Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:49:
[...]

Niet door hier te gaan lopen helpdesken in ieder geval ;)
Was meer onder de noemer ik heb mdt maar de functionaliteit is slecht....

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:44
ik was ook een keer te lui om al die commando's voor drivers erin te gaan zetten.

heb toen nlite gepakt en daarmee alle drivers op de windows xp (cd/dvd) geslipstreamd en daarmee toen de eerste machine geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZoet
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-08 18:35
Heeft iemand een idee hoe het inlogscherm bij het terugzetten van een image via WDS kan uitschakelen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
inlogscherm in het WinPe gedeelte of in Windows ?

Als je goed leest staat de oplossing er gewoon tussen voor beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon door je answerfile op orde te hebben.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Dankzij dit artikel wil ik nu WDS voor imaging gaan gebruiken. Image maken & terugzetten gaat goed op 1 machine. Moet nog verder getest worden.

Hetgeen waar ik zwaar over nadenk is hoe een image unsysprepped te onderhouden, te voorzien van nieuwe software of updates. Voorheen met ghost maakt ik 2 images: unsysprepped en 1 sysprepped. Indien er nieuwe software was of updates restore ik de unsysprepped en installeer de software c.q. drivers, settings e.d. Vervolgens een nieuwe unsysprepped image. Daarna de machine syspreppen en ook daar een image van gemaakt.
Het probleem met WDS is nu dat je alleen een machine kan imagen indien deze gesysprepped is. Hoe onderhoud je dan een masterimage?
Hoe doen jullie dat?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
om bij ons updates door te voeren doen wij gewoon een machine terugzetten met de image. Dan installeren we alle updates en nieuwe(re) programma's.
Vervolgens maken we een nieuwe image.
In de WDS console lijkt het net of je een compleet nieuwe image op de server erbij gezet hebt, dit lijkt ook tijdens het uploaden naar de server, maar dit is NIET zo!.
Als je op de harde schijf kijkt bij de images, is versie 2 bijv. maar 20mb ofzo want hij slaat dan alleen de wijzigingen op. Wij disablen dan de vorige versie zodat alleen V2 terug gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
martjah schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:55:
om bij ons updates door te voeren doen wij gewoon een machine terugzetten met de image. Dan installeren we alle updates en nieuwe(re) programma's.
Vervolgens maken we een nieuwe image.
In de WDS console lijkt het net of je een compleet nieuwe image op de server erbij gezet hebt, dit lijkt ook tijdens het uploaden naar de server, maar dit is NIET zo!.
Als je op de harde schijf kijkt bij de images, is versie 2 bijv. maar 20mb ofzo want hij slaat dan alleen de wijzigingen op. Wij disablen dan de vorige versie zodat alleen V2 terug gezet kan worden.
Wat bedoel je met: machine terugzetten? Restore je de image (reeds gesysprepped) op een machine en geef je ook een computernaam enz. Vervolgens updaten en opnieuw syspreppen en nieuwe image maken?
Hij hangt dan ook al in het domein dus moet je hem daar ook vandaan halen alsmede pc naam wijziggen (ligt eraan wat voor systeem je hanteerd) of bedoel je het zo niet?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik clonezilla voor images te maken en terug te zetten op het werk mss een aanrader voor wie graag met linux servers klooit... ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
monta schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

Wat bedoel je met: machine terugzetten? Restore je de image (reeds gesysprepped) op een machine en geef je ook een computernaam enz. Vervolgens updaten en opnieuw syspreppen en nieuwe image maken?
Hij hangt dan ook al in het domein dus moet je hem daar ook vandaan halen alsmede pc naam wijziggen (ligt eraan wat voor systeem je hanteerd) of bedoel je het zo niet?
ik zal het even in stappen uitleggen.
1. Je zet een image terug, gewoon op de manier zoals je bij alle machines doet (met de minisetup).
2. Ik log in met de lokale admin account en voeg alle updates toe en voer de gewenste wijzigingen door.
3. Ik haal de computer uit het domein
4. Ik draai sysprep om hem klaar te maken voor het terug uploaden naar de server
5. Ik upload de image naar de server
6. Ik zet de eerste versie van de image op de server op disable.

Dan hebben wij een nieuwe image die we overal op het netwerk kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:47:
Hoe kan ik 250 drivers toevoegen zonder dat ik hier 250 commando's hoef to te voegen?
* Zsub mompelt iets over batch-scripts en wildcards

Edit: Lalala... Late reply is laat, maargoed :P

[ Voor 8% gewijzigd door Zsub op 01-10-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook bezig met WDS (in mixed mode) en het werkt allemaal goed tot op een zekere hoogte.

We gebruiken nu nog mixed mode/RIS voor het deployen van Windows XP en dit werkt ook zonder problemen.
Voor het deployen van Windows Vista zijn we afhankelijk van WDS en daar wringt de schoen een beetje. Zolang ik wat nieuwere hardware gebruik (HP dc5800 bijvoorbeeld) gaat alles van een leien dakje.

Echter wanneer we (ook weer bijvoorbeeld) een HP dc5100 gebruiken krijgen we te maken dat de Broadcom netwerkkaart niet wordt ondersteund en de drivers moeten worden toegevoegd aan het boot image.

Ik heb denk ik nu alle handleidingen en tips&trucs gevolgd, inclusief die van hier, om die drivers toe te voegen.
ImageX zegt ook gewoon dat alles goed is gegaan en als het boot image gemount is zie ik de drivers ook in de DriverStore folder staan.

Maar jullie raden het al : met geen enkele mogelijkheid wil die HP dc5100 NIET booten en zeurt over "network card drivers".

Nu weet ik dat voor RIS er een aparte .inf (of de .inf moest worden aangepast) is voor Broadcom kaarten. Is dit wellicht ook van toepassing bij WDS?

Of heb ik hier te maken met drivers die niet gecertificeerd zijn en daardoor moeilijk doen? Als dat het geval is ... hoe los ik dat dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Ik denk dat het handiger is als we het hier over WDS + Windows XP laten zoals de titel van het topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan m'n verhaal nog een keer neerzetten en Vista weglaten zodat het verhaal wel voldoet aan het topic. Het probleem doet zich namelijk voor in de WDS Client en niet zozeer in het te installeren OS.

