AV Control Center

Pagina: 1
Acties:
  • 3.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 08:53
Ik heb sinds een tijd de Joytech AV Control Center.

Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.net/images/products/78-1-UEE_AV-Control-Center_Front.jpg

Deze werkt perfekt voor het bundelen van scart en optische kanalen.
Alleen heb ik sinds kort ook een LCD-TV met 1 component ingang. Daar gaan we dus weer ;) Heb nu de Xbox en Xbox360 allebei via component, dus moet ik elke keer van stekker verwisselen.
Ik heb dus een nieuw AV Control Center nodig met component en optische uitgangen.
Ik zag op de site van joytech deze al staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.net/images/products/79-1-UEE_AV_Control_240V.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.net/images/products/79-2-UEE_AV_Control_240V.jpg

Zoals je kan zien komt deze pas in november uit.

Wie kent er nog meer AV Centers die met name component en optische aansluitingen hebben?
Kan er zowat niks over vinden.

Verwijderd

Harman Kardon, krijg je er een tuner bij

• Marsman83
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:12:
Klopt, er zijn wel meer versterkers die dit ingebouwd hebben. Ik heb alleen al een goede versterker (in mijn ogen) en wil voor een los av apparaat gaan die niet al te duur is.

• Marsman83
Niemand?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De Marmitek FlatTVlink4 heeft optische in- en uitgangen. Die lijkt trouwens verdacht veel op de bovengenoemde Joytech.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Marsman83
Barry|IA schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:29:
[...]

De Marmitek FlatTVlink4 heeft optische in- en uitgangen. Die lijkt trouwens verdacht veel op de bovengenoemde Joytech.
Idd alleen heeft deze helaas geen component aansluitingen waar het dus juist om gaat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens bij wat High-end A/V zaken informeren (Staffhorst, RAF, Hobo, etc). Die zullen vast wel vaker met het probleem te maken hebben gehad de afgelopen tijd. Component maakt een aardige opmars namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 19:51
Joytech komt ook met een AV center in de vorm van een Xbox 360 behuizing (13 oktober). Misschien is dat wat?
Linkje

[ Voor 38% gewijzigd door PeterPan op 10-10-2006 08:45 ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

heb je wel weer nog een afstandabediening erbij....of schakeld deze automatisch ??

Beste film ooit

• Marsman83
Benn0 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:43:
Joytech komt ook met een AV center in de vorm van een Xbox 360 behuizing (13 oktober). Misschien is dat wat?
Linkje
Klopt die had ik ook overwogen alleen heb ik liever die andere dan, die is mooi in hifi formaat en past mooi onder mn receiver.
Nog een afstandsbediening maakt niet uit, heb de logitech harmony 525 en die vreet alles ;)
Het verbaast me wel dat er zo wijnig tweakers zijn die dit soort apparaten hebben, kan hier bar weinig over vinden op GOT. Of hebben jullie alles via de receiver lopen?

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Heb je al geprobeerd de composiet+audio te gebruiken voor je component signaal? Dus R = composiet, G = Left audio, B = Right audio. En dan je geluid door de optische ingang laten gaan.
Tenzij de AV control center iets doet met het signaal, naast schakelen, zou dat moeten werken lijkt me.

(Ik heb zelf de AV control center 2, maar nog geen tijd gehad om uit te pakken ivm verhuizen/verbouwen)

• Marsman83
micha_no schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:44:
Heb je al geprobeerd de composiet+audio te gebruiken voor je component signaal? Dus R = composiet, G = Left audio, B = Right audio. En dan je geluid door de optische ingang laten gaan.
Tenzij de AV control center iets doet met het signaal, naast schakelen, zou dat moeten werken lijkt me.

(Ik heb zelf de AV control center 2, maar nog geen tijd gehad om uit te pakken ivm verhuizen/verbouwen)
Dat is de gouden tip!! _/-\o_ Thanks mate daar had ik nog niet eens aan gedacht :o Ga ik dadelijk gelijk uitproberen. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is de impendantie van composiet en audio niet anders dan van component? Dit zou weleens bagger beeld kunnen opleveren als ze zich aan de specs hebben gehouden...

