Toon posts:

DAT -> Line-in -> can record - No sound

Pagina: 1
Acties:
  • 836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem dat ik geen geluid via mijn speakers als ik een dat speler heb aangesloten op mijn line-in.
Wel kan ik opnemen en later deze muziek afspelen.... maar op deze manier word het lastig opnemen.
Vroeger had ik een XP machine met creative audigy (exacte model weet ik niet meer, pc heb ik niet meer :( ). Maar op deze pc kon ik een DAT of CD speler aansluiten en kon ik opnemen en afluisteren tegelijkertijd.
Nu heb ik twee nieuwe computers staan (1 met XP en 1 met Vista)
Helaas op beide computers heb ik geen geluid over mijn boxen, terwijl hij wel opneemt.

Ik heb alle instellingen nagekeken, maar geen enkele wijziging heeft geholpen.
Op beide nieuwe computers heb ik een geintergeerde geluidskaart, zou het kunnen zijn dat deze geintergeerde geluidskaarten dit niet kunnen renderen dat ze hierdoor alleen geluid doorlaten en niet meer kunnen afspelen, en dat die creative soundkaart dat wel kon (die creative was namelijk een niet geintergeerde soundcard).

Alvast bedankt en hopelijk kan ik met jullie tips dit probleem oplossen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je in de afspeel mixer de line-in aangevinkt?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ja, want er komt ook geluid binnen - maar krijg het er niet uit via mijn boxen.
kan het wel opnemen en na de opname afspelen.
Dus de line-in werkt en mijn boxen ook - maar opnemen en tegelijk afluisteren weer niet :(
Heb verschillende instructies gevolgt voor zowel XP als Vista systemen mbt instellen van je mixer etc... maar geen resultaat :(

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:58

DJ Vincento

1422055

Een kameraad van mij heeft hetzelfde probleem. Zijn USB-platenspeler/haartvuur apparaat is niet "live" te horen op de speakers, speel je de opname af met audacity, dan hoor je wel muziek. Ik kan gelukkig mijn prachtige Philips-Machine wel horen over mijn speakers. Maar het zou heel goed mogeluk kunnen zijn dat je twee volume regelingen hebt: Een van je MS Besturings systeem en één van je geluidskaart. Bij mij moet ik alles instellen op die van m'n geluidskaart, want het ingebakken ding van Vista kan ik alleen de volume's van de programma's regelen en de Master Volume bedienen.

Kijk eens naar alle programma's voor volume regeling die er op je PC zitten.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54
Even een schaamteloze kick maar dat scheelt een nieuw topic. Ook ik heb hier last van. Ik kan alleen opnemen niet afspelen over mijn boxen terwijl je wel die balkjes ziet bewegen wat aangeeft dat er dus geluid in gaat. Is dit een probleem van de geluidskaart eventueel of is hier iets aan te doen met een programma?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:37
Check toch nog even voor de zekerheid de instellingen. Er zijn 2 volume mixers. Eentje voor afspelen en eentje voor opname. Je kunt de opnamefader aanvinken en zo opnemen en tegelijkertijd de afspeel fader dicht hebben zitten of gemute. Dan ontstaat precies bovenstaande situatie.
Beide mixers zijn via het configuratiescherm te bereiken, onder iets van audio devices -> voice -> voice playback (volume) en voice recording (volume). Tevens kun je in deze mixer nog andere faders laten zien die niet standaard erbij staan, wellicht staat de line in hier bij en heb je 'm nooit gezien bij je afspeel mixer, maar enkel bij opname.
Mocht je zeker weten dat dit goed staat dan zou ik het ook niet weten :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54
ShittyOldMan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:50:
Check toch nog even voor de zekerheid de instellingen. Er zijn 2 volume mixers. Eentje voor afspelen en eentje voor opname. Je kunt de opnamefader aanvinken en zo opnemen en tegelijkertijd de afspeel fader dicht hebben zitten of gemute. Dan ontstaat precies bovenstaande situatie.
Beide mixers zijn via het configuratiescherm te bereiken, onder iets van audio devices -> voice -> voice playback (volume) en voice recording (volume). Tevens kun je in deze mixer nog andere faders laten zien die niet standaard erbij staan, wellicht staat de line in hier bij en heb je 'm nooit gezien bij je afspeel mixer, maar enkel bij opname.
Mocht je zeker weten dat dit goed staat dan zou ik het ook niet weten :P
* Slaat en schopt zichzelf helemaal naar de barrebiesjes* (^*&@$&(*(#*&@#!

Zucht je hebt gelijk... echter hoe kon ik nou ruiken dat ze op 2 plaatsen je line in laten regelen.... Kom ik er dus inderdaad achter dat het ook nog onder een ander menuutje zit... Ik ben te moe om het nu nog te testen maar ga er van uit dat dit het probleem was gezien deze uitgeschakeld stond. Vista en z'n kuren... 7(8)7

Naja bedankt in iedergeval! :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat jij wilt... Maar in Windows NT, 95, 98, 98se, XP, 2000 en alle andere varianten daarna was dit ook al het geval. En valt wel degelijk niet onder het kopstukje kuren maar onder het kopstukje functionaliteit. Niets nieuws onder de zon dus. Overigens ben ik er heel blij mee dat de opname regeling gescheiden is van de afspeel regeling. :)

Maarre, ist opgelost?

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 17-03-2008 13:06 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1