Kort gezien heb ik dus problemen om broadcom drivers in het boot image te krijgen. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en of ze dit hebben kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:28:
Ik kan m'n verhaal nog een keer neerzetten en Vista weglaten zodat het verhaal wel voldoet aan het topic. Het probleem doet zich namelijk voor in de WDS Client en niet zozeer in het te installeren OS.

Kort gezien heb ik dus problemen om broadcom drivers in het boot image te krijgen. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en of ze dit hebben kunnen oplossen.
Ik ben ook een tijdje aan het stoeien geweest voor netwerkdrivers voor de Dell Optiplex. De fouten die ik gemaakt had:
Het moeten Vista drivers zijn
kopieeren van de .inf naar de image niet met *.inf gedaan maar met de naam.inf omdat hij anders niet meeging.
Image niet unmounted met de /commit erbij
De image mounted met het 1e gedeelte terwijl het het 2e ggedeelte moet zijn bij mijn boot.wim.

Nu gaat het wel goed.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monta schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:06:
[...]

Ik ben ook een tijdje aan het stoeien geweest voor netwerkdrivers voor de Dell Optiplex. De fouten die ik gemaakt had:
Het moeten Vista drivers zijn
kopieeren van de .inf naar de image niet met *.inf gedaan maar met de naam.inf omdat hij anders niet meeging.
Image niet unmounted met de /commit erbij
De image mounted met het 1e gedeelte terwijl het het 2e ggedeelte moet zijn bij mijn boot.wim.

Nu gaat het wel goed.
  • Heb drivers van de HP site gebruikt en die van Broadcom zelf. Vraag is alleen of deze WHQL zijn .. dit is toch een voorwaarde?
  • Zowel*.inf als <bestandsnaam>.inf gebruikt. Bij beiden zei peimg dat de operatie 'succesfull' was verlopen.
  • Image netjes unmounted met /commit. Ik zie daarop ook de boot.wim file groeien van zo'n 130MB naar 135 MB.
  • Netjes gecontroleerd welk gedeelte wordt geboot, in mijn geval 2e gedeelte. Uit wanhoop zelfs het image gemount met alle gedeeltes en in alle gedeeltes de driver erin gezet. Zekerheid voor alles zeg maar ...
8)7 8)7 8)7
Met andere werkstations waar de driver standaard wordt ondersteund heb ik verder geen problemen .. nog even en ik ga dat ding van 3 hoog naar beneden gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
heb je er ook op gelet of je ze in deel 1 of in deel 2 van de image hebt gezet ?

ik zette ze in de boot.wim in deel 2. vervolgens deed ik de capture.wim opnieuw maken, dan nam hij de drivers gewoon over die al in de boot.wim zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:43:
heb je er ook op gelet of je ze in deel 1 of in deel 2 van de image hebt gezet ?

ik zette ze in de boot.wim in deel 2. vervolgens deed ik de capture.wim opnieuw maken, dan nam hij de drivers gewoon over die al in de boot.wim zaten.
Zoals al gezegd .. ik heb alleen deel 1, alleen deel 2 en deel 1 & deel 2 geprobeerd zonder resultaat.

Ik heb echt m'n vraagtekens bij de Broadcom drivers, deze hebben bij het 'oude' RIS ook al een aparte .inf bestand en nu weer dit in WDS. Oh ja, de Broadcom is een NetExtreme (5751 chip) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-09 18:13
Ik heb hier WDS + XP perfect draaien ( met BDD 2007 )
nu heb ik een vraag over BDD om hoe je op het eind een registry value toevoegd/wijzigd ( op de client)
is dit het juiste topic ?
ook laat ik na het installeren een Van Dale auto installer draaien ( autoit) dit werkt los perfect, alleen deze reageert pas als ik de muis een milimeter verplaats. alle andere programma werken perfect.
ik heb enorm veel gehad aan deze post dank daarvoor

//edit
DaffyD ik heb gister avond bij mij thuis server 2008 geinstalleerd en had ik ook problemen met de drivers van de netextreme 51xx chip .deze server 2008/vista drivers wou hij ook niet pakken totdat ik de windows xp drivers heb geprobeerd. deze werden direct gepakt. heel raar omdat er wel gewoon server 2008 drivers zijn 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door misterm90 op 03-10-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistermerlijn schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:37:
DaffyD ik heb gister avond bij mij thuis server 2008 geinstalleerd en had ik ook problemen met de drivers van de netextreme 51xx chip .deze server 2008/vista drivers wou hij ook niet pakken totdat ik de windows xp drivers heb geprobeerd. deze werden direct gepakt. heel raar omdat er wel gewoon server 2008 drivers zijn 8)7
Ga ik zo dan ook maar eens proberen, thnx voor de tip! :)

//edit
Nou, helaas ... ook dat werkt niet voor mij.

Wat ik gedaan heb :
1) Windows XP drivers gedownload van www.broadcom.com (versie : 03/19/2008,10.78.0.0)
2) boot.wim opnieuw gekopieerd naar m'n lokale harddisk vanaf de Windows CD
3) met de WAIK command prompt de methode gevolgd zoals in de OP (read/write mounten van boot.wim, peimg om drivers te injecten, unmounten met /commit parameter) om de driver in de boot.wim te krijgen.
4) Vervolgens in de WDS console alle andere boot images verwijderd en het nieuwe boot image toegevoegd.
5) het nieuwe boot image ingesteld onder de eigenschappen van de WDS server als default boot image.

Vervolgens PC gestart en wederom krijg ik de melding dat er geen driver kan worden gevonden voor de netwerk kaart. :(

Welke driver heb jij gebruikt en heb jij ook gedaan zoals ik gedaan heb? Ik ga ondertussen weer terug in wanhoop-mode :?

//edit2
Zojuist maar eens de winpe.wim gepakt van de WAIK ... deze toegevoegd in WDS en PC geboot : resultaat is een BSOD! Gaat goed zo ;(

//edit3
Ik ga het zo opgeven met dit werkstation, verschillende boot images geprobeerd zonder resultaat. Andere werkstations waarvoor geen extra drivers nodig zijn worden gewoon goed geinstalleerd.
Uiteraard blijf ik nieuwsgierig of dit probleem ooit is op te lossen.

