest. Enige tijd later is de pc klaar om op het domein in te loggen.
Ik heb WDS al geinstalleerd op Windows server 2003 r2 sp2 met AIK.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
alvast bedankt
groeten,
Furko
Voor mijn stage opdracht moet ik een WDS server inrichten. Een normaal image is nooit up to date en je moet na een installtie handmatige acties uitvoeren. Wij maken ook gebruik van lotus notus dus dit neemt ook veel tijd in bestlag om het teinstalleren en configureren.
zo ziet het opdracht er ongeveer uit:
Enkele uitgangspunten voor het opzetten van de WDS omgeving zijn:
- PXE boot (Wikipedia: Preboot Execution Environment)
- Automatische uitrol Windows XP Service Pack 3 (en wat mij betreft ook Windows7).
- Installatie van drivers voor alle op dit moment in gebruik zijnde pc’s en portables (zijn allemaal het zelfde model)
- Installatie van Office2003 (automatisch zonder tussenkomst van helpdesk)
- Belangrijkste is Lotus Notus installatie en configuratie
Het eindresultaat zou moeten zijn dat een heldesk medewerker (of eindgebruiker) de computer start, in de PXE boot omgeving komt (handmatig) en daar het OS kiest. Enige tijd later is de pc klaar om op het domein in te loggen.
Ik heb WDS al geinstalleerd op Windows server 2003 r2 sp2 met AIK.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
alvast bedankt
groeten,
Furko
Alles wat jij wil, is mogelijk met WDS. Misschien is het handig om XP te installeren in legacy mode van WDS (dus op de ouderwetse manier zoals RIS) en W7 met het nieuwe WDS uit te rollen. Anders kom je waarschijnlijk in de knoei met het automatiseren gedeelte van de installaties.
Alleen het gedeelte van Lotus notus weet ik niet, heb ik verder geen ervaring mee.
Voor de rest is alles te vinden in dit topic of staat het uitgelegd op google.nl
Alleen het gedeelte van Lotus notus weet ik niet, heb ik verder geen ervaring mee.
Voor de rest is alles te vinden in dit topic of staat het uitgelegd op google.nl
Bedankt voor je reactie martjah,
wat me niet echt duidelijk is
hoe een driver te vervangen door een nieuwere versie en hoe windows updates toe te voegen aan de OS installatie.
hoe een driver te vervangen door een nieuwere versie en hoe windows updates toe te voegen aan de OS installatie.
Dat is bij Windows XP en bij Windows 7 verschillend. In Windows 7 kun je een msu package in een bestaand image verwerken, bij Windows XP zul je deze vanaf een broncomputer moeten installeren.Furko91 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:39:
Bedankt voor je reactie martjah,
Zelfde met drivers. In een Windows 7 kun je een driverpackage verwerken in een bestaand image, in een Windows XP image kan dat tot op zekere hoogte ook.
Wat heb je zelf al geprobeerd en hoe ver ben je gekomen? Waar loop je momenteel op vast?
Tot nu toe heb ik:
De wds geinstalleerd op een Windows server 2003 r2 sp2. Tijdens de configuratie "niet luistere op poort 60" en "DHCP optie 60.." allebei niet aangevinkt omdat deze op een andere server draaid.
Daarna heb ik tot image maken gevolgd, sysprep uitgevoerd. (computer in het workgroup gezet, maar is het ook goed als ik tijdens het inloggen niet op domein inlog maar gwn op het computer?)
Toen computer opnieuw opgestart..f12 ingedrukt, image maken maar kreeg ik foutmelding. waarschijnlijk omdat ik een vista x64 boot.wim heb gepakt. Dus vanaf hier kon ik niet verder, de computer weer opnieuw opgestart en toen begon die opeens met het mini-setup. Wat helemaal niet goed afliep natuurlijk.
De boot.wim en de capture.wim heb allemaal al opnieuw gedaan met een goede boot.wim van een x86 vista. Nou ben ik bij image maken..de laptop waar ik sysprep op ga draaien is klaar met office 2003, Lotus Notus, laatste update van windows, en nog een paar andere programma's maar zal WDS dit allemaal ook meenemen met het maken van het image ?
