Cinema set informatie gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-02 21:37
Hallo Tweakers :)

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: Ik heb een TV, een Apple TV en een XBOX360, die ik alle drie tegelijk op m'n cinemaset wil aansluiten. 't Probleem is alleen dat mijn huidige cinemaset maar 1x een rood-witte "in" heeft, en daar kan ik niet alle 3 de apparaten tegelijk op aansluiten.

Om die reden heb ik eens gekeken naar een losse versterker, maar hoewel ik 't met mijn budget wel kan betalen, is mijn kastruimte te klein voor een losse versterker. Deze zijn vaak ±17cm hoog, terwijl mijn kasthoogte die ik beschikbaar heb maar 15,5cm hoog is.

Vandaar de volgende vraag, die ik op Google niet helemaal duidelijk beantwoord kreeg;
- bestaat er een cinemaset met ingebouwde versterker (of met een laag-model losse versterker)? Een beetje zoals sommige Sony-modellen die een extra "deck" hebben waar dan een HD in zit. Hij zou voornamelijk HD-in, Optical-in en de rood-witte aansluitingen moeten hebben.

Ik hoef geen HD-recorder of superdure set, maar wil eigenlijk een "simpel" setje waar ik alle drie de apparaten op kan aansluiten:
- De Apple TV (video en audio via HDMI , eventueel audio via Optical)
- De XBOX360 (video naar TV, audio naar DVD-speler)
- De TV (video en audio naar of via de cinemaset)

Ik hoop dat ik m'n bedoeling een beetje duidelijk heb gemaakt :)
Ik kwam er niet helemaal uit via Google, omdat de informatie die ik vond niet altijd even duidelijk is over de aansluitingen van diverse sets e.d.

Ohja, ook niet onbelangrijk: m'n budget zou zo'n 300-500 euro zijn (ik weet 't, niet écht hoog, hehe)

Alvast bedankt voor de informatie :)

Mvg,
Joram

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon eens bij de MM kijken?

• Kapotlood
Omdat mijn geloof in de kennis van de MM-mensen niet al te hoog is, hoe lullig dat ook klinkt.

En omdat ik vind dat liefhebbers/fanatiekelingen hier bij Tweakers naar mijn mening veel meer weten dan mensen in een enkele zaak :) (vele hoofden weten meer dan 1?)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20
AV Control Center of switch box is niet genoeg? Als het alleen om de aansluitingen gaat en je versterker nog voldoet.

Had er zelf een van een paar euro (3 in -> 1 uit)

[ Voor 135% gewijzigd door Speedy op 23-01-2008 14:37 ]

Flickr | Lego collectie

• Kapotlood
Daar heb ik even naar zitten kijken Speedy :)
Maar m'n voornaamste reden dat ik een all-in-one setje wil is omdat ik niet zoveel zin heb om telkens heen en weer te lopen naar m'n kast om die switch om te zetten (of met nóg meer afstandsbedieningen te zitten.

Even gekeken naar je linkje:
Een beetje splitter kost al snel 100+ euro, en dan zit je met 'n kleine afstandsbediening.
Voor dat geld zou 't dan beter/"estetischer" zijn als ik één set haal waar die aansluitingen
al inzitten denk ik :)

[ Voor 31% gewijzigd door Kapotlood op 23-01-2008 14:41 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20
joramoudenaarde schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:37:
Daar heb ik even naar zitten kijken Speedy :)
Maar m'n voornaamste reden dat ik een all-in-one setje wil is omdat ik niet zoveel zin heb om telkens heen en weer te lopen naar m'n kast om die switch om te zetten (of met nóg meer afstandsbedieningen te zitten.
100 euro voor zo'n AV center en 50 euro voor een Logitech all-in-one remote en je bent klaar ;)

Flickr | Lego collectie

• Kapotlood
Zit wat in, maar 150 euro voor zo'n AV-center inclusief all-in-one remote is
aardig wat geld voor iets wat je ook geïntegreerd kan hebben denk ik :)

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:32:
Omdat mijn geloof in de kennis van de MM-mensen niet al te hoog is, hoe lullig dat ook klinkt.

En omdat ik vind dat liefhebbers/fanatiekelingen hier bij Tweakers naar mijn mening veel meer weten dan mensen in een enkele zaak :) (vele hoofden weten meer dan 1?)
De mensen bij de MM weten echt wel wat jij wilt hebben, en 90% van de setjes daar ondersteunen ook precies wat jij wilt doen. Het is nou niet echt een bijzondere situatie die je daar hebt ;).

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:21
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:48:
[...]

De mensen bij de MM weten echt wel wat jij wilt hebben, en 90% van de setjes daar ondersteunen ook precies wat jij wilt doen. Het is nou niet echt een bijzondere situatie die je daar hebt ;).
En toch vertrouw ik ze ook niet bij de MM, ik ging naar een medewerker toe en vroeg ik zoek een DVI / HDMI kabel voor bij Deze Lcd Tv we stonden er naast hij ging ging naar het rek en pakte hem eruit en zei deze hoort bij deze Tv, zogezegt zo gedaan naar de kassa afgerekend thuis gekomen paste niet...

Kwam ik 2 uur later weer Terug nee inderdaad dat gaat nooit passen zei een andere medewerker moet je deze hebben en toen was het wel goed toch wel eind goed al goed maar heb geen hoge pet van de meeste witgoed verkopers

Verwijderd

Bij MM zijn het allemaal verkopers en zeker geen techniekers laat ze maar es een plasma met een Home cinema verbinden via HDMI verbindingen en praat ze maar es van progressief en interlaced enz... dan slaan ze helemaal tilt
ik vind hun service ronduit schandalig.
Ze kunnen soms wel de prijzen terugschroeven tegen over een kleinere zaak maar dit gaat zeker ten koste van uitleg en service.
Mediamarkt is goed voor als je met alles zelf raad weet.maar reken vooral niet op hun hulp ;)
Pagina: 1