Oh ja...wat me ook opviel : er wordt gesproken dat je kan troubleshooten door bij de foutmelding Shift-F10 te drukken en dat er dan een cmd-prompt verschijnt. Jullie raden het al : geen cmd-prompt, maar PC hangt niet, kan namelijk gewoon op "OK' klikken om de foutmelding weg te krijgen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
hmm ik heb http://www.broadcom.com/s...-sla.php?driver=570x-XP32 deze gebruikt.
daarna was het zoef zoef op mijn asus nrl-ls533 . ik hoop dat je een andere driver had geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistermerlijn schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:51:
hmm ik heb http://www.broadcom.com/s...-sla.php?driver=570x-XP32 deze gebruikt.
daarna was het zoef zoef op mijn asus nrl-ls533 . ik hoop dat je een andere driver had geprobeerd :)
Nee, die heb ik ook geprobeerd.

Maar goed ... ineens een heldere ingeving : laat ik eens kijken hoeveel geheugen in de PC nou zit ipv het stickertje te geloven. En jawel hoor ... 256 MB RAM!!! 8)7 |:( 8)7 |:(

Nu net 2 GB RAM erin gezet en zonder ook maar drivers toe te hoeven voegen aan de boot.wim loopt ie nu gewoon door. _/-\o_ _/-\o_

Ik ga genieten van m'n weekend en even de hoofdpijn wegwerken ... in ieder geval bedankt voor alle suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
ik meen dat 512mb of meer een vereiste is om de WinPE omgeving te laten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
ja dat klopt,
zoniet krijg je soms hele hele hele vage errors en foutmeldingen

//edit
nu mijn vraag.
hoe editten jullie de default.bcd zonder vista of server 2008 te gebruiken ??
nu moet ik via een virtuele machine vista installeren en daarop bcdedit te runnen.. dit moet makkelijker kunnen toch ?

[ Voor 59% gewijzigd door misterm90 op 03-10-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:11:
ik meen dat 512mb of meer een vereiste is om de WinPE omgeving te laten draaien!
Zoals blijkt ja dus. Wellicht makkelijk om dit in de OP toe te voegen.

Ik kreeg dus de melding "could not find a network driver". Als er nou zou staan "could not load a network driver due to insufficient memory" was ik er snel uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
dit is op genoeg plaatsen te vinden dat dit een vereiste is...staat volgens mij ook in de documentatie van microsoft =)

heb het er evengoed maar even bij gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door martjah op 03-10-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
ik heb nu een vaag probleem..
als ik nu wds op mijn kersverse server 2008 bak installeer en wil configureren zegt hij bij Locatie externe installatiemap ( waar standaard c:\RemoteInstall staat ) als ik op enter druk dat de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volume naam is onjuist,
als ik dit op een 80gb lege schijf doe ( dus de c veranderen in e) doet hij precies dezelfde. deze schijf meerdere malen geformateerd en een standaard volumenaam gegeven maar het hielp niks
weet je misschien wat het kan betekenen martjah ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Hier zou ik geen antwoord op weten, bij ons heb ik alleen de volumenaam verandert en deze werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
hmm. is weer iets minder ( kan natuurlijk altijd een vmware server gaan draaien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Had je toevallig server 2008 virtueel draaien ?
ik had namelijk gegoogled en kwam wel een kerel tegen die server 2k3 sp2 had draaien en ook syntax errors kreeg.
hij draaide die server virtueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
nee, ik draai het nu nog fysiek ik denk wel weer aan overstappen op server 2003 maar eerst nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
dan heb ik nog een vraag.
hoe houden jullie de updates van Windows bij ? wij hebben een windows map gebruikt met sp3 maar er komen natuurlijk updates uit en dat willen we graag na de installatie een soort updater die alle updates van onze WSUS server haalt. heb wel een soort vbs gevonden maar die geeft allemaal rare errors en verkeert nog in een soort beta fase. dus niet echt waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
ja dat zijn betaalde programma's van mininmaal 2000 dollar... dan gaat zelfs liever ik nog persoonlijk bij iedereen langs om op update te klikken...
toch goeie link. ik zal hem nog een keer doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
mistermerlijn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:34:
dan heb ik nog een vraag.
hoe houden jullie de updates van Windows bij ? wij hebben een windows map gebruikt met sp3 maar er komen natuurlijk updates uit en dat willen we graag na de installatie een soort updater die alle updates van onze WSUS server haalt. heb wel een soort vbs gevonden maar die geeft allemaal rare errors en verkeert nog in een soort beta fase. dus niet echt waardevol.
Bij ons draait ook een WSUS server die daarna begint met alle updates uit de delen als een machine teruggezet is. We doen ook om de zoveel tijd de image zelf updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
oke, mag ik weten hoe je dit hebt ingesteld en hoe de vers geinstalleerde pc automatisch worden voorzien van updates ? ik moet ze namelijk nu nog handmatig starten.. en dat is barre irritant (heb ondertussen dat vbsje werkent gekregen maar deze download niet alle updates die er beschikbaar zijn + dat updaten duurt minstens 20 minuten..., imagen duurt 3/5 minuten .......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
ik heb op de policy ingesteld dat iedere computer rond 11uur kijkt voor updates en dat alle updates geinstalleerd worden zonder enige bemoeienis van de gebruiker (de updates worden immers al goedgekeurd op de wsus, deels automatisch en deels handmatig)
Hij haalt overigens niet alle updates in 1x binnen omdat sommige updates niet tegelijk erop gezet kunnen worden.
je zou volgens mij ook een commando aan je sysprep gedeelte kunnen toevoegen zodat het proces dat de updates binnen haalt, automatisch gestart wordt na het sysprep gedeelte. Ik meen dat dat iets van wcault.exe is. Dat proces startte ik wel eens handmatig om updates meteen erop te krijgen van de wsus.

