Betaalbare 24" TFT voor kantoorwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:21

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Voor kantoorwerk (Outlook, tekstverwerking, dat soort dingen) zoek ik een 24" scherm, omdat voor mij een resolutie van 1920x1200 erg belangrijk is. Ik zit nu met 2 losse schermen maar dat is ook sub-optimaal.

Ik heb de volgende 3 schermen gevonden welke erg betaalbaar zijn:
Iiyama E2403WS voor 389, en
Fujitsu Siemens L24W voor 369, en
Samsung SyncMaster 245B voor 419 euro.

Voor zover ik kan zien zijn het allemaal TN schermen. Ik heb van vroeger goede ervaringen met Iiyama, maar ik vind deze foeilelijk. De Samsung vind ik prachtig, de Fujitsu kan er ook mee door en heeft als voordeel dat ie een lichte buitenkant heeft, hetgeen beter staat in mijn kantoor.

Ik ga hem moeten aansturen vanuit mijn klaptop met Intel 945 chipset en een gewone VGA aansluiting, voor zover ik heb kunnen uitzoeken ondersteunt deze die resolutie wel.

Welke zouden jullie kiezen?

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 19-01-2008 13:26 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:49

Tarin

Just plain weird.

De looks van de iiyama vallen in het echt wel mee, maar de HDMI-aansluiting is niet alles; een echte DVI-plug zit net wat steviger vast, en ik had ruzie met een ouwe GF-kaart die het ding alleen in 1080p aan wilde sturen - met nieuwere kaarten (Quadro's) geen problemen gezien.

Kijk wel nog even rond of je eventueel een dockingstation voor je laptop kan vinden, waardoor je mogelijk een DVI-uitgang verkrijgt, ik merkte duidelijk verschil in scherpte (iig bij de Iiyama, maar op die resolutie krijgen die andere twee er ongetwijfeld ook last van).

Ander nadeel van de Iiyama is dat hij maar 1 kant op pivot, waardoor je dit probleem krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ea9747e18461e5640fa00a8d2220dae/full.jpg

Brede balk door de speakertjes die je toch niet gebruikt.. maar goed, da's een klein beetje een luxeprobleem :P, en normaal gesproken gebruik ik er maar een.

De Samsung is qua uiterlijk wel mooier (heb ik ook in aktie mogen meemaken), en kan ook pivotten, dus als je de meerprijs ervoor over hebt zou ik voor die gaan.
Maar voor kantoorwerk - exacte kleurweergave niet verschrikkelijk belangrijk - kan je misschien het beste de Fujitsu Siemens halen, en kijken of je wat je 'over' houdt in een dockingstation kan stoppen :).

[ Voor 40% gewijzigd door Tarin op 19-01-2008 13:36 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is gewwon een kwestie van wat reviews lezen :)

Dit topic is gesloten.