Omdat wij hier steeds andere gebruikers hebben moet ik andere gebruiksnaam invullen tijdens het installeren om dit voor het installeren te invullen moet ik in sysprep.ini het stukje [UserData] veranderen in dit?
[UserData]
ProductKey=*
FullName=*
OrgName="bedrijfsnaam"
De wds geinstalleerd op een Windows server 2003 r2 sp2. Tijdens de configuratie "niet luistere op poort 60" en "DHCP optie 60.." allebei niet aangevinkt omdat deze op een andere server draaid.
Daarna heb ik tot image maken gevolgd, sysprep uitgevoerd. (computer in het workgroup gezet, maar is het ook goed als ik tijdens het inloggen niet op domein inlog maar gwn op het computer?)
Toen computer opnieuw opgestart..f12 ingedrukt, image maken maar kreeg ik foutmelding. waarschijnlijk omdat ik een vista x64 boot.wim heb gepakt. Dus vanaf hier kon ik niet verder, de computer weer opnieuw opgestart en toen begon die opeens met het mini-setup. Wat helemaal niet goed afliep natuurlijk.
De boot.wim en de capture.wim heb allemaal al opnieuw gedaan met een goede boot.wim van een x86 vista. Nou ben ik bij image maken..de laptop waar ik sysprep op ga draaien is klaar met office 2003, Lotus Notus, laatste update van windows, en nog een paar andere programma's maar zal WDS dit allemaal ook meenemen met het maken van het image ?
Omdat wij hier steeds andere gebruikers hebben moet ik andere gebruiksnaam invullen tijdens het installeren om dit voor het installeren te invullen moet ik in sysprep.ini het stukje [UserData] veranderen in dit?
[UserData]
ProductKey=*
FullName=*
OrgName="bedrijfsnaam"
Ja, WDS neemt in principe Office 2003 en Lotus Notes mee.
Het is wellicht verstandiger om de boot.wim van en i386 versie van Windows 7 omdat Windows 7 op een ACPIAPIC_MP systeem ook de ACPIAPIC_UP images toont. Bovendien is het altijd verstandig om een ACPIAPIC_UP image te bouwen, zodat het image op vrijwel elk ACPI systeem werkt. ACPIPIC systemen zijn antiek, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Let dus even op de ACPI keuze bij de installatie van je broncomputer.
Het is wellicht verstandiger om de boot.wim van en i386 versie van Windows 7 omdat Windows 7 op een ACPIAPIC_MP systeem ook de ACPIAPIC_UP images toont. Bovendien is het altijd verstandig om een ACPIAPIC_UP image te bouwen, zodat het image op vrijwel elk ACPI systeem werkt. ACPIPIC systemen zijn antiek, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Let dus even op de ACPI keuze bij de installatie van je broncomputer.
Oke, aangezien hier iedereen het zeflde laptop (HP 6530b) heeft kan ik gebruik maken van 1 image..maakt het dan nog steeds uit of ik het van een win 7 (cd hebben we nou niet) of vista neem?
moet de computer in het workgroup gezet worden of is het ook goed als ik tijdens het inloggen niet in het domein inlog maar gwn het computer kies?
en omdat wij hier steeds andere gebruikers hebben moet ik andere gebruiksnaam invullen tijdens het installeren om dit voor het installeren te invullen moet ik in sysprep.ini het stukje [UserData] veranderen in dit toch? (omdat het een hp laptop is leverd hp een xp recoverycd waar je geen serialkey hoeft in te vullen tijdens het installeren hoe doe ik dat nou met dit ?)
[UserData]
ProductKey=*
FullName=*
OrgName="bedrijfsnaam"
moet de computer in het workgroup gezet worden of is het ook goed als ik tijdens het inloggen niet in het domein inlog maar gwn het computer kies?
en omdat wij hier steeds andere gebruikers hebben moet ik andere gebruiksnaam invullen tijdens het installeren om dit voor het installeren te invullen moet ik in sysprep.ini het stukje [UserData] veranderen in dit toch? (omdat het een hp laptop is leverd hp een xp recoverycd waar je geen serialkey hoeft in te vullen tijdens het installeren hoe doe ik dat nou met dit ?)