Zit momenteel nog gewoon op school, stage is al een grotere tijd voorbij.
Nu ga ik dus weer terug op school stage lopen over een paar weken zodat het beheer/onderhoud gedeelte afgemaakt kan worden. Daar komt dus ook bij dat de images (2 verschillende in het netwerk) om de maand een keer geupdated moeten worden door de andere stagiaires. De tijd dat een stagiaire er daadwerkelijk bij moet zijn is in totaal ongeveer 20/30 minuten denk ik, ligt er natuurlijk aan hoeveel updates erbij zijn gekomen.
Ik weet dat er dan ongeveer 18 images per jaar gemaakt worden rekening houdende met de vakanties etc. maar hij slaat op de server toch alleen maar de verschillen op en dat is maar een paar mb's per image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
oke dat vbsje werkt uitstekend nu. indien gewenst kan ik deze wel posten.
nu heb ik een netwerkdriver probleem.
als ik deze toevoeg pakt hij deze niet. zet ik deze op een stick ( alleen de .inf is al genoeg) pakt hij deze perfect. als ik de .wim mount zie ik deze ook in de driver map maar hij pakt deze maar niet.
ik dacht dat het probleem misschien bij dat hij hem als Andere PCI apparaat ziet.
de driver is dus wel aanwezig maar windows pakt het niet. alle andere drivers ( vga enz) pakt hij uitstekend.
heeft iemand ook misschien zon soortgelijk probleem gehad ?(en opgelost ?:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

Het werkt.
Heb mijn netwerkkabel in een netwerkkaart gestoken en het werkte ;-).

toch bedankt

Sven

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Shortly i have created a unsysprepped image with winpe and a sysprepped image with wds. There are 4 images on the wdsserver. One of the images is a image from a D630 machine sysprepped.

When i boot a D600 machine and choose to restore a image from wds, i selekt the language and then a scree appears where you can select your images. But i can only see 1 image and that is a unsysprepped VISTA image. This is the only vista image i have made. The winxp images i cannot see.

Somebody has a idea why i don't see the windows xp pro sp2 images?
Maybe a driver problem? Has it something to do with sysprep?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
monta schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:48:
Shortly i have created a unsysprepped image with winpe and a sysprepped image with wds. There are 4 images on the wdsserver. One of the images is a image from a D630 machine sysprepped.

When i boot a D600 machine and choose to restore a image from wds, i selekt the language and then a scree appears where you can select your images. But i can only see 1 image and that is a unsysprepped VISTA image. This is the only vista image i have made. The winxp images i cannot see.

Somebody has a idea why i don't see the windows xp pro sp2 images?
Maybe a driver problem? Has it something to do with sysprep?
Tja en dan nu in het nederlands:

Kort geleden een aantal images gemaakt via WDS & Winpe. De images staan op de WDS server in remoteinstall\images.
Er is 1 vista image in de vista groep en 3 winxp pro sp2 images in de windowsxp groep.

De image die ik terug wil plaatsen is van een Dell D630 gesysprepped.
Als ik boot via PXE en kies voor image terugzetten verschijnt een nieuw scherm waar je een image kan selekteren. Er staat echter maar 1 image die ik kan kiezen en dat is de windows VISTA image. De andere 3 images zijn niet zichtbaar?
De laptop waarop ik de image van de D630 wil plaatsen is een Dell D600. Sysprep is echter voorbereid met de mass storage sectie en de HAL wordt ook geregeld in sysprep.

Waar zou het mee te maken kunnen hebben dat ik de images niet zie?
Als ik de D630 image ga restoren op een D630 zie ik de images WEL?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
omdat wds zelf kijkt welke architectuur van de cpu wordt ondersteund door de image.
je moet even kijken naar de hal dependencies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
martjah schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:38:
omdat wds zelf kijkt welke architectuur van de cpu wordt ondersteund door de image.
je moet even kijken naar de hal dependencies
Al een tijdje ben ik bezig met de HAL kwestie. Dacht het opgelost te hebben door een aantal zaken op internet gelezen te hebben door te voeren.
In sysprep van alle clients:
UpdateUPHAL=ACPIPIC_UP,C:\Windows\Inf\Hal.inf
geplaatst.

Deze regel zou er volgens mij voor moeten zorgen dat de acpi-pc wordt geforceerd.

Ik weet dat de geimagde laptop een acpi-multiprocessor HAL heeft. De laptop waarop de image moet komen heeft een acpi-pc hal. Dit dacht ik dus op te lossen door bovenstaande HAL regel.
Wat kan ik hier nog meer aan doen?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
sorry voor de kick maar zou toch graag antwoord willen hebben op de vraag waarom de drivers niet werken via WDS maar wel als je directory kopieert op een usb stick en vanaf xp daar naar laat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
@mistermijn,

na de installatie, kun je de drivers dan wel terug vinden in de windows installatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
nee daar staan ze niet.. maar als ik de .wim mount kan ik ze wel weer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
hmm via de sysprep setup zou je de drivers gewoon meoten kunnen toevoegen en installeren.

heb je ook al "Detect non plug and play drivers" geprobeerd als je de sysprep draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
wij syspreppen de pc's niet.
via BDD kun je een cd/dvd of een netwerkshare met alle bestanden erin toevoegen
dit heeft als grote voordeel dat het niet HAL dependent is.
via de grafische schil kun je dus ook drivers toevoegen (met setup of zonder maakt niet uit ) waaronder de nvidea en krijg je toch alle functies enzovoort.
dit werkt perfect bij alle pc's.
alles kan geinstalleerd worden ( zelfs per ongelijk een thin-client :) )
vandaar dat het iets anders ligt.

//edit
is overigens ook gratis en serieus een perfecte tool.
als je een beetje handig bent met scripten kun je ook alle programma's silent laten installeren na het imagen.

[ Voor 15% gewijzigd door misterm90 op 16-10-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Weet iemand ook hoe we kunnen multicasten met de wds server op windows 2003 hebben we daar nog extra tools voor nodig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Naar aanleiding van je stukjes over Xp & WDS imaging heb ik een vraag over imaging waar ik tot op heden nog niet uit ben. Aangezien jij in je stukje op tweakers.net zegt dat iemand je kan mailen bij deze.
Mocht je dit volstrekt niet op prijs stellen laat het even weten dan mail ik niet meer.

Mijn probleem is het volgende:

Wij gebruiken hier voor laptops een 4 tal verschillende typen, met 3 verschillende typen HAL. Van acpi pc tot multiprocessor hal.

