Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Zoek eens ofzo. Overklokken is niet gegarandeerd, de ene cpu gaat 200 mhz harder, de andere maar 50, er valt gewoon niets over te zeggen.
ik heb anders nog nooit overgeklokt.. met hoeveel Mhz moet ik beginnen en onder welk voltage? ik draai nu 2,00 volt
Verwijderd
Je voltage kun je blijven opvoeren tot je temperatuur (STRESSED) boven de 50 uitkomt. (Dat is MIJN limiet =)
En ik zou beginnen met het minste aantal MHz, 550MHz komt voort uit: 100x5,5 Ik zou dan beginnen met 101x5,5 en dan 102x5,5
Blijf dit zo doen totdat je pc gaat hangen of niet meer wil booten. Zet hem dan iets terug en je bent klaar =D
Suc6 en hou de temperatuur goed in de gaten, en bedenk ook welke temperatuur dit is. Dus of het de temperatuur van je Processor is of of van je kast. Dat scheelt nogal =))
GreetzZ MaSsiE ! =)
En ik zou beginnen met het minste aantal MHz, 550MHz komt voort uit: 100x5,5 Ik zou dan beginnen met 101x5,5 en dan 102x5,5
Blijf dit zo doen totdat je pc gaat hangen of niet meer wil booten. Zet hem dan iets terug en je bent klaar =D
Suc6 en hou de temperatuur goed in de gaten, en bedenk ook welke temperatuur dit is. Dus of het de temperatuur van je Processor is of of van je kast. Dat scheelt nogal =))
GreetzZ MaSsiE ! =)
ok thnx.. ik ga gewoon doen!
Verwijderd
PII 350 op een 440bx loopt op 466 
in plaats van een 100MHz FSB op 133MHz FSB. werkt perfect. ennuh voltage kan ik niet regelen, en 440bx kan niet hoger dan 133
en er zit PC100 geheugen in en het is een vobis pc
in plaats van een 100MHz FSB op 133MHz FSB. werkt perfect. ennuh voltage kan ik niet regelen, en 440bx kan niet hoger dan 133
en er zit PC100 geheugen in en het is een vobis pc
Verwijderd
Je hebt een katmai dus het zal moeilijk gaan. Verhoog telkens in stapjes de FSB en als ie niet stabiel meer is verhoog het voltage. Zorg wel voor de goede koeling.
Verwijderd
5.5 x 112 moet wel anders is die cpu ook bagger net als mijn 500 mhz katmai wil niet hoger dan 112
Mijne wil max op 112, maar dan draait tie niet stabiel genoeg
. kmoet maar us een betere koeler kopen.
Welke kan ik ut best gebruiken voor een PIII 550E (slot 1 koeler), op un aopen mobo ax63 pro nog wat.
Welke kan ik ut best gebruiken voor een PIII 550E (slot 1 koeler), op un aopen mobo ax63 pro nog wat.
Verwijderd
ik heb de GLOBAL WIN VOS 32 plus super heatsink heeft 1 week gedraait zonder koeling.
""ik had 2 koelers op een mainboard aansluiting geprikt maar omdat ze veel stroom trekken is de fan connector van mijn mainboard verbrand .""
""ik had 2 koelers op een mainboard aansluiting geprikt maar omdat ze veel stroom trekken is de fan connector van mijn mainboard verbrand .""
yo darkshadow.. heb het zelfde plankje.. endelfde cpu piii 550e
draait bij mij op 5.5 x 124 = 682!
(helaas wil die niet harder
)
anyway denk dat je geheugen niet sneller wil.. probeer je geheugen is 1 voor 1 .. ik had er ook 2 *rotte* tussen zitten.. heb die verkocht en 1 reep 128 pc133 geheugen gekocht.. draait al 2 weken stabiel. (en dat onder windows
anyway.. give it a try.. en ik heb voltage trouwens op 1.85 lopen..
en me koelertje is een molex slot 1 cooler die bij me cpu zat.. kom niet boven de 35 graden uit.. zal wel een goeie zijn denk ik
have fun..
draait bij mij op 5.5 x 124 = 682!
(helaas wil die niet harder
anyway denk dat je geheugen niet sneller wil.. probeer je geheugen is 1 voor 1 .. ik had er ook 2 *rotte* tussen zitten.. heb die verkocht en 1 reep 128 pc133 geheugen gekocht.. draait al 2 weken stabiel. (en dat onder windows
anyway.. give it a try.. en ik heb voltage trouwens op 1.85 lopen..
en me koelertje is een molex slot 1 cooler die bij me cpu zat.. kom niet boven de 35 graden uit.. zal wel een goeie zijn denk ik
have fun..
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
kga ook ff nieuwe koeler kopen,
net ff 128 mb pc 100 er uit gehaald en de 133 laten zitten. Komt hij nog niet boven de 112, brakke processor denk ik.
Nu heb ik alles er in gedaan, en nu loopt het wel stabiel op 616 mhz.
Kon eerst niet eens mijn radeon 64 vivo oc'en, dan liep hij bij het laden in QIII al vast. Nu looptie op 205/205 (standaard op 166/166(oem)), das nog wel leuk duz.
ff een goeie koeler kopen, om nog eentje hoger te komen, of iig het zaakje stabieler te maken.
Is er nog un goeie onder de 100 die aan te raden is. (slot 1)
Hoe krijg je het voltage op 1.85?
is bij intel toch beveiligt?
en welke bios heb je?
net ff 128 mb pc 100 er uit gehaald en de 133 laten zitten. Komt hij nog niet boven de 112, brakke processor denk ik.
Nu heb ik alles er in gedaan, en nu loopt het wel stabiel op 616 mhz.
Kon eerst niet eens mijn radeon 64 vivo oc'en, dan liep hij bij het laden in QIII al vast. Nu looptie op 205/205 (standaard op 166/166(oem)), das nog wel leuk duz.
ff een goeie koeler kopen, om nog eentje hoger te komen, of iig het zaakje stabieler te maken.
Is er nog un goeie onder de 100 die aan te raden is. (slot 1)
Hoe krijg je het voltage op 1.85?
is bij intel toch beveiligt?
en welke bios heb je?
om alles wat hier gezegd is wat nader uit te leggen. jouw pentium 3 heeft een katmai core de katmai core is gebaseerd op de deshutes core het enige verschill tussen beide is dat er bij de katmai sse erbij op zit. de maximale snelheid van de katmai(en mendocino) is +-600 MHZ kan wel eens wat verschillen. dus in jouw geval kun je niet veel gaan overclocken. het tweede probleem is dat de katmai core heel slecht overclockbaar is door het l2 cache op de sl1 proc zelf. als ik jouw was had ik een nieuwe coppermine p3 gekocht (als je bx moederbord die andere soort voltage aankan) de coppermines zijn wel goed over te clocken.
Pagina: 1