ok, na veel problemen (zie ander topic van me), gaan we met onze hele ict dienst morgen een nieuwe server installeren, en dus ook een volledig nieuw domein uit de grond stampen.
De oude server is een windows 2000, de nieuwe is een 2003.
In de AD van 2000 zitten natuurlijk alle users. Ik zou ze kunnen exporteren (heb hier en daar wel wat gevonden, maar nog niet geprobeerd).
Maar zou ze dan in een OU in de 2003 willen importeren.
Dit is perfect mogelijk?
//
En nog iets dat ik me afvraag, moet miischein in een nieuw topic:
Kan ik een client uit het oude domein halen, als ik die oude server al ontkoppeld heb? Anders moet ik een andere werkwijze bedenken voor morgen. Eerst de clients eruit halen, dan server afkoppelen.
Om tijd te besparen dacht ik de server al te ontkoppelen, terwijl de collega's de clients uit het domein gaan halen. Maar kunnen ze er nog uit, als die oude server al weg is?
De oude server is een windows 2000, de nieuwe is een 2003.
In de AD van 2000 zitten natuurlijk alle users. Ik zou ze kunnen exporteren (heb hier en daar wel wat gevonden, maar nog niet geprobeerd).
Maar zou ze dan in een OU in de 2003 willen importeren.
Dit is perfect mogelijk?
//
En nog iets dat ik me afvraag, moet miischein in een nieuw topic:
Kan ik een client uit het oude domein halen, als ik die oude server al ontkoppeld heb? Anders moet ik een andere werkwijze bedenken voor morgen. Eerst de clients eruit halen, dan server afkoppelen.
Om tijd te besparen dacht ik de server al te ontkoppelen, terwijl de collega's de clients uit het domein gaan halen. Maar kunnen ze er nog uit, als die oude server al weg is?