Met sysprep kun je het windows gedeelt opvangen, dit is (volgens mij, nog niet getest) geen probleem meer. Maar nu loop ik weer tegen een probleem aan in WDS namelijk dat WDS de HAL controleert op het systeem waarop je een image wilt plaatsen. Met andere woorden als ik een .wim image met MP HAL wil restoren naar een UP HAL laat wds deze niet zien.
Andersom heb ik ook getest.

OP internet wel wat te vinden hierover en via een speciale batchfile zou het moeten lukken omdat men dan via een .RWM bestand werkt. Maar je krijgt dan een geheel aparte batch.
Daar naast geprobeerd om de HAl aan te passen in de .wim image met een hex editor. De grootte veranderd niet van de .wim file maar ik kan de UP HAl toch niet restoren op een Mp machine.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe los je dit het beste op? of hoe lossen jullie dit op?
Het is eigenlijk geen optie om voor ieder systeem een aparte image te maken...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
@ misterlijn: ik denk dat je beter bij de BDD afdeling kunt vragen naar een oplossing.
@ nachtlamp: wds maakt gebruik van multicasten. bij server 2003 kan je echter weinig tot niks instellen. bij server 2008 kan je pas echt dingen instellen.
@ monta: weet ik zo geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
martjah. ik heb de drivers direct geinjecteerd in de i386 ( nlite werkt perfect ) daarna alles opnieuw ingesteld en het werkt perfect

monta.. => lees mijn vorige post en je bent eruit :D
bdd 2007 is gewoon perfect daarvoor.
in plaats van een .wim geef je de path door naar een windows xp installatie dir ( cd..ofzo)

als je plaatjes wil ( of een handleiding ) heb ik wel wat voor je liggen ( procedure voor mijn stage.)

[ Voor 16% gewijzigd door misterm90 op 21-10-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
mistermerlijn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:15:
martjah. ik heb de drivers direct geinjecteerd in de i386 ( nlite werkt perfect ) daarna alles opnieuw ingesteld en het werkt perfect

monta.. => lees mijn vorige post en je bent eruit :D
bdd 2007 is gewoon perfect daarvoor.
in plaats van een .wim geef je de path door naar een windows xp installatie dir ( cd..ofzo)

als je plaatjes wil ( of een handleiding ) heb ik wel wat voor je liggen ( procedure voor mijn stage.)
Bedankt ik ben nog even iets nieuws aan het proberen om de HAL te omzeilen via een artikel op internet. Gebruikmakend van mysysprep en voor wds: winpeshl.ini zou het moeten lukken. Als dit niet lukt wil ik de BDD gaan proberen maar dat zal wel weer een geheel nieuwe installatie en methoden zijn voor imaging of valt dat wel mee?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
nieuwe methode : ja
nieuwe installatie : nee
je kan gewoon de andere .wim er bij gebruiken
er komt alleen een speciale BDD.wim bij die je steeds kan veranderen dankzij de GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Laatst online: 13-09 14:51
Dat BDD werkt dus ongeveer het zelfde als RIS ? Je pc word geinstalleerd van een bepaalde netwerkshare en je hoeft geen sysprepped image te maken waardoor je dus geen gezeur hebt met je HAL's ?

Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
ja precies. alles gaat ook via een GUI dus je hoeft helemaal niks te programmaren of zoiets.
ik heb nu alleen gezeur met een laptop ( blijft ineens de bios hangen ) maar daar kom ik ook wel uit. en anders gewoon een imagebouwen speciaal voor deze laptop. ( is ook een voordeel. je kan gewoon de image door gebruiken als het niet werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
mistermerlijn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:29:
nieuwe methode : ja
nieuwe installatie : nee
je kan gewoon de andere .wim er bij gebruiken
er komt alleen een speciale BDD.wim bij die je steeds kan veranderen dankzij de GUI
Ok. Ik heb echter documentatie gezien op internet voor te configureren van de BDD server maar dat zag er toch heel anders uit dan hoe ik nu WDS draai. Ga eerst nog een poging wagen met mysysprep..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7. Als je de PC aanzet, druk dan F12 in voor de netwerkboot.

Nou word er geboot vanaf het netwerk, vervolgens word het bootmenu geladen en kan er een keuze gemaakt worden tussen het maken van een image of het terugzetten van een image.

Tot dit punt is het mij allemaal goed gelukt.

Als ik de client pc opstart kan ik via de netwerkkaart booten (hij krijgt ook een IP e.d.)
Hierna zie ik snel een code verschijnen.
PXE-N0F: Exiting HP PXE ROM.

(Volgensmij is dit normaal)
Hierna krijg ik een zwart scherm, en daarna springt hij over op het Windows scherm van de huidige PC. ik krijg dus geen Bootmenu van de WDS te zien.

Ik heb 2 boot.wim's geprobeert voor de zekerheid omdat ik zo een vermoeden had dat het hier aan kon liggen.
Boot.WIM gebruikt van een officiele download van Microsoft Elicense
Boot.WIM van een laptop (HP 8710W) waar standaard Vista Business cd's bij geleverd werden.

Heeft iemand enig idee wat er mis gaat?

P.s. Ik heb de WDS server niet geautoriseerd in de DHCP Server, dit omdat ik hier geen rechten toe heb (kan ik eventueel regelen) maar volgensmij is dit niet nodig, ik heb al eens een WDS server geinstalleerd en die deed het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:27:
P.s. Ik heb de WDS server niet geautoriseerd in de DHCP Server, dit omdat ik hier geen rechten toe heb (kan ik eventueel regelen) maar volgensmij is dit niet nodig, ik heb al eens een WDS server geinstalleerd en die deed het wel.
Je hebt dan best kans dat die bootfile niet eens door de DHCP server wordt aangeboden als PXE Boot Option.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
Allereerst bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg op de eerste pagina, lekker overzichtelijk en simpel (kortom top)!

Ik loop echter tegen een probleem aan in onze test opstelling.

Server 2008 Enterprise
- WDS.

Client
- HP dc5100 (Onboard Broadcom + Realtek).
- Windows XP Pro SP2.

