Willekeurigheid Gamenieuws

Pagina: 1
Acties:

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Wat is het beleid met betrekking tot het plaatsen van nieuws over games en consoles? Er lijkt namelijk een grote willekeurigheid te zijn in het nieuws dat geplaatst wordt.
Zie als voorbeeld het laatste bericht dat de ontwikkelaar van Total Overdose (een middelmatige game) aan een nieuwe shooter werkt. Zo zijn er iedere dag wel van dit soort aankondigingen dat er nieuwe games in ontwikkeling zijn oid. Waarom wordt voor deze aankondiging gekozen?

Ik zie Tweakers niet als gamesite. De reviews die geplaatst worden zijn een leuke toevoeging, maar dergelijk nieuws lijkt volkomen willekeurig. Misschien dat het beter bij het profiel van Tweakers zou passen om alleen nieuws over de hardware en andere nieuwtjes omtrent de platformen te publiceren : zoals firmware updates, verkoopcijfers/resultaten en prijswijzigingen.

PSN: Shiver23

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien is deze via de submit in de queue gedropt en verder opgepakt?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Als ik jou was zou ik gewoon al het nieuws wat in het life channel staat mijden, dan krijg je precies het nieuws wat je wilt.

Het is inderdaad waar de het gamenieuws willekeurig lijkt, maar dat blijft natuurlijk zo voor elk nieuws op elke site. Als je wil kan je elke minuut wel een bericht plaatsen, blijkbaar vond iemand Total Overdose niet zo middelmatig als jij.
Dit heeft wel iets weg van de "het journaal is links/rechts" discussie, persoonlijke voorkeur zal altijd een rol blijven spelen als wij het nieuws kijken/lezen. Wat de een belangrijk vindt zal de ander niet intresseren, wat de een goed vindt, vindt de ander maar matig. Ik zie bij Tweakers niet een bepaalde voorkeur opduiken voor bepaalde uitgevers of genre's, iets wat mij veel erger lijkt dan willekeurigheid.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Shiver23 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:02:
Ik zie Tweakers niet als gamesite. De reviews die geplaatst worden zijn een leuke toevoeging, maar dergelijk nieuws lijkt volkomen willekeurig.
Ik zie Tweakers wel als gamesite. Op GoT kun je een redelijke onderbouwing zien in cijfertjes dat er meer mensen zijn die dat denken:

Spielerij - Games & Discussies
32.681 topics, 1.861.702 berichten

Spielerij - Problemen & Vragen
11.918 topics, 86.776 berichten

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Megaflix schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:17:
[...]

Ik zie Tweakers wel als gamesite. Op GoT kun je een redelijke onderbouwing zien in cijfertjes dat er meer mensen zijn die dat denken:

dan maak jij alvast de denkfout forum en frontpage door elkaar te halen :p

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Megaflix schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:17:
[...]

Maar is Tweakers dan ook een nieuws en sport site? Of een site over vervoer? Of misschien zelfs een religieuze of levensbeschouwelijke site? Want daar zijn ook genoeg topics over te vinden. Ik vind dat je GoT en de frontpage wat dat betreft wel als twee losse dingen moet zien.

PSN: Shiver23

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
the_stickie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:31:
dan maak jij alvast de denkfout forum en frontpage door elkaar te halen :p
Ik weet het onderscheid wel te maken tussen forum en frontpage hoor. T.net is geen nieuws- en sportsite en gaat ook niet over vervoer, maar dat zijn duidelijke offtopic subforums. Dat geeft de naam van de categorie General Chat ook duidelijk aan. Verder komen er ook regelmatig updates van games voorbij in de Meuktracker. Ik vind dat je dan ook het nieuws over games moet kunnen posten op de frontpage. Waarom zouden games als software zijnde minder interessant zijn dan een nieuwspost als Microsoft en Dell zamelen geld in voor aidsbestrijding?

De twee games-subforums staan duidelijk gepositioneerd bij de overige software en dat is wel degelijk een van de belangrijkste onderwerpen van T.net. T.net heeft er duidelijk voor gekozen om nieuwsitems op te splitsen in Core, Pro en Life. Als je games niet wilt zien, dan kijk je toch gewoon bij Core en Pro? Je ziet dan zelfs games niet meer voorbijkomen bij de Reviews.

Zowel frontpage als GoT draaien in principe op dezelfde community. Wat ik met die getallen wilde zeggen is dat als de community spellen belangrijk genoeg vind om over te discussiëren, dat ze het dan waarschijnlijk ook belangrijk genoeg vinden om nieuws over te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Megaflix op 23-01-2008 23:57 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gamen is altijd altijd al een belangrijke activiteit geweest van de Tweakers.net-bezoekers. Het is de reden waarom veel tweakers snelle processors en videokaarten kopen. We hebben er alleen jarenlang redactioneel nauwelijks aandacht aan besteed. In de begintijd was er aandacht voor zowel hardware als games.

De beide Spielerij-forums behoren tot de meeste populaire van GoT. De interesse voor games is duidelijk aanwezig bij de bezoekers. Het is aan jou de keuze om de gameberichten te lezen of te negeren.

Over de keuzes van de redactie kan ik als non-gamer niet zoveel zeggen.
Pagina: 1