Toon posts:

22" TFT kopen, zie door de bomen het bos niet meer..

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik zoek een 22" tft voor een prijs van max 300 euro. Er zijn er enkel zoveel tegenwoordig dat ik werkelijk niet meer weet welke ik moet kiezen. Daarom vraag ik jullie help :)

Waar ga ik hem voor gebruiken:
- Standaard windows dingen
- Programmeren (vandaar widescreen zeer handig, en hoge resolutie)
- Af en toe eens een spelletje
- Ik ga hem niet gebruiken voor films te kijken.
- Er schijnt geen zonlicht op, dus zo'n "glas" achtig scherm is wel mooi denk ik (weerspiegelt dan toch niet als er geen zonlicht op schijnt?)
- Zwarte kleur, liefst beetje glanzend 8)
- Speakers zijn niet nodig, mag wel

Vereisten:
- Mooi contrast, mooie kleuren
- DVI ingang (of is dit eigenlijk niet echt nuttig? Heb dvi uitgang op videokaart maar gebruik nu dvi->vga)

Welke dacht ik aan:
- Samsung 22" 226BW (272euro, contrast 1:1000, dynamisch 1:3000, DVI)
- AOC 210S (190euro, heeft contrast 1:700, dynamisch 1:2000, VGA)
- LG 22" L222WS-BN (225euro, contrast 1:1000, VGA)
- Acer 22" P223W Glossy Black (264euro, contrast 1:2500, DVI) -> deze lijkt me wel één van de betere
- Acer 24" AL2416WB (24" 322euro, lijkt me ook wel mooi maar waarschijnlijk wel slechter dan die hierboven, 1:1000, VGA)

Andere mogenlijkheden?
Ik zou het bij deze winkel gaan kopen, en hier ook wel goed overzicht van alle verschillende merken/types:
http://www.pcmegastore.nl...ault.php?cPath=1_6_32_540

(modjes, indien die link niet mag, spam ofzo, verwijder hem dan maar, het gaat mij meer om een mooi overzicht van het aanbod in monitoren.)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik lees in je post dit:
Vereisten:
- Mooi contrast, mooie kleuren
In dat geval zou ik eens naar een niet TN panel kijken. Deze zijn wel ongeveer 2x zo duur. Al de bovensteende zijn TN panels.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Wat wil je? Wil je digitaal, dan dvi, zo niet -> vga. Wil je een resolutie als 1680:1050 -> 22" wil je 1980 -> 24"

De rest is eigen ervaringen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Bomen <> bos problemen zijn altijd symptoom van je eigen eisen niet duidelijk genoeg forumleren. Lees je in over wat allemaal relevant kan zijn, definieer dan aan de hand daarvan je eisen. Als je nog steeds teveel keuze hebt, eisen nog meer aanscherpen. Ga zo door tot je maar een handvol opties hebt. Kies dan op basis van ervaringen van andere of budget of voor mijn part kleurstelling ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.