Ik heb alle stappen gevolgd uit de 'tutorial' en dat verliep zonder problemen. Uiteindelijk op de PC sysprep uitgevoerd met de aangegeven instellingen en de PC herstart, daar gekozen voor Image maken. Daar wederom alle instellingen ingegeven en de Image group geselecteerd. PC begint met het aanmaken van een image lokaal en geeft na +/- 15min aan dat deze naar de WDS server wordt geladen. Dit duurt ongeveer 1 minuut (loopt heel langzaam tot 5% en schiet dan door) en dan geeft hij aan voltooid. So far so good zou je zeggen...Geen errors niets

Het probleem:
Het image komt niet in de WDS console te staan.
Er komt wel een file in de map "D:\remoteinstalls\Images\Imagegroup" met de naam van het image echter is deze slects 607KB groot.
Als ik deze handmatig in de WDS console toevoeg als Image geeft WDS een grote van 3288MB aan.

Wil ik booten ("Image terugzetten") en een image restore doen dan komt automatisch het Installatie kopie scherm tevoorschijn ipv het scherm waar ik een image voor restore kan selecteren. Het opnieuw toevoegen van een boot image heeft geen effect.

Ik heb het geheel nu al 2x van begin tot eind doorlopen zonder oplossing, geen errors of relevante meldingen in het event log niets...Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic45 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:24:
Het probleem:
Het image komt niet in de WDS console te staan.
Er komt wel een file in de map "D:\remoteinstalls\Images\Imagegroup" met de naam van het image echter is deze slects 607KB groot.
Als ik deze handmatig in de WDS console toevoeg als Image geeft WDS een grote van 3288MB aan.
Dit klopt dat de image 607kb groot is (dat heb ik ook dat zijn soort snel koppelingen maar als het goed is heb je nog ergens anders een mapje zijn waar de grootte bestanden instaan.
Wil ik booten ("Image terugzetten") en een image restore doen dan komt automatisch het Installatie kopie scherm tevoorschijn ipv het scherm waar ik een image voor restore kan selecteren. Het opnieuw toevoegen van een boot image heeft geen effect.
Ik denk dat je bootimage dan verkeerd is probeer eens een andere boot.wim toe te voegen die van windows 2008 of een andere van vista.
Ik heb het zelfde probleem als ik een van de bootimages weg gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:27:
Als ik stap 4 over sla van de handleiding configureer WDS server krijg ik het zelfde probleem als jou.
Dit komt omdat anders de dhcp server niet weet waar vandaan hij het bootmenu moet laden en de clients heen moeten sturen in dit geval is dat naar de WDS server.

Als het goed is moet je de instellingen wel configuren in de DHCP server.

4. Vink “niet luisteren op poort 67” en “DHCP-optie 60 configureren naar PXEClient” af.

Verwijderd

Als ik mijn WDS depoly service boot via een pc krijg ik mijn harde schijf niet te zien.

Of het forum heb ik wat zitten zoeken maar naar het schijnt komt dit door de sysprep...
Deze kan ik zelf gewoon niet starten. Soms krijg ik deze melding :
"A fatal error occurred while trying to sysprep the machine"

Soms gebeurd er ook niets.
Mijn sysprep is destijds aangemaakt via XP.
Misschien doet dit er iets toe :?

Thx

• martjah
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:21:
Als ik mijn WDS depoly service boot via een pc krijg ik mijn harde schijf niet te zien.

Of het forum heb ik wat zitten zoeken maar naar het schijnt komt dit door de sysprep...
Deze kan ik zelf gewoon niet starten. Soms krijg ik deze melding :
"A fatal error occurred while trying to sysprep the machine"

Soms gebeurd er ook niets.
Mijn sysprep is destijds aangemaakt via XP.
Misschien doet dit er iets toe :?

Thx
sysprep moet gedraaid zijn alvorens je de image naar de server kan uploaden. anders zie je idd geen harde schijf voor het image maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:53:
[...]

sysprep moet gedraaid zijn alvorens je de image naar de server kan uploaden. anders zie je idd geen harde schijf voor het image maken.
Maar helaas lukt mij dit niet...
Deze melding krijg ik meestal :
A fatal error occurred while trying to sysprep the machine

Of soms gebeurd er gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:42:
[...]

Maar helaas lukt mij dit niet...
Deze melding krijg ik meestal :
A fatal error occurred while trying to sysprep the machine

Of soms gebeurd er gewoon niets.
heb je al een nieuwe install geprobeerd ?
heb je de logfiles van sysprep al geraadpleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste tweakers.

Mijn WDS server draait heel goed.
Bedankt voor de handleiding die heeeft me heel erg op weg geholpen.

Ik heb alleen een vraag over de functie discover image.
Ik heb een hele leuke discover image gemaakt met wds en die gebrand op een cd dat werkt gewoon correct.
Ik wilde alleen een cd hebben die niet connectie maakt naar de server maar een image pakt van de dvd zelf of een externe schijf.

Hoop dat iemand daar meer van weet ?

• Lulhannes
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08 20:57
ik heb afgelope dagen deze guide gevolgd voor het instellen van wds.

echter zit ik nu vast bij het maken van de image.
Ik geef de image een locatie op de hdd van de pc,
daarna maak ik de connectie naar de server, log in, geef de juiste groep aan.
dan begint hij met het maken van de image.
Dit gaat goed tot het punt dat hij hem naar de server wil zetten.

Hier krijg ik de melding "wds image data invalid"
ik dacht eerst dat dit aan de verbinding lag, maar ook als ik de image via de pc over het netwerk stuur naar de server, dan kan ik hem lokaal niet adden aan de juiste map.
krijg hier dezelfde melding.

Heeft iemand hier problemen mee gehad?

thnx

Verwijderd

Bedankt Martjah voor je handleiding, dat heeft mij een stuk geholpen. Waar ik alleen benieuwd naar ben is of er iets te fixen valt waardoor de beheerder tijdens de installatie de computernaam kan opgeven. Scheelt weer achteraf.

• martjah
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:06:
Bedankt Martjah voor je handleiding, dat heeft mij een stuk geholpen. Waar ik alleen benieuwd naar ben is of er iets te fixen valt waardoor de beheerder tijdens de installatie de computernaam kan opgeven. Scheelt weer achteraf.
in het sysprep answer gedeelte moet je de naam van de computer gewoon achterwege laten, dan wordt daar om gevraagd.

