Beeldproblemen bij DVI --> HDMI op Philips LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 19:19
Ik weet niet zeker of deze vraag in de juiste categorie geplaatst is, maar ik weet ook niet precies waar het probleem ligt. Het volgende is het probleem:

Een huisgenoot van me heeft vorige week een LCD-TV gekocht (Philips 26PF3320). Op mijn aanraden heeft hij een DVI---> HDMI kabel van 10 meter lang gekocht. Deze hebben we aangesloten en in principe werkt het. Er zijn echter een paar problemen:

- Wanneer het beeld een 1080i of 720p signaal krijgt, knippert het beeld om de +/- 5 sec. Het is geen vaste frequentie en het beeld lijkt steeds even weg te vallen. Ook verschuiven de kleuren soms. Voor de rest is het beeld dan erg strak.

-Wanneer de TV een resolutie van 1024x768 gevoerd krijgt, knippert het beeld ook, al is het minder vaak.

-Bij alle signalen valt op dat in zwarte vlakken kleine witte puntjes (ruis) zitten. Dit valt duidelijk op als je van dichtbij kijkt.

De vraag: Ligt dit aan de TV, aan de kabel, aan de PC of aan de instellingen? Helaas kan ik niks uitsluiten omdat dit in huis de enige LCD-TV is en dus de enige HDMI aansluiting. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

Hij gebruikt een Asus ATI 1300Pro videokaart

Alvast bedankt!!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Ik heb een vermoeden dat het aan je kabel ligt... bij een digitaal signaal krijg je ofwel géén beeld ofwel zuiver, volledig beeld, dus geen ruis. 10 meter is overigens redelijk lang dacht ik...
Maar hoe die ruis/beeldverschuivingen dan te verklaren zijn weet ik niet...ik gok de tv

btw: ik denk dat er al een groot deel van het antwoord te vinden is met de search ;)

• tiesum
Ik heb gekeken in de search. Ook op avforums.com, maar dit probleem kan ik niet vinden. Kent iemand anders dit probleem ook??

Verwijderd

In Catalyst Control Center kun je dan "Reduce DVI frequency on high-resolution displays" aanvinken. Dat zou moeten helpen tegen data corruptie op het scherm. Alternative DVI operational mode aanvinken zou dit probleem kunnen verhelpen. Je vind ze bij de attributes in de properties van je TV in CCC. :Y

Ik zit momenteel met een soortgelijk probleem. Ik krijg helemaal geen beeld op de TV. (dezelfde Philips als die van jou) Ik heb een VGA kabel met aan beide uiteinden een VGA->DVI connectortje. Bij het opstarten krijg ik gewoon beeld: de bootscreen, Windows XP logo, en er staat links bovenin: PC-A. Maar daarna, wanneer je het aanmeld venster moet krijgen, blijft het beeld zwart, en staat er PC-D linksbovenin en er staar Geen signaal.

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 18:27
En deze stappen zijn wel gevolgd?

On the PC : connect the monitor and select a valid PC-format the TV can handle (640x480@60Hz ; 800x600@60Hz or 1024x768@60Hz) or the video formats 720p and 1080i.

- Switch the PC off.
- Connect the DVI connection of the PC with a DVI-HDMI cable to the HDMI connection of the TV.
(Alternatively use a DVI-DVI cable and a DVI-HDMI adaptor).
- Switch the TV on.
- Press the AV button and select the correct HDMI external source input (1,2).
- Press menu button and select source type PC.
- Set the Picture Format to AutoFormat.
- Switch the PC on.
- Depending on the graphical card, operating system, configuration, ... the TV shows the PC-screen.

Verwijderd

Ik zelf heb ook een HDMI aansluiting op mijn Loewe Xelos 32 LCD tv, maar krijg op de laptop helemaal geen detectie van dat scherm, met VGA werkt alles perfect nu, beter dan dvi. Kwaliteit is uitmuntend.

• tiesum
michavb schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:05:
En deze stappen zijn wel gevolgd?

On the PC : connect the monitor and select a valid PC-format the TV can handle (640x480@60Hz ; 800x600@60Hz or 1024x768@60Hz) or the video formats 720p and 1080i.

- Switch the PC off.
- Connect the DVI connection of the PC with a DVI-HDMI cable to the HDMI connection of the TV.
(Alternatively use a DVI-DVI cable and a DVI-HDMI adaptor).
- Switch the TV on.
- Press the AV button and select the correct HDMI external source input (1,2).
- Press menu button and select source type PC.
- Set the Picture Format to AutoFormat.
- Switch the PC on.
- Depending on the graphical card, operating system, configuration, ... the TV shows the PC-screen.
Deze stappen zijn iid gevolgd. Het probleem ligt ook niet zozeer in het niet herkennen van de TV. Dit gaat zonder problemen. Het probleem is de ruis en het wegvallen van het beeld.

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 18:27
Hoe hoog staat de refreshrate (60hz toch)?
Heb je dit probleem ook tijdens het opstarten (DOS/Boot scherm) of alleen bij het draaien van grafische resoluties?
Pagina: 1