Overigens had MonsterCable ook zo'n av center... Kan hem alleen zo gauw niet vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 10-10-2006 13:29 ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
The Eagle schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:52:
Ik zou als ik jou was eens bij wat High-end A/V zaken informeren (Staffhorst, RAF, Hobo, etc). Die zullen vast wel vaker met het probleem te maken hebben gehad de afgelopen tijd. Component maakt een aardige opmars namelijk :)
Ik ben zelf bij de Mediamarkt en RAF geweest... het was al moeilijk om die verkopers uit te leggen wat je nou eigenlijk wil (meerdere apparaten met component uitgang, aansluiten op 1 beamer, hoe moeilijk kan dat zijn?). Maar absoluut niet dat ze van dat soort apparaten gehoord hebben.

Ik weet dat de Audio Authority 1154A een heel mooi apparaatje is voor mij, maar niet te verkrijgen in NL... Is ook een apparaat dat component video en digitale audio schakeld, maar dan automatisch... Dus zonder afstandbediening. Graag had ik zo'n apparaat gehad, maar dan wat er een ietsje beter uitziet tussen mijn andere apparaten.

Die nieuwe joytech ziet er wel leuk uit... Genoeg aansluitingen in ieder geval. Ben benieuwd wat de specificaties zijn... Alleen altijd jammer van die lelijke afstandbedieningen die je erbij krijgt. Maargoed, die wordt toch in mijn alles-in-1 geprogrammeerd... Enig idee waar deze nieuwe joytech te verkrijgen zal zijn? en voor welke prijs?

component video via audio-aansluitingen laten lopen kan een bagger kwaliteit opleveren. Dit omdat stereo-audio lang niet zoveel bandbreedte gebruikt als een component signaal...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Marsman83
micha_no schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:44:

Helaas, ik was er al bang voor :'( Heb net de component stekkers op de composiet, audio L&R aangesloten en deze weer doorverbonden met de tv maar ik krijg erg flets beeld, als ik ze verwissel dan krijg ik weer wat rooder beeld. Het lijkt erop dat via de composiet aansluiting het signaal wel goed doorgegeven wordt alleen niet via de audio l&r...
Maar het is dus wel mogelijk alleen wordt de kwaliteid een stuk slechter.
Toch maar een nieuw av center aanschaffen.

• micha_no
http://www.avforums.com/f...page=14&highlight=joytech

check die thread anders ff.. daar staan wel berichten in over mensen die succes hebben met het aansluiten van component op hun av control center. (Nu helaas geen tijd om specifiek een link naar een post te zoeken, sorry)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Banzi schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:16:
[...]
Enig idee waar deze nieuwe joytech te verkrijgen zal zijn? en voor welke prijs?
De nieuwe is bij Gameseek.co.uk te koop, inclusief verzenden komt ie op ongeveer 116 euro.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op de AV Control Center 2 zou het gewoon moeten werken.. lijkt me dat op die van jou ook moet werken dan :?... Ik heb zelf de AV Control Center 2, maar heb geen tv die component aankan (wel pc/receiver/dvd-speler).. dus kan het niet testen voor je...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Deze is ook erg goed Inday.
hier op deze site staan een paar testen over het apparaat.
en hier kan je hem in Nederland bestellen.

Deze ga ik zelf het einde van de maand bestellen, en als ik hem heb laat ik het nog wel even weten.

• micha_no
Kaj. schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:11:
[...]
De nieuwe is bij Gameseek.co.uk te koop, inclusief verzenden komt ie op ongeveer 116 euro.
Let wel op, het is een pre-order. Ze krijgen hem pas eind van de maand binnen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:24:
Deze is ook erg goed Inday.
hier op deze site staan een paar testen over het apparaat.
en hier kan je hem in Nederland bestellen.

Deze ga ik zelf het einde van de maand bestellen, en als ik hem heb laat ik het nog wel even weten.
Die Inday switched alleen het video signaal, of zie ik dat verkeerd?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En ziet er bovendien niet uit...

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
ik heb zelf om component te splitten deze:

http://www.lik-sang.com/info.php?category=319&products_id=4088&

kost niks en werkt echt perfect.

Ik heb er nu m'n xbox [xbmc] en m'n xbox 360 opzitten, beide op 720p en het ziet er perfect uit. straks hang ik ook nog m'n wii eraan, dan is de splitter alweer vol, maar voor die 15 euro is het een geweldig apparaatje.

Het enige nadeel ten opzichte van de joytech is dat er geen remote bij zit, je moet dus wel uit je luie stoel komen als je wil switchen.

het grote voordeel is dat ik gelezen heb dat de joytech te traag was om alle data te verwerken en daarom vaa corruptie in het beeld gaf, dat heb ik bij mijn apparaatje nog nooit meegemaakt (met maar 1/8 van de prijs van de joytech)

edit, ik las niet helemaal goed, de splitter in mijn link split geen optische ingang, maarja, daar gebruik ik gewoon m'n oude joytech avcenter voor (daar had ik nog 3 optisch poorten vrij).

