cpu 100 % bij alles

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-04 15:33
Hoi,

Ik heb een AMD athlon 64 3000 + kloksnelheid 2,0 gh met 1 gig geheugen.

De laatste tijd is hij erg traag geworden. De Proccesor staat steeds op honderd procent. Als ik bv een dvd brand kan ik er niks meer naast doen. Ook bij de meeste andere programma's gebruikt hij alles. Terwijl het eerst toch geen enkel probleem was om bv een dvd te branden en intussen andere dingen te doen.

Heb al een schone installatie geprobeerd. Virus scanners dr over heen maar ik vind niks en het probleem blijft.

Kan het zijn dat mijn processor kapot aan het gaan is of dat het geheugen minder word?

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Kijk eens in je task manager welk(e) proces(sen) zoveel rekenkracht kost...

---edit---

Jongens, voor dat we met allemaal termen gaan gooien, begin nu eens bij het begin...
Ik kan ook wel 20 zaken opnoemen waardoor mijn proc. full load gaat draaien, maar zoek eens even wat specifieker naar de oorzaak...

---/edit---

[ Voor 67% gewijzigd door Behzo op 18-01-2008 16:13 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
joppe113 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:34:
Kan het zijn dat mijn processor kapot aan het gaan is of dat het geheugen minder word?
Nee.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 08:22

Sebazzz

3dp

Zoek eens op PIO en DMA en doe je best :z
Grote kans dat het daar aan ligt.

!Gratiz! tip(omdat het vrijdag is): OM FAQ

[ Voor 33% gewijzigd door Sebazzz op 18-01-2008 15:41 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:45
Misschien een BIOS reset? En clockt die proc zich niet terug als hij te heet wordt? Misschien ook even temps bekijken (Everest, speedfan)

• joppe113
nou mijn processor komt volgens everst niet boven de 10 graden uit dus dat moet goed zijn lijkt mij. Die opmerking over dma en pio snap ik niet helemaal. Kan je daaar wat speciefieker over zijn??

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:56
joppe113 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:06:
nou mijn processor komt volgens everst niet boven de 10 graden uit dus dat moet goed zijn lijkt mij. Die opmerking over dma en pio snap ik niet helemaal. Kan je daaar wat speciefieker over zijn??
Dat je harde schij(f/ven) op een hele intensieve en langzame manier worden aangeroepen..

Zoek maar even naar die termen op dit forum, dan vind je genoeg topics.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je kan toch simpelweg in de taakmanager zien welk process hoeveel verbruikt ? zoek dat eerst eens uit

en die mensen over pio / dma dat is een heel ander verhaal. Door pio gaat je cpu echt geen 100% lopen

[ Voor 34% gewijzigd door Ray op 18-01-2008 16:08 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
nou mijn processor komt volgens everst niet boven de 10 graden uit dus dat moet goed zijn lijkt mij.
Onmogelijk...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:27
Sebazzz schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:40:
!Gratiz! tip(omdat het vrijdag is): OM FAQ
Zoek daar eens naar DMA en PIO...

10°C is te weinig als je kamertempratuur ongeveer 20°C is...
Voel eens aan het koelblok.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Dat is idd onmogelijk, aangezien hij minimaal kamertemperatuur moet zijn. Tenzij je natuurlijk buiten met je pc werkt of vloeibare stikstofkoeling hebt. :P

Als je je pc een poosje heb gebruikt moet je hem opnieuw opstarte en in je bios naar de temps kijke, of een ander progje zoeke. Heb je verder wel de goeie en nieuwste drivers voor je chipset e.d. en is dit ook onder een ander os? (probeer de live cd van ubuntu o.i.d. eens)

Voorderest zou ik het ook niet weten

• joppe113
nadat ik everest een paar keer heb opgestart geeft hij nu tussen de 40 en de 50 graden aan zich maar.
Als ik in de taskmanager kijk dan verschilt het welk programma veel gebruikt. Simpele programma gebruiken dan 100 procent. Wat ik al zei, een dvdtje branden en bv op deze website sneupen is dan al moeilijk terwijl ik daar vroeger geen moeite mee had.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:47

