[XP] Taakbalk valt steeds weg bij opstarten.*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Sinds korte tijd, telkens als ik uit het snelstart menu een programma wil openen (outlook, verkenner of wat dan ook) valt steeds mijn taakbalk weg. Hij blijft dan voor enkel seconden weg en dan zijn ook al m'n pictogrammen in het systeemvak weg.

Ik heb gemerkt dat het ook vaker gebeurt bij het gewoon openen van een programma: het programma start dan gewoon niet op, pc gaat even ratelen, na ongeveer 10sec is de taakbalk er weer (met de helft minder systeem iconen, denk aan msn weg, virusscan inactief). vervolgens kan ik gewoon alles openen en normaal werken. Het gebeurt altijd maar eenmalig bij het opstarten.

Ik heb met msconfig al m'n opstartmenu bekeken maar staan geen vreemde dingen tussen.
Met de search/google kom ik niet verder, omdat ik blijkbaar verkeerde trefwoorden gebruik waardoor ik bij totaal andere items uitkom (overal wel iets met startmenu / taakbalk etc)

Regclean van ms meerdere malen laten lopen, maar verbetert ook niks.

Iemand enig idee? Ik weet niet waar ik nog verder naar kan kijken en een compleet nieuwe install lijkt me zo extreem... heb ook al eens 1 voor 1 wat dingen uitgezet (zoals virusscan) maar dat helpt ook niet verder.

Hier uitkomt van msconfig (voor mij staan er nog wat enkele onbekenden in maar ik ga ze niet zomaar uitschakelen):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbeyer/msconfig.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door brianb op 23-01-2008 15:06 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Verdwijnen toevallig ook de iconen op je desktop?

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:46
Eerste ingeving van mij is dat je een virus hebt, helemaal omdat het niet normaal is dat je virusscanner 'zomaar' uitvalt.

Misschien dat je iets kunt met het stappenplan van B&V: Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten.

Dit is dan wel voor het starten van een nieuw topic, maar is hier wellicht ook nuttig. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• brianb
DizzyWeb schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:06:
Verdwijnen toevallig ook de iconen op je desktop?
De iconen op de desktop blijven wel gewoon staan. Puur alleen taakbalk. Vandaar dat ik ook ergens het gevoel heb dat het met een active applicatie te maken heeft.
Jaap-Jan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:13:
Eerste ingeving van mij is dat je een virus hebt, helemaal omdat het niet normaal is dat je virusscanner 'zomaar' uitvalt.

Misschien dat je iets kunt met het stappenplan van B&V: Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten.

Dit is dan wel voor het starten van een nieuw topic, maar is hier wellicht ook nuttig. :)
Virus lijkt me sterk tot onmogelijk. Nooit een melding gekregen en de scanner is altijd actief. Na het wegvallen van de taakbalk komt hij ook weer actief terug dus. Niet alle programma's blijven weg.

[ Voor 50% gewijzigd door brianb op 23-01-2008 15:15 ]

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:46
brianb schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:14:
(...)

Virus lijkt me sterk tot onmogelijk. Nooit een melding gekregen en de scanner is altijd actief. Na het wegvallen van de taakbalk komt hij ook weer actief terug dus. Niet alle programma's blijven weg.
Aha, dan hebben jij en ik een wat andere definitie van inactief. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-01-2008 15:19 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• brianb
Jaap-Jan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:19:
[...]
Aha, dan hebben jij en ik een wat andere definitie van inactief. ;)
Met inactief bedoel ik dat hij de 10 tal seconden dat hij wegvalt ''inactief'' is :) Zodra de balk er weer is, is hij weer actief.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Was het nog niet opgevallen dat bijna elk topic hier de Windows versie tussen haakjes heeft staan?
If so - lees de Windows Clients - Policy er nog eens op na? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Steeds als ik aan het werk ben met vista valt plotseling de taakbalk weg of alle open vensters en icoontjes schuiven naar links, Ik kan dan zelfs niet meer naar start om eventueel af tesluiten. Heb computer 8 x laten bekijken heb nu alles nieuw t/m scherm, muis,toetsenbord moederbord, processor alles is nieuw. Het probleem blijft, heeft iemand idee wat ik hier aan kan doen. Het is beslist geen virus hier is uitgebreid naar gekeken tijdens het herbouwen en vernieuwen van de pc.

Hoor graag advies, hoe of wat ik zou kunnen doen

Verwijderd

Is het misschien gekomen na het installeren van een bepaald programma? Of heb je XP herinstalleren al geprobeerd?

Verwijderd

Nee, niet na het installeren van een programma. Sinds vorige week is de pc compleet vernieuwd en schoon geleverd met vista. Daarvoor was het een combinatie van keuze tussen vista of XP. Omdat men dacht dat dat wel eens een oorzaak kon zijn ben ik overgegaan op vista.

Dank voor het meedenken!
Pagina: 1