Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Intel processoren zijn altijd multiplier gelocked, overclocken kan alleen via FSB.
Bij een FSB van 124 draaid oa je PCI bus en AGP bus aardig boven de specs. Op 133 zou misschien kunnen, dan kan je je AGP en PCI divider zodanig zetten dat die beide bussen weer op standaard draaien. Voltage zal dan wel wat omhoog moeten denk ik (ik weet zo niet of dat mogelijk is met dat mobo), goede cooling is dan wel op zijn plaats.
Op de deze pagina vind je een cpu-database met overclockresultaten van meerdere mensen, er zijn toch vaak betere resultaten te behalen, alleen is de vraag of dat jouw mobo wil lukken ....
Bij een FSB van 124 draaid oa je PCI bus en AGP bus aardig boven de specs. Op 133 zou misschien kunnen, dan kan je je AGP en PCI divider zodanig zetten dat die beide bussen weer op standaard draaien. Voltage zal dan wel wat omhoog moeten denk ik (ik weet zo niet of dat mogelijk is met dat mobo), goede cooling is dan wel op zijn plaats.
Op de deze pagina vind je een cpu-database met overclockresultaten van meerdere mensen, er zijn toch vaak betere resultaten te behalen, alleen is de vraag of dat jouw mobo wil lukken ....
Verwijderd
de 550E moet makkelijk op 133 kunnen draaien, die eerste coppermines (E) waren echt extreem ver te krijgen, veel extra cooling heb je niet nodig, de 133 moet te halen zijn zonder extra voltage en koeling, het eerste probleem wat je zal tegenkomen is dat je geheugen de 133 moet aankunnen, PC133 geheugen is een must.
Verwijderd
ik heb ook een p3 550E op een MSI 815E mobo
eerst wou hij ook niet hoger dan 126 mhz fsb (ook niet op 1.85 V)
sinds een paar weken heb ik een IBM DTLA 30 GB harddisk naast mijn oude Quantum Fireball 9.1 GB gezet
en nu draait hij op 152 mhz fsb
hij haalt 159 mhz fsb, maar is niet echt stabiel (win me en win2000 lopen steeds vast)
ik heb wel de vcore moeten verhogen naar 1.70 V om win2000 stabiel te kunnen laten opstarten
ik heb 2 x 128 MB pc133 RAM, eentje ruim een jaar geleden bij xenon gekocht en de andere tijdens de hcc dagen bij norrod
alpha heatsink met een low noise sunon fan
eerst wou hij ook niet hoger dan 126 mhz fsb (ook niet op 1.85 V)
sinds een paar weken heb ik een IBM DTLA 30 GB harddisk naast mijn oude Quantum Fireball 9.1 GB gezet
en nu draait hij op 152 mhz fsb
hij haalt 159 mhz fsb, maar is niet echt stabiel (win me en win2000 lopen steeds vast)
ik heb wel de vcore moeten verhogen naar 1.70 V om win2000 stabiel te kunnen laten opstarten
ik heb 2 x 128 MB pc133 RAM, eentje ruim een jaar geleden bij xenon gekocht en de andere tijdens de hcc dagen bij norrod
alpha heatsink met een low noise sunon fan
thanks peeps, maar ik krijg alleen die fsb niet hoger dan 124
heb 2x 133 erin zitten dus dat moet wel lukken.. draai nu op 680 met me standaard molexkoelertje.... 35 graden.. lijkt me vrij cool voor zo'n ding.. dus iemand enig idee om um nog hoger te krijgen?
heb 2x 133 erin zitten dus dat moet wel lukken.. draai nu op 680 met me standaard molexkoelertje.... 35 graden.. lijkt me vrij cool voor zo'n ding.. dus iemand enig idee om um nog hoger te krijgen?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Zelf heb ik een coppermine 550 op een asus p3v4x. Die coppermine is met goede koeling zeer goed over te clocken. Die van mij draait nu op 770mhz, waarschijnlijk kan ie ook nog wel naar de 825, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil dat mijn geheugen op cas2 blijft staan.
Pagina: 1