Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Op 6 februari loopt mijn T-Mobile abbonement af, en dan kan ik of korting krijgen op een nieuw toestel bij verlenging, of korting krijgen op m'n abbo in de vorm van Sim-only.
Vanwege dit en het feit dat ik een kleine financiele meevaller heb deze maand, zou ik graag mijn huidige E-Ten X500+ vervangen.

Features waar ik vooral naar kijk zijn:
- VGA: alle VGA PDAs die ik heb gezien zijn zo veel mooier en scherper dan QVGA toestellen
- Tekstinvoer: De HTC Universal was geweldig, daarmee kon ik snel SMSjes/emailtjes typen. Huidige X500+ is een ramp: toetsjes opt touchscreen zijn te klein, ik klik er vaak naast, en dubbele toetsaanslagen komen vaak niet eens over
- GPS: Ik wil er TomTom op gebruiken. Een externe GPS is eigenlijk geen optie, aangezien ik die toch vergeet. Linker broekzak is portomonnee, rechter is PDA, en de rest laat ik meestal toch op mn bureau liggen :P
- Windows Mobile Als windows developer vind ik het heerlijk zelf voor WM te kunnen proggen, en het bevalt me gewoon goed
- Grootte: Ik ben ooit de trotse eigenaar geweest van een HTC Universal. Heerlijk ding, maar veel te groot! een PDA moet comfortabel in m'n broekzak passen, ik heb geen zin een aparte koffer oid mee te sjouwen ;)

Zelf kwam ik uit op de volgende toestellen:
- E-ten M800: VGA, GPS, Toetsenbord, fijne grootte
- HTC Tytn II: GPS, Toetsenbord
- HTC Touch Cruise: GPS, touchscreen zonder bevel (fijner), (schijnbaar) goede tekst input alternatieven.

Je ziet het al, alleen de E-Ten M800 heeft echt alles wat ik wil. Echter valt mijn huidige E-ten X500+ me flink tegen (stabiliteit van de extra software is bagger, helft van de tijd kan ik niet bellen en moet ik eerst in flight-mode en weer terug, batterij-meter is onbetrouwbaar, etc), en in het Tweakers topic kom ik erg veel tegen over slechte bouwkwaliteit en loslatende verf. Volgens mij laat E-ten flink wat steekjes liggen bij de productie van die toestellen, en hoewel deze precies de specificaties heeft die ik zoek, ben ik er toch niet van overtuigd dat dit een goede keuze is :(

De HTC Tytn II heeft bijna alles waar ik naar verlang, maar mist een VGA beeldscherm. Voordeel is wel dat ik voorheen nooit problemen heb gehad met mijn HTC Universal, mijn zusje nog altijd tevreden is met haar HTC Wizard, en de bouwkwaliteit en software support van HTC toestellen altijd erg goed is. Het enige waar ik me zorgen om maak is het driver probleem, maar schijnbaar komt hier een fix voor :/. Niet geheel zeker, maar ik ben er wel van overtuigd dat de kans groter is dat HTC dit fixed (of een third-party driver ergens verschijnt), dan dat E-ten alle losse steekjes in hun toestellen bijschaaft...

Verder staat de HTC Touch Cruise er nog bij, omdat dat ding echt heel mooi is, en ik eigenlijk het hele idee van een touch-screen zonder irritante rand wel erg fijn vindt. Ten opzichte van de Tytn II:
- geen keyboard (maar schijnbaar betere software keyboards)
+ TouchFLO (+geen rand om touchscreen)
+ Kleiner/lichter
~ FM-Radio (eigenlijk een pluspunt, maar met mn X500+ amper gebruikt omdat ontvangst in de trein zoieso minimaal is)

Hoewel ik van alle toestellen de pro's en con's heb bekeken, kan ik nog steeds geen keuze maken. De E-Ten M800 is alles wat ik wil, en hier heb ik altijd naar uitgekeken, maar ik durf hem eigenlijk niet te kopen. De HTC Touch Cruise spreekt me ook erg aan, maar ik ben bang dat ik het toetsenbord ga missen. en als ik de HTC Tytn II of HTC Touch Cruise koop ben ik erg bang dat ik spijt ga krijgen dat ik geen VGA toestel heb gekocht :/

Wie oh wie heeft ervaring met deze toestellen en kan me misschien nog enkele argumenten geven om een toestel juist wel of niet te kiezen?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Voor de loslatende verf komt er als het goed is een nieuwe batch, of die is er al.
Wat betreft die batterij problemen, die zijn verleden tijd met de laatste firmware, net zoals op mijn x800, in geen maand last van gehad nu.
Software pakket is ook eindelijk wat beter, je kunt nu zelfs enkele patches en progs deinstalleren die vorheen niet gedenstalleerd konden worden.
Wel is de kwaliteit van etens eigen tools nog best wel hetzelfde, maar die gebruikte ik toch al nooit.
Zou zeggen je mag mijn x800 wel uitproberen, je weet me te vinden.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En toch zal je zelf de keuze moeten maken.

Wij kunnen jou niet helpen hiermee. Nummer 1 zal jou de E-ten aanprijzen, die nummer 2 de Cruise en nummer 3 de TyTN II. Oftewel, daar zal je niets aan hebben.

Lees de topics van de toestellen nog eens goed door, ga langs een winkel die ze allemaal verkopen en maak een keuze. Succes :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Dit topic is gesloten.