Toon posts:

Is 4 gig ram overkill?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer aspire 5670 met 1024mb ram. Ik was van plan dit te upgraden naar 2048 mb ram maar ontdekte echter dat ram modules inmiddels zo goedkoop zijn dat ik net zo goed direct kan upgraden naar 4096mb ram.

Ben er echter niet zo zeker van of dit enig verschil gaat maken. Ik draai wel windows vista ultimate dus dat gebruikt wel aardig wat ram. Heeft iemand hier ervaring mee? gaat 4096mb ram nut hebben of gaat de rest van deze laptop een bottleneck vormen en kan ik het geld beter in me zak houden voor een nieuwe laptop?

specs in het kort:

1.6Ghz core 2 duo
1024mb ram
x1400 128 mb dedicated (tot 512mb shared)

Alvast bedankt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je de 64-bits versie van Ultimate geinstalleerd? Anders is het zinloos verder te gaan dan 3GB.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
heb een 64-bit versie liggen hier. niet geinstalleerd omdat ik dacht dat alleen de Athlon 64 die ondersteunde. Ik neem aan dat de processoren van intel hier inmiddels ook mee overweg kunnen?

Mijn laptop is toch toe aan een fresh install.

Verwijderd

2GB is voldoende, richting het randje maar het kan nog, bij 4GB komt daarnaast nog het probleem dat je een nieuwe OS moet aanschaffen als je nog geen 64Bit had.

*je zou ook 3GB kunnen kiezen maar hoe dat zit met dualchannel gedoe weet ik zo ook even niet*

en je moet gewoon even met cpu-z kijken of er iets met een 64 bij de instructieset staat ;) dan weet je of hij vista64 draaien kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 19:56 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Heeft je laptop een Core Duo of een Core 2 Duo. Ik meende dat de eerste in die laptops zat en die kan geen x64 aan. De Core 2 Duo wel.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:55:
2GB is voldoende, richting het randje maar het kan nog, bij 4GB komt daarnaast nog het probleem dat je een nieuwe OS moet aanschaffen als je nog geen 64Bit had.

*je zou ook 3GB kunnen kiezen maar hoe dat zit met dualchannel gedoe weet ik zo ook even niet*
Voor zover ik weet heb je geen dual-channel bij een oneven aantal geheugen bankjes.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
er kunnen er sowieso maar 2 in dus 3 gig is geen optie. alvast bedankt voor de reacties. ik zal even rondkijken. het maximum aan geheugen is volgens de manual trouwens 4 gig. ik neem aan dat het dan ook op een of andere manier met een besturingssysteem moet kunnen?

buiten dat gaat het (met het oog op de toekomst) nog voordelen brengen ten op zichte van 2 gig in deze laptop?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 19:59 ]

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

Het licht natuurlijk aan je gebruik, wat wil je er mee doen??

de nieuwste games hebben zeker baad bij 2gig+

ook als je een programmeur bent met echt veel zut open is het ook slim, zeker aangezien vista zelf 1 gig standaard vol gooit.

Vertel dus eerst even wat je computer gebruik in houd!.

[edit]

je kan natuurlijk 1 module van 2 gig kopen en 1 van 1 gig gaat gewoon samen hoor!, alleen geen dual channel.

[ Voor 16% gewijzigd door Vincenz0 op 21-01-2008 20:01 ]

Coding 4 Fun!

Verwijderd

las alleen iets over een nieuwe laptop en excuseer mij dat ik die acer type niet heb opgezocht :P

dacht dat het een normale desktop pc was

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Kijkt u eens: Het nut van 4 GB geheugen?

Een heel topic gewijd aan jouw vraag :) Als je het niet erg vind doe ik deze daarom ook dicht, anders krijgen we hier weer exact dezelfde discussie (je mag het andere topic gerust een kick geven, maar dan alleen als je wat nieuws toe te voegen hebt, niet vragen of 4GB zinvol is want dat wordt door dat topic in feite al beantwoord).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.