Arethusa

Niet die server

Ga maar eens op zoek naar virussen, spyware en of defragmenteer je schijf eens. Kijk ook eens naar alle programma's die tegelijk met je pc starten.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je moet op process nivo kijken op programma kan dat niet eens. Dus als je bv internetexplorer gebruikt geeft dat process dan al 100% ? zo ga je verder kijken. Dus niet naar het totaal maar naar welk proces

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 10:18

William/Ax3

We are Starstuff

Wat gebeurd er als je zoveel mogelijk bij programma's (zoals virusscanner etc) en services die je niet nodig hebt uitschakeld?

Kan je eens een linux live cd proberen? Wat doet dat als je dan gaat surfen en andere werkzaamheden doet?

Gebruik je cool en quiet functie? Zo ja zet dat eens uit heeft dat invloed?

Kan je eens kijken op welke snelheid je proc loopt op die 100% momenten?

Heb je echt in de taskmanager op die momenten gekeken? Dus ctr-alt-del ->taakbeheer. Wat zie je exact staan bij processes?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Gebruik anders procexp.exe, voor een gedetailleerdere kijk op processen:

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

• joppe113
bij bovenstaande programma is het percentage bij hardware interups steeds hoog. op dit moment draait alleen winamp

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
William/Ax3 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:23:
Wat gebeurd er als je zoveel mogelijk bij programma's (zoals virusscanner etc) en services die je niet nodig hebt uitschakeld?

Kan je eens een linux live cd proberen? Wat doet dat als je dan gaat surfen en andere werkzaamheden doet?

Gebruik je cool en quiet functie? Zo ja zet dat eens uit heeft dat invloed?

Kan je eens kijken op welke snelheid je proc loopt op die 100% momenten?

Heb je echt in de taskmanager op die momenten gekeken? Dus ctr-alt-del ->taakbeheer. Wat zie je exact staan bij processes?
Goede tip, vooral die liveCD. Even uitsluiten of het hardware of softwarematig is.

DMA goed ingesteld?

Moet je even in apparaatbeheer bij je schijfcontrollers kijken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• joppe113
nu ben ik alleen een dvdtje aan het branden, en dan staat procesor op 100 procent plus 89 procent interups

[ Voor 9% gewijzigd door joppe113 op 18-01-2008 16:50 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je nou eens de tips en "onderzoekjes" uitvoert die hier worden genoemd :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• joppe113
. als ik andere processen afsluit veranderd er niet zo veel. Nu de dvd klaar is is het probleem ook opgelost. Die linux live cd wil ik best proberen hoor maar ben een noob op dit gebied dus weet niet hoe en wat verder. Wat bereik je door die cd en hoe kom je er dan aan? iK heb verder van alles geprobeerd en kom tot de conclusie dat het probleem zich hoofdzakelijk voordoet bij het branden van een dvd. Alleen is het vreemd dat als ik de computer opnieuw opstart het eerst goed is maar na een bepaalde periode pas verkeerd loopt.

[ Voor 32% gewijzigd door joppe113 op 18-01-2008 18:01 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
Je hebt trouwens niet toevallig CPUCool geinstalleerd he?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 21:15

Dima_2005

T.net-verslaafde

1 woord: Je bent toch niet op die "anti-virus"' reclame niet ingegaan dat op het web te vinden is. Kijk inderdaad in task manager :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Thandor

SilverStreak

LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:52:
Als je nou eens de tips en "onderzoekjes" uitvoert die hier worden genoemd :S
Inderdaad, op GoT wordt enige eigen inzet verwacht :o. Als men iets zegt over PIO dan is het aan te raden om hier even naar te kijken. Ga niet zeggen 'wat bedoel je ermee?' als je het niet kent, ga het opzoeken! Als ik met de GoT search of Google naar 'pio dma' zoek zie ik meteen al een aantal titels voorbij komen die interessant klinken.

Zie overigens ook de PMG FAQ, daar staat iets in m.b.t. CPU's die bij - ogenschijnlijke - kleine handelingen richting de 100% belasting gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.