pIII 550e o/cen ?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
vraagie..

op een Aopen AX63 pro met een PIII 550e, hoe ver is dat ding te krijgen.

bios heeft laatste bios, en multiplier omhoog rammen werkt niet bij deze CPU (beveiligd ofzo??) Kan wel de core frequency van 100 naar max 124 rammen (draait ie nu ook op), maar wil nog hoger.. heb eentemp van 34 graden dus dat moet hoger kunnen :)

anyway .. iemand ideetjes om nog hoger te kunnen.. in me bios ben ik denk ik wel stuk.. tenzij iemand andere ervaringen heeft met dit bordje

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Intel processoren zijn altijd multiplier gelocked, overclocken kan alleen via FSB.
Bij een FSB van 124 draaid oa je PCI bus en AGP bus aardig boven de specs. Op 133 zou misschien kunnen, dan kan je je AGP en PCI divider zodanig zetten dat die beide bussen weer op standaard draaien. Voltage zal dan wel wat omhoog moeten denk ik (ik weet zo niet of dat mogelijk is met dat mobo), goede cooling is dan wel op zijn plaats.
Op de deze pagina vind je een cpu-database met overclockresultaten van meerdere mensen, er zijn toch vaak betere resultaten te behalen, alleen is de vraag of dat jouw mobo wil lukken ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

de 550E moet makkelijk op 133 kunnen draaien, die eerste coppermines (E) waren echt extreem ver te krijgen, veel extra cooling heb je niet nodig, de 133 moet te halen zijn zonder extra voltage en koeling, het eerste probleem wat je zal tegenkomen is dat je geheugen de 133 moet aankunnen, PC133 geheugen is een must.

Verwijderd

ik heb ook een p3 550E op een MSI 815E mobo
eerst wou hij ook niet hoger dan 126 mhz fsb (ook niet op 1.85 V)
sinds een paar weken heb ik een IBM DTLA 30 GB harddisk naast mijn oude Quantum Fireball 9.1 GB gezet
en nu draait hij op 152 mhz fsb
hij haalt 159 mhz fsb, maar is niet echt stabiel (win me en win2000 lopen steeds vast)
ik heb wel de vcore moeten verhogen naar 1.70 V om win2000 stabiel te kunnen laten opstarten
ik heb 2 x 128 MB pc133 RAM, eentje ruim een jaar geleden bij xenon gekocht en de andere tijdens de hcc dagen bij norrod
alpha heatsink met een low noise sunon fan

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
thanks peeps, maar ik krijg alleen die fsb niet hoger dan 124 :(

heb 2x 133 erin zitten dus dat moet wel lukken.. draai nu op 680 met me standaard molexkoelertje.... 35 graden.. lijkt me vrij cool voor zo'n ding.. dus iemand enig idee om um nog hoger te krijgen?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Zelf heb ik een coppermine 550 op een asus p3v4x. Die coppermine is met goede koeling zeer goed over te clocken. Die van mij draait nu op 770mhz, waarschijnlijk kan ie ook nog wel naar de 825, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil dat mijn geheugen op cas2 blijft staan.
Pagina: 1