@lulhannes: hij heeft het probleem zelf al opgelost, hij had een spatie in de naam van de remoteinstall folder.

Verwijderd

Bedankt. :) Zit ik nog even met het volgende: bij sommige images is het nodig dat er een tweede, lege partitie wordt aangemaakt naast de primary partitie of dat er twee partities worden meegenomen in een image. Wat is hier handig en mogelijk, een combinatie met diskpart?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:14:
Bedankt. :) Zit ik nog even met het volgende: bij sommige images is het nodig dat er een tweede, lege partitie wordt aangemaakt naast de primary partitie of dat er twee partities worden meegenomen in een image. Wat is hier handig en mogelijk, een combinatie met diskpart?
ik denk dat je dan moet gaan spelen met de xml file die je kan gebruiken om partitie aan te maken tijdens het WinPE gedeelte.

of het is misschien zelfs mogelijk om alleen maar een partitie te formatteren en geen nieuwe partitie indeling te maken. Maar dan moeten de partitie natuurlijk al wel aanwezig zijn op de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de XML-file lijkt het wel te lukken. Het handmatig partitioneren tijdens de WindowsPE gaat niet goed. Ik heb een schijf van 40gb en wil in de wizard twee partities maken en vervolgens de 1e partitie selecteren voor de windows-installatie. Ik maak een nieuwe partitie, vul als grootte in 20000mb en klik op apply. WindowsPE begrijpt dit blijkbaar niet en pakt gewoon de maximale 40gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
hehe.. BDD 2007 is dit makkelijk op te lossen
rechtermuisknop op de build => eigenschappen => Tasksequence => Preinstall =>New computer only=> zie je bij partition dat Diskpart.wsf word gebruikt

ga je een beetje verder zoeken enz..
kijk je in de distribution share => Scripts => ZTIDiskpart.txt ( word gebruikt door script)

select disk 0
clean
create partition primary
assign letter=c:
active
exit

en anders staat er in ZTIDiskpart.wsf nog een stukje Partitionering.

hier kan je dus ffe lekker mee stoeien dacht ik zo :)

[ Voor 22% gewijzigd door misterm90 op 19-12-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit toch ook steeds meer te denken aan BDD 2007. Na wat testjes blijkt nu dat de partitie die ik aanmaak met WindowsPE er in eerste instantie goed uit zien, maar als ik de partitie wil bewerken met PQ krijg ik de wereld foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om Active directory op een andere server te hebben dan wds ?
en wat zijn de voordelen en nadelen hier van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:05:
is het mogelijk om Active directory op een andere server te hebben dan wds ?
en wat zijn de voordelen en nadelen hier van ?
Wat heb je tot nu toe zelf gevonden dan als je de WDS documentatie op Technet doorneemt?
Lijkt me dat daar je vraag al in beantwoord wordt toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Na het maken van een nieuw image heb ik ondertussen 3x Image maken erin staan en 3x Image terugzetten.

Dus als ik boot (F12) zie ik in totaal 6 keuzes. Hoe fix it dit?
Ik kan hier nergens iets over vinden........het heeft geen haast want het werkt allemaal wel. Maar netjes is het niet natuurlijk! :)

Misschien dat ik het al gevonden heb...
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:47:
Twinkil,
Met ImageX kun je een image ook 'mounten' en je kunt dan de content van de .wim file zien en bewerken. In de boot.wim vind je dan ook onder \Windows\system32\ de file startnet.cmd.
Die bewerk je dan gewoon met Notepad.
Morgen maar eens bekijken! :)

[ Voor 68% gewijzigd door Pedr0 op 09-02-2009 20:04 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Nu heb ik opeens me oude images niet in het WDS keuzemenu staan? Ze staan wel gewoon in de WDS server....

Komt iemand dit bekend voor?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de tutorial volledig uitgevoegd. Ik heb alleen nog wel een probleem.

Ik heb image toegevoegd, maar ik kan helaas niet een image terugetten. Als ik een werkstation boot in WDS krijg ik helaas geen image te zien die ik kan deployen.

De image heb ik gemaakt met ImageX.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Aller eerst bedankt voor je handleiding.
Ik heb echter nog een probleem met de NIC driver.
Ik heb de laatste stuk gelezen over de NIC echter is het mij niet gelukt zou je mij alsjeblieft daarmee willen helpen?
Ik wil een willekeurige pc opstarten via deployment server ik krijg dan de melding dat er geen connectie gemaakt kan worden door de nic driver.

Graag hoor ik het van je.

Groetjes Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer sysprep uittevoeren en daarna booten via netwerk
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:13:
Hallo,

Ik heb de tutorial volledig uitgevoegd. Ik heb alleen nog wel een probleem.

Ik heb image toegevoegd, maar ik kan helaas niet een image terugetten. Als ik een werkstation boot in WDS krijg ik helaas geen image te zien die ik kan deployen.

De image heb ik gemaakt met ImageX.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schop dit topic is omhoog.

Dit klinkt allemaal te goed voor woorden, maar ik zit met een dilemma.
Al gemaakte ghost images zouden niet samen werken met WDS.
Dus alle images zou je overnieuw kunnen maken, wat hier geen mogelijkheid is.'

Iemand anders een oplossing. Ik zou graag WDS willen proberen op mijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:07:
Dus alle images zou je overnieuw kunnen maken, wat hier geen mogelijkheid is.
Dan geen WDS dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom vroeg ik ook of iemand een oplossing had? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ghostcast, of alsnog al je images converteren naar een formaat dat je via WDS of andere deployment tools kunt verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11-2014
hallo allemaal,

Ik ben nu zo een 3 weken bezig met wds..., geweldig als het werkt
Echt een hoop problemen al opgelost.
Alleen 1 ding, waar ik echt geen oplossing voor kan vinden en ik daarom jullie hulp vraag.

ik heb wds geinstalleerd op een 2008 server.
wil winxpsp3 deployen.
image gecaptured, en vervolgens het uitrollen:
het WINPE gedeelte heb ik geautomatiseerd dmv een unattended.xml (werk prima) Deze heb ik op server niveau toegevoegt..
Dan word de image naar de machine gepompt, zodra deze klaar is start de PC opnieuw op.
dan komt windows met een aantal instellingen die je moet ingeven..
ik heb begrepen dat je dit kan automatiseren dmv. een sysprep.inf.
Dit is mijn probleem..
ik krijg de sysprep.inf niet aan het werk. Op verschillende sites staan verschillende manieren over hoe die deze zou oppakken,

Wat ik ook probeer, telkens weer vraagt ie om de gegevens handmatig in te geven. met dit probleem ben ik nu al 2 weken bezig... ik ben echt ten einde raad!

hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. en de oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 18:11
Hij moet ook Sysprep.ini heten zoals in de startpost wordt genoemd. :)

Heb je hem verder wel in de juiste map staan?
Post de inhoud eens, mogelijk maak je ergens een fout en pak hij hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
pimmerd bedankt voor je snelle reactie..