[ Voor 67% gewijzigd door milenko79 op 11-10-2006 13:10 ]

• Marsman83
milenko79 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:03:
ik heb zelf om component te splitten deze:

http://www.lik-sang.com/info.php?category=319&products_id=4088&

kost niks en werkt echt perfect.

Ik heb er nu m'n xbox [xbmc] en m'n xbox 360 opzitten, beide op 720p en het ziet er perfect uit. straks hang ik ook nog m'n wii eraan, dan is de splitter alweer vol, maar voor die 15 euro is het een geweldig apparaatje.

Het enige nadeel ten opzichte van de joytech is dat er geen remote bij zit, je moet dus wel uit je luie stoel komen als je wil switchen.

het grote voordeel is dat ik gelezen heb dat de joytech te traag was om alle data te verwerken en daarom vaa corruptie in het beeld gaf, dat heb ik bij mijn apparaatje nog nooit meegemaakt (met maar 1/8 van de prijs van de joytech)

edit, ik las niet helemaal goed, de splitter in mijn link split geen optische ingang, maarja, daar gebruik ik gewoon m'n oude joytech avcenter voor (daar had ik nog 3 optisch poorten vrij).
Toevallig heb ik deze gisteren ook besteld als tijdelijke oplossing :)
Blijkbaar zijn er gewoon geen of erg weinig apparaten die dezelfde functionaliteid en design hebben als de Joytech.
Ik wacht wel tot de Joytech Control Center 245C uitkomt, heb ze al een mailtje gestuurd wanneer ze verwachten dat deze in nederland beschikbaar komt.
Zodra ik antwoord heb laat ik het hier wel weten.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
tja,

Ik vind hem goed genoeg als volledige oplossing, ik gebruik hem sinds maart en ik heb er echt totaal geen klachten over. (behalve dan dat ie geen optische ingangen splitst, maar dat heb ik dus anders opgelost).

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zit eigenlijk te wachten op nog meer aansluitingen. Ik snap ook niet waarom Joytech niet hun nieuwe model met meteen HDMI e/o DVI poorten heeft uitgevoerd, dan heb je pas een compleet apparaat en op de toekomst voorbereid........

Verwijderd

IDD die inday is alleen component en ziet er niet uit, maar is wel super met de overdracht van het video signaal.

• Marsman83
De Joytech AV Control Center die ik nu heb is ook super kwa doorgifte van audio en beeld, merk totaal niks van of ik het nu rechtstreeks of met aansluit.
Ik ben overigens wel blij van de ene kant dat ze geen HDMI/DVI connecties erop gezet hebben, anders zou het apparaat wel een heel stuk duurder worden ben ik bang.

Ik heb trouwens nog geen reactie van joytech over de levertijd.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:21
Fraggler schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:15:
[...]

Helaas, ik was er al bang voor :'( Heb net de component stekkers op de composiet, audio L&R aangesloten en deze weer doorverbonden met de tv maar ik krijg erg flets beeld, als ik ze verwissel dan krijg ik weer wat rooder beeld. Het lijkt erop dat via de composiet aansluiting het signaal wel goed doorgegeven wordt alleen niet via de audio l&r...
Maar het is dus wel mogelijk alleen wordt de kwaliteid een stuk slechter.
Toch maar een nieuw av center aanschaffen.
Ik heb eens te horen gekregen dat je s-video splitkabels hebt die naar 2 cinch stekkertjes splitten waarop je dan 2 component kabels op kunt aansluiten en de 3e dan op de composiet aansluiting.
Zie ook http://ntsc-uk.domino.org....php?t=33161&page=9&pp=10 voor wat info.
Die splitkabels zijn echter moeilijk te vinden en uiteindelijk heb ik ook maar besloten te wachten op de Joytech 245c. Alleen jammer dat ie maar 1 uitgang heeft ;)

Die YPbPr power box van Lik-Sang/Play-Asia heb ik trouwens ook en werkt inderdaad prima (en natuurlijk een scherpe prijs).

