Geheugen wel of niet Dual-Channel?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-03 14:19
Ik heb het volgende type TwinMos geheugen:
M2G9JA8ATT9F081CAD

Maar ik kan nergens vinden of het nou wel of niet dual is, ik wil het namelijk verkopen en de koper wilde dit graag weten.

Ik heb al met CPU-Z gekeken en EVEREST, maar kwam nergens op uit, want m'n Mobo ondersteunt geen Dual-Channel geloof ik.

Groet,
Ruben

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Eén bankje heeft natuurlijk niks met Dual-Channel te maken.

Als je twee van hetzelfde type hebt gaat dat prima Dual Channel (zelfs in de meeste gevallen ook nog wel als het niet hetzelfde type is. Ik heb hier een Corsair CH-6 en een Kingston BH-5 in DC lopen).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er bestaat niet zoiets als dual channel geheugen (al laten de fabrikanten ons dit wel graag geloven). Het hangt volledig af van je moederbord of het wel of niet gaat werken. In theorie kun je alles in dual channel laten werken.

Verwijderd

Geheugenreepjes an sich vormen geen dual channel; het ligt eraan wat de geheugencontroller ermee doet. Zolang je over (een veelvoud van) 2 reepjes praat die dezelfde geheugenconfiguratie hebben zou een moederbord dat DC ondersteunt deze reepjes oop in DC moeten kunnen draaien.
Zie ook de RAM FAQ

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-03 14:19
Ok dank, ik raakte een beetje in de war :P. Het gaat inderdaad om 2 reepjes, en inderdaad, m'n mobo ondersteunt dit gewoon niet, maar is het een erg gewin als het wel in DC zou staan?

Thanks voor de hulp iig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dimiz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:15:
Ok dank, ik raakte een beetje in de war :P. Het gaat inderdaad om 2 reepjes, en inderdaad, m'n mobo ondersteunt dit gewoon niet, maar is het een erg gewin als het wel in DC zou staan?
Dat hangt weer helemaal van de chipset af. Bij sommige chipsets is het slechts een enkel procentpuntje dat je haalt, bij andere chipsets is het voordeel aanzienlijker.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15

Thandor

SilverStreak

Dit is een PMG FAQ (en bijbehorende RAM FAQ) gevalletje :). Benchmarks kunnen overigens wel vertellen wat de winst is van dual-channel. Let overigens op zoals Terw_Dan reeds vermelde, dat dual-channel op de éne chipset meer invloed heeft dan op het andere ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.