Wat is "de juiste map" ?
op elke site waar ik kom is dit een andere.

en wat is het verschil tussen .inf en .ini ?

Hier mijn sysprep bestand

;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
InstallFilesPath=C:\sysprep\i386

[GuiUnattended]
AdminPassword=*********
EncryptedAdminPassword=Yes
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=*****************
FullName="ICT beheer"
OrgName=**************
ComputerName=*

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1280
YResolution=1024
Vrefresh=60

[TapiLocation]
CountryCode=31

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0413:00020409

[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=windist

[Identification]
JoinDomain=**********
DomainAdmin=*********
DomainAdminPassword=***********

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

ik ben nu bezig met een wds server aan het opzetten en heb de stappen gevolgd uit de docs op pagina 1. Echter ik loop nu tegen een probleem aan. Een image maken is geen probleem alleen als ik de image wil gaan deployen op een werkstation krijg ik de volgende melding nadat ik de image heb geselecteerd.
"Kan de installatiekopieen die voor installatie beschikbaar zijn niet weergeven"
(deze melding krijg ik als ik de "grafische" deployment opstart) via de "dos" mode zeurt die dat hij niet de juiste netwerk drivers heeft.

op de server zelf draait wds/ dhcp / dns / ad. (test server die los van ons productie netwerk hangt)
btw het is windows 2003 enterprise server R2 (met alle updates en een patch die ik had gevonden in de engelse pdf versie)
Hardware die ik heb ge-imaged is een dell latitude d630 met windows en drivers.
Ik heb ook al de drivers van de netwerkkaart in de boot.wim gezet wat was gelukt.

Wat kan het probleem zijn want ik kom er echt niet meer uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
heb je de drivers in beide .wim bestanden staan? hij gebruikt er namelijk 1 om een image te maken en een andere om terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:03:
heb je de drivers in beide .wim bestanden staan? hij gebruikt er namelijk 1 om een image te maken en een andere om terug te zetten.
ik heb um alleen in de boot.wim gezet maar niet in de capture.wim, wat opzich vreemd is omdat je de capture.wim gebruikt om een image te maken toch? deze wordt toch niet gebruikt om de image te deployen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
nee klopt, maar omdat je zegt dat je hem er bij 1 in gezet hebt en bij de ander niet.

wat ik altijd deed was:
1. boot.wim aanpassen
2. boot.wim inladen in WDS
3. nieuwe capture.wim maken in wds

dan pakt hij ook meteen de nieuwe drivers mee, hoef je tenminste niet 2x de drivers toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:37:
nee klopt, maar omdat je zegt dat je hem er bij 1 in gezet hebt en bij de ander niet.

wat ik altijd deed was:
1. boot.wim aanpassen
2. boot.wim inladen in WDS
3. nieuwe capture.wim maken in wds

dan pakt hij ook meteen de nieuwe drivers mee, hoef je tenminste niet 2x de drivers toe te voegen.
ja okee ik sna dat maar het doel van capture is toch het maken van de image hiermee heb ik namelijk helemaal geen problemen. neem aan dat de capture.wim niet wordt gebruikt om een image te deployen? want daar heb ik problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier WDS draaien i.c.m. MDT (Microsoft Deployment Toolkit), het vroegere BDD. Rollen er tig pc's mee uit, werkt prima. Nu wil ik na het afronden van zijn task sequence een extra file kopieeren naar de C-schijf, een aangepaste ini-file. Hoe zou ik deze actie kunnen uitvoeren in de task sequence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:50:
[...]

ja okee ik sna dat maar het doel van capture is toch het maken van de image hiermee heb ik namelijk helemaal geen problemen. neem aan dat de capture.wim niet wordt gebruikt om een image te deployen? want daar heb ik problemen mee.
Ik weet trouwens niet zeker of dit te maken heeft met je netwerkdrivers.
Ik meen iig dat ik een andere melding kreeg toen hij geen verbinding kon maken met de server...

maar ik weet zo ook geen oplossing voor jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:11:
[...]

Ik weet trouwens niet zeker of dit te maken heeft met je netwerkdrivers.
Ik meen iig dat ik een andere melding kreeg toen hij geen verbinding kon maken met de server...

maar ik weet zo ook geen oplossing voor jou probleem.
De netwerkdrivers heb ik van de dell site afgehaald, neem aan dat deze wel goed zijn 8)7
niemand verder dit probleem is gehad?? hij schijnt wel verbinding te hebben omdat die de lijst met images laat zien alleen op het moment dat ik er 1 selecteer en dan op volgende (deployen) drukt dan krijg ik de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:04:
[...]

De netwerkdrivers heb ik van de dell site afgehaald, neem aan dat deze wel goed zijn 8)7
niemand verder dit probleem is gehad?? hij schijnt wel verbinding te hebben omdat die de lijst met images laat zien alleen op het moment dat ik er 1 selecteer en dan op volgende (deployen) drukt dan krijg ik de melding.
Je gebruikt toch wel de vista drivers van de dell site?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
Ik zou eerder zeggen dat of de .wim corrupt is of de image zelf.

heb je ook al een andere image geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zijn erachter wat het is een leuke collega had de .wim files gebruikt van een dell cd. die zijn dusdanig bewerkt dat die crappy zijn. We hebben een vista dvd van de licensing site gedownload en daarvan de wim files gebruikt en dit werkte nu wel.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste