Toon posts:

Wat moet ik kopen om mij huidige systeem up te graden?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op tweakers en heb meteen al jullie hulp nodig. Ik houd wel van een spelletje, alleen mijn computer heeft redelijk wat moeite met de huidige spellen. Mijn computer bestaat uit de volgende onderdelen (ik heb deze computer bij een man gekocht op internet die de computer zelf in elkaar heeft gezet)

MB: Asus a8n-sli-se
Pr: 3700+ AMD
Vk: Asus 7300GS
2 gb kingston ddr2
hd: 320gb

Ik heb een klein budget. Weten jullie wat ik het beste kan doen met dit systeem?

Vb. Ik speel bioshock op 640*480 en die hakkelt; Race 07 draait goed op 1024*1240;
Flight simulator heeft extreem lange laadtijden. Help!!!!!!! 8)7 8)7 8)7

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lees Wat is er nu anders in CSL? en HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? door.

Wat is een klein budget?
Wat wil je allemaal spelen?

Kortom, allemaal informatie die mist :) Je kan dus beter eerst het een en ander voor jezelf op papier zetten en adhv die opgesomde punten een overweging doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Betere videokaart er in zetten en je kan weer vooruit. Koop bijvoorbeeld een 2e hands X1900XT of 7900GT/GTO/GTX.

De videokaart is op dit moment voor spellen het zwakste onderdeel van je PC.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 21-01-2008 16:43 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:20
Meest logische upgrade is dan toch wel de videokaart. Een 7300GS is niet echt een snelheidsmonster meer te noemen.
Afhankelijk van welk type (PC5300, PC6400??) geheugen je hebt kan dat ook een bottleneck vormen samen met de CPU. Toch zou je videokaart (let wel op dat je voeding voldoende levert voor een nieuwe videokaart!!) het meeste last hebben op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle reactie:

Ik heb een budget van ong. 200 euro. Ik wil alle spellen kunnen spelen, het hoeft alleen niet allemaal op 3045 bij 6048 pixels.

Voorbeeldje: ik wil graag flight sim x op 2 beeldschermen spelen op ong. 1024 bij 1248.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
VOEDING:? Hoe kom ik erachter hoeveel voeding ik (in mn computer heb)?

Verwijderd

Topicstarter
Voor info over je CPU en geheugen: gebruik CPUID ?????????????????

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 16:52 ]

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01 22:00

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Je kan ook je posts editen. Lees de FAQ's eerst eens door voordat je verder post.

• Postman
Ten eerste: wijzig je reactie als er geen reacties na je zijn gepost. Onnodig kicken is namelijk niet gewenst.

Voor info over je CPU en geheugen: gebruik CPU-Z.

Voeding, tja kijk ff op de voeding zelf. Staat vast wel ergens een sticker op met de info over hoeveel watt en merk.

[ Voor 11% gewijzigd door Postman op 21-01-2008 16:52 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Er bestaat zoiets als een edit knop, het is niet de bedoeling om 2 posts achter elkaar te posten...
Om de voeding na te kijken schroef je je kast open, zoek de voeding en lees op de stikker welk merk en hoeveel watt.
Voor €200 zou ik eens rondkijken bij upgradests in V&A, daar heb je normaal veel waar voor je geld.

Edit:
te traag getypt :(

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 21-01-2008 16:56 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie wat zo'n 2e hands X1900XT of 7900GT/GTO/GTX kost.
Bedankt

Upgradetest bij V en A. Graag wat meer info ben een beetje l;eek

Is dit niet wat:Asus Geforce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) voor 100 euro

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 16:59 ]

• Malantur
  • Nu online
Kijk hier eens: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/49
of typ eens in op ebay etc

upgradesets (mobo + cpu + ram) staan hier:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/568
Zoek naar een S775 / AM2 bordje met PCI-E zodat je later eventueel nog gemakkelijker kan upgraden. Dit is wel een duure optie want je moet er nog een videokaart bijrekenen en eventueel een nieuwe voeding (of zoek een set met videokaart bij)

[ Voor 74% gewijzigd door Malantur op 21-01-2008 16:59 ]

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:34
Ik heb 2 jaar geleden een 7900GT gekocht voor €213, dus nu kun je die zeker al voor €80 vinden. En inderdaad, die 7300GS is zeer zeker je zwakke punt, dat is gewoon nooit een sterke kaart geweest (was de budget-uitvoering van de GF7-reeks). Met een 7900GTX zou je al een heel eind verder moeten staan. Hoger zou ik persoonlijk ook niet gaan, aangezien een GeForce 8800GT bv. gewoon veel te snel is voor je systeem.

Die 7950GT zal je heel goed dienen 8)
Maar zoals eerder gezegd, zorg dat je voeding het aankan! Als die vent 8)7 was om er een 7300GS-kaartje in te steken, zal hij vast en zeker ook een cheap 350W-voedinkje erin gepropt hebben. Die kan die 7950GT in de meeste gevallen wel trekken, maar heeft meestal stroomconnectors te kort, of niet de juiste. Als je een beetje tweaker bent kun je daar wel een mouw aanpassen, maar aangezien je niet weet wat je voeding is, veronderstel ik maar dat je liever van je onderdelen afblijft :X

[ Voor 38% gewijzigd door darkjeric op 21-01-2008 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus concreet: Met een 7900 gtx kan ik alle spellen draaien op mij systeem?
Thanx

• Postman
Idd deze is zeer goed voor jou: V&A aangeboden: Asus Geforce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GT/HTDP/512M
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:01:
Dus concreet: Met een 7900 gtx kan ik alle spellen draaien op mij systeem?
Thanx
Eerlijk te zijn: ja en nee. Je kunt er bijv. proberen Crysis mee te spelen alleen zal dit niet op de super instellingen werken die jij er van verwacht. Daarvoor zul je toch naar de 8x00 moeten gaan. Maar zoals gezegd is dat zonde voor jouw systeem.
Voor de rest is die kaart nog voldoende om een hoop spellen te kunnen spelen, alleen de zwaarste dus niet op de hoogste settings ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Postman op 21-01-2008 17:04 ]

• Malantur
  • Nu online
Een upgrade naar dualcore zou ook wel wat helpen.
Deze is daarvoor zeker interessant:
V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 3800+ S939 (dual Core)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

letterlijk welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.