[UserData]
ProductKey=*
FullName=*
OrgName="bedrijfsnaam"
Ik heb een image gemaakt en het gaat allemaal goed..alleen tijdens het installeren heeft die geloof ik het sysprep.ini niet gepakt want ik moest steeds iets invullen.
Heb ook een probleem met het licentie..normaal als je xp wilt hebben op een hp laptop dan krijg je een recovery cd xp bij omdat standaard vista is geinstalleerd en met deze HP xp recovery cd hoeft je geen serialkey in te vullen tijdens het installeren.. hoe doe ik dat nou met dit ?
Heb ook een probleem met het licentie..normaal als je xp wilt hebben op een hp laptop dan krijg je een recovery cd xp bij omdat standaard vista is geinstalleerd en met deze HP xp recovery cd hoeft je geen serialkey in te vullen tijdens het installeren.. hoe doe ik dat nou met dit ?
[ Voor 15% gewijzigd door Furko91 op 28-09-2010 15:52 ]
die hp cd heeft een OEM key ingebakken met sysprep. Moet je dus ook de OEM media gebruiken en de key extracten van een reeds installed systeem en deze in je sysprep gooien van je OEM media install.Furko91 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:32:
Ik heb een image gemaakt en het gaat allemaal goed..alleen tijdens het installeren heeft die geloof ik het sysprep.ini niet gepakt want ik moest steeds iets invullen.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Kan je mij uitleggen hoe ik dit doe of heb je een handig link waar het opstaat ?Razwer schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:38:
[...]
die hp cd heeft een OEM key ingebakken met sysprep. Moet je dus ook de OEM media gebruiken en de key extracten van een reeds installed systeem en deze in je sysprep gooien van je OEM media install.

m.a.w. je key uit een huidige windows xp halen van HP (dus 1 van die laptops) en die gebruiken in je sysprep.
bedankt voor jullie reactie's..het lijkt erop dat het werkt 
alleen ik moet nog steeds tijdens het installatie handmatig alle acties invullen..moet ik iets aangeven in WDS dat die het sysprep.ini file moet pakken of moet ik een xml bestand maken?
alleen ik moet nog steeds tijdens het installatie handmatig alle acties invullen..moet ik iets aangeven in WDS dat die het sysprep.ini file moet pakken of moet ik een xml bestand maken?
Wanneer je je computer sysrept en in diezelfde map het sysprep.ini file aanwezig is zal die die settings gewoon overnemen.Furko91 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:57:
bedankt voor jullie reactie's..het lijkt erop dat het werkt
Om één key te gebruiken is dit artikel een goede: Preserving OEM Pre-Activation when Re-installing Windows XP
Verwijderd
Alles werkt prima, ik heb alleen 1 probleem.
Na het Image terugzetten moet ik nog 1 handeling verrichten voordat alles automatisch gaat.
Ik moet namelijk het besturingssysteem dat ik wil gaan installeren aanklikken..
Ik heb er maar 1 OS instaan, en ook in de XML moet hij normaal gesproken goed staan.
Ik heb de XML van de OP gebruikt, en aangepast.
Deze heb ik toegewezen bij de server opties voor het unattended installeren.
Hij ziet er alsvolgt uit:
<?xml version="1.0" ?>
- <unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
- <settings pass="windowsPE">
- <component name="Microsoft-Windows-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x86">
- <WindowsDeploymentServices>
- <Login>
<WillShowUI>OnError</WillShowUI>
- <Credentials>
<Username>WDS</Username>
<Domain>ESDAL.KELDER</Domain>
<Password>**aangepast**</Password>
</Credentials>
</Login>
- <ImageSelection>
- <InstallImage>
<ImageName>XP</ImageName>
<ImageGroup>lokaal</ImageGroup>
<Filename>XP.wim</Filename>
</InstallImage>
- <InstallTo>
<DiskID>0</DiskID>
<PartitionID>1</PartitionID>
</InstallTo>
</ImageSelection>
</WindowsDeploymentServices>
- <DiskConfiguration>
- <Disk>
- <CreatePartitions>
- <CreatePartition>
<Order>1</Order>
<Type>Primary</Type>
<Extend>true</Extend>
</CreatePartition>
</CreatePartitions>
- <ModifyPartitions>
- <ModifyPartition>
<Active>true</Active>
<Format>NTFS</Format>
<Label>WinXP</Label>
<Letter>C</Letter>
<Order>1</Order>
</ModifyPartition>
</ModifyPartitions>
<DiskID>0</DiskID>
<WillWipeDisk>true</WillWipeDisk>
</Disk>
</DiskConfiguration>
</component>
- <component name="Microsoft-Windows-International-Core-WinPE" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x86">
- <SetupUILanguage>
<UILanguage>en-US</UILanguage>
</SetupUILanguage>
</component>
</settings>
</unattend>
Iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe?
de naam is XP, XP.wim, en hij zit in de groep lokaal.