@kaajee: Gezien de snelheid waarmee technologische ontwikkelingen ook daadwerkelijk een standaard (op de consumentenmarkt) worden zie ik het nog niet snel gebeuren dat we veel HDMI en en DVI poorten in de huiskamer nodig hebben ;)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Shadow_Zero schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:59:
@kaajee: Gezien de snelheid waarmee technologische ontwikkelingen ook daadwerkelijk een standaard (op de consumentenmarkt) worden zie ik het nog niet snel gebeuren dat we veel HDMI en en DVI poorten in de huiskamer nodig hebben ;)
Huh? Snap ik niet helemaal, alle nwe tv's tegenwoordig hebben toch een DVI/HDMI ingang? En alle nieuwere, duurdere DVD spelers hebben een HDMI uitgang? De nwe. generatie STB's (HD etc) hebben een HDMI uitgang.....en de computers willen graag met DVI cq. HDMI aangesloten worden op een scherm/tv......
Dus als je EN je DVD speler EN je STB EN een PC aan wilt sluiten op een TV met maar 1 HDMI ingang heb je een probleem. Dus ik zie juist nu markt voor een goeie/betaalbare HDMI/DVI switcher. Ik vermoed dat de nwe generatie TV's juist met meer digitale (HDMI/DVI) ingangen uitgerust gaan worden. Zoals je dat ook al mondjesmaat zit........of........

• Shadow_Zero
Al die apparaten kun je ook met component aansluiten en ik denk dat je weinig tot geen verschil merkt in beeldkwaliteit :)
Dat ze de aansluiting hebben wil nog niet zeggen dat mensen er ook gebruik van gaan maken.
Wie weet gaat het wel sneller dan ik denk, maar vooralsnog maak ik nog geen gebruik van HDMI/DVI en dat zie ik voorlopig ook niet gebeuren, terwijl ik toch aardig wat A/V apparatuur heb staan (of misschien daarom juist, ik ben overal al in voorzien ;) ).

Ik vraag me eigenlijk af waarmee die HD STB in Nederland worden aangesloten. Is dat HDMI? Of heb je nog keuzes?
Ah, gevonden: Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger
Zit ook component op, dus ook niet hdmi afhankelijk :)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Shadow_Zero schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:10:
Al die apparaten kun je ook met component aansluiten en ik denk dat je weinig tot geen verschil merkt in beeldkwaliteit :)
Dat ze de aansluiting hebben wil nog niet zeggen dat mensen er ook gebruik van gaan maken.
Wie weet gaat het wel sneller dan ik denk, maar vooralsnog maak ik nog geen gebruik van HDMI/DVI en dat zie ik voorlopig ook niet gebeuren, terwijl ik toch aardig wat A/V apparatuur heb staan (of misschien daarom juist, ik ben overal al in voorzien ;) ).

Ik vraag me eigenlijk af waarmee die HD STB in Nederland worden aangesloten. Is dat HDMI? Of heb je nog keuzes?
Als ze zometeen die beveiliging gaan activeren (wat toch wel gebeurd) dan zal je via component niet meer 720p/1080i/p kunnen weergeven...
En via HDMI loopt dan ook direct digitaal geluid, wat ook 5.1 kan bevatten... handig als je receiver hebt met HDMI enzo... maarja dan moet je een duurdere nemen, met meerdere hdmi poorten, dan is dat meteen je switchbox...

• Shadow_Zero
Is die Joytech AV Control Center nou al uit?
Op de site staat er geen "to be released nov '06" meer, maar hij lijkt nog praktisch onvindbaar.
Heb ook nog geen reactie van Take2 gekregen :/

• BiG-GuY

BiG-GuY

Shadow_Zero schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:49:
Is die Joytech AV Control Center nou al uit?
Op de site staat er geen "to be released nov '06" meer, maar hij lijkt nog praktisch onvindbaar.
Heb ook nog geen reactie van Take2 gekregen :/
Versie 1 & 2 zijn al tijdje uit... ik heb zelf de 2 al bijna half jaar ofzo?...

Of bedoel je de versie met component ipv scart?

• Shadow_Zero
De 245C bedoelde ik uiteraard ;)

• Marsman83
Shadow_Zero schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:10:

Klopt, ik heb component en hdmi eens vergeleken maar kon totaal geen verschil merken. Overigens had ik nog een mailtje van Joytech gekregen maar ze konden mij nog geen exacte datum geven wanneer die hier leverbaar zou zijn...
Hoop zo snel mogelijk aangezien de Wii binnenkort ook verkrijgbaar is en dan heb ik alweer 3 apparaten die via component aangesloten worden ;)

• Shadow_Zero
Ik heb de Joytech Av Control Center 245C besteld bij Gadgetfabriek: http://www.gadgetfabriek....pagina&intProductID=15184

Enige NL online store tot dusverre die ik kon vinden...

