Frontpage gaming e.d. gaat de goede kant op

Pagina: 1
Acties:

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:53
Er is een tijd behoorlijk wat kritiek geweest, van oa. mij, over nieuws berichten van games e.d. die of geen nieuwswaarde hadden of een rare draai hadden gekregen. Ik moet zeggen dat het nieuwe jaar een goede trend heeft gezet, de berichten zijn imo inhoudelijk objectiever en informatiever geworden.

Compliment van mijn kant dus :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een mooie manier om de redactie een virtuele veer in de reet te steken d:)b :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Goedzo! Weer eens wat anders dan Willekeurigheid Gamenieuws

LinkedIn WoT Cash Converter

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Idd fijn dat T.net in dit veld ook blijkbaar een naam begint te krijgen, als er nu al uitnodigingen binnenkomen zoals bij GTA.. :)

Maar nu het toch gaat over artikelen gerelateerd aan gaming: er mag van mij wel op de schrijfstijl gelet worden. Het viel me bij de preview van GTA IV op sommige plekken op dat een en ander wel wat droog geformuleerd werd. Gaming nieuws geschreven in dezelfde stijl als de laatste aandelenkoersen van AMD.. dat lijkt me geen goed plan. :+
Overigens vond ik die preview van GTA IV dus wel echt goed, op bovenstaande hele kleine puntje van kritiek na. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Persoonlijk vind ik de meestal zakelijke t.net stijl, met hier en daar een kwinkslag, een stuk fijner lezen dan de standaard 'jolige' gaming nieuws stijl :) .

DM!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Eensch is met JHS :)
Komt natuurlijk ook door een compleet andere doelgroep, mij boeien games wat minder en gamers boeien zakelijke dingen wat minder. Prima zo, zolang je die 2 maar niet mixt :)

[ Voor 81% gewijzigd door Boudewijn op 24-01-2008 22:23 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het gaat de goeie kant op en het gaat later ook nog een stapje verder ;). Met de nieuwe gameredacteuren die dit jaar begonnen zijn, gaat het ook nog eens een stuk vlotter. Het aantal (p)reviews gaat ook de goeie kant op.

* Robin steekt ook een virtuele veer in de (*) van de gameredactie :*

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
JHS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:22:
Persoonlijk vind ik de meestal zakelijke t.net stijl, met hier en daar een kwinkslag, een stuk fijner lezen dan de standaard 'jolige' gaming nieuws stijl :) .
Ik lees het liefst een tekst die het midden houdt tussen zakelijk en informeel. Goed voorbeeld vind ik de stijl van Jan Meyroos, dat leest prettig weg. 's Niet jolig verder, wel informatief.

Maar maak er verder niet meer van dan het is, ik noemde het niet voor niets "heel klein puntje van kritiek" en zelfs "kritiek" is al zowat teveel gezegd. :)
Ik ben vooral zeer te spreken over de groei van de FP.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Om eerlijk te zijn doet de huidige gameverslaggeving me wel een beetje twijfelen over de onafhankelijkheid van de redactie. Nu de gta4 preview er staat, verschijnen er opeens ook 2 nieuwsberichten over gta, in 2 dagen.
Nou vertrouw ik de T.net redactie al jaren, en zullen ze dat dus vast niet express gedaan hebben, maar het staat wel raar. Misschien iets om in de gaten te houden.

Overigens vind ik gta nieuws dan nog wel interessant om te vermelden, aangezien het zelfs mij als non-gamer nog wel een beetje boeit, het is één van de betere spellen. :)

De toon en stijl van de gta preview vind ik mooi trouwens. Geeft gewoon weer wat je kan verwachten, en vermeld wat er is gezien, maar ook wat er níet is gezien. Geen grootse, niet waargemaakte claims van de maker klakkeloos doorbriefen. Respect daarvoor, dat toont goede journalistiek d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door cryforhelp op 25-01-2008 19:38 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
cryforhelp schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:16:
Om eerlijk te zijn doet de huidige gameverslaggeving me wel een beetje twijfelen over de onafhankelijkheid van de redactie. Nu de gta4 preview er staat, verschijnen er opeens ook 2 nieuwsberichten over gta, in 2 dagen.
Dat viel mij ook op. Maar wat je heel snel kunt zien is dat zowel de review als het nieuwsbericht met de releasedatum door dezelfde persoon zijn geschreven. Lijkt me in z'n geheel niet ondenkbaar dat hij ervoor heeft gekozen om die 2 dingen zo te scheiden (ik zou het ook zo gedaan hebben). :)
Overigens vind ik gta nieuws dan nog wel interessant om te vermelden, aangezien het zelfs mij als non-gamer nog wel een beetje boeit, het is één van de betere spellen. :)
Daarom verschijnt er ook nieuws over. Er was ook nieuws over veel andere games (UT3, Crysis, net weer Far Cry 2)
De toon en stijl van de gta preview vind ik mooi trouwens. Geeft gewoon weer wat je kan verwachten, en vermeld wat er is gezien, maar ook wat er níet is gezien. Geen grootse, niet waargemaakte claims van de maker klakkeloos doorbriefen. Respect daarvoor, dat toont goede journalistiek d:)b
Ja lekker onafhankelijk en eerlijk. En daarom hoef je denk ik niet te vrezen voor de onafhankelijkheid van T.net.
Ik vind in de gamesjournalistiek bijvoorbeeld de PU ook heel eerlijk. Dat valt me regelmatig op als je die stukjes leest (ze zijn helemaal niet te beroerd geweest om Crysis behoorlijk te bekritiseren, waar veel andere magazines de minpunten maar zijdelings noemden). Diezelfde eerlijkheid waardeer ik hier op de fp ook. :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

Cyphax schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:15:
Idd fijn dat T.net in dit veld ook blijkbaar een naam begint te krijgen, als er nu al uitnodigingen binnenkomen zoals bij GTA.. :)
Vraag me af trouwens hoeveel dit te maken heeft met VNU, zeker in de combinatie met Gamekings etc.

VNU heeft de meeste ingangen al, en laat T.net nu daar (dankbaar) gebruik van maken.
Maar dat wil niet zeggen dat dit een negatief punt is, zeker door de schrijfstijl en onderbouwing van tweakers is het wel leuk om te lezen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Geckoo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:14:
[...]
Vraag me af trouwens hoeveel dit te maken heeft met VNU, zeker in de combinatie met Gamekings etc.

VNU heeft de meeste ingangen al, en laat T.net nu daar (dankbaar) gebruik van maken.
Maar dat wil niet zeggen dat dit een negatief punt is, zeker door de schrijfstijl en onderbouwing van tweakers is het wel leuk om te lezen.
Helemaal niets. Tweakers.net regelt zijn zaakjes zelf en is voor dergelijke zaken echt niet afhankelijk van VNU.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die Jan is volgens mij gewoon freelancer die zo'n beetje voor alles schrijft :).

Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vind. De interactiviteit, stijl en inhoud van artikelen heeft me bij tweakers.net altijd aangesproken. Wmb gaat dat met het life kanaal goed uitbreiden naar games. Maar ik zie ook wel potentie in reviews van schermen, av sets en meer van dat soort dingen. Je kan dan allerlei leuke technische posts over de ontwikkeling van de schermen plaatsen (waarom lees je nooit een mooi overzichtsartikel over de verschillende generaties LCD schermen enzo).

Er zou misschien iets meer lijn in moeten komen. Het is een gave ontwikkeling. het game-nieuws gaat steeds beter. Als dat met de rest ook zo gaat, dan zou dat erg leuk zijn (en een mooie groeipotentie voor tweakers.net :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1