Welke speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Vorige week zijn mijn speakers defect geraakt (Creative 6.1 6700) en ben nu op zoek naar een nieuwe speakerset. Budget: +/- € 80,-

Speakerset op de oog:

-Creative Inspire T6100 € 56,16
-Logitech X-530 € 52,36
-Logitech X-540 € 69,33

Niet echt een bekende merk:
-Conceptronic Lounge'n'Listen € 57,58

Heb reviews gelezen op got van 530 en 540. Beide bieden een goed geluid zo te lezen. Alleen minmunten zijn meestal de te korte kabels. Voor mij is dat geen probleem, heb kleine kamer.

Geen reviews over de T6100. En ook niets over Conceptronic Lounge'n'Listen. Ben vandaag naar de stad gewoon in MM en andere winkelketens om het geluis eens van dichtbij te horen. Er was alleen 530 aangesloten uit mijn lijst en die klonk opzich niet slecht. Maar is er nou echt verschil tussen 530 en 540 qua geluidperformence? Wat ik wel handig vind is de afstandbediening. Maar 530 heeft alleen speakers en geen middenkanaal? Is dat belangerijk? En gelet op de RMS performence lijkt het best in de buurt te komen zoals mijn oude 6700. En die vond ik mooi klinken. Wat denken jullie voor welke ik moet gaan? Beste is natuurlijk om zelf te horen maar ze liggen er niet. Alleen de duurdere zie je overal.

Signature

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:01
Gelukkig voor je zag ik dit topic en was ik een tijdje geleden ook 5.1/7.1-speakersets aan het vergelijken.

De Creative Inspire T6100 is nogal onzichtbaar, omdat Logitech veel reclame maakt voor haar speakersets (X-530/540). Bekijk deze review maar eens van hardware.info. De Creative Inspire T6100 verslaat volgens hun de X-530/540 op elk testgebied. Die Conceptronic speakerset vind ik erg veel lijken op een Trust speakerset, zowel het design als de bouwkwaliteit (cheap). Waarschijnlijk klinkt deze speakerset niet goed.

Dus ga voor de Creative Inspire T6100. Zou ik ook doen in jouw geval. Als je 100 euro te besteden had, zou ik voor de Creative Inspire T7900 gaan. Deze klinkt nog beter dan de T6100, vooral de bas. Een vriend van me heeft de T7900 al een paar jaar en is erg tevreden. Dit is dus ook de speakerset die ik ga kopen over een tijdje.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is echt meer dan zat info te vinden om een keuze te kunnen maken. Dingen als RMS vermogen zijn meestal niet zo interessant. Wat jij mooi vindt klinken weten wij toch niet, en dus kunnen we jou onmogelijk helpen met je keuze. Ze zijn ook allemaal 5.1, dus ze hebben allemaal een center kanaal.

Verder is er gewoon een topic voor het uitzoeken van PC setjes, dus ook jij kan daar prima terecht: Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.