• Marsman83
Shadow_Zero schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:55:
Ik heb de Joytech Av Control Center 245C besteld bij Gadgetfabriek: http://www.gadgetfabriek....pagina&intProductID=15184

Enige NL online store tot dusverre die ik kon vinden...
Hey thanks! Heb je hem inmiddels al binnen en zoja wat vind je ervan?
Ik ga hem ook gelijk bestellen, heb hem verder nog nergens in NL kunnen vinden.

• Shadow_Zero
Nee, helaas nog niet binnen.
Ik wacht deze week af en anders zal ik ze eens mailen.

Overigens heeft Take2 nu ook een Nederlandse webshop opgezet: www.joytech.nl
Daar kun je hem ook bestellen :)

• Shadow_Zero
Vandaag is ie binnengekomen! :D
Qua bouw is ie exact hetzelfde als het origineel, maar dan nog met een front display en component aansluitingen ipv. scarts uiteraard.
Mocht je je afvragen waarom hij 7 AV ingangen heeft, het frontje heeft een klepje waar ook nog een composiet en s-video ingang op zit :)
De stroomkabel heeft een plugje zodat je hem op een Europese en een Britse stekker kunt aansluiten.
Wat er verder nog bij zit:

- component + audio kabel
- s-video + audio kabel
- composiet + audio kabel
- ethernet kabel

Alle a/v kabels gold plated, dus dat ziet er ook goed uit 8)
Na voetbal kijken of ik nog energie heb om hem aan te sluiten ;)

• Marsman83
Shadow_Zero schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:49:
Vandaag is ie binnengekomen! :D
Qua bouw is ie exact hetzelfde als het origineel, maar dan nog met een front display en component aansluitingen ipv. scarts uiteraard.
Mocht je je afvragen waarom hij 7 AV ingangen heeft, het frontje heeft een klepje waar ook nog een composiet en s-video ingang op zit :)
De stroomkabel heeft een plugje zodat je hem op een Europese en een Britse stekker kunt aansluiten.
Wat er verder nog bij zit:

- component + audio kabel
- s-video + audio kabel
- composiet + audio kabel
- ethernet kabel

Alle a/v kabels gold plated, dus dat ziet er ook goed uit 8)
Na voetbal kijken of ik nog energie heb om hem aan te sluiten ;)
Haha mijne is ook binnengekomen :P Gelijk aangesloten en kan totaal geen kwaliteidsverschil ontdekken bij mijn xbox en xbox360.
Ook de netwerk aansluitingen werken perfect. Mijn logitech harmony remote kent hem ook.
Helemaal tevreden :D Nu nog wachten op mijn component kabels voor de Wii :*)

• Shadow_Zero
Ik heb problemen met mijn Joytech, voor details zie: http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=68941

Iemand die ook deze problemen heeft gekregen?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Bestaan er ook iets eenvoudigere?
Ik moet enkel XboX/Wii en DVD-recorder aansluiten via component naar 1 component op mijn TV en natuurlijk ook de audio doorlussen.
Ik hoef geen kast met 7 van die aansluitingen.

• Shadow_Zero
Zoek de YPbPr power box op Play-Asia :)
3x component, 3x audio cinch, analoge schakelaar.
(maar dan heb je dus geen optical schakelaar)

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:12:
Welk type van Harman kardon bedoel je? zoek een receiver/versterker waar ik m'n Xbox 360 en Wii op aan kan sluiten, ook de component aansluitingen

• Marsman83
Ik heb nu ook problemen met mijn 245C... Heb de component kabels voor mijn Wii binnengekregen en mn wii ingesteld op 480p. Zodra er erg veel wit in het beeld zit valt het beeld weg/gaat knipperen. Dat probleem hebben erg veel mensen las ik in het nintendo forum. Het schijnt dat het Y signal te sterk of te zwak is bij witte beelden.
Hopelijk komt er een fix van Nintendo of Joytech. Heb nu maar tijdelijk een simpele component switch ertussen gezet die overigens prima werkt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Fraggler schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:36:
Ik heb nu ook problemen met mijn 245C... Heb de component kabels voor mijn Wii binnengekregen en mn wii ingesteld op 480p. Zodra er erg veel wit in het beeld zit valt het beeld weg/gaat knipperen. Dat probleem hebben erg veel mensen las ik in het nintendo forum. Het schijnt dat het Y signal te sterk of te zwak is bij witte beelden.
Hopelijk komt er een fix van Nintendo of Joytech. Heb nu maar tijdelijk een simpele component switch ertussen gezet die overigens prima werkt.
Ik heb hetzelfde probleem. Wii en Xbox360 beiden component op de 245C, en hetzelfde verhaal.
Alleen dit is bij mij echter enkel te merken bij het eerste waarschuwingsschermpje dat je je polsbandje om moet doen. Voor de rest eigenlijk niet, ook niet in de Wii menu's.