Na het Image terugzetten moet ik nog 1 handeling verrichten voordat alles automatisch gaat.
Ik moet namelijk het besturingssysteem dat ik wil gaan installeren aanklikken..
Ik heb er maar 1 OS instaan, en ook in de XML moet hij normaal gesproken goed staan.
Ik heb de XML van de OP gebruikt, en aangepast.
Deze heb ik toegewezen bij de server opties voor het unattended installeren.
Hij ziet er alsvolgt uit:
<?xml version="1.0" ?>
- <unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
- <settings pass="windowsPE">
- <component name="Microsoft-Windows-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x86">
- <WindowsDeploymentServices>
- <Login>
- <Credentials>
<Username>WDS</Username>
<Domain>ESDAL.KELDER</Domain>
<Password>**aangepast**</Password>
</Credentials>
</Login>
- <ImageSelection>
- <InstallImage>
<ImageName>XP</ImageName>
<ImageGroup>lokaal</ImageGroup>
<Filename>XP.wim</Filename>
</InstallImage>
- <InstallTo>
<DiskID>0</DiskID>
</InstallTo>
</ImageSelection>
</WindowsDeploymentServices>
- <DiskConfiguration>
- <Disk>
- <CreatePartitions>
- <CreatePartition>
<Order>1</Order>
<Type>Primary</Type>
<Extend>true</Extend>
</CreatePartition>
</CreatePartitions>
- <ModifyPartitions>
- <ModifyPartition>
<Active>true</Active>
<Format>NTFS</Format>
<Label>WinXP</Label>
<Letter>C</Letter>
<Order>1</Order>
</ModifyPartition>
</ModifyPartitions>
<DiskID>0</DiskID>
<WillWipeDisk>true</WillWipeDisk>
</Disk>
</DiskConfiguration>
</component>
- <component name="Microsoft-Windows-International-Core-WinPE" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x86">
- <SetupUILanguage>
</SetupUILanguage>
</component>
</settings>
</unattend>
Iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe?
de naam is XP, XP.wim, en hij zit in de groep lokaal.
Verwijderd
http://robwhitehouse.com/...dows-deployment-services/
met die xml file is het me gelukt,
wel heb ik een ander 'probleem':
Windows Server 2003 + WDS
met die xml file is het me gelukt,
wel heb ik een ander 'probleem':
Windows Server 2003 + WDS
Verwijderd
WDS werkt helemaal, ik loop alleen tegen een probleem aan.
Er zijn bepaalde systemen in mn netwerk waar ik de images niet van terug zie.
Verder werken alle systemen, kan images maken en terug zetten.
Alleen van die bepaalde systemen niet, en deze hebben een amd64 processor.
Zie ik iets over het hoofd?
Er zijn bepaalde systemen in mn netwerk waar ik de images niet van terug zie.
Verder werken alle systemen, kan images maken en terug zetten.
Alleen van die bepaalde systemen niet, en deze hebben een amd64 processor.
Zie ik iets over het hoofd?
Ja. De AMD64 images zie je niet omdat deze niet E_ISA_UP compatible zijn. Alle AMD64 images zijn ACPIAPIC.
Hier is het vervolg van dit topic met een uitleg hoe je ook AMD64 images in de WDS client kunt tonen:
\[WDS+XP/2003] Howto: Systeem onafhankelijke images bouwen
Je moet specifiek dit gedeelte hebben:
Hier is het vervolg van dit topic met een uitleg hoe je ook AMD64 images in de WDS client kunt tonen:
Je moet specifiek dit gedeelte hebben:
[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 14-01-2011 12:21 ]