Toon posts:

Welke AGP videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs van mijn pc:

Celeron 3.06Ghz
1Gb ram
Nvidia GeForce 4 Ti 4200

Probleem is dat de koeler van mijn videokaart niet meer draait omdat die al 5 jaar oud is ofzo. (is onlangs in deze pc gestopt)

Ik weet iig dat de videokaart AGP moet zijn.

Ik heb een beetje onderzoek gedaan en de Sapphire X850XT AGP lijkt een goede te zijn. Maar ik zie nergens een prijs staan en waar te bestellen.

Weet iemand welke site een overzicht heeft van bijv. een top 10 AGP + prijsklasse?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Voor die pc zou ik geen nieuwe snelle AGP meer kopen.

Een Nvidia uit de 6800serie of Ati 9800pro (wel een stuk langzamer, maar stuk sneller dan je ti4200) of idd de 800/850 van ati.

Ik heb nog een goede 6800LE (full unlocked en goede stabiele OC met bios geflash met goede stiller koeler voor je) 45euro

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:25:
Voor die pc zou ik geen nieuwe snelle AGP meer kopen.

Een Nvidia uit de 6800serie of Ati 9800pro (wel een stuk langzamer, maar stuk sneller dan je ti4200) of idd de 800/850 van ati.

Ik heb nog een goede 6800LE (full unlocked en goede stabiele OC met bios geflash met goede stiller koeler voor je) 45euro
Hoezo geen nieuwe snelle AGP kopen? alles wordt PCI-E? Ik ben alleen nog van plan om nieuwe videokaart te kopen. Daarna zal ik deze pc de komende 5 jaar niet meer upgraden. Speelde jaren met 256 mbram en alles op low setting maar er zit nu al 1 gig ram in. En ik ben wel tevreden over de 3.06 Ghz

De kaart die er nu inzit doet het gewoonweg niet meer. De ventilatortje is stuk dus ik moet iig de kaart vervangen.

Weet jij de top 5 agp + prijsklasse?

Waar kun ik zulke informatie vinden anders moet ik jullie steeds lastig vallen ;)

Verwijderd

De top 5 van kaarten die in AGP leverbaar zijn verbleken allemaal bij de top 5 kaarten die in PCI-E te krijgen zijn. Nieuwe AGP kaarten zijn zeldzaam, en die paar die er zijn zijn hooguit gericht op de budget- / middenmoot-markt qua performance. Als jij de komende 5 jaar spellen wilt blijven spelen via AGP dan stap je nu al in in met matige performance, en dat zal de komende jaren alleen maar erger worden met de toename van de systeemeisen van spellen.

AGP is passé. Je kunt bv. een HD 2600 XT AGP kopen. Dan heb je een leuke kaart. Maar verwacht er niet topprestaties van, nu niet en over 5 jaar al helemaal niet. Wil je echt gamen, dan is AGP al een gepasseerd station. Als jij zegt dat alles op low acceptabel is, dan is dat ook precies wat je krijgt.

De performancekaarten worden domweg niet gemaakt in AGP versie. Dat is nu al zo.

Het is trouwens mss wel beter om eens te kijken of je niet gewoon een nieuwe fan op je videokaart kunt zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:42 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De TS meldt echter niet of hij problemen met de kaart ondervindt, terwijl de fan niet meer draait. Ik heb 3 jaar lang kunnen doorgamen zonder fan op een GF4 Ti4200 van Club3D, zonder dat de kaart ervan kapot is gegaan.

edit: ik zou ook gaan voor een andere koeloplossing, ipv een nieuwe AGP kaart te scoren.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-01-2008 14:44 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:39:
De top 5 van kaarten die in AGP leverbaar zijn verbleken allemaal bij de top 5 kaarten die in PCI-E te krijgen zijn. Nieuwe AGP kaarten zijn zeldzaam, en die paar die er zijn zijn hooguit gericht op de budget- / middenmoot-markt qua performance. Als jij de komende 5 jaar spellen wilt blijven spelen via AGP dan stap je nu al in in met matige performance, en dat zal de komende jaren alleen maar erger worden met de toename van de systeemeisen van spellen.