• Shadow_Zero
Ook met een nieuwe tv heb ik dit probleem nog.
Ik had van Joytech een adaptertje gekregen (een cinch plugje) die dit probleem zou kunnen verhelpen, maar het leek niet te werken op mijn oude tv en nu ben ik het kwijt, dus heb het nog niet kunnen testen op mijn nieuwe tv -_-

Zijn er wellicht al (betaalbare) alternatieven voor de Joytech? Op de webshop van joytech.nl staat ie niet meer, opvallend...

EDIT:
Heb zelf nog wat gevonden, maar of ik er makkelijk aan kan komen is een tweede:
Psyclone Source Selector (PSC01)
Pelican Selector 2.0
Inday RGB4X-R
Inday HDDA-1
Lenexpo 4 Port Component Video Switch
Zektor CVS4 Component Video Switch
Audio Authority 1154
IMPACT ACOUSTICS 3-PLAY
Acoustic Research AR-5000

[ Voor 28% gewijzigd door Shadow_Zero op 14-11-2007 11:03 ]

• Shadow_Zero
Er komt een nieuwe Joytech AVCC aan, de 640HD:
http://www.shops.nl/Pictures/orig/215587.jpg

Hopelijk zijn dit keer de component problemen opgelost, dan is dit wel weer een heel leuk bakkie.

• Shadow_Zero
Ik heb van Joytech vernomen dat deze unit misschien niet uit gaat komen :/
*boohoo*

• Shadow_Zero
Een nieuwe gevonden: AVSWITCH-70S (http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=1161)
Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/AVSWITCH-60S.JPG
Specificaties:
• Aansluitingen:
4x Input: Component Y Pr Pb
Composiet
Stereo Audio L+R
S-Video
Toslink
Ethernet

1x Output Component Y Pr Pb
Composiet
Stereo Audio L+R
S-Video
Toslink
Ethernet
• Afmetingen: 411 mm x 242 mm x 50 mm
• Kleur: Zilver
• Display: LCD display voor instelbare input titels
• Behuizing: Standaard componentformaat stalen kast met brushed
aluminium voorpaneel
• Voeding: DC in 9 V

Inhoud verpaking:

- 4 Poorts Audio/Video switch
- Afstandsbediening
- Stroomadapter
- Handleiding
Besteld, hopelijk doet ie wat ie moet doen ^^

[ Voor 78% gewijzigd door Shadow_Zero op 14-07-2008 15:59 ]

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Misschien kun je hier wat mee? http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

JOYTECH Control Center 540C « terug

* Merk: Joytech
* Type1 x input: Control Center 540C
* Backlit LCD Display
* Xbox 360 AV
* 4 x input: Composite video/ Component Video / Audio linker- en rechteraudio / S-Video
* 1 x input (voorkant): Composite video/ Component Video / Audio linker- en rechteraudio / S-Video
* AV-kanaal met meerdere uitgangen: Composite video/ Audio left/right / Component-Video / S-Video / Digital Optical Audio
* Beeldkwaliteit: Hang af van het type input dat wordt gebruikt / HD resoluties zoals 480p – 720p en 1080i worden uitsluitend ondersteund met de component video-aansluiting
* Meegeleverd: AV-verbindingskabel / Ethernet-kabel / Afstandsbediening / Gebruiksaanwijzing / Stroomadapter
* Internationale fabrieksgarantie

Prijs: € 19,95

(dubbel/kruis post in 2 topics, GEEN reclame, maar had ze toevalligallebei vandaag zitten lezen :p)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 11:32

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik heb deze ook besteld en al binnen en in gebruik, werkt naar behoren voor de xbox (mediacenter kabel komt er ook aan) ...

natuurlijk leek het mij wel handig om mijn s-video (digitale televisie) erop aan te sluiten zodat ik niet telkens hoef te wisselen van kanaal op mijn televisie, maar helaas geeft dat ding geen s-video door op de component aansluiting (TV heeft geen s-video aansluiting op de component ingang).
Dus dat was weer jammer.... maar verder zeer tevreden!

Nu nog mijn wii halen en aansluiten ook al las ik dat daar wel eens problemen mee zijn.
Pagina: 1