Toon posts:

Ziet harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een kameraad een nieuwe 320 gig hs in ze computer gedaan. Netjes op slave gezet etc.
Bij het opstarten van computer ziet hij hem en de eerste keer in windows zag hij hem ook, althans, windows meldde nieuwe hardware gevonden en geinstalleerd.

In het configuratie scherm ziet hij hem ook netjes, máár, niet bij deze computer:S.

Ik kan de schijf op geen manier bereiken, terwijl hij volgens configuratie scherm goed werkt.

Wat kan dit zijn?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 14:13

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je wel een partitie aangemaakt en een driveletter toegewezen in schijfbeheer?

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Je moet hem nog initialiseren/formatteren in disk management bij computerbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hoe doe ik dat?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Deze computer | rechtermuisklik en dan beheren (manage), dan naar disk management. Als je geen partitie hebt krijg je een wizard, anders moet je aan de rechterkant even er op rechtsklikken en hem een schijfletter geven.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Staat een leuk en informatief stukje over in de FAQ van dit sub-forum:

http://gathering.tweakers..._messages/649273#hddnieuw

Het is een nieuwe schijf, dus je moet hem zelf indelen zoals je het fijn vindt om mee te werken.
Zo zou je bij een nieuwe installatie kunnen kiezen om meerdere partities te creëren zodat je het operating systeem gescheiden houdt van je data (Mijn Documenten etc).

Maar als het zoals bij jullie een 2e schijf is, kun je gewoon 1 partitie aanmaken.

Succes, en misschien handig om de volgende keer direct de FAQ van een sub-forum te bekijken. Staat echt veel in hier bij tweakers.net.

I like it red, with 150 bhp..

Pagina: 1