AGP is passé. Je kunt bv. een HD 2600 XT AGP kopen. Dan heb je een leuke kaart. Maar verwacht er niet topprestaties van, nu niet en over 5 jaar al helemaal niet. Wil je echt gamen, dan is AGP al een gepasseerd station. Je zult dus de afweging moeten maken wat je belangrijker vindt: performance of prijsbewust.
Ik speel geen high graphic spellen zoals Doom 3 ofzo. Ik speel geen één shooter eigenlijk

Ben meer van de koreaanse mmorpgs :)

Ben vooral van plan om Mythos te spelen komende tijd.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:43:
[...]
Ik speel geen high graphic spellen zoals Doom 3 ofzo. Ik speel geen één shooter eigenlijk
Kijk gewoon wat je kan krijgen en kijk gewoon in de gemiddelde chart. Gewoon een goedkoop kaartje halen en je bent klaar.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens mss wel beter om eens te kijken of je niet gewoon een nieuwe fan op je videokaart kunt zetten.
Daar las ik over heen.

Heb jij enig idee hoeveel zoiets kost en kan ik het beter bij een pcshop laten doen?

Verwijderd

Ja nou dan moet je kijken of een huidige middenmoter genoeg performance biedt voor nu en de komende jaren. Want sneller dan dat zul je in AGP niet aantreffen en ik denk echt dat er ook geen significant snellere kaart meer in AGP uitvoering zal gaan verschijnen. En als dat nog wel gaat gebeuren dan koop je ene kaart die geknepen is door de bus waarop ie is uitgebracht. Dat is ook niet erg nuttig.

Ga naar de PriceWatch op de frontpage, en selecteer daar alle AGP kaarten. Maak daaruit je keus.

Maar again .. je kunt ws. beter een fannetie op je huidige kaart zetten als je denkt dat ie ook nog wel voldoet voorlopig.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:45:
[...]

Daar las ik over heen.

Heb jij enig idee hoeveel zoiets kost en kan ik het beter bij een pcshop laten doen?
Geen idee. Je huidige fan is mss met wat olie en een keer schoonmaken al wel te redden. En voor veel kaarten zijn standaard alternatieven te krijgen. Van bv. Zalman. Die kun je er zelf opzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:47 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
koop iets zoals een thermaltake blue orb or crystal orb, kost je een euro of 7 denk ik en is goed genoeg om een ti4200 te koelen, heb zelf een crystal orb en die past precies op de gaten die rond de core van mijn ti4200 zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/image.php?src=817&ts=1044573107

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 22:21
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag, welke AGP-kaart? Is eveneens de laatste upgrade voor een PC (P4 3.4, 2GB) en twijfel tussen een 2600XT en 3850. Scheelt 60 euro, maar de laatste heeft dan nog wel DX10. Aan de andere kant, hoorde dat UVD van de 3850 waarschijnlijk nooit gaat werken onder *nix vanwege DRM :-(

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Toevallig was ik gisteren aan het kijken wat op dit moment de beste AGP-kaart is. Ik kwam uit op de Sapphire Radeon X1950 Pro, die momenteel in de pricewatch staat voor € 141,62. Volgens Tom's Hardware scoort deze beter dan alle andere.

Je kunt natuurlijk ook Pricewatch laten sorteren op prijs van laag naar hoog en dat vergelijken met de charts op sites als Tom's Hardware en dan in combinatie met je budget besluiten of je een nieuwe kaart of een nieuwe koeler koopt. Je kunt voor een paar tientjes al een kaart krijgen die in elk geval veel beter presteert dan je huidige.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor AGP kaarten. Zoals duidelijk is in deze interacties, is er genoeg te vinden hierover.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.