Toon posts:

DVI-HDMI geen beeld meer na uit/aan zetten LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb mijn computer via een DVI-HDMI kabel aangesloten op mn Samsung 32'' LCD TV. Mijn videokaart is een ATI Radeon 9500 (kweet het een oudje ;) )

Als ik nou mijn TV aanzet en mijn PC opstart werkt alles perfect. Als ik mijn TV uitzet, en mn PC aan laat staan, en ik na een tijdje mn TV weer aanzet zegt mn TV --No Signal--.
Omdat ik geen zin heb om mn PC helemaal opnieuwe op te moeten starten, zet ik hem in standby en haal ik hem daar 2 sec. later weer uit waardoor ik gewoon weer beeld krijg.

Ik vind dit vol irritant omdat ik niet elke keer mn PC in standby zet als ik weg ga omdat die nog wel eens bezig is.

Wie weet wat dit probleem is of kan zijn?

P.S. Ik heb de ATI Catalys driver 2007 .0629 (niet de nieuwste omdat ik daar enorme problemen mee had, en ik was niet de enige)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook niet als je even je muis beweegt ?

ik vermoed dat in je power options je monitor wordt uitgescheld ...

Iperf

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 14:54

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

En wat gebeurt er als je de PC een tijdje aan laat staan? Gaat dan de TV ook uit?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
@fish: als ik de muis beweeg heeft dat helemaal geen nut. Wel als de computer op screensaver staat....

@pastinakel: eerst komt de screensaver en dan gaat de 'monitor' (de TV) uit, maar (ik geloof) dat als ik dan de muis beweeg, dat hij wel weer terugspringt. Ik zal dit voor de zekerheid nog even nakijken.

Maar in ieder geval als de TV aan en uit is geweest, en dan hoeft de computer nog niet eens in screensaver getreden te zijn, dan krijg ik gewoon --no signal--

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:53:
@fish: als ik de muis beweeg heeft dat helemaal geen nut. Wel als de computer op screensaver staat....

@pastinakel: eerst komt de screensaver en dan gaat de 'monitor' (de TV) uit, maar (ik geloof) dat als ik dan de muis beweeg, dat hij wel weer terugspringt. Ik zal dit voor de zekerheid nog even nakijken.

Maar in ieder geval als de TV aan en uit is geweest, en dan hoeft de computer nog niet eens in screensaver getreden te zijn, dan krijg ik gewoon --no signal--
Is dit probleem ooit opgelost? Want ik heb hetzelfde probleem met een Asus P5E-VM HDMI en een Philips 32PF5331 lcd-tv (via HDMI aangesloten), en kan zo 1-2-3 geen oplossing vinden. Had al wel dit topic gevonden, en ook dat probleem heb ik gehad, maar is nu over sinds m'n nieuwe moederbord.

Ben erg benieuwd!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:01
Zelfde hier met Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo met ingebouwde ATI aangesloten op Samsung LCD TV. Ik weet niet precies wanneer het steeds gebeurt, maar heb soms 'no signal' bij aansluiting met HDMI terwijl wel alles draait. Geen reactie op muis/toestenbord. Zal eens wat testen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier ook met een ATI X600 Pro op JVC LCD..

in XP MCE ging het voorheen altijd goed. nu draai ik Vista X64 Ultimate (omdat xp mce niet goed loopt) en dan werkt het scherm idd ook niet altijd :/

soms wel.. soms niet :( en ik kan de oorzaak niet vinden.

mischien dat de kaart geen signaal van de TV meer ziet? en daardoor de DVI uitgang uitschakelt?

zou dit dan weer op te lossen zijn door een bepaalde pin door te lussen op de videokaart? zodat er altijd een signaal op de uitgang blijft?

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 17-04-2008 11:42 ]

404 Signature not found

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Dit heb ik ook en het blijkt aan de kaarten van ATI te liggen. Iedere keer dat je u lcd uitzet denkt de kaart dat de monitor weg is, bij het terug aanzetten zou de tv een signaal naar de kaart moeten sturen ofzo zodat die terug beeld geeft op zijn dvi uitgang maar dit doen ze niet.
Het is een probleem die al jaren op got en andere forums langskomt maar echt bruikbare antwoorden heb ik nog niet gevonden. Ik heb dus mijn ati kaart vervangen door een nvidea en heb nu altijd beeld ook al zet ik mijn tv uit.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 10:41
Had dit probleem ook met mijn ati onboard gpu. Simpelweg opgelost door de laatste catalyst drivers te installeren en geen problemen meer gehad.

• SMSfreakie
  • Niet online
601jean schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:38:
Dit heb ik ook en het blijkt aan de kaarten van ATI te liggen. Iedere keer dat je u lcd uitzet denkt de kaart dat de monitor weg is, bij het terug aanzetten zou de tv een signaal naar de kaart moeten sturen ofzo zodat die terug beeld geeft op zijn dvi uitgang maar dit doen ze niet.
Het is een probleem die al jaren op got en andere forums langskomt maar echt bruikbare antwoorden heb ik nog niet gevonden. Ik heb dus mijn ati kaart vervangen door een nvidea en heb nu altijd beeld ook al zet ik mijn tv uit.
mja dat is voor mij geen optie..

enige wat ik apart vind is dat het met kaarten met 2x DVI er WEL een input actief blijft ongeacht de stand van de TV

bij een kaart met DVI en sub-D gaat de DVI uitgang wel uit?

ik weet helaas niet hoe een DVI poort controleerd als er een apparaat aanhangt?
anders zou ik gewoon een permanente bridge er op maken zodat de kaart altijd denkt dattie actief is :?

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
tikje,

gister Ati 8.4 geinstalleerd en tot op heden (/me klopt af) nog geen probleem op de TV :D

404 Signature not found

Pagina: 1