Users Active Directory

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ok, na veel problemen (zie ander topic van me), gaan we met onze hele ict dienst morgen een nieuwe server installeren, en dus ook een volledig nieuw domein uit de grond stampen.

De oude server is een windows 2000, de nieuwe is een 2003.
In de AD van 2000 zitten natuurlijk alle users. Ik zou ze kunnen exporteren (heb hier en daar wel wat gevonden, maar nog niet geprobeerd).
Maar zou ze dan in een OU in de 2003 willen importeren.

Dit is perfect mogelijk?

//
En nog iets dat ik me afvraag, moet miischein in een nieuw topic:
Kan ik een client uit het oude domein halen, als ik die oude server al ontkoppeld heb? Anders moet ik een andere werkwijze bedenken voor morgen. Eerst de clients eruit halen, dan server afkoppelen.
Om tijd te besparen dacht ik de server al te ontkoppelen, terwijl de collega's de clients uit het domein gaan halen. Maar kunnen ze er nog uit, als die oude server al weg is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alles kan, de vraag is alleen of je niet beter af bent met een Migratie (MS levert daar zelfs de ADMT voor mee op de CD).

Zoek daar eens wat meer over uit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hanzer
  • Niet online
ik zal het zeker nog eens bekijken, maar door de aanhoudende problemen bij onze eerste poging (vorige week) om alles gewoon over te nemen, hebben we besloten om toch volledig opnieuw te beginnen.

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je eenvoudigweg een lijst wil hebben met usernames en dergelijke, ga dan eens kijken naar wat scripts.

http://www.microsoft.com/...r/resources/qanda/ad.mspx

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat jullie een beetje als een kip zonder kop allerlei zaken aan het doen zijn - zonder goede voorbereiding ook nog..

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 24-01-2008 12:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Wat een enthousiasme, morgen een complete migratie en nu al na gaan denken hoe je het wilt gaan aanpakken. Zou zoals hierboven vermeld even een goed plan van aanpakken opstellen.

De client haal je niet uit het domein, maar koppel je wel los. Het computer account blijft dus bestaan, maar de client kan je wel op het nieuwe domein gebruiken.

Maar:

1. Waarom draai je beide domeinen niet naast elkaar en moet de server direct uit?
2. Onderstaande migraties zou ik in een weekend doen, heb je alle tijd en kan je maandag direct gaan troubleshouten. Gebruikers hebben een nieuw profiel (als ik je post lees verwacht ik niet dat de kennis er is deze goed over te zetten) en dus alle instellingen van scratsch af aan)
3. Nieuwe domeinen opbouwen is op server kant niet moeilijk, maar de problemen die voortvloeien zijn naar mijn ervaringen minder prettig te noemen. Ken het zelf echter alleen van migreren van SBS--> SBS

Wilde altijd al iets over computers weten

• hanzer
  • Niet online
Jullie hebben gelijk, en dat zal ik ook niet ontkennen.
Ik heb een mooie kennis van administering windows server. Dit heb ik nooit bestudeerd.
Toch kleine kanttekening: het gaat hier niet over een een super groot netwerk, en bedrijfskritisch is het ook niet helemaal.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
download de MoveUser.exe van de resource kit om de user profielen te switchen !

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

hebben jullie al de nieuwe hardware of moet de oude server uit omdat daar de nieuwe installatie op moet komen??

in geval van nieuwe hardware kan je alles uit opzetten zoals jullie het willen hebben, zonder deze machine al op het netwerk te zetten

dan je AD inrichten, misschien op de manier zoals het al was of gewoon netjes vanaf scratch met OU's voor de afdelingen binnen het bedrijf bijvoorbeeld
met groepen waar je de users in stopt
groepen waar je de groepen met users instopt en waar je dus rechten op folders en dergelijk op toepast

je zei dat het geen groot netwerk is... hoeveel users zijn er dan?
maak voor elke OU een template voor de users en maak deze template lid van de juiste groep(en) om daarna de template te kopieren om de gebruikers allemaal met de hand opnieuw aan te maken.....

en doe het op een zaterdag wanneer er totaal geen werknemers aanwezig zijn, begin op vrijdagavond ofzow....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• hanzer
  • Niet online
Het gaat over een netwerk met een 40tal pc's op het domein.

Ben nu even in Vmware de boel aan het testen hoe ik het morgen ga doen. Ben een scriptje aan het gereed maken om de users automatisch toe te voegen.
Zo hebben we een nieuw netwerk, alles from scratch.

Bedankt voor de antwoorden al!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry maar ik denk dat het toch echt een goed idee is dat je zelf op zoek gaat, want dit soort dingen zijn heel erg simpel te vindne op internet. Je bent niet de eerste met dit probleem (verre van zelfs).

Voor zo'n migratie is nou eenmaal een gedegen voorbereiding nodig, net als voor een topic op GoT. Zie Het algemeen beleid over onze eisen daarin. Open gerust een nieuw topic als je nog gerichte vragen hebt, maar vermeld wel uitgebreid je eigen bevindingen. Dit probleem met disjoinen van domeinen had je notabene gewoon in 1 minuut kunnen testen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.